جمعه , 10 فروردین 1403
جدیدترین مقالات
بوکال فت

جراحی بوکال فت (تخلیه چربی دهانی) چیست؟ + هزینه عمل بوکال فت چقدر است؟

در افرادی که صورت گردی دارند یا دچار اضافه وزن هستند؛ و از فرم چاق صورت خود راضی نمی‌باشند؛ جراحی برداشتن پدهای چربی گونه در داخل گونه ها یک روش عالی برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته صورت است. تخلیه چربی بوکال بهترین روش برای رهایی از شر این چربی ها خواهد بود. این عمل جراحی نسبتاً سریع و ساده است که با بی حسی موضعی انجام می شود و جای زخم خارجی ندارد. در نتیجه روش بوکال فت، روشی برای استخوانی کردن صورت و حذف چربی های ناحیه بوکال است. در ادامه می خواهیم به بررسی بیشتر این روش زیبایی بپردازیم و مزایا، معایب و هزینه های آن بررسی کنیم. از شما می خواهیم که تا پایان ما را همراهی کنید.


فهرست مطالب


بوکال فت چیست؟

بوکال فت یک بافت چربی است که در گونه ها قرار دارد. این یکی از دو پد چربی اصلی در صورت است، دیگری پد چربی جمع کننده است. پد بوکال فت وظیفه پر بودن و فرم دادن به گونه ها را بر عهده دارد. همچنین به محافظت از دندان ها و محافظت از استخوان زیرین کمک می کند. (فیکسچر ایمپلنت)

میزان بوکال فت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد نسبت به دیگران چربی بیشتری دارند که می تواند ظاهری پرتر به گونه های آنها بدهد. برخی دیگر چربی کمتری دارند، که می تواند ظاهری گودافتاده به گونه های آنها بدهد. میزان چربی بوکال فت نیز با افزایش سن تغییر می کند. با افزایش سن افراد، پدهای چربی کوچک می شود. این می تواند منجر به کاهش حجم صورت و ظاهری ضعیف تر شود. برداشتن چربی بوکال فت یک روش جراحی است که بخشی یا تمام پد چربی گونه را برمی‌دارد. این روش معمولاً برای بهبود فرم صورت، کاهش ظاهر گونه های چاق و ایجاد خط فک مشخص تر انجام می شود.

برداشتن چربی باکال یک روش نسبتاً ایمن است، اما مهم است که یک جراح واجد شرایط را انتخاب کنید که در این روش تجربه داشته باشد. اگر قصد حذف چربی باکال را دارید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد خطرات و مزایای این روش صحبت کنید. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا افراد ممکن است بوکال فت را انتخاب کنند:

  • برای بهبود فرم صورت: بوکال فت می تواند با کاهش پری گونه ها به بهبود فرم صورت کمک کند. این می تواند خط فک و گونه های مشخص تری ایجاد کند که می تواند ظاهری جوان تر به چهره بدهد.
  • برای کاهش ظاهر چاق گونه ها: بوکال فت می تواند با از بین بردن مقداری از چربی اضافی گونه ها، به کاهش ظاهر چاق گونه کمک کند. این می تواند صورت را باریک تر و زاویه دار تر نشان دهد.
  • برای تعیین خط فک: عمل بوکال فت می تواند با از بین بردن مقداری چربی اضافی در گونه ها به مشخص شدن خط فک کمک کند. این می تواند یک خط فک زاویه دارتر و مشخص تر ایجاد کند که می تواند ظاهری مردانه یا زنانه به چهره بدهد.
  • برای بهبود اعتماد به نفس: Buccal fat می تواند اعتماد به نفس را با دادن فرم صورت دلخواه به افراد بهبود بخشد. این می تواند منجر به افزایش عزت نفس و دیدگاه مثبت تر به زندگی شود.
روغن بادام برای موخوره

عمل بوکال فت چیه؟

جراحی بوکال فت برای کسانی که قصد دارند فرم صورت خود را بهبود دهند و چربی‌های اضافی را که در صورت آن‌ها قرار دارد را از بین ببرند یک روش بسیار عالی است. بوکال یک نوع چربی می‌باشد که در ناحیه توخالی قرار گرفته که بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات صورت می‌باشد. جراحی بوکال فت از نوع جراحی پلاستیک و زیبایی است؛ این عمل را با بی‌حسی موضعی انجام می‌دهند و به همین دلیل است که این جراحی در خود کلینیک آنیل انجام می‌شود. این کلینیک معتبر نه تنها خدمات بوکالفت را انجام می دهد، خدمات دیگری مانند کاشت مو، کاشت ابرو و غیره را در لیست خدمات خود قرار داده. (روکش دندان کودکان)

جراحی بوکال فت چیست؟

جراحی بوکال فت یک روش کاملا ساده اما جدید است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای باعث کاهش یا حذف چربی های اطراف لب و لپ‌ها می شود‌. این روش طی یک عمل جراحی ساده در مطب تحت نظر پزشک متخصص انجام خواهد شد و  در کاهش پری اطراف لب تاثیر بسیار زیادی دارد. روش بوکال و جراحی آن با یک برش کوچک در قسمت داخلی گونه انجام خواهد شد که زمان زیادی نمی برد. درواقع با برش قسمت داخلی کناره های لب شما، توده چربی اطراف لب را تا حد امکان خارج می کنند. البته میزان استخراج چربی در هر فردی با دیگری کاملا متفاوت است و این مقدار چربی خارج شده به میزان چربی موجود در اطراف لب های آنان بستگی دارد. اما این افراد تحت تاثیر دلایل مختلفی، چربی در ناحیه گونه ها و اطراف لب های آن ها جمع شده است‌ که در بسیاری به دلیل استفاده از رژیم های غذایی غلط و نامناسب می باشد.

 بوکال فت
جراحی بوکال فت چیست

گاهی به دلیل جمع شدن چربی معمولی در گونه های پایینی و در کنار لب ها صورت فرم ناخوشایندی به خود می گیرد که برای افراد چندان جالب نیست. اما بسیاری از افراد نیز مبتلا به برخی بیماری های خاصی هستند که کم کاری تیروئید، بیماری های کلیوی و… از جمله این موارد به شمار می روند. حتی عدم وجود آب کافی در بدن نیز از دلایل مهم انباشت چربی در پشت لب هاست. اما رایج ترین آن ها مشکلات ارثی و پیری خواهد بود. در هر صورت برای رفع چربی حاصل از هر نوع مشکلی می توان از جراحی بوکال فت استفاده کرد.

کاندیدای مناسب جراحی بوکال فت:

افراد با ویژگی های زیر، کاندیدای مناسبی برای جراحی بوکال فت هستند:

  • افراد دارای صورت های گرد،
  • افرادی که زاویه فک و صورتشان با چربی پر شده و استخوان فک و گونه آنها دیده نمی شود.
  • افرادی که انتظار دریافت نتایج معقول و منطقی از جراحی بوکال فت دارند.
  • افراد با گونه های نامتقارن،
  • افراد دارای بیماری های زمینه ای باید در این خصوص با پزشک مشورت کنند و ممکن است توسط پزشک از جراحی بوکال فت منع شوند.
  • افرادی که علاقه به داشتن چهره مدلینگ دارند.
آشنایی با ترفندهای آرایش برای عینکی ها + آموزش آرایش چشم برای عینکی ها

عکس قبل و بعد بوکال فت

قبل و بعد بوکال فت

بررسی چگونگی انجام جراحی بوکال فت

همانگونه که اشاره شد، جراحی بوکال فت یک نوع جراحی به منظور تخلیه چربی بوکال یا بوکال صورت است. البته این روش از طریق بی حسی موضعی و در نتیجه ایجاد برشی کوچک انجام می شود. این برش از داخل دهان و در قسمت میانی لب ها، درست جایی که چربی بوکال انباشته شده، به اندازه دو تا سه سانتی متر انجام خواهد شد. در نتیجه پس از انجام برش در محل مورد نظر با کمک تجهیزات پیشرفته، چربی های موجود را تخلیه می کنند. این جراحی شاید بیشتر از نیم ساعت به طول نینجامد. اما پس از عمل نیز در قسمت برش خورده تورم ایجاد می کند که قطعا در عرض یک هفته تا ده روز بعد از جراحی برطرف خواهد شد. دلیل تورم نیز به دلیل برش در قسمت هایی است که در مجاورت عصب های صورت قرار دارند.

نحوه انجام جراحی بوکال فت

حال این تخلیه چربی اضافی جهت افزایش زیبایی با لاغری صورت نقش مهمی را ایفا می کند. توجه داشته باشید که برای تمامی افراد از بیهوشی جهت ایجاد جراحی استفاده نمی کنند. چرا که در برخی موارد به دلیل کم بودن چربی به راحتی تنها از طریق بی حسی موضعی می توان این کار را انجام داد. اما درصورتی که چربی صورت افراد بیش از اندازه باشد، با توجه به تشخیص پزشک جراح از ترکیب بیهوشی استفاده می کنند. اگرچه این چربی های اضافه از زیبایی صورت می کاهند و حذف آن ها مزایای زیادی دارد. اما در صورت انجام‌ نادرست و غیر استاندارد جراحی توسط افرادی که تخصص کافی ندارند، ممکن است خطراتی را نیز به همراه داشته باشند. گاهی، با حذف بیش از حد چربی گونه ها باد کرده و عواقب بدی به همراه خواهد داشت. (سفید شدن دندان لمینت)

مزایای بوکال فت صورت:

از جمله مزایای بوکال صورت ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهبود خطوط و زوایای فک و گونه ها
  • برجسته شدن گونه ها
  • به دلیل ایجاد برش در داخل دهان، در قسمت خارجی پوست هیچگونه اثری از زخم و بخیه نخواهد بود.

عوارض بوکال فت صورت:

بوکال فت نیز همانند هر جراحی دیگر دارای عوارض احتمالی است که قبل از انجام عمل باید با آن‌ها آشنا شوید.برخی از عوارض احتمالی عمل بوکال فت عبارتند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • درد مدام
  • افتادگی گونه‌ها
  • آسیب در ماهیچه‌های صورت

عمل بوکال فت چه میزان ماندگاری دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت در میان جراحی‌های پلاستیک جراحی بوکال فت از ماندگاری بیشتری برخوردار است. حتی در بسیاری از موارد این عمل بدون بازگشت بوده و و دیگر به حالت اولیه باز نمی‌گردد.این مورد باعث می‌شود اکثر افراد با اطمینان بیشتری سمت عمل بوکال فت بروند.

معرفی نکات مهم در خصوص جراحی بوکال فت صورت

بوکال فت صورت همان چربی داخل دهانی است که برای کاهش و یا حذف آن از جراحی بوکال فت استفاده می کنند. چرا که در دنیای امروزی، زیبایی نقش مهمی در سلامت روحی روانی و زندگی افراد دارد. و انسان‌ها با این روش باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه خود می شوند‌. تصور کنید، اگر این توده چربی به سمت بیرون، پایین و خارج از گوشه لب بیرون تورم داشته باشد، آیا چهره شما تغییرات منفی نخواهد داشت؟

جراحی بوکال فت صورت
  • قبل از انجام جراحی بوکال فت توسط افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند و تنها به فکر جیب خود هستند، با پزشک و جراح متخصص و توانمند حتما مشورت داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که اگرچه حذف چربی های اضافی داخل دهانی باعث مشخص‌ تر شدن برجستگی استخوان‌ های گونه و بافت آن می شوند؛ اما در صورتی که واقعاً چربی اضافی در کار باشد.
  • با وجود اینکه جراحی بوکال فت یک روش مناسب برای زیبایی صورت است اما در هر شرایط و در همه افراد نیز نتایج مثبتی را به همراه نخواهد بود. نمی توان گفت که تمامی افراد با حذف چربی اضافه صورت یا کنار لب ها زیباتر به نظر می رسند.
  • در بسیاری از مواقع به دلیل عمقی بودن زیاد این چربی ها نیاز به جراحی عمیق تر و تخصصی تر البته با دوره نقاهت بیشتری است.
  • افرادی که به دلیل گرد بودن صورتشان قصد انجام این جراحی را دارند، به این نکته توجه کنند که آیا این گردی صورت در خانواده آن ها ارثی بوده و پس از گذشت زمان و افزایش سن، بازهم این گردی و پر بودن صورت حفظ می شود. چرا که بسیاری از افراد با افزایش سن، صورتشان نیز به صورت ارثی لاغرتر می شود؛ پس این دسته از افراد باید از انجام جراحی بوکال فت صرف نظر کنند.
  • حتما تحت نظر یک پزشک و جراح متخصص این کار را انجام دهید؛ چرا که اگر فرد خبره ای این کار را انجام دهد ممکن است به بافت های عصبی صورتتان آسیب وارد شود که نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت.
از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده؟

توصیه ها و مراقبت های قبل و بعد بوکال فت

جراحی بوکال فت، یکی از روش‌ هایی است که برای لاغری صورت مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این روش، باعث برجسته سازی گونه ‌ها و ایجاد زاویه در فک می ‌شود. با انجام این جراحی، لپ ‌ها کوچکتر شده و صورت شما ظاهری بسیار جذاب‌ تر خواهد داشت. اما برای به دست آوردن نتایج بهتر پس از جراحی، مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل بسیار مهم هستند.

مراقبت‌ های قبل از عمل جراحی بوکال فت

  • جراحی بوکال فت یک روش جدید و مؤثر برای کاهش چربی ناخواسته صورت است. این روش، نیاز به مراقبت ‌های خاصی قبل از عمل دارد تا از هرگونه مشکلی پس از جراحی جلوگیری شود.
  • قبل از جراحی بوکال فت، بهتر است از خوردن آسپرین و قرص ‌های ویتامینی دوری کنید. هفته قبل از عمل، قطع کردن مصرف سیگار، قلیان و دخانیات به شدت توصیه می ‌شود. اگر به دارویی حساسیت دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین، قبل از عمل اگر عفونت دهان و دندان داشتید، آن را از بین ببرید و از دهان ‌شویه استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از هرگونه مشکلی پس از جراحی بوکال فت، رعایت مراقبت ‌های قبل از عمل بسیار مهم هستند. همچنین، با پزشک متخصص خود درباره مراقبت‌ های دقیق ‌تر قبل و پس از جراحی بوکال فت صحبت کنید تا بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید.

مراقبت‌ های بعد از عمل جراحی بوکال فت

  • بعد از جراحی بوکال فت، مراقبت ‌های خاصی باید صورت گیرد تا بهترین نتیجه از عمل جراحی به دست آید.
  • در یک هفته اول بعد از عمل، ماهیچه ‌های دهانی باید کم‌ ترین حرکت را داشته باشند؛ بنابراین غذایی که میل می ‌کنید باید سبک و نرم باشد. علاوه بر این، بعد از خوردن هر وعده غذا و یا نوشیدنی، دهان باید با موادی مخصوص شست‌ و شو داده شود.
 بوکال فت
مراقبت های قبل و بعد بوکال فت
  • با مشورت پزشک، تا یک هفته بعد از جراحی باید از آنتی ‌بیوتیک ‌ها استفاده شود. هنگام استراحت، سر باید کمی بالاتر نگه داشته شود تا فشاری به ناحیه جراحی شده صورت وارد نشود. همچنین، به هیچ عنوان نباید تا زمانی که محل جراحی به طور کامل ترمیم نشده است، دخانیات مصرف کنید. محل زخم و بخیه ‌ها را نیز با زبان لمس نکنید.
  • از انجام ورزش ‌های خطرناک که باعث ایجاد ضربه به صورت می ‌شود باید تا اتمام ترمیم زخم‌ ها پرهیز شود. در نهایت، تا مدتی بعد از عمل می‌ توانید از محافظ مخصوص صورت با مشورت پزشک استفاده کنید.
  • با رعایت مراقبت ‌های بعد از جراحی بوکال صورت، می‌ توانید به زودی به روال زندگی عادی خود بازگردید. در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال درباره مراقبت‌ های بعد از جراحی، با پزشک خود تماس بگیرید.
آیا سفید شدن پوست در یک روز امکان پذیر است؟ + معرفی ماسک‌های خانگی برای روشن شدن پوست

هدف از جراحی بوکال چیست؟

مد صورت این روزها از نظر کلاسیک، در صورت خاص شدن، مشابه قلب و یا مثلث وارونه است، صورت که بزرگترین قسمت ظاهر فرد است؛ باید لاغر به نظر برسد. بغل‌های صورت باید به سمت استخوان فک هدایت شوند. هر زمانی که شخصی دارای پد چربی بوکال بیش از حد باشد، یعنی شکل این مثلث زیبایی معکوس باشد. یعنی امتداد قسمت تحتانی صورت در مقایسه با قسمت فوقانی پهن تر باشد؛ بوکال صورت را باید با جراحی خارج کرد. جراحی بوکال صورت با برداشتن از دهان، یکی از عمل های زیبایی است که در سالهای اخیر بسیار رواج پیدا کرده و باعث می شود. (هیپوتالاموس کجاست)

عوامل موثر در هزینه عمل بوکال فت

عوامل مختلفی در تعیین هزینه عمل بوکال‌فت تاثیرگذار می باشند، که این عوامل در افزایش یا کاهش هزینه بوکال‌فت دخیل هستند. در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

ظاهر صورت هر فرد

هر فردی دارای حالت چهره متفاوتی نسبت به دیگری می باشد، که برخی از افراد دارای چربی های زیادی در ناحیه بوکال بوده و برخی دارای چربی های کم تری در این ناحیه هستند، بنابراین میزان چربی تخلیه شده در هر فردی متفاوت می باشد که این امر در هزینه تخلیه بوکال صورت تاثیر خواهد گذاشت.

خواسته ی فرد متقاضی

یکی دیگر از عواملی که در هزینه بوکال فت تاثیرگذار می باشد، خواسته ی افراد متقاضی این جراحی می باشد، که برخی از افراد خواستار صورت های استخوانی و لاغر بوده و برخی تنها ترجیح می دهند که چربی های اضافی از صورتشان تخلیه شود. بنابراین خواسته ی افراد در وسعت ناحیه عمل تاثیر می گذارد و هرچه وسعت ناحیه عمل بیشتر باشه، هزینه تخلیه چربی بوکال نیز بیشتر خواهد شد.

انجام جراحی بوکال فت هم زمان با سایر عمل های زیبایی

امکان دارد که فرد نیازمند اعمال تغییرات بیشتر بر روی چهره خود باشد که در این صورت می توان همراه با این جراحی، عمل های زیبایی دیگر مانند تزریق بوتاکس، تزریق چربی به صورت و … نیز انجام شود، که این امر در هزینه تخلیه چربی بوکال تاثیر گذاشته و هزینه جراحی زیبایی دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

دستمزد جراح

این جراحی به دلیل اینکه بر روی صورت انجام شده و تاثیر زیادی بر روی زیبایی چهره افراد می گذارد باید توسط جراحی متخصص و با تجربه انجام شود، چرا که در صورت تخلیه بیش از حد چربی، گونه ها گود و فرو رفته خواهند شد.

با توجه به همین موضوع دستمزد جراح در هزینه تخلیه چربی بوکال تاثیرگذار می باشد چون به طور قطع دستمزد یک جراح با تجربه بیشتر خواهد بود. و افراد باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که کیفیت مهم تر از کمیت بوده و باید برای جلوگیری از بروز عوارض تخلیه بوکال فت به جراحی با تجربه مراجعه کرده و برای صرفه جویی در هزینه انتخاب نادرستی نداشته باشند.

هزینه آزمایشات و داروها

در بیشتر جراحی ها قبل از انجام جراحی برای بررسی شرایط جسمانی افراد نیاز به انجام یک سری آزمایشات می باشد که هزینه این آزمایشات نیز بر روی هزینه بوکال‌فت تاثیر خواهد گذاشت. هم چنین پس از عمل افراد نیاز به مصرف یک سری داروهای مسکن دارند که با تجویز پزشک متخصص تهیه کرده و مصرف می کنند و این داروها نیز شامل هزینه خواهند شد.

موقعیت مکانی

موقعیت جغرافیایی و مکانی کلینیک و بیمارستانی که این جراحی در آن انجام می شود نیز در هزینه تاثیرگذار خواهد بود، چرا که به طور معمول هزینه این جراحی در کلان شهرها بیشتر می باشد. (غده پینه آل)

هزینه های جانبی

این جراحی شامل هزینه های جانبی نظیر هزینه لباس اتاق عمل، هزینه رفت و آمد، هزینه مراقبت های بعد از جراحی، هزینه داروی بی حسی یا بیهوشی و … نیز می باشد که در هزینه تخلیه چربی بوکال تاثیرگذار است.

هزینه بوکال فت چقدر است؟

هزینه عمل بوکال فت مشخص نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. در نتیجه پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد زیرا بسته به شرایط می تواند متفاوت باشد، عواملی مانند: مقدار چربی که باید برداشته شود، نوع بیهوشی به این معنی که فرد تحت بیهوشی یا بی حسی است، انتخاب پزشک. مسلماً هر چه پزشکان و جراحان ماهر و با تجربه تر باشند، هزینه های بیشتری نیز دریافت خواهند کرد، در صورتی که علاوه بر جراحی باکال به جراحی های دیگری نیز نیاز باشد، هزینه ها بسیار بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

شما در این مقاله با عمل جراحی بوکال فت آشنا شدید. همچنین از مزایا و عوارض و نحوه ی انجام عمل بوکال فت صورت آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا بوکال‌فت درد دارد؟

همانطور که گفته شد این عمل به صورت سرپایی میباشد و به صورت بی حسی موضعی انجام میگیرد و هیچگونه دردی را متحمل نمیسازد.

آیا عمل بوکال فت بازگشت پذیر است؟

از آنجایی که بوکال‌فت یک بافت چربی هست اگر شرایط و رژیم مناسب انجام نگیرد قابل بازگشت خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم لنزهای چشم دارای انواع مختلفی هستند و اگر به دنبال این هستید …

دیدگاهتان را بنویسید