یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403
روتین پوست بعد از حمام

بررسی روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری + نکات مهم روتین پوستی بعد از حمام

بیشتر ما روز خود را با روتین مراقبت پوست صبحگاهی آغاز می‌کنیم. اما نکته بسیار مهمی که در این بین نادیده گرفته می‌شود، مراقبت از پوست صورت و بدن بعد از حمام است. هر چند راه و روش مراقبت از پوست، این روزها جایگاه ویژه‌‌ای در زندگی روزمره ما دارد، ولی ممکن است برای مراقبت و نگهداری پوست بدن بعد از دوش گرفتن وقت زیادی صرف نکنیم.
حمام کردن و دوش گرفتن، یکی از اصول مهم پاکیزگی و حفظ سلامت پوست ما محسوب می‌شود. به خصوص که دمای آب و برخورد مواد شوینده، سلامت عمومی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر دوست دارید پوست سالم و شادابی داشته باشید، بهتر است در مورد روتین پوستی بعد از حمام بیشتر بدانید.


فهرست مطالب


چگونه بعد از حمام و دوش گرفتن از پوست خود مراقبت کنیم؟

داشتن یک روتین پوست بعد از حمام نقش بسیار مهمی در شادابی پوست شما ایفا خواهد کرد. به این شرط که این روتین از اصول خاصی پیروی می‌کند.

استفاده از آب گرم در پایان حمام

روتین پوست بعد از حمام در واقع با آخرین مرحله حمام آغاز می‌شود. در این مرحله از آبی استفاده کنید که نه ولرم باشد و نه داغ. آب با گرمای مناسب برای آرامش پوست بسیار اهمیت دارد.

روتین پوست بعد از حمام

اگر آب بیش از حد گرم باشد، رطوبت پوست از بین می‌رود و بعد از حمام پوست دچار خشکی شدید می‌شود. پس از حمام با حوله نرم بدن خود را خشک کنید.

پوست خود را به آرامی خشک کنید

دومین مورد از روتین پوستی بعد حمام همین نکته ساده است. شاید تعجب کنید اما تمام متخصصان پوست معتقدند مالیدن یا خاراندن پوست بعد از حمام سبب خشکی پوست می‌شود.مالیدن پوست با لیف، حوله یا یک پارچه باعث می‌شود که پوست آسیب ببیند. این آسیب می‌تواند وسیع‌تر باشد و حتی نواحی آن را نیز درگیر کند. پس بعد حمام به آرامی پوست را خشک کرده و با آن خشن رفتار نکنید.

لوسیون‌ها را بعد از حمام فراموش نکنید!

بعد از خشک کردن پوست و گرفتن رطوبت‌های اضافی آن، زمان مرطوب کردن پوست با کمک‌ کرم‌های مرطوب کننده است. این کار تاثیر بسیار خوبی روی نرم ماندن پوست دارد. همچنین بعد از مدتی شاهد خشک شدن و آسیب در پوست نخواهید بود.

رای این کار سعی کنید قسمت‌های حساس پوست بدن را با کرم و لوسیون نرم کننده و مرطوب کننده پوشش دهید. برای صورت نیز بعد از این که رطوبت آن از بین رفت، سرم صورت استفاده کنید. بعد از پایان حمام و دوش گرفتن، منافذ پوست صورت به میزان زیادی باز می‌شود. در این حالت اگر سرم صورت استفاده کنید، خیلی خوب جذب پوست خواهد شد. این کار باعث می‌شود که نتیجه بهتری بگیرید؛ به طوری که اگر این روند را تا چند هفته ادامه دهید بعد از آن شاهد پوستی نرم، لطیف و شاداب خواهید بود.

بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت بعد حمام

کار مهم دیگر در روتین پوست بعد از حمام رسیدگی به پوست صورت است. بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت بعد از حمام است. منافذ پوست در این زمان باز هستند و می‌توانید انواع کرم صورت و سرم پوست را روی آن اعمال کنید. مانند لوسیون‌های بدن برندهای زیادی هستند که این نوع از محصولات را تولید می‌کنند.

برای اینکه بدانید کدام برند و محصول مناسب پوست صورت شما است، باید با نوع پوست خود آشنایی دقیقی داشته باشید. همینطور باید بدانید که پوستتان چه مشکلات پوستی دارد و دغدغه پوستی شما چیست. برای اینکه به تمام این موارد آگاهی پیدا کنید، حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید.

استفاده از ماسک صورت

انواع ماسک صورت در بازار به فروش می‌رسند که برای دغدغه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برای کوچک کردن منافذ، برای آبرسانی، برای تمیز کردن منافذ و حتی تعدادی از آن‌ها که خاصیت اسکراب و لایه بردار پوست نیز دارند.

ماسک‌های صورت مخصوصا ماسک‌های خنک‌کننده پوست یک انتخاب عالی برای استفاده بعد از حمام است تا بتواند به بهترین شکل به پوست رطوبت‌رسانی کند. می‌توانید از طریق مشورت با متخصص پوست و موی خود بهترین ماسک صورت را برای خود انتخاب کنید و در روتین پوست بعد از حمام آن را روی صورتتان قرار دهید.

بهترین دکتر غدد تهران

استفاده از ماسک‌های صورت با وجود حس خوبی که به پوست می‌دهند، برای بسیاری از افراد سخت است. توصیه ما این است که هنگام دوش گرفتن از این ماسک‌ها استفاده کنید. برای شروع می توانید که بعد از کارهای اولیه، ماسک را روی صورت خیس بگذارید.

در این حالت چون پوست خیس است و گردش خون نیز بیشتر است، مواد ماسک بهتر جذب می‌شوند. در این هنگام می‌توانید سایر کارهای خود را انجام دهید. اگر می‌خواهید ماسک چند دقیقه بیشتر روی صورت بماند، آن را خیس نکنید. کارهایتان را در حالی که صورتتان را از دوش دور نگه داشته‌اید انجام دهید. سپس می‌توانید صورت را نیز شستشو دهید.

ماسک‌های لایه بردار یا مرطوب کننده را نیز می‌توانید زیر دوش شستشو دهید. اما ابتدا مطمئن شوید که مدت زمان کافی روی پوست باقی می‌مانند. اگر از محصولات گران‌قیمت استفاده می‌کنید، بهتر است بعد از دوش گرفتن آن‌ها را روی پوست قرار دهید. در هر صورت یکی از کارهای روتین پوست بعد حمام می‌تواند استفاده از ماسک‌های صورت باشد. اما حتما دقت کنید که به اندازه کافی برای اثر بخشی به آن‌ها زمان بدهید.

مراقبت از لب‌ها بعد از حمام

لب‌ها دیگر عضو صورت و بدن هستند که کمتر کسی به فکر نگهداری درست و مراقبت از آن‌ها می‌افتد، این در حالی است که پوست این قسمت بسیار حساس است و نیاز به مراقبت‌های مخصوص به خود دارد. بهترین زمان برای این کار بعد از حمام است. محصولاتی که برای مراقبت از لب ساخته می‌شوند، عبارت است از: بالم لب، اسکراب لب، روغن‌های مخصوص پوست لب، آبرسان‌ها، مرطوب کننده‌ها و … .

ماساژهای روغنی بعد از حمام

بعد از پایان دوش گرفتن بهترین زمان برای ماساژ پوست با روغن‌های گرم است. البته این در صورتی است که فردی در کنار شما باشد تا این کار را برای شما انجام دهد. حتی اگر فردی برای ماساژ دادن در کنارتان نبود، خودتان دست به کار شوید.

قسمت‌هایی از پوست به آن دسترسی دارید ماساژ دهید. دست‌ها و پاها را با کمک روغن‌های گرم مانند روغن نارگیل و زیتون ماساژ دهید. حتما سعی کنید بعد از پایان حمام کف پای خود را با روغن زیتون خوب ماساژ دهید. این کار جلوی ترک ریز پاشنه پا را می‌گیرد.

سعی کنید بعد از اتمام ماساژ کف پا با کمک یک نایلون و جوراب، پاها را بپوشانید و ساعتی به آن فرصت دهید. بعد از مدتی شاهد تاثیرات شگفت انگیز این روش ماساژ خواهید شد و پوست نرم در پشت پاشنه پا خواهید داد داشت. جالب است بدانید که روغن زیتون جذب بافت پوست شده و می‌تواند بسیاری از امراض بدن را رفع کند.

به پوست گردن بی‌توجهی نکنید

در روتین پوست بعد از حمام بسیاری از مردم به پوست بدن و صورت خود توجه بسیاری نشان می‌دهند، اما هیچ توجهی به پوست گردن خود نمی‌کنند. پوست گردن نیز به اندازه پوست دیگر اعضای بدن در معرض آسیب قرار دارد و در نتیجه با محصولات متفاوت باید از آن‌ها مراقبت کرد.

پوست قسمت گردن و سینه نسبت به پوست سایر اعضای بدن حساسیت‌های بیشتری دارد. بعد از حمام روی پوست این قسمت از بدن نیز از ضدآفتاب و کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

به پوست سر نیز رسیدگی کنید

همان‌طور که به پوست صورت و بدن خود اهمیت می‌دهید، باید به پوست سر خود هم توجه کنید. همیشه از نرم کننده‌هایی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد به راحتی موهای خود را شانه کنید. اما دقت داشته باشید نرم کننده فقط برای موها بوده و نباید با پوست سر برخورد نماید. در صورت برخورد ممکن است باعث ریزش مو یا ایجاد شوره شود. پس نرم کننده را باید با فاصله از پوست سر و ریشه موها بزنید.

18 حرکت ورزشی برای درمان کمر درد (تمرینات ویلیام)

شانه کردن مو و ماساژ پوست سر موجب افزایش جریان خون در پوست سر می‌گردد. اگر می‌خواهید که ریشه موهایتان قوی‌تر شود و رشد مو بهتری داشته باشید، بهتر است ماساژ پوست سر را بسیار جدی بگیرید.

روغن مناسب موی سر

اگر موهای پرپشتی ندارید، توصیه می‌کنیم که بعد از حمام از روغن‌های مخصوص مو استفاده کنید. معمولا بعد از خشک کردن مو این روغن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن مو به درخشندگی و تقویت ساختار کلی مو کمک می‌کند. بهترین روغن‌ها برای مو روغن‌هایی هستند که از نارگیل و زیتون به دست می‌آیند. استفاده از این روغن‌ها نه تنها موهای شما را زیبا و پرپشت می‌کند، بلکه مانع از ایجاد موخوره در موها می‌شوند.

موها را درست شانه کنید

شانه کردن موها اصول مخصوص به خود را دارد. اگر این کار به ظاهر ساده درست انجام نشود، موها بیش از حد ریزش پیدا می‌کنند. رعایت اصول زیر هنگام شانه کردن مو الزامی است.

  • موها را در حمام و در حالت خیس شانه نکنید.
  • بهترین زمان برای شانه کردن آن‌ها بعد از خشک شدن است.
  • بد نیست همزمان با شانه کردن، ماساژ پوست سر را نیز در ذهن داشته باشید.

ادکلن و عطرها

بعد از دوش گرفتن منافذ پوست بدن بازتر می‌شود. این اتفاق جنبه‌های خوب و  بدی برای پوست خواهد داشت. اتفاق مثبت برای باز بودن منافذ پوست این است که به خوبی سرم و لوسیون های آبرسان جذب به صورت و بدن می‌شود. در نتیجه بعد از چند هفته شاهد پوستی شاداب، روشن و زیباتر خواهید بود.

 اما اتفاق بد و منفی این است که پوست تحریک پذیر می‌شود. در این شرایط ا عطرهای مصنوعی و شیمیایی، اکلیل و رنگ‌ها خیلی زود جذب پوست بدن و صورت می‌شوند. پس سعی کنید بعد از حمام  ادکلن نزنید. کمی به پوست فرصت دهید. با استفاده از مواد شیمیایی تحریک پذیری پوست را به شدت بالا می‌برید و بعد از مدتی پوست دچار حساسیت خشکی و آسیب خواهد شد.

بررسی نکات مهم روتین پوستی بعد از حمام

هنگامی که از روتین مراقبت پوستی بعد از حمام صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که نحوه دوش گرفتن آنها اصلا مهم نیست. اما حقیقت این است که نحوه دوش گرفتن و مواد شوینده مورد استفاده شما در حمام، تاثیر بسیاری بر سلامت پوست بدن و صورتتان دارد. در واقع می‌توان گفت روتین مراقبت پوستی بعد از حمام، مجموعه‌ای از اقدامات مهم و ضروری در حین و بعد از دوش گرفتن است که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

دوش خود را با آب گرم تمام کنید.

اول بیاید منظورمان را از آب گرم مشخص کنیم. آب گرم آبی است که تنها کمی از ولرم گرم تر باشد و به هیچ وجه در این مقاله مقصود آب داغ نیست. در واقع می توان گفت اولین مورد روتین پوست بعد حمام استفاده نکردن از آب داغ در پایان حمام است. آب داغ رطوبت پوست را از بین می برد و موجب خشکی پوست می شود. پوست به دلیلی خشکی دچار خارش و پوسته پوسته شدن می گردد. پس بهتر است با آب گرم حمام کنید، زیرا به تعادل رطوبت در سطح پوست شما کمک می نماید.

دقت کنید که آب خیلی سرد نیز برای حمام مناسب نیست. زیرا آب سرد نیز مانند آب داغ، رطوبت پوست و مو را از بین می برد و موجب خشکی می شود.

از مواد شوینده مناسب استفاده نمایید

مواد شوینده، تاثیر بسیار مهمی بر وضعیت سلامت پوست شما بعد از حمام دارند. به همین خاطر بهتر است در انتخاب این نوع از شوینده ها دقت کافی داشته باشید .استفاده از شوینده‌هایی که حاوی درصد بالای عطر و اسانس هستند، می‌تواند پوستتان را تحریک نماید. به خصوص اگر مستعد واکنش‌های آلرژیک یا بیماری‌های پوستی هستید، بهتر است به این مورد توجه کنید.

آشنایی با روتین پوستی + بررسی بهترین روتین پوستی در پاییز

علاوه بر این، استفاده از صابون به عنوان شوینده اصلی پوست بدن نیز، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند استفاده از صابون پوست آنها را تمیزتر می‌کند. درحالی که چنین باوری کاملا اشتباه است. صابون علاوه بر از بین بردن چربی طبیعی، می‌تواند تعادل PH فیزیولوژیک پوستتان را به هم بریزد و باعث خشکی و التهاب شدید پوستی شود. پیشنهاد می‌شود شوینده‌های ملایم‌تر مانند شامپو بدن را به عنوان محصول جایگزین انتخاب نمایید.

صورتتان را بعد از حمام بشویید

اگر به طور معمول پوست صورتتان را در حمام می‌شویید، بهتر است این کار را از همین امروز متوقف کنید. چرا که این امر، باعث دهیدراتاسیون پوست می‌شود و به مرور زمان سلامت و زیبایی صورتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روتین پوست بعد از حمام

درواقع، دمای آبی که داخل حمام استفاده می‌کنیم نسبت به دمای آب روشویی و سینک، بسیار بالاتر است. این افزایش دما، در وهله اول باعث ایجاد بخار آب و نرم شدن پوست صورت و بدن می‌شود. اما در مرحله شستشو، می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد. این فرایند در صورت تکرار مداوم، پوست ظریف صورت را تحریک می‌کند و باعث کدر شدن آن می‌شود. به همین خاطر است که اغلب افراد بعد از حمام، با پوسته پوسته شدن و خشکی پوستشان مواجه می‌شوند

حوله مخصوصی برای صورتتان تدارک ببینید

همه ما تن پوش یا حوله خاصی برای دوش گرفتن داریم و به صورت ناخودآگاه از آن برای خشک کردن صورت و بدن خود بعد از حمام استفاده می‌کنیم. اما اگر بدانید این کار چطور زیبایی پوستتان را تهدید می‌کند، مطمئنا هرگز آن را تکرار نخواهید کرد.

پوست صورت نسبت به دیگر نقاط بدن، ظرافت و حساسیت بیشتری دارد و به راحتی تحت تاثیر محرک‌های خارجی قرار می‌گیرد. مالش حوله روی صورت، پوست این ناحیه را تحریک می‌کند و باعث ایجاد التهاب، قرمزی و حساسیت پوستی می‌شود. علاوه بر این، بافت ضخیم و خشن حوله امکان ایجاد چین و چروک‌های پوستی را نیز افزایش می‌دهد.

به همین خاطر، توصیه می‌شود از حوله‌های مخصوص و نرم برای خشک کردن پوست صورت استفاده نمایید. همچنین، به جای مالیدن حوله روی پوست، آن را روی پوستتان نگه دارید تا آب اضافی را جذب کند. حوله‌هایی که از جنس نانو و الیاف طبیعی تولید می‌شوند، بهترین گزینه برای خشک کردن پوست صورت به شمار می‌روند.

از مرطوب کننده استفاده کنید.

بعد از حمام باید از مرطوب کننده در سراسر بدن خود استفاده کنید. زیرا مرطوب کننده از خشکی بیشتز پوست جلوگیری نموده و موجب حفظ رطوبت آن می شود. بسیار ضروری است که از مرطوب کننده فقط در دست و صورت استفاده نکنید. بهتر است از مرطوب کننده های مناسب پوست بدن برای روتین پوست بعد حمام استفاده کنید.

روتین پوست بعد از حمام

مرطوب کننده رطوبت پوست را به دام می اندازد و از خشکی جلوگیری می کند. همچنین استفاده از مرطوب کننده باعث افزایش جریان خون نیز می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب را از یاد نبرید

استفاده از ضد آفتاب، آخرین و مهم‌ترین گام مراقبت پوستی بعد از حمام را به خود اختصاص می‌دهد. فرقی ندارد بعد از دوش گرفتن در خانه می‌مانید یا ساعات بسیاری را در محیط بیرون سپری می‌کنید. در هرصورت، مصرف ضد آفتاب برای محافظت از پوست صورت و بدن شما ضروری است.

روتین پوست بعد از حمام

توجه داشته باشید که بعد از حمام، پوستتان احتمالا بخشی از چربی طبیعی خود را از دست داده است. در نتیجه، نسبت به اشعه ماورا بنفش آفتاب حساسیت بیشتری دارد. مصرف مقدار کافی ضد آفتاب و تمدید مجدد آن در بازه‌های 2 ساعته، می‌تواند تا حد زیادی سلامت پوست شما را در این شرایط تضمین نماید.

معرفی 5 متخصص برتر جراح لیفت صورت در تهران به انتخاب مجله خبری دندانپزشکی تهران

برای روتین پوست بعد حمام چی به صورت و بدنمان بزنیم؟

درست است که بعد از حمام دوست دارید سراغ استراحت و یک چرت دلپذیر بروید اما توصیه می‌کنیم اولین گزینه بعد از دوش گرفتن برایتان استفاده از محصولات روتین پوستی باشد. روتین مراقبت از پوست صورت شامل مراحلی است که هر یک به تغذیه قسمتی از پوست می‌‎پردازد. شما می‌توانید این روتین پوستی ساده در خانه را هر بار پس از حمام کردن انجام دهید.

مرحله یک: استفاده از ماسک صورت

شستن کامل صورت یکی از کارهایی است که در حمام به وسیله اسکراب صورت و محصولات مشابه مانند ماسک گِل یا ماسک‌های مایع انجام می‌دهیم تا آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین ببریم. اما به افرادی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند، استفاده از ماسک لایه بردار صورت یا ماسک‌های آبرسان هم در کنار اسکراب توصیه می‌شود.

بعضی از ماسک‌های صورت مانند ماسک‌های لایه بردار بعد از شستن صورت و قبل از حمام قابل استفاده هستند اما ماسک‌های ورقه‌ای یا آبرسان، بهتر است بعد از حمام روی پوست قرار بگیرند چراکه به دلیل باز بودن منافذ پوست، تاثیر بهتری دارند. حتی کسانی‌که دارای پوست چرب و مختلط هستند و از محصولات پاک کننده قویتری در حمام استفاده می‌کنند، بهتر است ماسک‌های آبرسان پوست صورت را جزو روتین ثابت مراقبت‌های بعد از حمام خود قرار دهند.

بنابراین، برای اولین مرحله از روتین مراقبت از پوست صورت بعد حمام به سراغ استفاده از ماسک صورت ورقه‌ ای برویم؛ چراکه اکنون منافذ پوست باز هستند و آماده دریافت مواد مغذی!

پیشنهاد ما: ماسک صورت ورقه‌ای عسل دیگنیتی

این ماسکِ التیام بخش، آبرسان، ضدلک و ضدالتهاب برای خانم‌ها و آقایان با انواع پوست مناسب است و به جذب بهتر انواع کرم‌ها کمک می‌کند.

این ماسک را بعد از دوش گرفتن به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد آن را از روی پوست بردارید و پوست خود را آرام ماساژ دهید.

مرحله دوم: استفاده از سرم پوست

سرم‌ها دسته‌ای از مواد مراقبت از پوست هستند که مولکول‌های ریز و فعالی دارند. به همین علت بهتر است در مرحله دوم به سراغ سرم‌های صورت برویم که به صورت عمقی نیاز‌های پوست را برآورده می‌کنند. سرم‌ صورت انواع مختلفی دارد که هر کدام نیاز مختلفی را برآورده می‌کند.

سرم‌های ویتامین C روشن کننده هستند، سرم‌های هیالورونیک اسید آبرسان هستند و سرم های ویتامین A به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست صورت استفاده می‌شوند.

برای استفاده از سرم صورت، یک قطره از آن را روی پوست بریزید و اجازه دهید تا جذب پوست شود. توجه کنید که استفاده از سرم‌ها برای همه افراد واجب نیست اما افرادی که دوست دارند یک روتین کامل پوستی را انجام دهند، می‌توانند از سرم‌ها هم در کنار سایر محصولات مراقبت پوست استفاده کنند.

پیشنهاد ما: سرم آبرسان ویتامین C پریم

این سرم خواص زیادی دارد؛ از روشن و سفت‌کنندگی پوست گرفته تا بالا بردن مقدار کلاژن سازی آن. سرم ویتامین سی پریم از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و لکه‌های تیره روی پوست شما را کم‌ر‌نگ و محو خواهد کرد.

در ترکیبات این سرم از عصاره چای سبز، رز، ‌پرتقال و گریپ فروت استفاده شده است.

ویژگی‌ها:

  • دارای ویتامین E
  • ترمیم پوست آسیب‌دیده از آفتاب
  • مناسب برای انواع پوست
  • مؤثر در از بین رفتن کک و مک
  • حجم: ۳۰ میلی‌لیتر

مرحله سوم: استفاده از مرطوب کننده

مرطوب‌کننده‌ها پرمصرف‌ترین کرم‌های مراقبتی هستند که بخش درم پوست را آبرسانی می‌کنند و از سویی به تبخیر نشدن سرم‌ها از پوست شما کمک می‌کنند. پس بهتر است استفاده از مرطوب کننده را به بعد از مرحله سرم موکول کنید. بعد از آن هم اجازه دهید تا مرطوب کننده ۱ تا ۲ ساعت روی پوست شما بماند تا به آرامی جذب شود.

پیشنهاد ما: کرم مرطوب‌ کننده الارو حاوی پرو ویتامین

این کرم الارو بافت سبکی دارد و در برابر آب و تعریق پوستی مقاوم است.

به علاوه در ترکیبات آن از پرو ویتامین B5، روغن آرگان، عصاره سویا و شی‌ باتر استفاده شده است که باعث تغذیه پوست و تقویت سد دفاعی آن می‌شود.

نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است؟ + لیزر چه فوایدی برای جراحی سینه دارد؟

ویژگی‌ها:

  • ضد حساسیت و بهبود دهنده قرمزی پوست
  • افزایش کلاژن سازی
  • جوان‌کننده پوست
  • از بین برنده خشکی پوست
  • حجم ۵۰ میلی‌لیتر

مرحله چهارم: استفاده از بالم لب

هرچند بسیاری از افراد نسبت به پوست لب بی‌توجه هستند اما لازم است بدانید مراقبت از پوست این بخش از صورت هم ضرورت زیادی دارد. استفاده از بالم لب مناسب می‌تواند بهبود خشکی و زبری لب و تامین رطوبت و نرمی آن کمک کند. داشتن لب‌های طبیعی و زیبا یکی از جذابیت‌های صورت شما محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما: بالم لب نئودرم

در ترکیبات این بالم لب از آلوئه‌ورا، شی‌ باتر و موم زنبور عسل استفاده شده  است تا به خوبی از پوسته پوسته شدن لب‌ها جلوگیری کند و جلوه‌ای نرم و زیبا به لب‌های شما بدهد.

اگر داروهای ضد آکنه مثل رآکوتان باعث شده تا لب‌هایتان خشک و آسیب‌دیده شود استفاده از این بالم لب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ویژگی‌ها:

  • دارای ویتامین E
  • تأمین رطوبت لب‌ها
  • از بین بردن خشکی
  • محافظت از پوست لب در برابر آفتاب
  • حجم ۱۵ میلی‌لیتر

روتین مراقبت از بدن بعد حمام – از یک لوسیون استفاده کنید.

مخصوصاً اگر پوست خشکی دارید مقدار کافی از لوسیون را روی قسمت‌های خشک پوست خود بزنید. انجام این کار در روتین بدن بعد حمام باعث رطوبت رسانی به پوست شما خواهد شد. اگر پوست چربی دارید از روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار غافل نشوید.

پیشنهاد ما: لوسیون بدن هیدرودرم

این لوسیون مخصوص خانم‌ها طراحی شده و میزان آب و چربی را در پوست شما متعادل خواهد کرد.

به علاوه در رفع حساسیت، خشکی و خارش پوست نقش مؤثری دارد و نرمی و لطافت پوست شما را تضمین خواهد کرد.

ویژگی‌ها:

  • دارای ویتامین‌های A، E، D و پیش‌ساز ویتامین B
  • ماندگاری طولانی
  • شاداب‌کننده و طراوت بخش
  • مغذی و احیا کننده پوست‌
  • حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر

کف پاها را فراموش نکنید

در یک روتین بعد حمام اصولی باید به تمام نقاط بدن توجه کنید. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که بعد از شستن پاها یا دوش گرفتن، پوست پاهایتان به‌شدت خشک و زبر می‌شود. به کمک یک کرم پا مناسب می‌توانید ترک‌ها و خشکی آن را از بین ببرید و به لطافت و نرمی پوست پای خود کمک کنید.

پیشنهاد ما: کرم ترک‌های عمیق پوست پا جی

اگر پوست کف پای شما به خاطر اصطکاک با زمین یا فرش، رطوبت خود را از دست داده، آسیب دیده، خشک و پر از ترک شده، کرم پا جی گزینه‌ای بسیار مناسب برای این مشکل به‌صورت عمقی است و از بروز ترک‌های جدید جلوگیری می‌کند. کارکرد اصلی این کرم در ترمیم سلول‌‌های پوست است.

ویژگی‌ها:

  • تسکین‌دهنده خارش‌ها و التهاب‌های پوست
  • دارای عصاره گل همیشه بهار و روغن بادام
  • ضد باکتری
  • کاهش خشکی پوست کف پا
  • حجم ۷۵ میلی‌لیتر

سخن پایانی

شما در این مقاله با روتین پوست بعد از حمام آشنا شدید. همچنین از نکات مهم آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

روتین پوست چیست؟

کلیه کارهایی که ما برای شادابی و سلامتی پوست خود به شکل روزانه و در طول هفته و یا ماهیانه انجام می دهیم روتین پوست گفته می شود. مقصود از روتین پوست همان رسیدگی های لازم جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا پیری زودرس می باشد. به طور کلی روتین پوست می تواند شامل پاکسازی، تعادل و مهمتر از آن هیدراته کردن سلول های پوست باشد.

بهترین ماسک آبرسان برای پوست مختلط چیست؟

بهترین ماسک آبرسان برای این نوع پوست، ماسک‌هایی هستند که به صورت طبیعی از میوه‌ها تهیه شده‌اند. توصیه ما ترکیب روغن زیتون با میوه‌هایی همچون زردآلو، آووکادو و یا موز است.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید