دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403
ژلیش ناخن

فرق لاک ژل با لاک معمولی چیست؟ + لاک ژل ناخن طبیعی چگونه است؟

همه خانم‌هایی که کاشت ناخن انجام داده اند، دوست دارند که لاک شان دوام و ماندگاری داشته باشد، براق بماند و در عرض چند ثانیه کاملا خشک شود تا روی آن خط و یا اثر پتو و بالش نماند. جای تعجب نیست که اگر تعداد زیادی از خانم‌ها علاقه دارند تا از لاک ژل به جای لاک استفاده کنند. زیرا زیبایی که لاک ژل و ژلیش دارد را نمی‌توان با لاک‌های معمولی مقایسه کرد. اما شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که لاک ژل و ژلیش چیست و با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند. در این قسمت می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.


فهرست مطالب


لاک ژل چیست؟

لاک ژل به لاک‌هایی گفته می‌شود که در مواد تشکیل دهنده خود ژل اکرلیک دارند و به همین دلیل در تماس با هوا خشک نمی‌شوند و برای خشک کردن آن‌ها باید از دستگاه UV استفاده کرد. عدم خشک شدن لاک ژل در تماس با هوا باعث شده که بهترین گزینه برای استفاده در طراحی و دیزاین ناخن باشد. از لاک ژلیش می‌توان روی ناخن کاشته شده و ناخن طبیعی نیز استفاده کرد.

ژلیش

لاک ژل یا همان لاک ژلیش نسبت به لاک معمولی دارای دوام و درخشندگی بیشتری است و به خاطر ضخامتی که به ناخن می‌دهد باعث مقاومت بیشتر ناخن می‌شود و به همین دلیل برای افرادی که تمایل به موادگذاری روی ناخن ندارند و دوام لاک و مقاومت ناخن برایشان مهم است گزینه مناسبی است. به طور متوسط، ناخن‌های ژلی شما دو تا سه هفته دوام می‌آورند.

فرق لاک ژل با ژلیش چیست؟

لاک ژله‌ای، پولیش ناخن و ژل پولیش همه نام یک محصول هستند و هیچ فرقی با هم ندارند. شرکت‌های مختلفی این محصول را تولید می‌کنند که یکی از آن‌ها برند ژلیش است. ژلیش در اصل نام یک برند از لاک ژل است. در واقع ژلیش با لاک ژل تفاوتی ندارد. برخی ژلیش ناخن را با کاشت ناخن ژله ای هم اشتباه می گیرند که کاملا متفاوت هستند.

در ایران کاور کردن ناخن توسط لاک ژل را ژل پولیش یا ژل کاور یا ژلیش گویند. که البته اصطلاح ژلیش صحیح نیست اما رایج شده است،لمینت ناخن واژه‌ی مناسب آن است. البته مراحل لمینت ناخن روی ناخن طبیعی با ناخن کاشت شده متفاوت است. در واقع تفاوت این دو در این است که ژلیش ناخن طبیعی نیاز به بیس ژل دارد اما ناخن کاشت شده نیازی به بیس ژل ندارد.

بادی جت چیست؟ + بررسی مزایا و عوارض و مراقبت های لازم آن

تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی چیست؟

به طور کلی علاوه بر نحوه ماندگاری، لاک ژل با لاک معمولی تفاوت های مهمی دارد که در این قسمت به بیان آن ها می پردازیم تا شما شناخت بهتری نسبت به آن ها کسب کنید. از مهم ترین تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی باید به موارد زیر اشاره کر

خشک کردن لاک

یکی از مهم ترین تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی، نحوه ی خشک کردن آن ها می باشد. لاک های معمولی در مجاورت هوای آزاد به راحتی خشک می شوند و نیازی به روش های مختلف و دستگاه یو وی نمی باشد. زمانی که شما لاک معمولی را روی ناخن خود می زنید، باید چند دقیقه صبر کنید تا لاک به خوبی روی ناخن شما خشک شود.

اما زمانی که لاک ژل را روی ناخن خود می زنید، باید دست خود را درون دستگاه یو وی قرار دهید تا لاک ژل به خوبی روی ناخن شما خشک شود.

پاک کردن لاک

یکی دیگر از تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی، نحوه ی پاک کردن آن ها می باشد. همانطور که می دانید برای پاک کردن لاک های معمولی، شما تنها به یک استون نیاز دارید. کافیست یک پنبه ی آغشته به استون را روی ناخن خود بکشید تا لاک ها از روی ناخن پاک شود. اما پاک کردن لاک های ژل به این آسانی نیست و شما نمی توانید به سرعت آن ها را پاک کرده و از لاک دیگری استفاده کنید. اگر مدام رنگ لاک های خود را عوض می کنید باید به سراغ لاک های معمولی بروید.

متخصص اطفال کیست و چه زمانی باید مراجعه کنیم؟ + آنچه در مورد متخصص کودکان باید بدانید!

استحکام بخشیدن به ناخن

زمانی که لاک ژل را به ناخن های خود می زنید، لایه ای محکم را روی ناخن های خود قرار می دهید تا شکنندگی کمتری داشته باشند. اما زمانی که لایه های معمولی را روی ناخن می زنید، آن ها توانایی مراقبت از ناخن را ندارند و به راحتی می شکنند. در نتیجه اگر ناخن هایی شکننده دارید، می توانید از لاک ژل استفاده کنید.

ترکیب با اکریلیک در لاک ژل

یکی از مهم ترین تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی، ترکیب لاک ژل با اکریلیک می باشد. لاک ژل به خوبی با اکریلیک ترکیب می شود و به زیبایی و دوام آن می افزاید.

این ترکیبات در لاک ژل باعث می شود که تفاوت زیادی بین لاک معمولی و لاک ژل باشد. در لاک معمولی اکریلیک وجود ندارد و زیبایی بسیار کمتری نسبت به لاک ژل دارد.

جایگزین کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از روش هایی است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و از آن استفاده می کنند. اما در این بین افرادی نیز نمی توانند با آن کنار بیایند و در پی یافتن روشی جایگزین برای آن می باشند. لاک ژل یکی از بهترین جایگزین ها برای کاشت ناخن می باشد. در حالی که لاک معمولی نمی تواند جایگزین مناسبی برای کاشت باشد. یکی دیگر از تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی همین موضوع می باشد.

طراحی لاک ژل

یکی از تفاوت های مهم لاک ژل با لاک معمولی، توانایی طراحی ناخن روی لاک ژل می باشد. زیرا لاک ژل به خوبی با مواد طراحی ادغام می شود و ماندگاری بالایی دارد. اما روی لاک معمولی نمی توان از طراحی استفاده کرد زیرا به سرعت از بین می رود و نتایج کار محو خواهد شد.

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی و مادلینگ چهره چیست؟ + عوارض کانتورینگ صورت چیست؟

نیاز به متخصص

اگر می خواهید از لاک ژل استفاده کنید، باید به یک متخصص مراجعه کنید. زیرا ماندگاری و زیبایی لاک ژل به میزان قابل توجهی به تخصص آرایشگر و ناخن کار وابسته می باشد.

برای رزرو وقت ناخن با یک متخصص ناخنکار، همین حالا میتوانید با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین آرایشگاه قرار ملاقات خودتون را با یکی از بهترین ناخنکارهای اطراف محل کار یا زندگی تنظیم کنید. اما برای زدن لاک معمولی نیازی به متخصص و مراجعه به سالن نیست و شما می توانید پس از آشنا شدن با نحوه لاک زدن در خانه، به راحتی از آن استفاده کنید.

لاک ژل ناخن طبیعی چگونه است؟

برای انجام ژلیش صحیح و اصولی باید مراحل زیر را به درستی انجام دهید:

  1. زیرسازی
  2. زدن لاک ژل

مرحله اول آموزش ژلیش ناخن با لاک ژل سه مرحله ای : زیرسازی

مرحله زیر سازی مرحله مشترک در تمامی کاشت ها و خدمات ناخن می باشد. این مرحله دارای ۳ بخش می باشد که در زیر به توضیح آن می پردازیم.

  1. مانیکور خشک

مانیکور خشک مرحله مهمی در آموزش ژلیش ناخن است. با باقی ماندن کوتیکول بر روی ناخن، ژلیش شما بلند می شود و دوام زیادی ندارد. مراحل مانیکور خشک به شرح زیر است:

  • کوتیکول ها را با استفاده از عقب زن به عقب برانید.
  • با استفاده از سر سوهان مانیکور اشکی کوتیکول های روی صدف ناخن را بردارید.
  • پوست های اضافه اطراف ناخن را با نیپر ببرید و جدا کنید.
  1. خراش دادن سطح ناخن

این مرحله را با استفاده از سر سوهان کاغذی نرم و یا سوهان دستی انجام دهید.

معرفی متخصصان برتر گوارش

با خراش دادن سطح ناخن چربی روی صدف ناخن را از بین ببرید. دقت داشته باشید که حتی یه نقطه از چربی بر روی ناخن در کیفیت کار شما تاثیر می گذارد و باعث بلند شدن لاک از روی ناخن می شود.

  1. فرم دهی ناخن

فرم بغل و بالای ناخن را به کمک سوهان دستی اصلاح کنید. برای زیباتر شدن کار تمامی ناخن ها باید دارای یک فرم باشند و قد ناخن ها با هم یکی باشد.

مرحله دوم آموزش ژلیش ناخن با لاک ژل سه مرحله ای : زدن لاک ژل

پس از مرحله زیر سازی نوبت به زدن لاک ژل است. برای زدن لاک ژل مراحل زیر را با دقت و ترتیبی که گفته می شود انجام دهید:

  • ناخن ها را به ضد قارچ آغشته کنید.
  • یک لایه بیس کات روی ناخن بزنید. لبه های آزاد ناخن را هم بیس کات بزنید و اصطلاحا بیس کات را روی ناخن ببندید.
  • دست را داخل دستگاه UV قرار دهید تا بیس کات خشک شود.
  • یک لایه نازک از لاک را روی ناخن بزنید و لبه های آزاد ناخن را ببندید. با بستن لبه های آزاد ناخن از ترک خوردن ژلیش جلوگیری می کنید. برای قسمت های نزدیک به ریشه می توانید از قلم طراحی استفاده کنید تا کار دقیق تر انجام شود و لاک ژل به پوست اطراف ناخن نچسبد. در صورت چسبیدن لاک ژل به پوست اطراف ناخن، ژلیش ناخن ظاهر زیبایی نخواهد داشت و لاک ژل از روی ناخن بلند می شود.
  • دست را داخل دستگاه UV قرار دهید تا لاک خشک شود.
  • این مرحله را دوبار تکرار کنید تا لاک بر روی ناخن یکدست شود و پوشش دهی کامل داشته باشد.
  • یک لایه نازک تاپ شاین روی لاک بزنید. در این مرحله نیز مهم است که لبه های آزاد ناخن بسته شود.
  • دست را داخل دستگاه UV قرار دهید تا خشک شود.
  • در آخر با زدن روغن کوتیکول به دور ناخن ژلیش شما به پایان رسیده.
همه آنچه که باید درباره ژل روان کننده بدانید!

طراحی انواع مدل های ژلیش ناخن

ژلیش ناخن طبیعی از روش های جذاب برای زیبایی بخشیدن به دست هاست. اگر شما جزو افرادی هستید که ناخن های زیبایی دارید و نیازی به کاشت ناخن ندارید ژلیش ناخن برای شما یک گزینه بسیار عالی است.

1- ژلیش ناخن طبیعی کوتاه

2- مدل ژلیش ناخن طبیعی ساده

3- ژلیش ناخن دخترانه کیوت

4- مدل ناخن ژلیش جدید

سخن پایانی

شما در این مقاله با ژلیش ناخن آشنا شدید. همچنین از تفاوت ژلیش با ناخن معمولی آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

دوام لاک ژل یا ژلیش ناخن چه قدر است؟

لاک های ژل نسبت به انواع لاک معمولی ماندگاری بیشتری دارند. ژلیش آنقدر روی ناخن باقی می‌ماند تا ناخن‌ها رشد کرده و بلند شوند. در واقع این زمان است که نیاز به ترمیم پیدا می‌کند وگرنه به خودی خود هیچ آسیبی نمی‌بیند.

عوارض و مضرات ژلیش ناخن چیست؟

تنها موردی که در زدن ژلیش باید به آن دقت کافی کرد، این است که نباید ناخن‌های خود را در مدت زمان طولانی زیر دستگاه یو وی قرار دهید. چرا که تابش اشعه‌های این دستگاه بسیار قوی‌تر از اشعه‌های خورشید است و ممکن است در دراز مدت باعث مشکل شود. البته بهتر است که لاک ژل برای مدت زمان طولانی روی ناخن‌ها نماند و به اصطلاح به ناخن‌ها اکسیژن رسانی شود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید