یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

چگونه براش آرایشی را تمیز کنیم؟ + چگونه فیس براش را تمیز کنیم؟

تمیز کردن براش آرایشی به صورت منظم و مرتب بسیار اهمیت دارد. نحوه صحیح شستن و تمیز کردن براش آرایشی و همچنین شستن براش آرایشی تاثیر زیادی بر طول عمر این لوازم آرایشی دارد. قلم موهای آرایشی جز اصلی ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی هستند. زمانیکه براش‌های آرایشی نو هستند، نرم و مخملی به نظر می‌رسند اما با گذشت زمان و فرسایش و کهنه شدن براش‌ها نرمی آن‌ها از بین می‌رود. براش‌های آرایشی با کیفیت و خوب به صورتی طراحی شده‌اند که در صورت مراقبت صحیح و درست از آنان تا چندین سال دوام داشته باشند.

اگر شما پوست حساسی دارید باید توجه‌ی ویژه‌ای به تمیز کردن براش آرایشی خود داشته باشید. تمیز کردن براش آرایشی به صورت مرتب باعث می‌شود که باکتری ها موجود در براشآرایشی که موجب آکنه می‌شود از بین برود. شستن پد آرایشی و شستن براش آرایشی و تمیز کردن براش آرایشی به صورت منظم به از بین بردن: چربی‌ها، باکتری‌ها، سلول های مرده پوست، گرد و خاک بقایای آن و مواد آرایشی کمک می‌کند.


فهرست مطالب


بررسی بهترین روش شستن براش و بیوتی بلندر

زمان تمیز کردن براش آرایشی به مقدار استفاده شما از آن بستگی دارد. در شرایط عادی بهتر است هفته‌ای یک بار اقدام به شستن برس آرایشی کنید. اگر پوستی حساس یا مستعد انواع جوش و آکنه دارید، پیشنهاد می‌شود هفته‌ای ۲ بار یا حتی بیشتر این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه براش آرایشی خود را برای استفاده به فرد دیگری ندهید. هر بار که فرد دیگری از براش آرایش شما استفاده کرد، حتماً آن را بشویید. برس‌های مخصوص چشم را با دقت بیشتری بشویید چون این برس‌ها معمولاً حساس‌تر هستند و باید مراقب باشید که به براش آسیب وارد نشود.

یائسگی چگونه رخ می دهد؟ + آیا حاملگی در دوران یائسگی امکان پذیر است؟

چگونه بیوتی بلندر را تمیز کنیم؟

ابتدا اسفنج را زیر آب گرم قرار داده و بگذارید که کاملا خیس شود؛ سپس اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی آن به طور کامل از بیوتی بلندر خارج شود. در نظر داشته باشید که در این مرحله اسفنج شما باید کمی مرطوب باشد نه کاملا خیس.
در مرحله بعدی باید بیوتی بلندر را با ضابون مایع تمیز کنید؛ به اندازه یک قطره کوچک از صابون مایع یا شامپو بچه را روی دست خود ریخته و بیوتی بلندر را بین کف دست خود قرار داده و بغلتانید. وقتی که اسفنج همه صابون را به خود جذب کرد باید آن را زیر آب گرم شسته و سپس آب اضافی آن را بگیرید. اینکار را آنقدر تکرار کنید تا در نهایت، آبی که از بیوتی بلندر خارج می‌شود شفاف و تمیز باشد. برخی از بیوتی بلندر‌ها، قدرت جذب بسیار بالایی داشته و مواد آرایشی و چربی فراوانی را به خود جذب می‌کنند. پس طبیعی است که برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید بیوتی بلندر را چندبار با صابون مایع بشوئید.

براش آرایشی

همچنین شما می‌توانید برای شستشوی بهتر بیوتی بلندر، آن را در آب گرم بیاندازید تا از شر آلودگی‌ها و لکه‌ها خلاص شوید. برای اینکار فقط باید یه کاسه کوچک برداشته و آن را با آب داغ و صابون مایع پر کنید؛ سپس بیوتی بلندر را برای مت 30 دقیقه درون کاسه آب داغ و شوینده انداخته و بگذارید خیس بخورد. سپس بیوتی بلندر را برداشته و آن را با آب تمیز شسته و به خوبی فشار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود.

پزشکی زنان چه کاری انجام می دهد؟

نحوه شستن براش کرم پودر چگونه است؟

هر برسی که برای زدن کرم پودر روی صورت خود استفاده می‌کنید، باید بعد از استفاده شسته شود. ماندن کرم پودر روی برس موجب رشد باکتری‌ها می‌شود این باکتری‌ها در هر بار استفاده روی پوست شما می‌نشینند و باعث ایجاد جوش، کدر شدن پوست و همچنین پیری پوست شما می‌شوند لذا برای پیشگیری و درمان پیری زودرس پوست بهتر است به تمیزی براش آرایشی توجه کنید.

براش آرایشی

نحوه شستن برس کرم پودر معمولا به نوع برس شما بستگی دارد. اما به طور کلی نحوه شستن برس کرم پودر به این صورت است که آن را با استفاده از ترکیب آب و صابون می‌شویید. می‌توانید برای شستن برس کرم پودر از پدهای سلیکونی تمیز کننده برس نیز استفاده کنید.

طریقه شستن براش قاشقی

۱ – نخستین کار این است که یک زمان ۲۴ ساعته را در نظر بگیرید که در این زمان نیازی به قلم موهای آرایشی نداشته باشید. بهتر است که این زمان، هنگامی باشد که در خانه خود، جنگل یا ساحل یا در زمستان، وقتی که به خوردن چای کنار بخاری و دورهمی مشغولید، در نظر گرفته شود. بنابراین این ۲۴ ساعت باید زمانی باشد که به آن هیچ نیازی ندارید.

براش آرایشی

۲ – ابزار لازم برای انجام این عمل را مهیا کنید. این ابزار شامل کلیه قلم موهای آرایشی موجود در منزل، یک پاک کننده‌ی صورت یا شامپوی بچه، یک ‌کاسه‌ی کوچک و ۲ عدد حوله می‌باشد. برای این منظور شما به یک سینک دست شویی هم احتیاج دارید.

۳ – شیر آب گرم و سرد را باز کنید و آنقدر آن را تنظیم کنید که ولرم شود، به طوری که دست را نسوزاند.

همه چیز درباره ضد آفتاب ها + بررسی تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت

۴ – شامپوی بچه یا پاک کننده‌ی صورت را باز کنید و اندکی از آن یعنی در حد یک قاشق غذاخوری را درون کاسه بریزید، چنانچه مقدار بیشتری بریزید قابل کم کردن نیست اما اگر مقدار کمتری بریزید می‌توانید به آن اضافه نمایید.

۵ – قلم مو را بردارید و موهای آن را زیر آب ولرم گرفته و توسط دست همه‌ی موهای قلم مو را خوب خیس کنید.

۶ – انگشتتان را داخل پاک کننده‌ی درون کاسه ببرید و مقدار کمی از آن را بردارید، آب قلم مو را بگیرید و موهای قلم مو را آغشته به پاک کننده کنید و آن را ماساژ دهید به طوری که تمام موها آغشته شوند.

۷ – زیر آب ولرم، قلم مو را ماساژ دهید. بعد از آن قلم مو را آب بکشید به طوری که همه‌ی پاک کننده‌ی استفاده شده، از روی آن شسته و تمیز شود.

۸ – حوله را برداشته و موهای قلم مو را روی آن مالیده و آن را خشک نموده به طوری که آب و پاک کننده‌ای که روی آن است برطرف شود. بعد از آن به منظور خشک شدن کامل، باید به مدت ۲۴ آن را در حوله‌ای دیگر نگه داشت تا خشک شود.

برای همه‌ی قلم موهای موجود همین عمل را انجام دهید. با هدف کسب بهترین نتیجه‌ی ممکن، قلم موهای آرایشی‌تان را بایستی هر ۲ تا ۴ هفته یک بار شستشو داده و تمیز نمایید. چنانچه به صورت هر روزه صورتتان را توسط قلم مو با لایه ضخیمی آرایش می‌کنید، شستشوی هر دو هفته یک بار قلم مو الزامی است. اما اگر از قلم موها استفاده زیادی نمی‌کنید می‌توانید فاصله‌ی شستشوهایتان را افزایش دهید.

رژ لب جامد بهتر است یا مایع؟ + معرفی بهترین رژ لب های مایع و جامد و 24 ساعته

چگونه فیس براش را تمیز کنیم؟

برای پاکسازی فیس براش، ابتدا آن را زیر آب ولرم نگه دارید تا آلودگی‌ها پاک شوند و سپس با انگشتانتان، بین موهای فیس براش را تمیز کنید.

در مرحله بعدی نیز با استفاده صابون بچه ملایم یا شامپو بچه سری برس را بشویید.

چگونه فیس براش را خشک کنیم؟

در نهایت فیس براشتان را با حوله تمیز خشک کنید و اجازه دهید در هوای آزاد کاملاً خشک شود.

سخن پایانی

شما در این مقاله با بهترین راه‌های شستن براش آرایشی آشنا شدید. همچنین از نحوه شستن فیس براش آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

ابزار آرایشی چیست؟

به محصولاتی که به کمک آنها، می توانید مواد آرایشی را روی پوست خود فید و پخش کنید، ابزار آرایشی می گویند. ابزارهای آرایشی شامل انواع مختلف براش های آرایشی تخصصی مانند براش آرایشی سایه چشم، براش کرم پودر، براش رژ گونه و.. می شود. همچنین، انواع پدهای آرایشی مانند بیوتی بلندر، پد تخم مرغی و پد پنکک، از جمله ابزارهای آرایشی ضروری برای میکاپ صورت هستند. ابزارهای آرایشی از جنس اسفنج و موهای طبیعی و مصنوعی هستند که محل مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها است و باید براش و پدهای آرایشی خود را مرتبا شستشو دهید.

طول عمر براش و پدهای آرایشی چقدر است؟

طول عمر ابزار آرایشی شما، بستگی به کیفیت و مدت زمان استفاده شما از براش های آرایشی دارد. اما به صورت کلی، هنگامی که احساس کردید ابزار آرایشی شما به خوبی مواد آرایشی را روی پوست فید نمی کنند و شاهد ریزش موهای براش آرایشی بودید، بدانید که زمان تعویض آنها رسیده است.

کاشت مو پیشانی زنان

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید