جمعه , 10 فروردین 1403
جدیدترین مقالات
لیپوساکشن سینه

لیپوساکشن سینه چه نوع جراحی است و چه کاربردی دارد؟

لیپوساکشن سینه ، روشی است که با استفاده از آن می‌توان سایز سینه را کاهش داد. لیپوساکشن سینه شامل برداشتن مقدار کمی چربی اضافی از سینه‌ها است. این روش کم تهاجمی است و نیازی به بیهوشی ندارد. در ادامه همراه ما باشید تا در هرآنچه لازم است در مورد لیپوساکشن بدانید را توضیح دهیم.


فهرست مطالب


لیپوساکشن سینه چیست؟

سینه‌های زنان متشکل از بافت غده‌ای مخلوط با چربی است؛ اگر چه میزان چربی در میان افراد مختلف متفاوت است، با این حال به طور متوسط حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بافت سینه را چربی تشکیل می‌دهد. برداشت چربی‌های سینه از طریق دستگاه لیپوساکشن را لیپوساکشن سینه می‌گویند.

تفاوت ماموپلاستی با لیپوساکشن چیست؟

در برخی موارد ممکن است نام ماموپلاستی را هم شنیده باشید، در حالی لیپوساکشن با آن متفاوت است. سینه‌ها ممکن است به‌مرورزمان به دلیل افزایش سن، ژنتیک، بارداری یا شیردهی شروع به افتادگی کنند و  پری و حجم نداشته باشند.

لیپوساکشن سینه

افرادی که سینه‌های بیش از حد بزرگ دارند، ممکن است بخواهند اندازه سینه‌ها را به دلیل ناراحتی فیزیکی و فشار وارد شده به پشت یا گردن کاهش دهند.درحالی‌که لیپوساکشن تنها با حرارت دادن چربی سینه، باعث کوچک شدن سایز سینه می‌شود.

لیپوساکشن سینه چگونه انجام می‌شود؟

عمل کوچک کردن سینه از طریق لیپوساکشن بدون باقی ماندن جای زخم انجام می‌شود. این عمل از طریق کانولاهای بسیار کوچک انجام می‌شود و تنها لازم است سوراخ‌های کوچکی روی پوست ایجاد شود. لیپوساکشن چربی را به آرامی برداشت می‌کند و معمولاً به بافت‌های غده‌ای سینه آسیبی وارد نمی‌کند. پس از اتمام فرایند لیپوساکشن، پوست سینه بلافاصله به میزان چند درجه جمع می‌شود و سپس به تدریج با گذشت ۳ تا ۶ ماه، پوست سینه به میزان بیشتری منقبض و جمع می‌شود. بسته به اندازه اولیه سینه‌ها، می‌توان از طریق لیپوساکشن اندازه سینه‌ها را به میزان دو فنجان کوچک کرد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: فیکسچر ایمپلنت چیست

اپیدورال (زایمان بدون درد) چیست؟ + بررسی مزایا، خطرات و چگونگی انجام آن

در اغلب موارد، بعد از لیپوساکشن پوست سینه به طور چشمگیری جمع و منقبض می‌شود و همچنین نوک و هاله قهوه‌ای رنگ دور سینه نیز بالا می‌رود. مطالعات نشان می‌دهد نوک سینه‌ها حدود ۲ تا ۱۳ سانتی‌متر و به طور میانگین حدود ۶ سانتی‌متر بالا می‌رود. البته میزان بالا رفتن نوک سینه و سفت و جمع شدن پوست، بسته به خاصیت ارتجاعی پوست افراد متفاوت است.

مزایای انجام لیپوساکشن سینه

  • این روش به‌هیچ‌عنوان تهاجمی حساب نمی‌شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد پس عوارض جراحی و بیهوشی عمومی در آن دیده نمی‌شود درحالی‌که در سایر روش‌های کوچک کردن سینه نیاز به بیهوشی داریم.
  • دوران نقاهت آن به دلیل زخم بسیار محدودی که ایجاد می‌شود بسیار کوتاه است.
  • تقارن بین دو سینه به‌خوبی حفظ می‌شود.
  •  امنیت اعصاب و عروق خونی به‌خوبی حفظ می‌شوند.
  • سفت شدن پوست را تقویت می‌کند تا سینه‌ها سفت‌تر شوند.
  • می‌تواند ناهمواری سینه و بی نظمی‌های سطح آن را کاهش دهد.
  • ازدست‌دادن حس نوک پستان یا پوست آرئولار که در سایر روش‌ها احتمال بالایی دارد، در لیپوساکشن به حداقل می‌رسد.
  •  امکان خونریزی با هر نوع لیپوساکشن بسیار نادر است چراکه قبل از لیپوساکشن سینه، محلول تومسنتی تزریق می‌شود. این محلول باعث می‌شود رگ‌های خونی منقبض شده تا خونریزی به حداقل برسد.
  • امکان عفونت با لیپوساکشن بسیار نادر است.
  • ازآنجایی‌که با کوچک کردن سینه توسط لیپوساکشن، هیچ‌گونه برداشتن پوست یا دست‌کاری بافت سینه به جز ساکشن چربی از سینه انجام نمی‌شود، زخم‌های باز بسیار نادر هستند.
  •  در صورت انجام لیپوساکشن، خطر از دست‌دادن توانایی شیردهی به حداقل می‌رسد یا به عبارتی می‌توان ادعا کرد صفر درصد است
علت سردرد کودک

معایب لیپوساکشن چیست؟

اگر برداشت ما از لیپوساکشن طبق تعریفش باشد، باید بگوییم معایبی ندارد. اما گاهی اوقات توقع درخواست‌کنندگان لیپوساکشن فراتر از واقعیت است. به این نکته توجه داشته باشید، لیفتی که با کوچک کردن سینه از طریق جراحی ماموپلاستی ایجاد می‌شود، با لیپوساکشن قابل انجام نیست زیرا در لیپوساکشن پوست اضافی برداشته نمی‌شود. درست است که حجم سینه کاهش میابد اما بسته به کیفیت پوست، شکل سینه ممکن است کمتر پر باشد یا در نتیجه برداشتن چربی، افتادگی داشته باشد. نوک سینه ممکن است تنها با لیپوساکشن کمی بالا بیاید، اما لیفت به‌دست‌آمده به‌اندازه روش معمولی کوچک کردن سینه قابل‌توجه نیست.

 از طرفی سینه از بافت سینه و چربی تشکیل شده است و با لیپوساکشن فقط چربی برداشته می‌شود، نه بافت سینه. در اثر افزایش سن، بافت سینه با چربی جایگزین می‌شود، بنابراین، هر چه سن زن بیشتر شود، چربی بیشتری در سینه خود خواهد داشت. به‌عبارت‌دیگر، یک زن در بیست و چند سالگی خود که دوست دارد کاهش سایز سینه داشته باشد، احتمال دارد کاندیدای مناسبی برای کوچک کردن سینه با لیپوساکشن نباشد چون بیشتر بخش سینه آن بافت است نه چربی.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: مراحل روکش دندان تصویری

بهتر است حتماً درمورد این موضوع و انتظارات خود به‌خوبی با پزشک خود مشورت کنید تا روش مناسب برای شما لحاظ شود.

اقدامات لازم پیش از لیپوساکشن چیست؟

ابتدا یک جلسه مشاوره اولیه و معاینه خواهید داشت که در آن در مورد روش کوچک کردن سینه و اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی هستید صحبت خواهد شد. در صورت موافقت پزشک با لیپوساکشن، سابقه پزشکی شما بررسی می‌شود و از شما خواسته می‌شود چند آزمایش انجام دهید تا با خیال راحت تحت عمل جراحی قرار بگیرید. درصورتی‌که سیگاری باشید، باید برای دوهفته قبل و دوهفته بعد از عمل، سیگار را کنار بگذارید تا جراحی با خیال راحت انجام شود و نتایج مطلوبی داشته باشید.

روغن بادام برای موخوره

مراحل انجام لیپوساکشن چگونه است؟

 ابتدا به شما آنتی‌بیوتیک داده می‌شود تا جلوی هرگونه عفونت احتمالی گرفته شود. پس از بی‌حسی موضعی، به سینه‌ها محلول متورم تزریق می‌شود تا کمی درد را تسکین دهد و خونریزی حین جراحی به حداقل برسد. در هر سینه 2 برش کوچک به‌اندازه 3 میلی‌متر ایجاد می‌شود تا یک لوله پلاستیک به نام کانول زیرسطح پوست قرار بگیرد.

هنگامی که چربی کافی برداشته شد، برش‌ها بسته می‌شوند. مدت‌زمان انجام لیپوساکشن باتوجه‌به اندازه سینه‌ها متفاوت است. کوچک کردن سینه با لیپوساکشن ممکن است نیم ساعت تا یک ساعت طول بکشد. دقت شود که ممکن در برخی موارد پزشک صلاح به بیهوشی عمومی بدهد. درنتیجه داوطلب برای انجام لیپوساکشن بیهوشی خواهد شد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: با دندان عقل نهفته چه کنیم؟

بهبود پس از انجام لیپوساکشن سینه

ازآنجایی‌که این روش کم تهاجمی است دوران نقاهت کوتاهی دارد اما موارد زیر نکاتی که باید رعایت شود:

  1. روز بعد از جراحی، معاینه می‌شوید و پانسمان‌ها تعویض می‌شوند.
  2. تا سه روز پس از لیپوساکشن حمام نروید.
  3. فعالیتی خود مانند شغل‌های سرپایی و رفت‌وآمد. را برای یک یا دوهفته اول محدود کنید.
  4.  بهتر است که رانندگی، سفر طولانی‌مدت یا سفری که نیاز به پرواز داشته باشد را تا دوهفته به حداقل برسانید.
  5. بهتر است تا 4 هفته پس از لیپوساکشن سینه، ورزش نکنید.
  6.   به مدت دوهفته از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  7. توصیه می‌کنیم از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید.
  8. لیپوساکشن سینه نیز مانند هر روش زیبایی ممکن است با کمی کبودی و تورم همراه باشد. معمولاً در عرض چند روز این تورم کاهش میابد.
  9. سعی کنید مصرف مایعات خود را افزایش دهید.
بهترین پزشک متخصص زیبایی کیست؟ + پزشک زیبایی چه کاری انجام میدهد؟

سخن پایانی

شما در این مقاله با لیپوساکشن سینه آشنا شدید. همچنین از مزایا و معایب آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک از تکنیک‌های خاص استفاده می‌کند تا با نیروی مکش محتوای چربی را از سینه خارج کند و در نتیجه اندازه سینه را کاهش دهد. ممکن است برای اطمینان از اینکه قطعات بزرگ چربی حذف شده‌اند، به طور همزمان از لیپوساکشن نیز استفاده شود.

دوره بهبودی عمل کوچک کردن سینه، چگونه خواهد بود؟

بعد از عمل، برش‌ها پانسمان می‌شوند و یک سینه‌بند ورزشی از جلو به سینه‌ها بسته می‌شود. این سینه‌بند باید در طول دوره بهبودی استفاده شود تا میزان تورم به حداقل برسد، تقارن سینه‌ها حفظ شود و همچنین به عنوان تکیه‌گاه و محافظی برای سینه‌ها باشد.
پزشک برای کاهش درد و ناراحتی، مسکن تجویز می‌کند و همچنین دستورالعمل‌های مخصوص بعد از عمل را به شما آموزش می‌دهد. دستیار پزشک یک وقت ملاقات بعد از عمل برای شما هماهنگ می‌کند. به طور معمول شما می‌توانید در عرض ۱ تا ۲ هفته، فعالیت‌های طبیعی خود را از سر بگیرید و بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته می‌توانید ورزش‌های شدید و سخت موردعلاقه خود را دنبال کنید. زخم‌های عمل، بعد از گذشت ۶ تا ۱۲ ماه به طور کامل محو می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید