جمعه , 31 فروردین 1403
تزریق چربی زیر چشم

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم از جمله امکاناتی است که علم نوین در اختیار ما قرار داده است. بهره مندی از زیبایی بیشتر یکی از اولین خواسته های هر انسان در جامعه مدرن محسوب می شود. همان طور که همه می دانند داشتن پوست زیبا و شفاف و همچنین صاف و عاری از چین و چروک یکی از کلیدی ترین نکات در داشتن زیبایی بیشتر به شمار می رود. امروزه برای تحقق این امر روش های گوناگونی مهیا می باشد و برای پر کردن چین و چروک ها و رفع افتادگی های پوست نیز از روش ‌های بسیار متنوع و گوناگونی استفاده می ‌شود.

یکی از روش هایی که برای پر کردن گودی زیر چشم به کار می رود استفاده از تزریق چربی زیر چشم ها می باشد. این روش توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک و یا پزشک عمومی دوره دیده که به نوعی متخصص این کار محسوب می‌ شود انجام می گیرد. در ادامه به بررسی کامل این روش و شرح چگونگی انجام آن و همچنین بر شمردن مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.


فهرست مطالب


چرا زیر چشم گود می افتد؟ 

عوامل متعددی می‌ توانند باعث گود افتادن زیر چشم یک فرد شود. سیاهی و گودی زیر چشم می تواند ناشی از ژنتیک و یا افزایش سن باشد. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به صورت مستمر نیز یکی دیگر از علت های این عارضه می باشد. همچنین استفاده از لپ تاپ و گوشی موبایل نیز موجب می شوند که فرد در معرض اشعه های مضر قرار گیرد. همین امر در صورت تداوم باعث بروز تیرگی و گود افتادن زیر چشم ها می شود. اما باید گفت که همه این موارد و علت ها قابل پیش گیری نمی باشند. به طور کلی همه افراد با افزایش سن با این مشکل دست و پنجه نرم خواهند کرد. بعضی از بیماری ها نیز مانند بیماری های تیروئیدی می توانند باعث بروز این عارضه شوند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله انواع فیکسچر ایمپلنت را بخوانید.

تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم یکی از روش هایی است که اخیراً مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این روش چون از چربی بدن خود فرد استفاده می شود احتمال بروز حساسیت و پس زدن تزریق بسیار کم می باشد. در این روش کار به این شکل انجام می گیرد که از قسمتی از چربی بدن که فاقد فیبر می باشد به انتخاب خود بیمار مقداری برداشته می شود. البته لازم به ذکر است که برداشتن چربی توسط پزشک نیازمند خاصیت خاصی از بافت مورد نظر می باشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مراحل روکش دندان تصویری را بخوانید. یعنی همه چربی های بدن قابل جایگزین کردن نمی باشند. معمولاً قسمت باسن، شکم و یا ران می توانند هدف مورد نظر باشند. چرا که حاوی چربی هایی می باشند که قابلیت پیوند زدن دارد.

آشنایی با تزریق چربی به سینه + بهترین دکتر تزریق چربی به سینه چه کسی است؟

کاربرد تزریق چربی زیر چشم چیست؟

  • برطرف شدن گودی و تیرگی پوست اطراف چشم
  • رفع چین و چروک ها و شل شدگی پوست اطراف چشم و جوانسازی پوست
  • رفع خطوط پنجه کلاغی
  • برطرف شدن پف زیر چشم و درشت شدن چشم ها
  • جوانی و شادابی چهره و روشن شدن پوست اطراف چشم

نحوه تزریق چربی به زیر چشم چگونه است؟

  1. برداشت و کشیدن چربی از بدن فرد: ابتدا از ناحیه ای از بدن که عموماً شکم و پهلوها هستند چربی مورد نیاز برداشت می شود. جهت برداشت چربی از بدن فرد ابتدا ناحیه مورد نظر را بیحسی موضعی میزنند. سپس به وسیله دستگاه لیپوساکشن یا به وسیله سرنگ های مخصوصی با دست چربی مورد نظر برداشت می شود. این چربی ها باید به صورت سالم و بدون شکست بافت چربی باید از بدن خارج شوند.
  2. آماده سازی چربی برداشت شده جهت تزریق: چربی برداشت شده باید به وسیله دستگاه های خاصی خالص سازی شوند و سایر اجزای آن جدا شوند.
  3. تزریق چربی به زیر چشم: در این مرحله جراح ابتدا ناحیه زیر چشم را بیحسی موضعی می کند، سپس چربی آماده سازی شده را با کمک لوله های بسیار ظریف و کوچکی که کانولا نام دارند در دفعات مختلف به زیر چشم فرد تزریق می کند. به دلیل این که ناحیه زیر چشم بسیار حساس می باشد این کار باید توسط پزشکی مجرب و با تجربه انجام شود تا بعد از تزریق مشکلی پیش نیاید.

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق چربی زیر چشم چگونه است؟

  1. دو هفته قبل از اقدام به تزریق از سیگار و مشروبات الکلی اجتناب کنید.
  2. داروهایی که ممکن است خونریزی را تشدید کنند مصرف نکنید.
  3. آزمایش‌های تجویز شده را به طور کامل انجام دهید.
  4. آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک باید قبل از تزریق مصرف شود.
  5. در روز تزریق باید از آرایش صورت و چشم و ناحیه ای که قرار است تزریق انجام گیرد، خودداری کرد.
  6. پس از تزریق چربی، داروهای تجویز شده توسط پزشک را به درستی و مرتب مصرف کنید.
  7. از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  8. از ماساژ با مالش ناحیه تزریق‌چربی خودداری کنید.
  9. پانسمان‌ها و نواحی استخراج و تزریق چربی را تمیز نگه دارید.
  10. تا چند روز بعد از برخورد آب به نواحی زخم شده خودداری کنید.
لابیاپلاستی با لیزر در تهران

چه کسانی کاندید نامناسب تزریق چربی زیر چشم هستند؟

  • اگر مشکلات انعقاد خون دارید و یا از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید.
  • اگر اختلالات متابولیسم چربی دارید.
  • دارای بیماری های شدید داخلی هستید.
  • داشتن عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی
  • تزریق چربی برای بیمارانی که به شدت لاغر هستند و دائم نوسانات وزنی دارند توصیه نمی شود.
  • بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند و یا سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است
  • بیمارانی که به HIV مبتلا هستند.
  • اگر سابقه ترومبوز وریدهای عمقی و یا آمبولی ریوی دارید.

مزایا و معایب تزریق چربی زیر چشم چیست؟

مزایا:

تزریق چربی زیر چشم یکی از روش های بسیار خوب در زمینه رفع چین و چروک ها و افزایش زیبایی صورت محسوب می شود و مزایای گسترده‌ ای دارد. یکی از مزیت های آن استفاده از بافت بدن خود فرد می باشد. این امر باعث به حداقل رساندن احتمال حساسیت و همچنین ایمنی بیشتر می شود.

تزریق چربی زیر چشم

در وهله بعدی به دلیل استفاده از این نوع چربی ها میزان جذب بسیار بالا می باشد و درصد خیلی کمی از چربی تزریق شده جذب پوست می ‌شود. بنابراین در این روش بازدهی بالاتری دیده می شود. درباره لیپوساکشن سینه چه نوع جراحی است بیشتر بخوانید.

معایب:

از جمله معایب قابل ذکر تزریق چربی زیر چشم نیز می توان به هزینه بالای آن اشاره کرد. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های این روش این است بر خلاف روش تزریق بوتاکس و تزریق ژل قابلیت برگشت ندارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است را بخوانید. در روش های قبلی تنها با یک تزریق دیگر تزریق قبلی معکوس شده و اثر آن خنثی می شود و بدن به حالت اولیه خود باز می گردد. اما در این روش پس از اتمام کار نتیجه آن قابل برگشت نمی ‌باشد.

بهترین درمان فرورفتگی جای جوش چیست؟ + بررسی روش های قطعی و خانگی درمان فرورفتگی جای جوش

ماندگاری تزریق‌چربی زیر چشم چقدر است؟

حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از چربی‌تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود؛ اما جراح با آگاهی از موضوع، میزان بیشتری به نقطه مورد نظر تزریق می کند. باید به این نکته توجه کرد که پس از جذب این میزان چربی، مقادیر مانده تزریق به زیر چشم، دائمی باقی می ماند. مدت ماندگاری چربی‌تزریق شده هم به ناحیه مورد نظر بستگی دارد.

تزریق چربی زیر چشم

اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصور هستند. میزان چربی جذب شده توسط بدن و ماندگاری آن در افراد مختلف متفاوت بوده و به موارد زیر بستگی دارد:

  • عوامل وراثتی و ژنتیک
  • سن افراد
  • جنسیت
  • شرایط آب و هوایی
  • ورزشکار بودن (به دلیل اینکه سوخت و ساز در این افراد بیشتر از سایرین می باشد، میزان ماندگاری چربی در این اشخاص کمتر است.)

قیمت تزریق‌چربی به زیر چشم چقدر است؟

عوامل زیادی بر هزینه تزریق‌چربی به زیر چشم تأثیرگذار میباشند. یکی از اصلی ترین عوامل تأثیرگذار روی قیمت تزریق چربی به زیر چشم، مهارت و تجربه جراح در انجام این عمل است. همچنین موارد دیگری از جمله دارو، هزینه های جانبی، هزینه دستیار پزشک و مرکز جراحی، قیمت تزریق‌چربی زیر چشم را تحت تأثیر قرار می دهد.

آیا تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر (ژل)؟

اینکه کدامیک از این دو تکنیک برای شما بهتر است به سطح توقعات شما، میزان فرورفتگی زیر چشم، زمان مورد نظرتان برای رسیدن به نتیجه و صلاحدید پزشکتان بستگی دارد. از تفاوت‌هایی که بین این دو روش وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم‌تهاجم بودن تزریق فیلر
  • کم هزینه بودن تزریق فیلر
  • عدم نیاز به برش و زخم در تزریق فیلر
  • استفاده از چربی‌های خود بدن در تزریق چربی که احتمال حساسیت در بدن افراد صفر خواهد بود.
  • ماندگاری بالای تزریق چربی
  • رهایی از چربی‌های اضافی بدن به صورت همزمان با تزریق چربی به صورت
آموزش زدن کرم ضد چروک

سخن پایانی

شما در این مقاله با تزریق چربی زیر چشم آشنا شدید. همچنین از مزایا و معایب و ماندگاری های آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

قسمت های مناسب برای برداشت چربی کدام است؟

معمولا از چربی های مناطقی استفاده می شود که با رژیم غذایی حجم آنها کم نمی شود . مانند قسمت های خارجی ران و باسن . قسمت هایی که بیشتر استفاده می شود مانند پهلو ، ران ، چربی زیر شکم و … می باشد .

بهترین زمان انجام تزریق چربی؟

مدت زمانی که نیاز است تا تزریق انجام شود در قسمت های مختلف متفاوت می باشد به طور کلی یک ساعت زمان لازم است تا تزریق انجام شود ولی در هنگام تزریق برای قسمت هایی چون باسن و یا سینه 3 ساعت تزریق نیاز می باشد.

پیشنهاد ما به شما

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم لنزهای چشم دارای انواع مختلفی هستند و اگر به دنبال این هستید …

دیدگاهتان را بنویسید