دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403
معرفی بهترین رستوران های روباز در مناطق توریستی شمال

معرفی بهترین رستوران های روباز در مناطق توریستی شمال 

بخش مهمی از سفر به خوراک و رستوران‌گردی وابسته است. تا جایی که گاهی برخی از افراد یک مقصد را برای شکم‌گردی انتخاب می‌کنند. البته که برخی از شهرها به اندازه‌ای فرهنگ غذایی متنوعی دارند که از تجربه غذاهای خوش طعم و عطر آن‌ها سیر نخواهید شد. برای مثال شمال ایران با داشتن تنوع بالایی از غذاها مقصد مناسبی برای شکم‌گردی است که با وجود سایر جاذبه‌ها این مناطق برای شما سنگ تمام می‌گذارد.

پس اگر اهل امتحان کردن غذاهای مختلف از فرهنگ‌های متفاوت هستید چنین سفرهایی را به هیچ وجه از دست ندهید. اگر هم مقصدی را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنید، داشتن اطلاعات مناسب از رستوران‌های مختلف سفر شما را جذاب‌تر خواهد کرد.

غذای شمالی با مرغ

چرا که اگر بخواهیم سه بخش مهم برای برنامه‌ریزی به هر مقصد را معرفی کنیم شامل انتخاب نوع وسیله حمل‌ونقل (که می‌تواند هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی باشد)، رزرو ویلا (یا هر نوع اقامتگاه دیگر) و در نهایت خوراک است که آشنایی با رستوران‌های هر مقصد می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت سفر شما بگذارد. پس این مساله را به هیچ‌وجه دست کم نگیرید و مثلث سفرتان را با تمامی این موارد کامل کنید.

حالا اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید، روش حمل و نقل شما معمولا با ماشین شخصی است و برای اقامت نیز جذاب‌ترین گزینه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید، ویلا است که معمولا چشم‌اندازهای زیبایی به طبیعت شمال کشور دارد. اما در نهایت برای رفتن به رستوران‌های شمال ایران نیاز به یک راهنما دارید که در ادامه تعداد زیادی از رستوران‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟ + بررسی نحوه جراحی و مزایا و معایب آن

بهترین کبابی های چالوس

شاید باورش برای کسانی که تا به حال جاده چالوس نرفته باشند، کمی سخت باشد ولی این جاده رویایی خودش یک مقصد است. آنقدر که گاهی برخی چند ساعتی را وقت می‌گذرانند و خود را به این جاده می‌رسانند و با کمی رانندگی در دل زیبایی‌های آن خود را مهمان یک غذای خوشمزه می‌کنند. البته که اگر مقصد نهایی شما یکی از شهرهای شمالی باشد با توقف در جاده زیبای چالوس و صرف یک وعده غذایی علاوه‌بر تجربه یک غذای خوشمزه می‌توانید از زیبایی‌های جاده نیز لذت ببرید تا پس از رسیدن به مقصد و اجاره ویلا چالوس سفر خود را شروع کنید. ویلا چالوس نیز تنوع بالایی دارد که از نظر بودجه نیز می‌توانید سفر خود را مدیریت کنید.

حالا نوبت به رستوران‌های چالوس می‌رسد. با وجود اینکه رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی در این جاده وجود دارند ولی افراد زیادی اینجا را به‌خاطر کبابی‌های جذابش انتخاب می‌کنند. پس لیستی از رستوران‌ها و کبابی‌های معروف چالوس را به شما معرفی خواهیم کرد.

کباب کوبیده شمال

البته که بیشتر رستوران‌های چالوس، غذای محبوب ایرانی‌ها یعنی کباب را هم در منوی خود دارد که در بین این لیست می‌توانید آن را سفارش دهید. رستوران همسفر، رستوران هزار چم، رستوران آبادگردان، رستوران دونا، کافه رستوران سیروان، رستوران پارسیان، رستوران حاج عظیم، رستوران آبی، کافه رستوران روستیکا، باغ رستوران چوبی ژیویر، رستوران شلتوک، رستوران پنولانژ و رستوران ساحل تعدادی از رستوران‌های معروف در چالوس هستند.

البته که این علاوه‌بر این موارد رستوران‌های محلی زیادی در جاده و شهر چالوس وجود دارند که تجربه طعم متفاوتی از غذاهای محلی می‌توانید را به شما هدیه می‌دهند.

بررسی کلی هزینه ایمپلنت دندان

تجربه غذاهای گیلکی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به گیلان زیبا و دیدنی، تجربه چشیدن غذاهای خوش طعم این منطقه است. تجربه نابی که به هیچ وجه در سفر به این استان زیبا نباید از دست بدهید. البته که مرکز شکم‌گردی در گیلان، شهر زیبای رشت و انزلی است که در کنار گشت‌وگذار و دیدن جاذبه‌های مختلف می‌توانید فرهنگ غذایی آن را نیز تجربه کنید.

پس قبل از هر کاری برنامه سفر خود به این منطقه زیبا را بچینید. برای اقامت در این شهر می‌توانید روی اجاره ویلا در انزلی حساب کنید. ویلا انزلی با داشتن تنوع بالا در مناطق مختلف این شهر از لوکس تا سنتی هر آنچه را که از امکانات مختلف انتظار داشته باشید بر اساس بودجه‌های متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد.

حالا برای بخش دوم سفر یعنی خوراک و رستوران گردی می‌توانید به رستوران‌های مختلف این شهر بروید و طعم اصیل غذاهای گیلانی با دورچین‌های متفاوت آن را بچشید. از جمله رستوران‌های معروف انزلی می‌توان رستوران لوتکاچی، رستوران و خونه باغ یارماشالله، رستوران حاج مرتضی، رستوران ساحلی صدف، اکبر جوجه، رستوران دریایی نیلوفر آبی، رستوران ساحلی هتل دلفین، رستوران دیگچه و کافه رستوران بارکاز را معرفی کرد.

بهترین غذاهای رستوران های شمال

برای گشت‌وگذار در انزلی نیز می‌توانید به جاذبه‌های مختلفی مثل تالاب زیبای انزلی و قایق‌سواری در آن، تماشای پل غازیان، قدم زدن در بلوار ساحلی و ساحل زیبای انزلی، مجموعه گردشگری و تفریحی دریایی مارینای کاسپین، دهکده ساحلی بندر انزلی، موج شکن انزلی و همچنین تعداد زیادی مراکز خرید در منطقه آزاد کاسپین بروید.

با این برنامه بخش زیادی از برنامه سفر شما تکمیل خواهد شد. یعنی در عین حال که می‌توانید از جاذبه‌های مقصدتان لذت ببرید، تجربه‌ای خاص و متفاوت از غذاهای خوشمزه گیلکی خواهید داشت که در منطقه دیگری از ایران نمی‌توانید آن را تجربه کنید.

ایمپلنت دیجیتال بدون درد

در نهایت اینکه سفر گاهی بهانه‌هایی متفاوت‌تر از همیشه دارد. یعنی گاهی برخلاف اینکه فقط برای جاذبه‌های دیدنی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید برای تجربه‌هایی متفاوت در کنار دیدن جاذبه‌های یک سفر تدارک ببینید تا با فرهنگ آن منطقه نیز بیشتر آشنا شده و سفر جذاب‌تری داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تجربه‌ها که دید خوبی از فرهنگ‌های مختلف اقوام به شما می‌دهد، فرهنگ غذایی است که در بیشتر فرهنگ‌های ایرانی بسیار غنی است و شمال ایران با داشتن جاذبه‌های دیگر مثل طبیعت زیبا فرصت مناسبی برای چنین تجربه‌ای به‌شمار می‌رود.

پیشنهاد ما به شما

پاک کردن ریمل

چگونه ریمل را تمیز کنیم؟ + بررسی روش‌های ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب و غیر ضد آب

زمانی که صحبت از اشتباهات آرایشی به میان می آید، ریمل زدن با فرچه کثیف …

دیدگاهتان را بنویسید