شنبه , 8 اردیبهشت 1403
جدیدترین روش کاشت مو2023

جدیدترین روش کاشت مو2023

مو از مهم­ترین ویژیگی‌های ظاهری هر فردی است که وقتی کم پشت می‌­شود و شروع به ریزش می­‌کند (از انواع ریزش مو می‌توان به ریزش مو کششی اشاره کرد)، ممکن است زیبایی فرد را هم تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از افراد هستند که با گذشت زمان و گذر عمر، موهایشان کم پشت می­‌شود و حتی به سمت طاسی می‌­روند. جراحی کاشت مو از آن مواردی است که برای این مشکل به کار می‌­آید و با آن می‌­توان اعتماد به نفس از دست رفته را برگرداند.


فهرست مطالب


چگونگی انجام کاشت مو

کاشت مو یک نوع جراحی تخصصی است که توسط جراح متخصص انجام می­‌شود. جراح فولیکول­‌های مو را، از آن بخش­‌هایی که طاس نیستند یا از موهای موجود بر سطح پوست بدن، برمی­‌دارد و در نواحی طاس سر قرار می­‌دهد. عمل کاشت مو باعث می­‌شود، فولیکول­‌های آسیب‌دیده ترمیم شوند و دوباره رشد کنند.

این فرآیند سه مرحله دارد که مراحل آن عبارتند از:

  1. برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)
  2. آماده سازی گرافت‌ها
  3. و کاشت گرافت

انواع کاشت مو

کاشت مو با روش­‌های مختلفی انجام می‌­شود که متناسب با شرایط هر فردی متفاوت است. روش­‌های بسیاری برای کاشت مو وجود‌ دارند که چندتا از آن­‌ها عبارتند از:

  1. کاشت موی FUE: این نوع کاشت که به استخراج واحد فولیکولی معروف است، نوعی کاشت مو است که واحدهای فولیکولی را از ناحیه سالم برمی‌­دارند و آن‌ها را درون میکرو شکاف‌های ایجاد شده در قسمت دریافت‌کننده می­‌گذارند. واحدهای فولیکولی مو با کمک پانچ موتوری برداشته شده و سپس با ساکشن در محفظه استوانه‌ای شکل کوچکی جمع‌آوری می‌شوند یا با میکروفورسپس بدون مداخله دست برداشته می‌شوند و در پتری قرار داده می‌شوند. این روش بخیه ندارد و درد آن کمتر است.همچنین به تعداد کمتری گرافت نیاز دارد.
  2. کاشت موی FUT: در این روش که برای درمان طاسی انجام می­‌شود، برداشت گرافت‌­ها توسط جراح با نوارهای باریکی به نام فلپ (FLAP) صورت می­‌گیرد. به دلیل اینکه فاصله‌­ی زمانی بین برداشت و کاشت گرافت‌­ها بسیار کم است، کیفیت موهای کاشته شده با این روش بالاست. گفتنی است گرافت­‌های مورد نیاز این روش معمولا از پشت سر برداشته می‌­شوند.
  3. کاشت موی DHI: این روش که بهترین و به روزترین تکنینک کاشت محسوب می‌­شود، بدون نیاز به برش و ایجاد شیارهای یکسان و با عمق مناسب انجام می­‌شود. البته این روش برای تمام افراد توصیه نمی­‌شود و قبل از انجام باید با دکتر کاشت مو به مشورت گذاشته شود.
جدیدترین روش کاشت مو2023

بهترین روش برای کاشت مو

بهترین روش کاشت مو برای فرد به فرد متفاوت است. در واقع استفاده از کلمه­‌ی مناسب‌­ترین روش کاشت مو می­‌تواند گزینه­‌ی بهتری باشد زیرا بهترین روش با توجه به شرایط هر فرد متغیر است.

  • میزان طاسی
  • وضعیت بانک مو
  • تراکم مورد نظر
  • وضعیت خوب شدن زخم‌­ها
  • انعطاف پذیری پوست سر

و بسیاری موارد دیگر از آن چیزهایی هستند که در تعیین بهترین روش کاشت مو برای هر فردی موثر است. بهترین روش کاشت مو با توجه به شرایط هر فرد متغیر است.البته روش FUE یا همان FIT در جهان به عنوان بهترین روش کاشت مو شناخته شده است. این روش به دلیل هزینه­‌ی نسبتا کمتر و سرعت بیشتری که دارد، از بهترین روش­‌های ممکن است که برای بسیاری از افراد اثربخش است.

جدیدترین روش کاشت مو2023

مزایا و معایب کاشت مو

روش‌های مختلف کاشت مو مزایا و معایب متفاوتی دارند. مثلا برای روش FIT مزایای آن عبارتند از:

  • درد و خونریزی کم
  • عدم نیاز به پانسمان
  • از بین رفتن جای زخم و تعداد فولیکول موی بیشتر در جلسات متوالی
رژ لب جامد بهتر است یا مایع؟ + معرفی بهترین رژ لب های مایع و جامد و 24 ساعته

معایب همین روش عبارتند از:

  • هزینه­‌ی بالا
  • احتمال آسیب دیدن بخش زنده­‌ی مو
  • تعدا فولیکول محدود
  • طولانی بودن روند کار
  • تخریب بانک مو

مزایای روش FUT عبارتند از:

  • غیرقابل رویت بودن محل کاشت مو
  • ایجاد یک خط طبیعی در جلوی سر و ظاهر طبیعی آن
  • طبیعی بودن ظاهر موها و عدم فرورفتگی یا برجستگی پوست سر
  • امکان برداشت موهای ناحیه‌ی پشت سر و دیگر نواحی مختلف بدن مثل کتف و سینه
  • حفظ کیفیت گرافت‌ها برای تکرار مجدد کاشت در صورت نیاز.

و معایب آن نیز عبارتند از:

  • احتمال باقی ماندن جای زخم پشت سر
  • کم شدن حجم بانک مو
  • خونریزی و تورم سر و صورت

زمان مناسب برای انجام کاشت مو

زمان برای انجام کاشت مو اهمیت بسیار زیادی دارد. افراد زیر ۲۵ سال نمی­‌توانند کاشت مو انجام دهند زیرا با کاشت مو در این سن، ممکن است موهای دیگر نیز بریزد و درنتیجه نیاز به کاشت مو مجدد باشد. به همین دلیل متخصصان این حوزه معتقدند بهتر است افراد زیر این سن از تقویت کننده‌­ها برای بهبود وضعیت موهایشان و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنند. البته بهترین زمان برای انجام کاشت مو به طور کل به شرایط هر فرد بستگی دارد. وضعیت ریزش موی فرد، توانمندی ناحیه­‌ی برداشت، انتظار و توقعی که از کاشت موی خود دارید، فصلی که در آن کاشت مو را انجام می­‌دهید، شرایط جسمی و روانی و بسیار عوامل دیگر از شرایط مختص به هر فرد هستند که می­‌تواند زمان مناسب را برای هر شخص متفاوت کند. در تشخیص و توصیه های درماتنی ریزش مو مراجعه به دکتر ریزش مو میتواند به شما کمک کند.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

پس از آن که شما زحمت کشیدید و کاشت مو را انجام دادید، مهم­ترین نکته آن است که مراقبت صحیحی از موهای خود داشته باشید تا دوباره به ریزش مو دچار نشوید و موهایتان عمری دائمی داشته باشند. حتما دقت داشته باشید که در روزهای اول پس از کاشت موهای خود را نشویید و ترجیحا در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در زمان به موقع برای شست و شوی موهایتان از شامپوی مناسب استفاده کنید. شامپوی مناسب را باید از پزشکتان بخواهید و طرز استفاده را حتما باید بپرسید. کلاه یا سربند از دیگر چیزهایی است که می‌­تواند وقتی خارج از خانه هستید، از موهای شما محافظت کند. البته دقت کنید که از کلاه­‌های پشمی و سنگین استفاده نکنید.

هزینه جدیدترین روش کاشت مو

به طور کلی نمی‌توان قیمت واحدی برای تخمین هزینه کاشت مو اعلام کرد؛ زیرا عوامل و پارامترهای گوناگونی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و روی هزینه نهایی تأثیر خود را اعمال می‌کنند. جنس مو و وسعت طاسی دو عامل مهم در افزایش یا کاهش هزینه‌های مرتبط با کاشت به حساب می‌آیند. وسعت طاسی می‌تواند کم، متوسط، زیاد یا خیلی زیاد باشد.

بر اساس وسعت طاسی، تعداد گرافت‌ها نیز بالا و پایین می‌شوند و در نهایت در زحمت متخصص نیز تأثیرگذار خواهد بود. همچنین افراد بسیاری به چشم می‌خورند که چندین بار کاشت مو را در سایر کلینیک‌ها تجربه کرده‌اند .

عوامل موثر بر سلامت و زیبایی مو

عوامل زیادی زیبایی و سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهد. تغذیه ناسالم، تغییرات هورمونی، ژنتیک، استرس، فشار کاری، استراحت کم و … از دلایلی هستند که کیفیت رشد موها را کاهش می دهند. بر همین اساس امروزه ریزش مو بسیار رایج است.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ رژ لب + بهترین رنگ رژ لب دخترانه 1402
جدیدترین روش کاشت مو2023

تعداد طبیعی ریزش مو در روز

در حالت طبیعی ریزش 100 تار مو در طول روز عادی می باشد. زمانی باید نگران شوید که این مقدار ریزش بیشتر و به مرور زمان حجم موهای سر کمتر شود.

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو باید توسط متخصص انجام گردد. طبق آزمایشات مختلف و بررسی شرایط فرد پزشک کمبودهای بدن فرد را تامین می کند تا رشد موها به حالت سابق خود بازگردد. درمان ریزش مو طولانی مدت خواهد بود و باید با صبر و حوصله دستورات پزشک را رعایت کنید. زمانی که ریزش مو شروع می شود. باید آن را متوقف کنید. اما با گذشت چند سال هنگامی که فولیکول موها از بین می رود. دیگر امید چندانی به این روش درمانی نخواهد بود. اگر درمان ریزش مو با دارو جواب نداد از روش کاشت موی طبیعی استفاده نمایید.

در بعضی موارد که درمان های دارویی و موضعی پاسخگو نیست می توان به روش ایمن و معتبر کاشت مو روی آورد. بنابراین نگران از دست رفتن مو و زیبایی خود نباشید. همیشه یک راه حل نهایی وجود دارد. کاشت مو، فرآیند انتقال ریشه سالم موهای موجود به ناحیه ای است که ریشه موها ریزش دارند. اکنون تنها درمان قطعی برای طاسی، کاشت موی طبیعی است.

زمان مناسب کاشت مو

چه زمانی بهتر است که کاشت موی طبیعی انجام شود؟ آیا باید منتظر بمانیم تا کاملاً طاس شویم؟ پیوند مو در اشخاصی قابل انجام است که در پشـت سر دارای موهای با کیفیت و تراکم کافی هستند و از طرف دیگر طاسی آن‏ها به صورتی باشد که به عمل کاشت مو پاسخ خوبی بدهد.اگر کم پشتی موهای سر شما در زیـر نـور معمولی، سفیدی پوست سر را از لابه‏ لای موها به میزان زیادی نشان می دهد. شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید.

سن مناسب برای کاشت موی طبیعی

اکثـراً این عمل را زمانی انجام می ‏دهند که به اندازه کافی از موها ریخته اند. ولـی هنوز کاملاً طاس نشده ‏اند. در کل بهتر است فرد زمانی این کـار را انجام دهد که نسبتاً جوان (45 – 25 سال) و از نظر اجتماعی فعال است و می‏ خواهد در کار و زندگی پیشرفت کند.البتـه کاشت مـو حتی در دهه ‏های 6 و 7 زندگی نیز به شرط اینکه فرد از نظر وضعیت کلی سلامتی مشکلی نداشته باشد، نتایج خوبی خواهد داشت.

جدیدترین روش کاشت مو2023

عمل کاشت مو چگونه انجام می شود؟

 کاشت مو یک عمل جراحی سرپایی، بسیار راحت و بی‌خطر محسوب می شود. نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان ندارد. کاشت موی طبیعی برداشت مو از بانک مو (پشت و کناره‌های سر) است. سپس در بخش‌های طاس قرار می گیرند.

› مراحل پس از برداشت در روش های  FIT وFUT مشابه یکدیگر هستند. جراح منطقه کاشت را مشخص می‏ کند و بعد از پاک‏سازی و جدا کردن گرافت‏ های مو، شکاف‏ هایی برای کاشت موها ایجاد می‏ کند. فقط فولیکول‏ هایی که بالاترین شانس زنده ماندن را دارند برای کاشت مو انتخاب می ‏شوند. این انتخاب در نتیجه ‏گیری نهایی بسیار تاثیرگذار است. تکنسین‏ های ماهر با یک میکروسکوپ استریو، با قدرت بالا گرافت ‏های فولیکولی را آماده می کنند. تا مطمئن باشند که موها تا زمان پیوند در شرایط مطلوب باقی می ‏مانند.

فاکتورهای مهم برای انجام کاشت مو

  • سن یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار است و عامل مهمی در به عقب انداختن زمان کاشت موی طبیعی است.
  • سابـقه‌ی خانـوادگی طاسـی در شخص
  • وضعیت فعلی طاسی فرد و خصوصیات پوست و مو در منطقه‌ی پشت سر
  • توجه به روان‌شناسی بیمار و وضعیت بلوغ فکری و روانی وی
  • انتظارات و توقعات بیمار از کاشت مو، در صورتی که تصور فرد از نتیجه کاشت مو فانتزی و واهی بوده و تناسبی با وضعیت طاسی و بانک موی خود نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید اقدام به پیوند مو در فرد کرد.
  • وضعیت کلی سلامتی فرد، مصرف داروهای دیگر، حساسیت‏ های دارویی و وجود بیماری‏ های پوستی از عواملی است که موجب تخریب ناحیه پیوند می‏ شود.
تست پاپ اسمیر چیست؟ + آیا آزمایش پاپ اسمیر درد دارد؟

روش های مختلف کاشت موی سر

› این روش درمانی به روش‏های مختلف و مدرنی انجام می ‏شود:
1. میکروسرجری (FUT) .
2. غیر جراحی (FIT).

تفاوت های روش کاشت مو FUT (میکروسرجری) با روش FIT (غیر جراحی)

طریقه‌ کاشت موها در هر دو روش، یکسان است. موها را به صورت میکروگرافت می کارند. در نتیجه اختلاف این دو روش فقط در طریقه‌ برداشت موها است.

جدیدترین روش کاشت مو2023

روش FIT برای طاسی کم (به شرط این که سن فرد پایین نباشد)، روش FUT برای طاسی متوسط و روش ترکیبی (هر دو روش) برای طاسی شدید مناسب است. بهتر است انتخاب روش مناسب را بر عهده پزشک متخصص خود بگذارید. تا بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.

  • کاشت مو به روش fut (میکروسرجری)

روش FUT نیاز به برش و جراحی دارد.  با استفاده از روش fut (میکروسرجری) یک نوار یک تا دو سانتی متری از بانک موی پشت سر فرد با روش بی‏ حسی موضعی و بدون احساس درد برداشته می شود. محل برداشتن پس از ترمیم  که به صورت یک خط نازک است، بلافاصله بعد از بخیه توسط موهای اطراف آن پنهان می‏ شود. معمولاً در زیر خواب موهای پشت سر مخفی می شوند.

پس از برداشتن نوار، ریشه های مو توسط اعضای تیم زیر میکروسکوپ های پیشرفته جدا می شود. سپس تیم کاشت، نوار پوستی را به 500 تا 2000 گرافت موی کوچک تقسیم می‏ کنند. میزان گرفت‏ ها بستگی به جنس مو، کیفیت، رنگ و اندازه منطقه دارد.

  • اصول کار کاشت موی طبیعی با روشFUT

قطعات به گونه ای است که در هر قطعه 3-1 فولیکول مو وجود دارد. (به هر قطعه یک گرافت می گویند). با روش بی ‏حسی کامل شکاف ‏های متعدد و خیلی کوچکی در منطقه‏ ی طاس سر ایجاد می ‏شود و با وسایل ظریف در این شکاف‏ ها زمینه زنده موها قرار می‏ گیرد. افراد کمتری سراغ این روش می روند. اما متخصصان این زمینه معتقدند که برداشت مو در این روش ایمن تر است و به فولیکول های مو آسیبی وارد نمی شود.

جدیدترین روش کاشت مو2023
  • بهترین نتیجه در روش fut چگونه به دست می آید؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه، گرافت‏ های تک فولیکولی (تک مویی)  نوار برداشته می شوند. به قطعات بسیار کوچک تقسیم می ‏شوند. در خط رویش مو در جلوی سر کاشت می‏ شوند. زیرا این بخش از سر به طور طبیعی دارای موهای تکی است. گرافت ‏های 2 تایی در عقب خط رویش مو و گرافت‏ های 3 تایی در بالای سر کاشت می ‏شوند. تا حداکثر تراکم به وجود آید.

مزایای کاشت مو به روش FUT

  • سرعت بالای انجام کار باعث آسیب ندیدن فولیکول موها می شود.
  • نیازی به کوتاه کردن بیش از حد موها نیست.
  • در صورت مهارت متخصص، کاشت مو به روش FUT عوارض کمتری خواهد داشت.
  • هزینه کمتری دارد.

معایب کاشت مو به روش FUT

  • امکان باقی ماندن جای زخم برش در پشت سر وجود دارد. به همین دلیل همیشه برای پنهان کرد جای زخم باید موها را در پشت سر بلند نگه داشت.
  • کاشت مو به روش fit (غیر جراحی)

در روش کاشت مو FIT (غیر جراحی) از هیچگونه برش جراحی استفاده نمی شود بلکه واحدهای فولیکولی به صورت تک تک با تجهیزات ظریف و خاصی برداشته می شوند. این فولیکول ها از بانک موی پشت سر و یا کناره گوش ها برداشت می گردند. فولیکول های نواحی پشت سر و کناره گوش ها تحت تاثیر تغییرات هورمونی قرار ندارند. در نتیجه پس از کاشت چنین مسائلی موجب ریزش موی مجدد نمی شود. کاشت موها در روش FIT به صورت تک به تک (مانند روش FUT) انجام می‏ شود.

18 حرکت ورزشی برای درمان کمر درد (تمرینات ویلیام)

مزایای کاشت مو به روش FIT

  • ناحیه برداشت مو به بخیه و برش نیاز ندارد.
  • در صورت نیاز امکان تمدید کاشت مو در مدت زمان کوتاهی وجود دارد.
  • در روش FIT اگر بانک موی روی سر کافی نباشد می توان از موها سینه و کتف نیز استفاده کرد.
  • میزان موهایی که برمی دارند، بیشتر از روش FUT است.

معایب کاشت مو به روش FIT

  • ممکن است هنگام برداشت گرافت های بیشتری آسیب ببینند.
  • مدت زمان انجام کار طولانی تر از روش FUT می باشد.
  • باید قبل از کاشت، موهای خود را در حد کچلی کوتاه کنید.
  • هزینه این روش بالاتر است.

کاشت مو به روش ترکیبی

با ترکیب دو روش FUT و FIT در طاسی ‏های شدید، کاشت مو به روش ترکیبی از هر دو تکنیک FIT و FUT انجام می گیرد. در این حالت اول به روش FUT یک نوار کامل از فولیکول های مو برمی دارند. در سطح بیشتری از منطقه طاسی کاشت می شود. سپس برای ایجاد تراکم از فولیکول های تک تک به روش FIT استفاده می گردد. با انجام روش ترکیبی باید مزایا و معایب هردو روش را قبول کنید.

جدیدترین روش کاشت مو2023

تعداد گرافت‏ هایی که از بانک مو برداشته می شوند را می ‏توان افزایش داد و نتیجه بهتری را به وجود آورد. این کار در دو روز متوالی انجام می شود. تراکم قابل ملاحظه ‏ای در منطقه طاسی ایجاد می ‏کند.

جدیدترین روش کاشت مو 2023

روش کاشت مو میکروگرافت، بعنوان جدیدترین روش در کشورمان ایران و در جهان شناخته می شود. برای اجرای این روش از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود و به همین علت سرعت انجام کار بالاتر،همچنین ظرافت و دقت بالایی بکار می‌رود. به کمک این روش ابتدا پیاز موی 4میلی متری برای متقاضی کاشته می‌شود. با گذر زمان این شیوه پیشرفت کرده است و دارای چند شاخه است. به صورتی که متخصصان به این نتیجه رسیدند که کدام مناطق سر برای دریافت پیاز مو قوی‌تر است و می توان از آن بهترین نتیجه را بدست آورد.

جدیدترین روش کاشت مو2023

پی آر پی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پی آر پی یک روش درمانی است که در آن مواد مغذی به پوست سر به منظور تقویت رشد موها و بهبود سلامت پوست سر تزریق می‌شوند. این فرایند به عنوان یک اقدام تکمیلی بعد از عمل کاشت مو انجام می‌گیرد و می‌تواند نتایج بهتر و دوام بیشتری را در رشد موها به ارمغان آورد. فرایند انجام پی آر پی عموماً به صورت زیر است:

جدیدترین روش کاشت مو2023
  1. مراحل آماده‌سازی: در ابتدا، پوست سر باید به طور کامل تمیز شده و از هرگونه آرایش و و چربی خالی باشد. این کار از طریق شستشوی دقیق با یک شامپو ملایم و ضدعفونی کردن سطح پوست سر انجام می‌شود.
  2. تزریق مواد مغذی: پس از آماده‌سازی پوست سر، مواد مغذی و عوامل رشد با سرنگ به پوست سر تزریق می‌شوند. مواد تزریقی می‌تواند شامل ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد رطوبت‌بخش و فاکتورهای رشد مو باشد که به محل کاشت مو و مناطق مجاور تزریق می‌شود.
  3. جلسات پی در پی: پی آر پی به صورت دوره‌های تکرار شونده انجام می‌شود. تعداد و فواصل جلسات بستگی به وضعیت و نیاز فرد و توصیه‌های پزشک دارد. معمولاً چندین جلسه پی آر پی در طی مدت زمانی مشخص برنامه‌ریزی می‌شود.
  4. مراقبت بعد از جلسات: پس از هر جلسه پی آر پی، مراقبت‌های مناسبی برای پوست سر و موها باید انجام شود. این شامل استفاده از محصولات مراقبتی پوست سر معرفی شده توسط پزشک، رعایت توصیه‌های مربوط به شستشو و استفاده از شامپوها و مواد مراقبتی مناسب است.
لیزر لیپولیز چیست؟ + عملکرد لیزر لیپولیز به چه صورت است؟
جدیدترین روش کاشت مو2023

پی آر پی به عنوان یک فرایند غیرجراحی و غیرتهاجمی محسوب می‌شود و اغلب بدون عوارض جانبی جدی انجام می‌شود. درست است که پی آر پی یک فرایند تحریک کننده است که در آن مواد مغذی و عوامل رشد به پوست سر تزریق می‌شوند؛ اما این فرایند می‌تواند بهبود رشد موها را تسریع کند و نتایج بهتری را در کاشت مو به ارمغان بیاورد. اما برای دستیابی به نتایج مطلوب، بهترین زمان پی آر پی بعد از کاشت مو را باید در نظر گرفت.

سوالات متداول

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

کاشت مو که بعضاً ترمیم مو نامیده می شود – روشی سرپایی است که با استفاده از فن آوری میکرو پیوند ، فولیکول های موی خود را به سایر قسمت های پوست سر شما که در حال نازک شدن است ، اهدا می کند . نتایج کاشت مو به طور واضح طولانی مدت است و دائمی تلقی می شود .

میزان موفقیت کاشت مو چقدر است؟

مطالعات بالینی نشان می دهد که حدود ۸۵-۹۵٪ از کل پیوندهای کاشته شده به راحتی در منطقه پیوندی رشد می کنند . این درصد بالا نشان می دهد که کاشت مو به طور کلی بسیار موفقیت آمیز است.

بهترین سن برای کاشت مو چه سنی است؟

برای کاشت مو سن خاصی تعیین نشده است اما متخصصان و پزشکان زیبایی مجموعه رایان سلامت به افرادی که در سنین ۲۸-۱۸ سالگی برای کاشت مو به مجموعه مراجعه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند که بهتر بعد از ۲۵ سالگی اقدام به کاشت مو کنند تا فرایند بلوغ تکمیل شده باشد.ولی در افرادی که کتر از ۲۵ سال دارند باید ناحیه طاسی شان مشخص شده باشد.

فرایند پیوند طبیعی مو چقدر زمان می برد؟

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن تکنیک‌های کاشت مو، کاشت مو در یک جلسه امکان پذیر شده است. بنابراین اگر تیم پزشکی از تجربه ومهارت خوبی در استخراج سریع و موفقیت آمیز فولیکول ها برخوردار باشند، در هر جلسه می توان نزدیک به ۳۰۰۰ تار مو را کاشت. مدت زمان لازم برای کاشت این تعداد گرافت چیزی در حدود ۸ ساعت می باشد .

چه زمانی بعد از کاشت مو فرد می تواند به زندگی عادی برگردد؟

به طور کلی، دوره ریکاوری کاشت مو بر اساس تکنیکی که انتخاب می شود و میزان گرافت هایی که کاشته می شود، بین ۲ تا ۵ روز طول می کشد. پس از آن، فرد می تواند به فعالیت های اولیه برمی گردند و مشکل خاصی را برای انجام کارهای روزمره و حتی رفتن به محل کار، احساس نمی کند.

سخن پایانی

کاشت مو یک روش جراحی است که برای درمان ریزش مو و طاسی سر فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت مو، به عنوان یک راه حل دائمی برای مشکلات مرتبط با ریزش مو، از سال‌ها قبل مورد توجه پزشکان و متقاضیان کاشت مو قرار گرفته است. امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و روش‌ کاشت مو جدید و انواع روش‌های کاشت مو بهبود یافته است و امکانات بیشتری را برای افرادی که به دنبال بازیابی موهای خود هستند، فراهم کرده است.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید