شنبه , 8 اردیبهشت 1403
بهترین رژ لب بدون سرب

از کجا بفهمیم رژ لب بدون سرب است؟ + معرفی بهترین رژ لب بدون سرب

آرایش کردن و داشتن ظاهری مرتب و تمیز برای خانم ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند روی آرایش شما تاثیرگذار باشد رنگ رژلب است. پس شما باید به رنگ و بافت آن دقت و توجه داشته باشید تا بتوانید از یک رژلب باکیفیت استفاده کنید. برند های بسیار زیاد و متنوعی امروزه به تولید انواع مختلف رژلب ‌ها می‌پردازند که هر کدام از این برند ها ویژگی ها و فاکتور های گوناگونی را مورد توجه خودشان قرار می‌دهند. در ادامه بیشتر با ویژگی های بهترین رژ لب بدون سرب با بافت منسجم آشنا خواهید شد.


فهرست مطالب


از کجا بفهمیم رژ لب بدون سرب است؟

روش تشخیص رژ لب بدون سرب با طلا

از روش های رایج برای تشخیص وجود سرب در رژ لب، تست رژ لب با طلا است. در این روش باید رژ لب را روی دست یا پارچه بزنید و سپس طلا را روی آن بکشید. با اصطکاک طلا اگر رژ تغییر رنگ داد و تیره شد، می تواند به معنای آن باشد که میزان سرب بالا است چون تصور بر این است که برخورد طلا و سرب باعث تغییر رنگ به سمت تیرگی می شود.

البته در اینکه این تست تا چه میزان دقیق است تردید زیادی وجود دارد و جالب است که بدانید تا به امروز هیچ مرکز و دانشگاه غذا و دارویی این تست را تایید نکرده است. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که تماس طلا با موم عسل هم دارای واکنشی با نتیجه مشابه است.

روش تشخیص سرب بر روی پوست لب

یکی دیگر از روش های رایج تشخیص وجود سرب در رژ لب بر مبنای واکنش پوست لب پس از استفاده از رژ لب است. برخی از خانم ها بر این باورند که اگر پس از استفاده از یک رژ لب، سطح لب دچار خشکی، کشیدگی و حالت پوسته پوسته شد آن رژ لب دارای میزان سرب بالایی است. از سوی دیگر برخی از خانم ها تحت هیچ شرایطی حاضر به استفاده از رژ های ۲۴ ساعته نیستند که البته شاید باور آنها مبنی بر وجود سرب در این رژ لب ها کاملا منطقی به نظر برسد، زیرا میزان ماندگاری رژ لب به مقدار سرب استفاده شده در آن بستگی دارد. به همین دلیل برخی از خانم ها ترجیح می دهند رژ لب شان را تمدید کنند، اما رژ لب بدون سرب استفاده کنند.

نکته مهمی که دارد، لیپ گلاس ها یا برق لب ها هستند. این محصولات به دلیل حالت شیشه ای و برقی که به لب ها می دهند، دختر های جوان را مجذوب خود می کنند. با اینحال این افراد باید بدانند که استفاده روزانه از این محصول آرایشی در طولانی مدت می تواند موجب بروز حساسیت و مشکلات پوستی در ناحیه لب و تمام صورت شود. همچنین با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در این محصولات آرایشی در هنگام خوردن غذا، مشکلات گوارشی در بدن ایجاد می شود. به همین دلیل توصیه می شود تا حتی الامکان از این محصولات کمتر استفاده شود و رژهای طبیعی جایگزین آنها شود.

کمر درد اوایل بارداری

تشخیص رژ لب بدون سرب از بوی آن

اگر یک فروشنده ادعا کرد که رژ لب بدون سرب را می توان از بوی آن تشخیص داد، بدانید که در حال دروغگویی است. سرب یک فلز است و بوی خاصی ندارد که بتوان آن را تشخیص داد. به علاوه این که بوی رژ لب عمدتا به دلیل وجود موم در آن است. همچنین اگر این محصول گیاهی باشد به دلیل حضور برخی مواد مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و …، بوی این مواد را خواهد داد.

آشنایی با رژ لب گیاهی بدون سرب

رژ لب طبیعی و گیاهی بدون سرب جایگزین مناسبی برای رژ لب و رژ گونه شیمیایی است. این محصول بر پایه موم عسل و روغن نارگیل و رنگ های خوراکی و طبیعی تهیه شده است و فاقد سرب می باشد. رژ لب، به عنوان اولین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا به امروز همچنان مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد. رژ لب‌های شیمیایی که امروزه مصرف بسیار زیادی دارند، دارای سرب زیادی برای ماندگاری رنگدانه هستند. سرب ماده‌ای است سمی که از طریق پوست جذب می‌شود و برای بدن بسیار ضرر دارد. رژ لب های طبیعی علاوه بر جنبه آرایشی، جهت رفع خشکی لب نیز کاربرد دارد. اگر خشکی لب شما بیش از حد ممکن است، می توانید در کنار مصرف رژ لب طبیعی، از کرم خشکی لب نیز استفاده نمایید.

مزایای استفاده از رژ گیاهی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید از رژ لب های گیاهی استفاده کنیم. دقت کنید نام گیاهی تنها یک حقه تبلیغاتی نیست. هر چند ممکن است افراد سود جویی نیز باشند که با پسوند گیاهی محصولات تقلبی تولید کنند اما برندهای معتبر محصولات با کیفیتی عرضه می کنند که مزایای زیر را دارند:

  • کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند سرب و پارابن
  • پایین آمدن احتمال ابتلا به آلرژی و حساسیت
  • نرم شدن لب ها و جلوگیری از پوسته پوسته شدنشان
  • تغذیه و جوان سازی سلول های پوستی لب
  • کاهش ابتلا به بیماری هایی چون سرطان
  • رساندن گیاهان دارویی مغذی به بدن
  • دریافت ترکیبات مفید برلی پوست مانند ویتامین ها
  • استفاده از ترکیبات بی خطر برای محیط زیست
آشنایی با تزریق چربی به سینه + بهترین دکتر تزریق چربی به سینه چه کسی است؟

معرفی رژ لب گیاهی بدون سرب ایرانی

1- رژ لب های بدون سرب برند رد تایم

کاملا گیاهی و ارگانیک بدون سرب بدون پارابن دارای ویتامین e ماندگاری بالا 24 ساعت ضد آب به نظر من بهترین گزینه انتخاب یک رژلب گیاهی و همه چیز تمام هست با رنگبندی کامل

  • ضد آب
  • 24 ساعته
  • ماندگاری بالا
  • حاوی موس
  • ضد حساسیت
  • کاملا گیاهی …

2- رژ لب گیاهی و ارگانیک سان آی

این محصول حاوی ویتامین E، موم عسل، روغن زیتون، آرگان، هسته انگور، نارگیل، کرچک، جوجوبا، آووکادو می باشد. همچنین عاری از مواد شیمیایی، تهیه شده از مرغوب ترین روغن ها و عصاره های گیاهی و طبیعی است.

مناسب برای تمامی سنین، بدون سرب و ترکیبات مضر، پوشانندگی عالی و ماندگاری بالا، فاقد مواد آلرژی زا، دارای بافتی فوق العاده سبک و غیر چسبنده می باشد.

3- رژ لب جامد شون سری Aqua Charming شماره A22

رژ لب جامد شون سری Aqua Charming شماره A22  یکی از محصولات خوب این برند ایرانی به‌شمار می‌رود. این رژلب دارای رنگ ملیح و زیبایی است و می‌توانید برای آرایش‌های طبیعی از آن‌ها استفاده کنید.

این محصول دارای بافتی سبک است و روی لبتان احساس سنگینی نخواهید کرد. این رژلب همچنین دارای ویتامین E و روغن آووکادو است که به سلامت و زیباتر نشان دادن لب‌های شما کمک می‌کنند.

نقاط قوت:

  • رایحه خوب
  • قیمت مناسب
  • رنگ زیبا
  • ماندگاری خوب
  • بافت لطیف

4- رژلب جامد دایانا مدل مات شماره 07

رژلب جامد دایانا مدل مات شماره ۰۷ یکی از محصولات خوب این برند ترکیه‌ای است. این رژلب دارای ویتامین E و موم زنبورعسل است و تقویت‌کننده‌ی خوبی برای لب‌های شما به‌شمار می‌رود.

این محصول همچنین دارای خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی است. این رژلب بافت مخملی و سبکی دارد و با استفاده از آن احساس سنگینی روی لب‌های خود نخواهید کرد.

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی و مادلینگ چهره چیست؟ + عوارض کانتورینگ صورت چیست؟

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • رنگ زیبا
  • کیفیت مطلوب
  • ماندگاری بالا

معرفی بهترین رژ لب های گیاهی بدون سرب خارجی

1- رژ لب بدون سرب ایوروشه

رژ لب جامد ایوروشه مدل گرند حاوی روغن کنجد، عصاره سویا و سرشار از ویتامین E  است که با ساختاری کرمی و سبک، به خوبی لب ها را مرطوب نموده و از پوسته پوسته شدن آن و نیز ماسیدگی رژ روی لب جلوگیری می کند. در تولید این رژ لب ایوروشه از روغن کمیاب دانه گیاه کاملیا استفاده شده که حاوی اولئیک اسید، ویتامین های D ،B ،A و همچنین اسيدهاي چرب امگا 3، 6 و 9 است. این ماده ضدالتهاب و ضد باکتری بوده  و لب های آسیب دیده را ترمیم می نماید. این رژ فاقد سرب و حاوی رنگدانه های طبیعی است که موجب براق شدن لب می گردد.

رژ لب ایوروشه با شدت رنگ فوق العاده، به خوبی چروک های لب را می پوشاند. از مزایای این محصول ماندگاری طولانی آن است که همانند پوست دوم از لب ها محافظت نموده و موجب نرمی و لطافت آن می شود.

ویژگی ها:

  • فاقد سرب
  • نرم کننده
  •  ضدالتهاب
  • ضد باکتری
  •  ترمیم کننده
  • ماندگاری طولانی
  •  ساختار کرمی و سبک
  •  شدت رنگ فوق العاده برای پوشش چروک لب

2- رژ لب بدون سرب کالیستا

رژ لب جامد مات کالیستا از پرفروشترین و محبوب ترین رژلب ها است با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، بافت نرمی داشته و روی لب مات می شود. فرمولاسیون رژ لب مات کالیستا سرشار از موم عسل و ویتامین E است که پوست لب را تغذیه کرده و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

 رژ لب بدون سرب کالیستا

این محصول فاقد سرب است و به همین علت، برای بانوان باردار نیز قابل استفاده است. همچنین از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و انتخاب رنگ مورد نظر را برای شما آسان می کند. رژ لب جامد کالیستا پیگمنت بالا و بافت نرمی دارد و از ماندگاری طولانی مدت برخوردار است.

آشنایی با انواع عمل جراحی زیبایی و محبوبترین عمل های جراحی زیبایی

3- رژ لب بدون سرب فلورمار

رژلب‌های جامد فلورمار در انواع رنگ‌ها و بافت موجود هستند. در این بخش به بررسی انواع بافت در رژلب‌های جامد می‌پردازیم. انواع بافت رژ لب عبارت‌اند از:

  • رژ لب کرمی
  • رژ لب براق
  • رژ لب مات
  • رژ لب متالیک

باوجود تنوع رنگ رژلب‌های موجود در بازار، انتخاب رنگ رژلبی که متناسب با رنگ پوست شما است، می‌تواند اندکی دشوار باشد. اگر بخواهیم فقط یک ‌موضوع را در مورد انتخاب رنگ رژ لب در نظر بگیریم آن موضوع این است که رژلبی مناسب خواهد بود که وقتی کاملاً بدون آرایش هستید، روی صورت شما خوب به نظر برسد.

وقتی به فروشگاه لوازم آرایشی می‌رویم با دیدن تعداد زیادی رژ لب بارنگ‌های فانتزی و دلربا، انتخاب یکی از آن‌ها برای ما دشوار خواهد بود؛ اما انتخاب عاقلانه گزینه‌ای خواهد بود که نه بر اساس رنگ رژ لب، بلکه بر اساس هماهنگی رنگ آن با پوست صورت انتخاب شود.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راههای تشخیص رژ لب بدون سرب آشنا شدید. همچنین از بهترین رژ لب های بدون سرب ایرانی و خارجی آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا رژ لب های ۲۴ ساعته و ماندگار حاوی سرب هستند؟

اکثر رژلب ها دارای محصولات طبیعی مانند موم عسل هستند که داخلشان مقداری سرب وجود دارد. این گزاره برای رژهای ۲۴ ساعته نیز صدق می کند اما مقدار آن به قدری کم است که هیچ تهدیدی برای سلامتی محسوب نمی شوند.

ترفند انتخاب بهترین رنگ سایه برای چشم مشکی
آیا استفاده روزانه از رژلب خطرناک است؟

خیر، اما استفاده بی رویه از هیچ محصولی توصیه نمی شود. اگر هر روز رژلب می زنید و در طول روز آن را تجدید می کنید، بهتر است بیش از دو بار در روز این کار را تکرار نکنید تا مواد شیمیایی وارد بدنتان نشوند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید