شنبه , 8 اردیبهشت 1403
کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو چیست؟

یکی از روش های بسیار موثر و محبوب برای بهبود وضعیت ظاهری و برطرف کردن ریزش مو، کاشت مو است. در این روش که توسط متخصصین پوست و مو انجام می شود، فولیکول های سالم از ناحیه های مختلف سر برداشته می شود و در محل کاشت، قرار می گیرند.

کاشت مو از بدن

روش‌های کاشت مو توانسته است توجه بسیاری از مردان و زنانی را که با ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند به عنوان راه حلی موثر و دائمی به خود جلب کند. پیشرفت علم و فناوری موفق به ورود به عرصه زیبایی و کاشت مو شده است و اکنون می‌بینیم که روش‌های مختلفی برای کاشت مو در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود. برای داشتن موهای حجیم و پرپشت باید در انتخاب روش کاشت مو با پزشک متخصص مشورت کنید. کاشت مو به روش BHT یکی از تکنیک‌های پرکاربرد است که برای پیوند مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


فهرست مطالب


کاشت مو به روش BHT چیست؟

ریزش مو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که امروزه افراد با آن مواجه هستند. بسیاری از مردان و زنان برای افزایش حجم مو در نواحی خاصی از سر خود تحت عمل کاشت مو قرار می‌گیرند. قبل از اینکه به فکر کاشت مو بیفتید، بهتر است اقدامات لازم را برای جلوگیری از ریزش مو انجام دهید. اگر ریزش مو پیشرفت کند، قدرت ناحیه اهداکننده مو در پشت سر نیز کاهش می‌یابد. البته اگر دچار کچلی کامل هم بشوید روش‌هایی برای کاشت مو وجود دارد. در این روش متخصص از موهای بدن شما برای کاشت مو استفاده می‌کنند.

در واقع بسیاری از مردم دنیا با مشکل ریزش یا کم‌حجم شدن موها مواجه هستند و برای رفع این مشکل از داروهای گیاهی یا شیمیایی و همچنین درما‌ن‌های خانگی استفاده می‌کنند. با این حال در بسیاری از مواقع این روش‌ها نمی‌تواند جلوی ریزش موها را بگیرد. روش BHT یکی از راه حل‌هایی است که در سال‌های اخیر افراد زیادی با استفاده از این روش به نتایج مثبت و مطلوبی دست یافته‌اند.کاشت مو از بدن برای اولین بار در سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در ژاپن معرفی شد و بعد از آن کمتر مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۹۸۹ دوباره استفاده شد و به سرعت محبوب شد.

چرا روش BHT مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

ریزش مو و طاسی گاهی اوقات باعث افسردگی می‌شود و علم به مردم کمک کرده تا زیبایی و جوانی را دوباره به دست آورند. روش‌های زیادی برای انجام کاشت مو وجود دارد که با توجه به نیاز و وضعیت بدن هر فرد تجویز می‌شود این روش نتایج و اثرات خاص خود را دارد و برای ترمیم مو فقط از موهای بدن متقاضی استفاده می‌کند.حدود صد هزار تار مو روی سر و حدود یک میلیون تار مو روی بدن ما وجود دارد. به دلیل ریزش موهای پشت سر فرد، پزشکان ممکن است مجبور شوند از موهای سایر قسمت‌های بدن برای کاشت مو استفاده کنند. این روش کاملا به جزئیات و نوع موهای شما بستگی دارد. بیشتر اوقات در نهایت، موهای ناحیه گیرنده ترکیبی از موهای پیوند شده و موهای اصلی خود ناحیه خواهد بود. با این حال تمام موها به صورت یکسانی روی سر رشد خواهند کرد.

کاشت مو

در کاشت مو به روش BHT، پزشک با استفاده از موهای نواحی مختلف بدن مانند سینه و پشت پیوند را انجام می‌دهد. یکی از موارد استفاده از این روش کاشت وقتی است که دلایل ژنتیکی باعث ریزش بسیار زیاد موهای سر شده و بانک موی کافی در پوست سر وجود ندارد. البته پزشکان این روش را زمانی که فقط یک بانک موی بی‌کیفیت در پشت سر فرد وجود داشته باشد نیز تجویز می‌کنند. پزشکان تزریق ماینوکسیدیل ۵ درصد را چند روز قبل از کاشت مو BHT برای تقویت فولیکول‌های مو توصیه می‌کنند.

بهترین کاندید برای کاشت مو به روش BHT

قبل از انجام کاشت مو از بدن باید بدانید که آیا کاندیدای مناسبی برای این کاشت هستید یا خیر. متخصصان کاشت مو معمولا BHT را به افراد زیر توصیه می‌کنند:

  • افرادی که ریزش موی بیش از حد را تجربه کرده‌اند.
  • افرادی که شیمی درمانی کرده‌اند و در حال حاضر موهای قوی روی سر خود ندارند.
  • کسانی که به تاسی کامل دچار شده‌اند
  • افرادی که در اثر بیماری ژنتیکی موهای خود را از دست داده‌اند.
  • مردان و زنان با موهای کم پشت و موهای کم حجم
  • افراد با موهای نازک و ضعیف
معرفی بیماری های شایع رحم و تخمدان در زنان

مقایسه کاشت مو به روش BHT با روش‌های دیگر

بسیاری از افراد ممکن است بخواهند از موهای زائد سایر قسمت‌های بدن مانند سینه یا کمر برای پیوند در سر خود استفاده کنند. اما دانستن برخی موارد می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند:

  • موهای پشت و سینه فرفری‌تر و ظریف‌تر از موهای روی سر هستند.
  • مرحله رشد موهای زائد بدن معمولا حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد.
  • به دلیل مرغوبیت موهای پشت و سینه در هنگام کاشت برای پر کردن کم‌پشتی‌های روی سر و حجیم شدن موها استفاده می‌شود.

تفاوت‌های کاشت مو BHT با سایر روش‌های کاشت مو نیز شامل موارد زیر است:

  • اولین تفاوت در بانک مو است. پزشکان در اکثر اوقات از موی پشت سر استفاده می‌کنند اما در روش BHT از موهای زائد اما با کیفیت برای ترمیم موی سر استفاده می‌شود.
  • تفاوت روش BHT با سایر روش‌ها در اثربخشی و نتایج آن نیز قابل مشاهده است. از آنجایی که ناحیه گیرنده پس از مدتی این نوع ریشه‌ها را می‌پذیرد، قرارگیری ریشه‌ها بسیار کند پیش می‌رود.
  • تفاوت روش BHT با روش‌های دیگر این است که رنگدانه‌ها در دوره ابتدایی کاشت مو تغییر رنگ نمی‌دهند. روش‌های دیگر نتایج بسیار بهتر و مطلوب‌تری دارند. بنابراین از BHT تنها زمانی استفاده می‌شود که بانک موی مناسبی روی سر خود نداشته باشد.

مزایای کاشت مو به روش BHT

طبیعتا هر عمل زیبایی دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌تواند بر کارکرد آن تاثیر بگذارد. کاشت مو BHT نیز دارای مزایای زیر است:

  • خوشبختانه، پیشرفت‌های تکنولوژی این امکان را برای برخی از افراد مبتلا به ریزش مو فراهم کرده است که از موهای سایر قسمت‌های بدن مانند ریش، سینه، بازوها یا پاها برای ترمیم موی سر استفاده کنند.
  • اثرات و نتایج ترمیم مو با روش BHT بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و تشخیص آن برای سایر افراد تقریبا غیر ممکن است.
  • استفاده از سایر قسمت‌های بدن برای اپیلاسیون و کاشت محدودیتی ندارد، بنابراین می‌توان در BHT از موهای سینه، پشت و پا استفاده کرد بدون اینکه مشکلی برای ظاهر آن‌ها به وجود بیاید.
  • با این روش بعد از کاشت مو نیازی به استراحت و مراقبت طولانی نیست و دوره نقاهت کوتاه است.

کاشت ریش چیست؟

کاشت ریش دقیقاً به این صورت است که مو از یک قسمت بدن برداشته می شود و به خط فک شما و هر جایی که می خواهید ریش شما رشد کند پیوند داده می شود.شاید این روش ساده به نظر می رسد، اما یک فرآیند نسبتاً پیچیده است.  دو رویکرد اصلی وجود دارد که یک جراح می تواند اتخاذ کند:

  • استخراج واحد فولیکولی (FUE).  این روش با برداشت واحدهای فولیکولی کامل یک به یک از ناحیه اهداکننده انجام می شود.  FUE کمتر دردناک است، که ممکن است توضیح دهد که چرا این روش رایج تر است
  • پیوند واحد فولیکولی (FUT).  برای این روش، جراح نوار کوچکی از بافت پشت سر را بریده و فولیکول‌های مو را از آن بافت خارج می‌کند.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست ؟

با پیشرفت های روز افزون علم پزشکی در بخش کاشت مو شاهد تحولی بنیادی با عنوان کاشت مو میکروگرافت هستیم. دیگر اولویت ما برای انجام یک عمل کاشت مو، به سلامت سپری کردن عمل نیست، بلکه کمترین جراحت و سختی ممکن است و بر سر این موضوع، کلینیک ها و مراکز زیبایی رقابت شدیدی باهم دارند. سال ها قبل، کاشت مو به روش میکروگرافت از یک موفقیت بزرگ در زمینه ترمیم مو خبر داد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ این نوع متد کاشت مو، باب شد و برای اولین بار از تکنیک های ماکروگرافی برای ایجاد نتیجه نهایی زیباتر و طبیعی تر استفاده شد. در این روش، تعداد جلسات برای کاشت مو به مراتب کمتر شد و نتایج، شکل جدی تر و مهم تری به خود گرفتند.

کاشت مو

قبل از به روی کار آمدن روش میکروگرافت، جراحان پیوند مو بخش های زیادی از مو را از ناحیه اهدا کننده استخراج می کردند که باعث می شد پس از ترمیم مو جای زخم های بزرگی باقی بماند. خوشبختانه دیگر خبری از این وضعیت نیست و همه چیز کاملا پیشرفته شده است. خوشبختانه دیگر خبری از این وضعیت نیست و همه چیز کاملا پیشرفته شده است. در واقع پزشکان پیش از برداشت فولیکول و پیوند گرافت، کاملا تعداد تارهای موی مورد نیاز را می سنجند و سپس بر اساس آن، اقدام به برداشت می کنند. این روش که به تایید سازمان FDA آمریکا و CE اروپا رسیده در سال 2008 برای نخستین بار در کشور آلمان مورد ارزیابی قرار گرفت.

راهنمای خرید عطر زنانه + معرفی انواع ادکلن‌های زنانه

کاشت مو به روش میکروگرافت، باعث می شود گرافت های بیشتری پیوند بزنید و البته در این روش به علت به دست آمدن ظاهری طبیعی برای فرد در ناحیه جلوی سر، گرافت های کمتری به کار گرفته می شود. انجمن جراحان زیبایی و متخصصین پوست و مو آلمان بعد از بررسی و ارائه نتایج درخشان کاشت مو میکروگرافت این روش را به تایید سازمان های CE اروپا و FDA آمریکا رسانده اند. هم اکنون در بیش از 20 کشور دنیا به صورت انحصاری بر اساس پروتکل های ارائه شده در حال انجام است. لازم به ذکر است که تنها کشوری که از 4 سال پیش در منطقه خاورمیانه بر روی این متد فعالیت داشته کشور ترکیه می‌باشد.

کاشت مو به روش میکرو گرافت برای بانوان

از آن جایی که ویژگی‌های بدنی مردان طوری است که بیشتر دچار کچلی و طاسی می‌شوند، بسیاری از افراد به خاطر عدم وجود هورمون‌های مردانه در بدن زنان، تصور می‌کنند که زنان دچار ریزش موی شدید نمی‌شوند. ولی واقعیت این است که احتمال ریزش مو یا کچلی در زنان نیز وجود دارد چرا که ممکن است منشا کچلی و ریزش مو مسائلی مانند افسردگی، مصرف دارو یا شیمی درمانی باشد.

کاشت مو

روش کاشت موی میکرو گرافت برای بانوان نیز به همان اندازه‌ی مردان مفید است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در کشوری مانند آمریکا که مردم با کمبود پزشک مواجه نیستند و دسترسی به انواع تجهیزات وجود دارد، بانوان زیادی علاقمند به استفاده از روش میکرو گرافت برای کاشت موهای خود هستند. بانوان بیشتر برای درمان کچلی‌های سطح اول و سطح دوم از این روش استفاده می‌کنند.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

این روش کاشت مو، یکی از روش‌های جدید و بسیار مناسب است و از جهات مختلفی می‌توان به مزایای آن نگاه کرد. به عنوان مثال این روش در مقایسه با روش FUT که سال‌های پیش انجام می‌شد، هم از نظر زمان و هم از نظر دوره درمان بهتر عمل می‌کند. روش میکرو گرافت، که در آن گرافت های مو برداشته شده و در محل موردنظر کاشت می‌شوند، نتایجی بسیار طبیعی نیز به همراه دارد.

کاشت مو

سرعت بالای این روش نیز یکی دیگر از مزایای آن است. اگر چه شما باید برای کاشت این نوع مو جلسات درمانی مختلفی را انجام بدهید اما هر جلسه ۱ تا ۲ ساعت طول خواهد کشید. زمان کاشت مو البته بستگی به نظر شما نیز دارد و شما می‌تواند یک دوره طولانی مدت را برای درمان موهای خود استفاده کنید. این روش رشد موها را تا بیشتر از ۸۰ درصد بیشتر خواهد کرد. سایر مزایای این روش گشفت انگیز کاشت مو به شرح زیر است :

  • از آن جایی که کاشت مو به روش میکرو‌گرافت نوعی جراحی محسوب نمی‌شود، خطرات و عوارض جراحی‌ها در این روش کاشت وجود ندارد. هیچ برش عمیقی هم روی سر ایجاد نمی‌شود.
  • افزایش میزان برداشت از بانک مو با توجه به ویژگی های بانک مو بیمار تا ۲ برابر تراکم برداشت بیشتر در تک روش و تا ۴ برابر تراکم بیشتر برداشت از بانک مو در روش ترکیبی میکروگرافت،
  • نداشتن هیچگونه اسکار در محل برداشت و در محل کاشت مو به دلیل استفاده از میکروموتور های ظریف، ایمپلنترهای میکرو و تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت،
  • افزایش تراکم کاشت نسبت روش های قدیمی به دلیل کاشت مو در سایز میکرو،
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه تر نسبت به روش های قدیمی،
  • رفع مشکل اسکار و نکروز به طور قطعی،
  • رویش سریع تر و حصول نتیجه کاشت مو زودتر از سایر روش ها،
  • افزایش سرعت عمل کاشت مو و در نتیجه پیوند گرافت های سالم تر.

کاشت مو به روش fut یکی از پرکاربردترین روش‌ها به‌خصوص برای طاسی با الگوی مردانه است. اگر شما هم دچار طاسی سر هستید و پزشک این روش را به شما پیشنهاد داده است، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که کاشت مو به روش FUT چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه افرادی می‌توانند از این روش استفاده کنند و برای کدام افراد مناسب نیست؟ مزایا و معایب این روش چیست؟ آیا خطراتی به همراه دارد؟ قبل و بعد از آن چه نکاتی باید رعایت شود؟ آیا این روش نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو بهتر است؟

کاشت مو به روش fut چیست؟

کاشت مو یکی از روش‌های زیبایی پرطرف‌دار در میان زنان و مردان است. به طور تقریبی ۸۵٪ از مردان و ۴۰٪ از زنان با مشکل ریزش مو دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اگر ریزش مو باعث طاسی نواحی از سر شده باشد، می‌توان با روش‌های مختلف کاشت مو مشکل را حل کرد. کاشت مو جراحی کم تهاجمی بوده و بسیار پرطرف‌دار است.

معرفی متخصص برتر غدد به انتخاب تهران دنتال نیوز
کاشت مو

یکی از روش‌های محبوب برای درمان طاسی سر، کاشت مو به روش fut است. در این تکنیک از پیوند واحد فولیکولی استفاده می‌شود. قبل از این تکنیک از روش پانچ گرافت یا مینی گرافت استفاده می‌شود. اما با پیشرفت در تکنیک‌های کاشت مو، امروزه از روش fut استفاده می‌شود. موها به‌صورت گروهی از چند رشته در بدن رشد می‌کنند. به این گروه‌ها پیوند واحد فولیکولات می‌گویند. این واحدهای فولیکولی از ناحیه اهداکننده برداشته شده و به نواحی بدون مو پیوند می‌شود.در این روش جراح نواری از پوست سر را برداشته و همه فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. فولیکول‌ها در قسمت‌های طاس سر پیوند زده می‌شوند.

کاربرد کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش FUT یکی از روش‌های پرکاربرد برای رفع طاسی سر است. این روش برای افراد با الگوی طاسی زیر کاربرد داشته و کمک می‌کند تا زیبایی خود را بازگردانند.

  • مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه)
  • طاسی با الگوی نوروود یا خط موی شکل M که با ریزش مو در ناحیه شقیقه مشخص می‌شود. این دسته از افراد بهترین پاسخ را از این روش کاشت مو دریافت می‌کنند.
  • زنان با الگوی طاسی لودویگ که مو در قسمت جلوی سر کم‌پشت می‌شود.

روش انجام کاشت مو به روش fut

برای انجام کاشت مو به روش fut جراح باید مراحل زیر را دنبال کند.

  1. جراح باتوجه‌به تجزیه‌وتحلیل تراکم و پایداری مو تعداد گرافت‌های موردنیاز برای کاشت را تخمین می‌زند.
  2. پوست سر در ناحیه اهداکننده باید برای برداشتن نوار تراشیده شود.
  3. طبق مدلی که قبلا صحبت شده است، خط موی طبیعی ایجاد می‌شود.
  4. در این مرحله پوست سر بی‌حس می‌شود.
  5. جراح تعیین می‌کند که چند نمونه برای پیوند لازم است.
  6. نوار بادقت از ناحیه بانک مو جدا می‌شود. معمولا بانک مو پشت سر است. عرض نوار معمولا ۱ تا ۱٫۵ سانتی‌متر است.
  7. در ناحیه‌ای که نوار جدا شده است، بخیه زده می‌شود.
  8. این نوار پوستی باید زیر میکروسکوپ استریو بررسی شود. واحدهای پیوند موی فولیکولی که کیفیت خوبی دارند، استخراج می‌شوند.
  9. باتوجه‌به جهت رشد مو در ناحیه گیرنده برشی ایجاد می‌شود و واحدهای پیوند فولیکولی در برش قرار می‌گیرند.

جراحی معمولا ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. پوست سر بی‌حس می‌شود و نیازی به بیهوشی نیست. نتیجه جراحی ۶ تا ۹ ماه بعد مشخص می‌شود. در برخی افراد حتی یک سال طول می‌کشد تا نتیجه دیده شود.

کاشت مو به روش sut از روش‌های پرکاربرد و جدید است. احتمالا زمانی برای کاشت مو تحقیق کرده‌اید، نام این تکنیک را زیاد شنیده‌اید. در این تکنیک ۳ برابر روش‌های قدیمی تار مو پیوند می‌خورد. نیازی به بیهوشی و تیغ جراحی نیست. هیچ اسکار و بریدگی ایجاد نمی‌شود. پزشک با استفاده از دستگاه تمام‌اتوماتیک کاشت مو را انجام می‌دهد.

کاشت مو

اگر قصد کاشت مو به شیوه sut را دارید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که این تکنیک چیست؟ چه کاربردی دارد؟ برای چه افرادی مناسب بوده و کدام افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند؟ مزایا و معایب آن نسبت به روش‌های دیگر چیست؟ چگونه کاشت انجام می‌شود؟ قبل و بعد از آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ آیا عوارض و خطراتی دارد؟ هزینه این روش کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو به روش sut چیست؟

کاشت مو به روش sut یکی از روش‌های جدید است که مشکل طاسی و کم پشتی موها را برطرف می‌کند. تکنیک‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که همگی در رفع این مشکل مفید هستند. اما در روش‌های قدیمی مانند روش FUT از هولدرهای دستی برای کاشت استفاده می‌شود. در این تکنیک جدید پزشک از ابزارهای مدرن و میکرو موتورهای اتوماتیک استفاده می‌کند. همانند دیگر روش‌های کاشت مو، فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو برداشته شده و با استفاده از تجهیزات در ناحیه موردنظر پیوند می‌خورند.

با استفاده از روش SUT می‌توان با سرعت بالا طاسی سر را رفع کرد. مدت‌زمان درمان و بهبودی هم کوتاه‌تر می‌شود. ازآنجایی‌که با استفاده از ابزار پیشرفته گرافت‌های مو برداشته می‌شوند، احتمال آسیب به آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و فولیکول‌های بیشتری در ناحیه موردنظر پیوند می‌خورند. به همین دلیل می‌توان تا ۱۴۰۰۰ تار مو کاشت. این مقدار ۳ برابر روش‌های قدیمی است و همین مورد تکنیک SUT را محبوب کرده است.

کولیک نوزاد چیست؟ + بررسی علائم، دلایل و راهکارهای درمانی کولیک

کاربرد کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش sut جز روش‌های محبوب است. با این تکنیک قسمت‌های طاس سر به‌خوبی پوشانده می‌شود. البته بانک مو باید فولیکول مو به اندازه کافی داشته باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت این روش برای همه افراد با مدل‌های ریزش موی مختلف کاربرد دارد.به‌ویژه افرادی که دچار آلوپسی آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه) هستند، می‌توانید بهترین نتیجه را از این تکنیک کاشت دریافت کنند. حتی برای کاشت مو در ناحیه ریش، سبیل و ابرو گزینه بسیار خوبی است.

کاشت مو

روش انجام کاشت مو به روش sut

در کاشت مو به روش sut نیازی به بیهوشی و بی‌حسی نیست. فولیکول‌های مو از قسمت پشت سر یا کنار سر برداشته شده و در ناحیه موردنظر کاشته می‌شوند. در این قسمت‌ها هورمون‌های مردانه تاثیری ایجاد نکرده و معمولا دچار ریزش نمی‌شوند. مردان معمولا به دلیل طاسی با الگوی مردانه کاشت مو را انجام می‌دهند. به همین دلیل فولیکول‌ها از این نواحی انتخاب می‌شوند.

در کاشت مو با تکنیک SUT واحدهای فولیکولی با دستگاه بسیار ظریف استخراج می‌شوند. به همین دلیل احتمال آسیب به فولیکول‌ها خیلی کم است. این دستگاه فرایند استخراج را سریع‌تر کرده و دقت کار بالاتر است. فولیکول‌ها بعد از استخراج در دستگاه قرار گرفته و منجمد می‌شوند. انجماد فولیکول‌ها از آسیب آنها جلوگیری می‌کند. سپس پزشک با استفاده از تجهیزات پیشرفته فولیکول‌ها را در ناحیه موردنظر می‎کارد.

کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو، یک روش ترمیمی

کاشت موی طبیعی بدلیل برداشت فولیکول های موی سر، کاری تخصصی و دردناک محسوب می شود. در کاشت مو با استفاده از روش تکثیر پیاز مو، فولیکول های کمی برداشت شده و در آزمایشگاه های مخصوص پرورش داده خواهد شد. پس از پرورش فولیکول ها، وارد فاز زایشی شده و با کاشت روی سر، تراکم موها را افزایش خواهند داد.

فولیکول های برداشت شده از سطح سر، در آزمایشگاه به طور مصنوعی دستکاری شده و سلول های آن دست خوش تغییرات می شود. مزایای این روش تکثیر نسبت به دیگر روش های کاشت مو بیشتر بوده و ظاهری کاملا طبیعی دارد.کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو، دلیل حساسیت بالایی که در روند تکثیر سلول ها داشته؛ کمتر کلینیک زیبایی وجود داشته که این عمل ترمیمی را انجام می دهند. انجام کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو، نیازمند آزمایشات تخصصی قبل از عمل بوده که تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود.

کاشت مو

نکات کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو

کاشت مو با روش تکثیر پیاز مو مناسب افرادی بوده که  بانک موی کمی دارند. با برداشت حجم کمی از بانک مو و پرورش آن، تراکم بالایی به موها داده می شود. این روش درمانی کاملا سرپایی بوده و بدون نیاز عمل جراحی است. در این شیوه بافتی از پوست برداشت شده و برای جداسازی فولیکول های آن به آزمایشگاه فرستاده خواهد شد. هنگامی که سلول های پیاز مو به خوبی رشد کردند، برای پیوند به کلینیک فرستاده می شود. طول دوره رشد شلول های پیوندی با توجه به جنس مو و ویژگی های بدنی فرد متغیر است.

اقداماتی برای بعد از کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو

برای نتیجه دلخواه باید نکات زیر را بعد از کاشت مو رعایت کنید.

  • جلوگیری از استحمام بعد از کاشت مو
  • عدم استفاده از اتو، سشوار و هرگونه ماسک مو بعد از کاشت مو
  • عدم لمس ناحیه کاشت شده بدلیل آسیب رساندن به فولیکول های مو
  • عدم استفاده از کلاه بر روی سر و ایجاد یک فضای خفه و بدون اکسیژن برای موها
  • فرد پس از کاشت مو نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

آیا کاشت مو به روش سلول های بنیادی امکان پذیر است؟

کاشت مو به روش سلول های بنیادی مشابه کاشت موی سنتی است. اما به جای برداشتن تعداد زیادی از موها برای پیوند به ناحیه ریزش مو، کاشت مو به روش سلول های بنیادی، نمونه پوست کوچکی را که فولیکول‌های مو از آن برداشت می‌شود، جدا می‌کند. سپس، فولیکول‌ها در آزمایشگاه تکثیر شده و در نواحی ریزش مو روی پوست سر کاشته می‌شوند. این به مو اجازه می‌دهد تا در جایی که فولیکول‌ها از آن گرفته شده‌اند و همچنین جایی که کاشته شده‌اند، رشد کنند.

نحوه کاشت مو با سلول بنیادی

برای درک نحوه کاشت مو به روش سلول های بنیادی، دانستن اطلاعاتی درباره سلول‌های بنیادی ضروری است. همان‌طور که گفته شد، سلول‌های بنیادی می‌توانند به انواع مختلفی از سلول‌ها در بدن انسان تبدیل شوند. این سلول‌ها پتانسیل ترمیم و جایگزینی بافت‌های آسیب دیده را داشته و نقش مهمی در رشد و بهبود طبیعی دارند. شواهد حاکی از آن است که سلول‌های بنیادی ممکن است با وارد شدن مجدد به پوست سر باعث رشد مو شوند.

چه زمانی به دکتر گوارش مراجعه کنیم؟
کاشت مو

در این روش، پس از نمونه برداری، از یک سانتریفیوژ برای جداسازی قسمت‌های غیر ضروری نمونه از سلول‌های فولیکولی برای ایجاد سوسپانسیون سلولی استفاده می‌شود. پس از تکمیل، محلول به نواحی پوست سر تزریق می‌شود تا باعث رشد موهای جدید شود. روش‌های کاشت مو، تکنیک‌های بسیار متفاوتی دارد. یکی از این‌ تکنیک‌ها، کاشت مو به روش سلول های بنیادی است. در این روش، از سلول‌های بنیادی خود بیمار برای درمان ریزش موی پیش‌رونده استفاده می‌شود. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، سلول‌های بنیادی نوعی سلول در بدن هستند که توانایی تبدیل شدن به انواع سلول‌های متمایز را برای رشد بافت دارند. آن‌ها به عنوان سلول‌های مادر شناخته می‌شوند؛ زیرا توانایی تقسیم و ایجاد انواع سلول‌های بدن را دارند. بنابراین، همانند این فرآیند طبیعی، کاشت مو به روش سلول های بنیادی با استفاده از پتانسیل رشد سلول‌های بنیادی باعث تحریک رشد مو می‌شود. در حین عمل از تزریق میکرو سلول‌های بنیادی برای تزریق آن‌ها به فولیکول‌های مو استفاده می‌گردد. این سلول‌ها تکثیر شده و دوباره در محل گیرنده تقسیم می‌شوند و سلول‌های جدید تولید می‌کنند و به این ترتیب، تار مو دوباره رشد می‌کند.

مزایای کاشت مو به روش سلول های بنیادی

  • می‌تواند طاسی کامل، طاسی ژنتیکی و آلوپسی را درمان کند.
  • کاشت مو به روش سلول های بنیادی یک روش طبیعی است.
  • روشی سریع و موثر است
  • این روش نیازی به بی‌حسی ندارد.
  • بدون اسکار یا جای زخم است.
  • پس از پایان عمل، بیمار می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود بازگردد و در نتیجه بهبودی سریعتر حاصل می‌شود.

معایب کاشت مو به روش سلول های بنیادی

  1. بسته به بیمار و شرایط، ممکن است به دلیل ادغام نشدن موهای جدید با پوست سر، در نواحی پیوند شده، التهاب ایجاد شود.
  2. موهای کاشته شده ممکن است به طور کامل رشد کنند یا در همان ارتفاع کوتاه باقی بمانند.
  3. نیاز به پیوند مجدد بعد از چند سال وجود دارد.
  4. ممکن است بدن از پیوند سلول‌های بنیادی امتناع کند.
  5. فیبروز پوست سر ممکن است ایجاد شود و میزان موفقیت کاشت مو را کاهش دهد.

درصد موفقیت این نوع جراحی با سلولهای بنیادی چقدر است؟

تحقیقات موجود در مورد میزان موفقیت کاشت مو به روش سلول های بنیادی بسیار امیدوارکننده است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که 23 هفته پس از آخرین درمان، تراکم مو 29 درصد افزایش یافته است. اما کلینیک‌هایی که در حال حاضر کاشت مو به روش سلول های بنیادی را ارائه می‌دهند، هیچ تضمینی در مورد نتایج یا میزان موفقیت نمی‌دهند.

سوالات متداول

کاشت مو در چه مواردی امکان پذیر است؟

به طور کلی، کاشت مو در این شرایط امکان پذیر است: ریزش مو، جلوگیری از بیشتر شدن ریزش، ایجاد خط رشد مویی، ضخامت و تراکم کم مو.

شش ماه بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

پس از گذشت دوره 6 ماهه، موها تقویت شده شروع به رشد می کنند، عوارضی نظیر قرمزی و یا التهاب به صورت کامل از بین می روند.

دلیل برش پشت سر هنگام کاشت مو چیست؟

معمولا، موهای سالم و قابل استفاده در پشت سر قرار دارند. در روش FUT معمولا از این نوع برش استفاده می شود.

بهترین و ماندگارترین روش کاشت مو چیست؟

به صورت کلی بهترین و ماندگارترین روش کاشت مو، FUT است که موها به صورت تک تک جدا شده و در ناحیه مشخص شده، کاشته می شوند.

دلیل رشد نکردن موهای کاشته شده چیست؟

از جمله دلایلی که ممکن است باعث جلوگیری از رشد مو بعد از کاشت شود، عبارت است از: مناسب نبودن روش انتخابی، رعایت نکردن مراقبت های بعد از کاشت، مشکلات ژنتیکی و در بعضی موارد، خطای پزشک.

سخن پایانی

مو از مهم­ترین ویژیگی‌های ظاهری هر فردی است که وقتی کم پشت می‌­شود و شروع به ریزش می­‌کند (از انواع ریزش مو می‌توان به ریزش مو کششی اشاره کرد)، ممکن است زیبایی فرد را هم تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از افراد هستند که با گذشت زمان و گذر عمر، موهایشان کم پشت می­‌شود و حتی به سمت طاسی می‌­روند. جراحی کاشت مو از آن مواردی است که برای این مشکل به کار می‌­آید و با آن می‌­توان اعتماد به نفس از دست رفته را برگرداند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید