جمعه , 10 فروردین 1403
جدیدترین مقالات

همه آنچه که باید درباره ژل روان کننده بدانید!

رابطه جنسی یکی از رفتارهایی است که در زندگی زوج‌ها به صورت مکرر رخ می‌دهد و همانطور که می‌دانید، این رابطه به بهتر و لذت بخش شدن سایر بخش‌های روابط زناشویی نیز بسیار کمک می‌کند، به همین علت انجام آن برای هر دو طرف باید لذت بخش باشد. 

گاهی ممکن است خانم‌ها به دلایل مختلفی از جمله یائسگی، بالا رفتن سن و عوارض‌های دارویی، دچار خشکی واژن شده و از انجام رابطه جنسی لذت کافی را نبرند. این معضل می‌تواند سبب ایجاد سردی در روابط شود؛ اما نگران نباشید شما عزیزان می‌توانید با استفاده‌ی ژل روان کننده تمامی این مشکلات را پشت سر گذاشته و مجدداً رابطه‌ای پر از لذت را تجربه کنید.

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد ندانید که ژل روان کننده چیست و یا با موارد کاربرد آن آشنایی نداشته باشید. به همین سبب در ادامه قصد داریم برای شما شرح دهیم که این محصول کاربردی چیست، چه انواعی دارد، مزایا و معایب آن کدام‌اند و چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

ژل روان کننده چیست

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که ژل روان کننده بانوان چیست باید بدانید که این محصول یکی از محصولات بهداشت جنسی است، که برای لذت بخش‌تر کردن رابطه‌ی جنسی زوج‌ها استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد برخی خانم‌ها به دلایل مختلف دچار خشکی واژن می‌شوند و ترشحات طبیعی آن‌ها به هنگام دخول کاهش پیدا می‌کند.

این امر باعث می‌شود تا در نبود ترشحات طبیعی واژن، دخول با درد یا حتی خون ریزی برای آن‌ها همراه باشد. در این جا علاوه بر درمان‌های پزشکی، راه حل دیگری وجود دارد و آن استفاده از ژل روان کننده است. ژل‌های روان کننده با ماهیتی که دارند، واژن خانم‌ها را مرطوب و روان کرده و از ایجاد مقاربت دردناک و آسیب‌زا برای آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

برخی دلایلی که سبب می‌شود تا خانم‌ها به ژل روان کننده برای رابطه جنسی خود احتیاج پیدا کننده، عبارتند از:

  • یائسگی
  • شیمی درمانی
  • شیردهی
  • بارداری
  • استفاده از داروهایی مانند آنتی‌هیستامین و آنتی‌دپرسانت یا داروهای ضدافسردگی
  • استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی
  • مصرف سیگار
  • ابتلا به بیماری خود ایمنی
معرفی 6 متخصص برتر زنان در ایران به انتخاب مجله تهران دنتال نیوز

انواع ژل روان کننده بانوان چیست

ژل‌های روان کننده یا لوبریکانت به منظور کاهش اصطکاک در بین آلت تناسلی زن و مرد به هنگام رابطه جنسی تهیه و تولید می‌شوند. این محصولات انواع مختلفی دارند، که هر کدام برای دسته خاصی از افراد مناسب هستند. بنابراین شما عزیزان باید با آگاهی کامل از انواع این محصولات، بهترین گزینه را برای ژل روان کننده بهداشتی  انتخاب کنید.

انواع ژل روان کننده عبارتند از:

ژل روان کننده با پایه آب

متداول‌ترین و شناخته شده‌ترین ژل‎‌های روان کننده انواعی هستند که بر پایه آب و در دو مدل حاوی گلیسیرین و فاقد گلیسیرین تهیه و تولید می‌شوند. این محصولات بسیار مطمئن بوده و به هیچ عنوان سبب پارگی کاندوم نخواهند شد. البته توصیه می‌کنیم اگر فردی با بدن حساس هستید، برای تحریک حداقلی سطح واژن، از انواع بدون گلیسیرین لوبریکانت استفاده کنید.

ژل روان کننده با پایه روغن

ژل‌های روان کننده‌ای که بر پایه روغن تولید می‌شوند نیز، خود در دو نوع مصنوعی و طبیعی وجود دارند.

ژل روان کننده با پایه روغن طبیعی 

ژل‌های روان کننده بر پایه روغن‎‌های طبیعی مانند روغن آووکادو، نارگیل، زیتون و یا کره گیاهی علاوه بر رابطه جنسی، برای ماساژ ناحیه تناسلی نیز بسیار مناسب هستند. همچنین گفتنی است که این محصولات هیچ گونه ضرر یا آسیبی را متوجه ناحیه تناسلی نخواهد کرد. 

ژل روان کننده با پایه روغن مصنوعی

روان کننده‌هایی که بر پایه روغن‌های مصنوعی مانند وازلین تهیه و تولید می‌شوند، تنها جهت استفاده خارجی مناسب هستند و به هیچ عنوان مصرف آن‌ها در طی رابطه جنسی توصیه نمی‌شود. چرا که این محصولات می‌توانند باعث پارگی کاندوم شده و خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته را به وجود آورند.

ژل روان کننده با پایه سیلیکون

بیشترین تاثیر را در میان محصولات روان کننده، انواع بر پایه سیلیکون آن‌ها دارند. همچنین ژل‌های روان کننده بر پایه سیلیکون علاوه بر نداشتن بو، مزه و رنگ، به استفاده مجدد در طول رابطه نیز احتیاجی ندارند و با استفاده از آن‌ها پیش از شروع رابطه تا پایان دخول اثر روان کنندگیشان حفظ می‌شود.

چگونه با آرایش لب های خود را پرتر و برجسته تر نشان دهیم؟ + ترفند آرایشی برای برجسته کردن لب

مزایای استفاده از ژل روان کننده چیست

همانطور که گفته این محصولات بهداشت جنسی اگر به درستی انتخاب شوند مزایای بسیار زیادی دارند. برای مثال:

  • باعث لذت بخش‌تر شدن رابطه جنسی برای افرادی که نسبت به درد یا برقراری رابطه فوبیا دارند، خواهند شد.
  • خشکی واژن را در خانم‌ها از بین می‌برند.
  • امکان انجام رابطه جنسی در پوزیشن‌های سخت و دشوار را بدون درد برای افراد فراهم می‌کنند.
  • باعث افزایش مدت رابطه جنسی بدون احساس درد و ناراحتی می‌شوند.
  • احتمال ارگاسم در بانوان را بالاتر خواهند برد.

نحوه استفاده از ژل روان کننده

نحوه استفاده از ژل روان کننده بسیار راحت است و با کمی دقت می‌توانید بهترین استفاده را از این محصولات داشته باشید. تنها کافیست:

  1. دست خود را به صورت کامل بشویید و سپس مطابق دستورالعمل طرز استفاده از ژل روان کننده عمل کنید. 
  2. مقدار مناسبی از ژل را بر روی آلت خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا تمام سطح آن به وسیله ژل پوشانده شود.
  3. در صورت نیاز مقداری از ژل را در ناحیه داخلی واژن بمالید، تا کاملاً مرطوب شود.

عوارض ژل روان کننده

این محصولات نیز در کنار مزایایی که دارند می‌توانند موجب بروز مشکلات برای افراد شوند. به همین دلیل در این قسمت عوارض ژل روان کننده را شرح داده‌ایم تا شما عزیزان با در نظر گرفتن این موارد بتوانید بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.

برخی عوارض ژل روان کننده عبارتند از:

  • حساسیت در ناحیه واژن
  • بروز کهیر، خارش و تورم در گلو و صورت
  • عفونت
  • پارگی کاندوم

کلام آخر

همانطور که گفته شد ژل‌های روان کننده انواع مختلفی دارند، که به هنگام تهیه این محصولات باید با آن‌ها آشنا باشید. بنابراین با توجه به وجود تنوع در ویژگی‌ها و برندهای تولید کننده این ژل‌ها، بهتر است ابتدا در سایت های معتبر خرید لوازم آرایشی و بهداشتی ، خصوصیات آن‌ها را مطالعه کرده و سپس مطابق با نیاز خود بهترین گزینه را تهیه کنید.

منبع

غده پینه ال یا pineal gland چیست؟ + عملکرد و کار غده پینه آل چیست؟

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید