جمعه , 7 اردیبهشت 1403
کانتورینگ صورت یا زاویه سازی

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی و مادلینگ چهره چیست؟ + عوارض کانتورینگ صورت چیست؟

افزایش سن و پیر شدن صورت، موجب افت بافت به خاطر آتروفی چربی و رفع حجم در اثر جذب استخوان می‌شود. زاویه سازی صورت تکنیکی ایمن و مطمئنی است که با تغییر فرم صورت و بازگرداندن حجم عضلات صورت، نتایج شگفت انگیزی را بر روی چهره فرد ایجاد می‌کند. کانتورینگ با استفاده از روش‌های تزریق ژل و چربی یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای بهبود انحنای سطحی یا کانتورینگ صورت است. کانتورینگ صورت در بعضی نواحی از جمله گونه، زاویه فک پایین، چانه انجام می‌شود.

امروزه تکنیک‌های تزریقی جایگزین بسیار خوبی به جای متد‌های پر دردسر و گران قیمت جراحی است؛ از این جهت از کانتورینگ به عنوان راهکاری ایمن و سریع برای تغییر فرم صورت استفاده می‌شود. درباره  پزشک متخصص زیبایی بیشتر بدانید. کانتورینگ صورت تکنیک‌های مختلفی دارد، از متدهای مختلفی برای کانتورینگ صورت استفاده می‌‌شود از جراحی گرفته تا تزریق ژل، لیفت با نخ، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و گریم که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود است ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا تمام نکات لازم در مورد کانتورینگ صورت در اختیارتان قرار دهیم.


فهرست مطالب


کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی صورت یک عمل زیبایی است که در بسیاری از کلینیک های معتبر زیبایی پوست انجام می‌شود.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر را بخوانید.

همانطور که شما می دانید پوست صورت انسان ممکن است به دلایل مختلفی زیبایی خود را از دست بدهد دلایلی مانند افزایش سن، تغذیه نامناسب، استفاده از لوازم آرایشی غیر استاندارد، و یا حوادثی مانند تصادف یا سوختگی باعث شود که بخشی از زیبایی صورت از بین برود. خوشبختانه با پیشرفته علم زیبایی و با انجام کانتورینگ صورت و یا همان زاویه سازی صورت شما می توانید زیبایی از دست رفته را به صورت خود بازگردانید.

کانتورینگ دائمی صورت چیست؟

کانتورینگ نام دیگر زاویه سازی صورت که به آن اصطلاحا مادلینگ صورت هم گفته می‌شود.

برای کانتورینگ از روشهای مختلفی استفاده می شود از جراحی گرفته تا تزریق فیلر و ژل و یا لیفت با نخ و همچنین تزریق چربی و بوتاکس هم از روش‌های متداول هستند که برای کانتورینگ از آن استفاده می‌شود.درباره لیپوساکشن سینه چه می دانید؟

چگونه کلافگی احساسی کودک را کنترل کنید؟

معرفی انواع روشهای کانتورینگ و زاویه سازی صورت

برای انجام کانتورینگ و یا زاویه سازی صورت از چند روش متداول زیر استفاده می شود :

  • کانتورینگ صورت با جراحی
  • کانتورینگ صورت از طریق لیفت با نخ
  • کانتورینگ صورت با تزریق ژل
  • کانتورینگ صورت با تزریق چربی
  • کانتورینگ صورت با گریم
کانتورینگ صورت یا زاویه سازی

در ادامه هر یک از روشهای ذکر شده برای کانتورینگ و یا زاویه سازی صورت را به اختصار شرح می دهیم.

زاویه سازی صورت با جراحی

کانتورینگ و یا زاویه سازی صورت با استفاده از روش جراحی یک روش دائمی و بدون بازگشت برای زیبایی صورت شما به حساب می‌آید که البته استفاده از این روش دارای مزایا و معایب خاص خود هم می باشد.

در مورد مزیت استفاده از روش جراحی برای کانتورینگ یا زاویه سازی صورت باید گفت که استفاده از این روش کاملا دائمی بوده و غیر قابل بازگشت است. در مورد معایبی که استفاده از این روش دارد باید گفت که در این روش شما نیاز به بیهوشی دارید که عوارض ناشی از بیهوشی هم بدیهی است.

بعد از جراحی جای زخم ها بر روی صورت شما می ماند و شما باید تا دوران بهبودی آنها را تحمل کنید. در روش کانتور این با استفاده از جراحی پزشک متخصص با استفاده از اره و مته مخصوص استخوان فک شما را برش می دهد و زاویه مورد نظر را بر روی صورت شما تنظیم می کند.

در ضمن در زمان استفاده از عمل زیبایی کانتورینگ صورت از تزریق فیلر پرفکتا استفاده می شود، که یکی از برند های باکیفیت برای این موضوع می باشد، در مقاله آموزشی بهترین برند ژل لب سایر مارک های معتبری که برای کانتورینگ صورت قابل استفاده است مورد بررسی قرار گرفته است.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

در بخش قبلی ما کانتورینگ یا زاویه سازی صورت با استفاده از روش جراحی را توضیح دادیم، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از جراحی می ترسید و یا دوست ندارید این روش را به هر دلیلی انجام دهید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آشنایی با تزریق چربی به سینه بیشتر بخوانید.

جراحی بوکال فت (تخلیه چربی دهانی) چیست؟ + هزینه عمل بوکال فت چقدر است؟

روش های دیگری هم برای کانتورینگ صورت وجود دارد که به صورت غیر تهاجمی و بدون درد می باشد که یکی از این روشها استفاده از تزریق فیلر یا ژل به صورت است. البته استفاده از تزریق ژل برای کانتورینگ صورت دیگر به صورت دائمی نیست و هر چند وقت یک بار شما باید این کار را انجام دهید اما دیگر مانند جراحی اثر زخم و جراحت بر روی صورت شما باقی نمی ماند.

در این روش پزشک متخصص با استفاده از تزریق کردن ژل به چانه باعث تیز کردن و بلند کردن آن ناحیه می شود. شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با این روش به صفحه تزریق ژل لب مراجعه نمایید که در آنجا انواع روشهای تزریق کردن ژل به نواحی مختلف صورت توضیح داده شده است.

زاویه سازی صورت از طریق لیفت با نخ

استفاده از لیفت با نخ برای کانتورینگ و یا زاویه سازی صورت یکی دیگر از روش های متداول کانتورینگ می باشد که این روش هم به صورت غیر تهاجمی بوده و البته دائمی هم نیست.

روش پزشک متخصص با استفاده از نخ های مخصوص لیفت صورت که قابل جذب هستند و اصطلاحا به آنها PDO هم گفته می‌شود کار زاویه سازی را بر روی صورت شما انجام می دهد. مثلا شما با تکنیک لیفت ابرو می توانید دم ابروهای خود را بالا ببرید، و یا به کمک تکنیک لیفت شقیقه می توانید بخش شقیقه صورت خود را به سمت بالا بکشید.

زاویه سازی صورت با تزریق چربی

یکی دیگر از روش های جالب برای کانتورینگ یا زاویه سازی صورت استفاده از چربی بدن شما است که مقداری از چربی شکم، ران و یا پهلوی شما برداشته می‌شود و به صورت شما تزریق می شود.

کانتورینگ صورت یا زاویه سازی

استفاده از تزریق کردن چربی برای زاویه سازی صورت یک روش کاملا طبیعی به حساب می آید، چرا که در این روش از چربی بدن شما استفاده می شود. جهت آشنایی بیشتر با این روش هم شما می توانید به صفحه تزریق چربی در سایت زیبایی ندای سلامت مراجعه نمایید، که در این صفحه توضیحات کامل و جامعی در مورد تزریق کردن چربی به نواحی مختلف صورت و بدن داده شده است.

زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق کردن بوتاکس

استفاده از تزریق کردن بوتاکسم یکی دیگر از روشهای متداول برای کانتورینگ یا زاویه سازی صورت است.

البته در مورد استفاده از این روش او گفت که بسیار حائز اهمیت است که شما از یک مارک معتبر و شناخته شده بوتاکس استفاده نمایید و حتماً باید این کار در یک کلینیک معتبر پزشکی و تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود. بوتاکس ماده‌ای است که از سمی به اسم بوتولینیوم ساخته شده است و کار آن فلج کردن عضلات است که مزایای زیادی مانند از بین بردن چین و چروک های نواحی مختلف صورت شما را دارد و برای زاویه دار کردن صورت هم از آن استفاده می شود.

انواع و علت سردرد

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات کامل و جامع تری نسبت به این روش به دست آوری پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه تزریق بوتاکس در وبسایت زیبای هندی سلامت مراجعه نمایید که در این صفحه به صورت کامل در مورد مزایا نحوه استفاده و همچنین عوارض بوتاکس توضیح داده شده است.

زاویه سازی صورت با گریم

اما یکی دیگر از روش های استفاده از کانتورینگ صورت و یا همان زاویه سازی صورت استفاده از گریم است که در این روش بدون هیچ تزریق و جراحی و تنها با لوازم آرایشی مخصوص مادلینگ این کار انجام می‌شود.

حالا شاید این سوال برای شما مطرح شود که استفاده از گریم برای کانتورینگ صورت چه مزایایی ممکن است داشته باشد؟

وی در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از گریم برای کانتورینگ زاویه سازی صورت می‌تواند مناسب برای افرادی باشد که تنها برای مدت زمان خاصی بخواهند عمل زاویه سازی بر روی صورت آنها انجام شود، بهترین روشی که برای کانتورینگ صورت به این افراد پیشنهاد می شود استفاده از گریم و لوازم آرایشی مخصوص است.

و در صورتی که بعدا از انجام کانتورینگ صورت پشیمان شدند و خواستند آثار آن بر روی صورت آنها باقی نماند به راحتی می توانند صورت خود را با حالت اول بازگردانند.

آشنایی افراد مناسب برای زاویه سازی صورت با تزریق ژل

برای انجام عمل کانتورینگ، حالت صورت افراد باید دارای ویژگی‌هایی باشد. به عبارت دیگر این عمل برای همه قابل انجام نیست و افرادی با ویژگی‌های زیر می‌توانند گزینه مناسبی برای این عمل باشند:

  • افرادی که دارای فک عریض و پهن
  • افرادی که دارای فک مربعی شکل
  • افرادی که دارای چانه دایره‌ای شکل
  • افرادی که خط فک آنها زاویه ندارد.
  • افرادی که دارای گونه‌های چاق هستند.
  • بانوانی که فک آنها حالت مردانه دارد.
  • افرادی که دارای گونه‌های لاغر هستند.

عوارض کانتورینگ صورت چیست؟

تکنیک‌های زیادی برای انجام کانتوریگ صورت استفاده می‌شود. پیش از کانتوریگ یک جلسه مشاوره با پزشک خود خواهید داشت و پزشک تمامی نکاتی که لازم است با شما در میان می‌گذارد. در صورتی که شما دارای حساسیت‌های خاص پوستی هستید و یا اگر تحت درمان می‌باشید و از داروهای خاصی استفاده می‌کنید باید این موضوع را صادقانه به پزشک خود اطلاع دهید. در کانتورینگ از فیلرهای مختلفی استفاده می‌شود. شما می‌توانید درباره نوع فیلرهای که قرار است؛ مورد استفاده قرار بگیرد از پزشک خود اطلاعات کاملی را به دست آورید.

هیالورونیک اسید از مهمترین فیلرهای است که برای زاویه دار کردن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای جوانسازی پوست مزایای بسیاری دارد و به کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. با در نظر داشتن مزایایی که هیالورونیک اسید دارد، دیگر جای نگرانی نیست. مانند دیگر تکنیک‌های زیبایی، پس از تزریق فیلر، کبودی یا ورم در نواحی تزریق ایجاد می‌شود. بنابراین باید پس از کانتورینگ صورت، چند روز اول مراقبت‌هایی را انجام دهید. تا عوارض‌ کانتورینگ صورت به حداقل برسد و کم کم رفع شود.

چطور ماندگاری بوی عطر را افزایش دهیم؟ + معرفی راهکارهای افزایش خط بوی عطر

مزایای کانتورینگ صورت با تزریق ژل چیست؟

  • بهبود زاویه فک و زاویه‌دار شدن آن حتی تا دم گوش
  • تزریق ژل به نواحی کناره‌های فک به دلیل توانایی زیاد در جذب رطوبت، موجب جوانسازی این ناحیه می‌شود.
  • ژل اسید هیالورونیک ماندگاری زیادی در اطراف فک دارد.
  • این تکنیک بدون جای بخیه و عوارض جراحی زیباسازی فک می‌باشد.
  • به علت بافت طبیعی ژل استفاده شده، امکان عفونت و پس زدن ژل تزریقی بسیار کم است.
  • این تکنیک، دوره نقاهت بسیار کمی دارد و فرد به سرعت می‌تواند به امور روزمره خود رسیدگی کند.
  • کانتورینگ صورت با ژل، با بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و عوارض بیهوشی مثل سردرد و سرگیجه را ندارد.

مزایای کانتورینگ صورت به وسیله هایفوتراپی چیست؟

  • درمان بصورت سرپائی انجام می‌شود.
  • فقط در یک جلسه بدون نیاز به تکرار جلسات
  • بدون خون‌ریزی انجام می‌گیرد.
  • تکنیکی بی‌خطر و ایمن برای انسان بوده چون هیچ نوع اشعه‌ای ندارد.
  • عوارض آن بسیار کم است.
  • نتایجی ماندگار بدون بازگشت دارد.
  • قابلیت تکرار پس از گذشت مدتی معین دارد.
  • مناسب برای انواع رنگ‌های پوستی
  • هیچ نوع عارضه پوستی مانند لک و زخم و … روی پوست ایجاد نخواهد کرد.

ماندگاری کانتورینگ صورت چگونه است؟

بسیاری از تزریق ژل‌ها به صورت موقت می‌باشد و با توجه به جنس آن باید در مدت معلوم تزریق مجدد صورت گیرد. این فیلرها از جنس هیالورونیک اسید، کلاژن، کلسیم هیدرکسی آپاتیت و پلی لاکتیک اسید می‌باشد. بسیاری از این فیلرها اثر دائمی ندارند.

 زیرا موادی که درون این ژل‌ها به کار رفته است، با گذشت زمان توسط بدن جذب می‌شود. به‌ صورت کلی ماندگاری ژل بین ۶ ماه الی ۲ سال است و این مدت به عوامل بسیاری از جمله نوع ژل و برند آن وابسته است.

جراحی لنز چشم

معرفی نواحی مختلف کانتورینگ صورت به وسیله گریم

  • کانتورینگ صورت و زاویه سازی گونه ها
  • کانتورینگ برای چانه و گردن
  • کانتورینگ صورت و زاویه‌سازی پیشانی
  • کانتورینگ صورت و زاویه‌سازی دور چشم
  • کانتورینگ و زاویه‌سازی بینی

مراقبت‌های قبل و بعد از کانتورینگ صورت چگونه است؟

  • چند هفته پیش از عمل، هر روز آب کافی بنوشید تا بدنتان هیدراته شود.
  • دو ماه پیش از عمل از استعمال دخانیات و مصرف سیگار پرهیز کنید.
  • در جلسه مشاوره، پزشکتان را از داروهای مصرفی خود آگاه کنید و دستورالعمل جدیدی از او دریافت کنید.
  • چند هفته پیش از عمل از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، مکمل‌های ویتامین و داروهای گیاهی پرهیز کنید.

مراقبت‌ها را باید پس از عمل هم ادامه دهید تا به ‌سرعت از دوران نقاهت عبور کنید. انجام مراقبت‌های زیر همچنین به کم شدن عوارض بعد از کانتورینگ هم کمک زیادی می‌کند:

  • داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص را به‌طور منظم مصرف کنید.
  • تا بهبودی کامل پوست از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • در طول روز آب کافی بنوشید.
  • از یک رژیم غذایی سالم، تازه و کامل پیروی کنید.
  • چند روز پس از عمل از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین پرهیز کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با کانتورینگ صورت یا زاویه سازی آشنا شدید. همچنین از انواع کانتورینگ صورت آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقتو توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

دوره نقاهت کانتورینگ صورت چقدر زمان می‌برد؟

دوره نقاهت کانتورینگ صورت به تکنیک انجام آن بستگی دارد. بهبود کامل زخم‌های صورت در روش جراحی ممکن است چند ماه طول یکشد؛ اما بهبود پوست بعد از تزریق ژل یا چربی امکان دارد حداکثر چند روز تا چند هفته زمان می‌برد.

ایمپلنت و کانتورینگ صورت چیست؟

ایمپلنت و کانتورینگ نام دیگر زاویه سازی صورت است که به آن اصطلاحا مادلینگ صورت هم گفته می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید