جمعه , 31 فروردین 1403
متخصص برتر غدد

معرفی متخصص برتر غدد به انتخاب تهران دنتال نیوز

تخصص غدد درون‌ریز یا (endocrinology) شاخه‌ای از پزشکی است که به مطالعه غدد بدن، هورمون‌ها و بیماری‌ها و اختلالاتی که بر بدن تاثیر می‌گذارند می‌پردازد و فارغ التحصیلان مدرک فوق تخصص غدد و متابولیسم میگیرند. این تخصص شامل ارزیابی طیف وسیعی از علائم در ارتباط با عدم تعادل هورمون‌ها است. بسیاری از این اختلالات مزمن هستند (به این معنی که آنها در مدت زمان طولانی در بدن وجود دارند) و نیاز به مدیریت مداوم از سوی متخصص غدد را دارند. متخصص غدد فردی است که بیماری‌های هورمونی را به طور کامل مورد مطالعه قرار داده و بهترین درمان‌های ممکن را می‌شناسد، حتی در مواقعی که راه‌های مرسوم درمان جواب نمی‌دهد. متخصص غدد بر خلاف پزشک خانواده یا پزشک عمومی هورمون‌ها و بیمار‌ی‌های هورمونی را به طور عمیق مورد مطالعه قرار می‌دهد و بهترین روش درمان ممکن را پیدا می‌کند. بیشتر پزشکان عمومی دارای تخصص لازم برای تشخیص و درمان بیماری‌های اصلی هستند، اما گاهی اوقات نیاز به کمک یک متخصص است. درباره هیپوتالاموس چیست بیشتر بدانید.

چه بیماری هایی به پزشک متخصص غدد مرتبط است ؟

پر کاری تیروئید ، کم کاری تیروئید ، سندرم کوشینگ ، تیروئیدیت ، تیروئیدیت هاشیموتو ، بیماری آدیسون ، پوکی استخوان ، سندرم تخمدان پلی کیستیک و دیابت از جمله بیماری هایی هستند که متخصص غدد آنها را درمان می کند. در بدن انسان، غدد به دو دسته غدد درون ریز و برون ریز تقسیم می شوند. غدد درون ریز یا غدد داخلی، غددی هستند که  ترشحات آنها مستقیما با هدف تنظیم کارکرد بدن به جریان خون ریخته می شود و این غده ها مجاری ترشحی ندارند. غددی که ترشحات خود را به درون مجاری ترشحی می ریزند و از این طریق بیرون می برند، غدد برون ریز یا خارجی نامیده می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره غده پینه آل چیست بخوانید.
غدد برون ریز شامل غدد پستان، غدد اشکی ، غدد بینی ، غدد بزاقی، غددی مری موکوس، غدد نای، غدد عرقی و پانکراس است.

همه آنچه که باید درباره ژل روان کننده بدانید!

دکتر مریم دهقانی

متخصص برتر غدد

دکتر مریم دهقانی دارای بورد تخصصی داخلی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و بورد فوق تخصصی غدد و متابولیسم از دانشگاه شهید بهشتی و دارای بورد تخصصی داخلی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و بورد فوق تخصصی غدد و متابولیسم از دانشگاه شهید بهشتی همچنین سابقه فعالیت در بیمارستان های پیوند اعضا شیراز، بیمارستان رسول اکرم تهران، آیت الله طالقانی تهران، درمانگاه های خصوصی و مطب می باشد.

آدرسشیراز، صدرا-درمانگاه علی بن ابیطالب
شماره تماس

دکتر زهرا عیدیان

دکتر زهرا عیدیان دارای فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران. رتبه اول آزمون پذیرش فوق تخصصی کشور سال 1396 و رتبه برتر بورد فوق تخصصی کشور سال 1399 است.

آدرسمطب 1 : کلینیک کودکان ایران (خیابان شریعتی – بالاتر از حسینیه ارشاد – روبه روی بیمارستان کودکان مفید)
مطب 2 : کلینیک کودکان آنا (جنت آباد شمالی – بزرگراه آبشناسان (نیایش شرق به غرب) – نرسیده به چهارراه جنت آباد – بهارستان 6- بهارستان 4 – سمت چپ – پلاک 1 -روبه روی مجتمع تجاری نیایش
شماره تماس02144874577- 02144826094 – 09371625524

دکتر پیام سبحانی

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و سابقه ۴ سال طبابت در مقطع پزشکی عمومی در مناطق محروم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان. فارغ التحصیل تخصص اطفال از دانشگاه علوم پزشکی مازندران وسابقه سه سال طبابت در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران. فارغ التحصیل فوق تخصص غدد کودکان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سابقه دو سال طبابت در کلینیک فوق تخصصی طوبی ‌و بیمارستان رازی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین رتبه ی برتر کشوری بورد فوق تخصصی غدد درون ریز ومتابولیسم کودکان در سال ۱۳۹۵ می باشد و عضو انجمن غدد کودکان ایران است.

جدیدترین درمان کمر درد
آدرستهران -سعادت آباد -بلوار اصلی بین 23و25 -نبش کوچه سعادت پلاک 32 ساختمان صبا طبقه اول
شماره تماس021-25015630 – 02186127044 – 09358612789

دکتر آرزو سعیدی نیا

فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی)، تخصص بیماری‌های داخلی، دکترای حرفه‌ای پزشکی، فوق تخصص غدد و متابولیسم (اندوکرینولوژی).

آدرس1) تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از بلوار میرداماد – خیابان رشید یاسمی – بیمارستان خاتم الانبیا
2) تهران – خیابان ولیعصر – خیابان توانیر – میدان توانیر – ساختمان پزشکان طلا – طبقه 3 – واحد 30
شماره تماس1) 021-88884040 – 021-83554444
2) 021-88195623 – 021-88664963 – 09223958552

دکتر سیدعلیرضا عبادی

فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی)، متخصص بیماری‌های داخلی، دکترای حرفه‌ای پزشکی.

آدرس1) تهران – محل کار: بیمارستان امام حسین، خ شهید مدنی
2) تهران – خیابان شریعتی، مقابل حسینیه ارشاد، بن بست هدیه، ساختمان 10، طبقه 2، واحد 4
شماره تماس1) 021-73430000
2) 021-26407533

غدد درون ریز و داخلی و تشخیص پزشک متخصص داخلی

  • هیپوتالاموس
  • هیپوفیز
  • تیروئید
  • پاراتیروئید
  • جزایر لانگرهانس غده پانکراس
  • غدد فوق کلیوی یا آدرنال
  • غدد تناسلی
  • تیموس
  • غده صنوبری یا پینه آل
  • غدد کودکان

باید بدانید که تمام مشکلاتی که پزشک متخصص غدد درون ریز در افراد بالغ درمان می‌ کند، تفاوت های زیادی با مشکلات غدد و هورمونی در کودکان دارند. کودکان در حال رشد و نمو هستند و مشکلات هورمونی یا غدد در آن ها نیازمند توجه ویژه یک متخصص غدد اطفال خواهد بود. مشکلات هورمونی اغلب در تمامی سنین برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد.
ویزیت پزشک متخصص غدد با متخصصان ازپزشک کمک می کند تا بیمار بتواند در تمام مراحل کودکی و نوجوانی با اختلالات هورمونی مقابله کند. شما با استفاده از خدمات آنلاین ازپزشک می توانید در کمترین زمان و بدون دغدغه، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به صورت آنلاین ویزیت شوید . قطعا شما هم تجربه دریافت نوبت از بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی را داشته اید و به همین دلیل می دانید که گذراندن این مراحل چقدر دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه کنید 

بررسی روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری + نکات مهم روتین پوستی بعد از حمام

سخن پایانی

ما با جستجو در فضای وب و با توجه به نظر کاربران لیستی از بهترین متخصصان غدد را برای شما عزیزان ارائه دادیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشتید می‌توانید نظر خود را در کامنت همین مقاله بنویسید. شما عزیزان می‌توانید پیشنهادات خود را با بخش مدیریت سایت به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید