شنبه , 8 اردیبهشت 1403

روغن بادام برای موخوره

حتما شما هم شنیده­اید که رشد موها از نوک مو رخ می­دهد و موخوره عارضه‌­ای است که با تخریب بافت نوک مو مانع از رشد مو می­شود، در برخی از موارد موخوره سبب شکستن ساقه­ی مو شده و مو ظاهری خورد شده و غیر یکدست پیدا می­کند، موخوره آسیب بسیار زیادی به بافت مو وارد می­کند و متاسفانه افراد زیادی به ویژه بانوان با مشکل موخوره دست به گریبان هستند، در این خبر نامه شما را با این مشکل بیشتر آشنا کرده و راه حلی فوق العاده را به شما معرفی خواهیم کرد تا برای همیشه به این نگرانی خود پایان دهید.

موخوره چیست؟

رطوبت و چربی مو که از پوست سر نشات می­گیرد در زمان رشد مو می­تواند از ساختار مو محافظت کند، این رطوبت و چربی اما با رشد بیشتر مو در دنباله­ی مو کاهش پیدا می­کند، به ویژه در افرادی که مشکل خشکی پوست سر داشته باشند هر چه موهای ایشان بلندتر می­شود موخوره بیشتری به موهایشان آسیب وارد می­کند.

موخوره در انواع دو شاخه، سه شاخه، پر شکل، درختی و گره ای به وجود می­آید که نوع بروز موخوره به بافت مو و شدت خشکی پوست سر بستگی دارد، موخوره به هر شکلی که ظاهر شود در نهایت موخوره است و به موی شما آسیب وارد می­کند و هیچ چیز این حقیقت را عوض نمی­کند که موخوره به موهای خشک که رطوبت خود را از دست داده اند آسیب بیشتری وارد می­کند.

بررسی دلایل ایجاد موخوره

در بخش پیشین بیان کردیم که روغن بادام برای موخوره در اثر خشکی زیاد پوست سر و مو رخ می­دهد اما برخی از شرایط هستند که این خشکی را تشدید کرده و مو را آسیب پذیرتر می­کنند، در ادامه برخی از شرایطی که سبب تشدید عارضه­ی موخوره می­شود را عوان می­کنیم.

  • برس کشیدن:
راهنمای خرید عطر زنانه + معرفی انواع ادکلن‌های زنانه

برس کشیدن باید نهایتا در روز یک بار انجام شود، برس و یا شانه کشیدن به ویژه با برس و یا شانه­های پلاستیکی نه تنها سبب کشیدن بیش از اندازه­ی مو ها می­شود و موها را می‌شکند بلکه سبب خشک شدن مو شده و مو را مستعد موخوره گرفتن می­کند.

  • دکلره کردن و استفاده از رنگ موهای بی کیفیت:

دکلره کردن یعنی رنگ را از مو خارج کردن، در زمان دکلره رنگ مو که در آب محلول است همراه با رطوبت مو خارج شده و بنابراین پس از دکلره مو حالت وز شدگی و خشک به خود می­گیرد، در برخی از موارد که این کار با مواد بی کیفیت هم انجام شود موها سوخته و خورد می­شوند، استفاده از رنگ موی بی کیفیت نیز همین بلا را سر موها آورده و مو را مستعد موخوره می­کند.

  • عدم تقویت موها:

موها زنده نیستند اما ریشه ی مو زنده بوده و برای رشد و سلامت نیاز به تغذیه دارد، دریافت رطوبت کافی و همچنین مواد مغذی که برای رشد و سلامت مو مفید هستند می­تواند سلامت موها را تضمین کرده و از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

راهکار طلایی درمان موخوره

با توجه به دلایلی که سبب ایجاد موخوره می­شود راهکارهایی مانند مراقبت اصولی از موها، شانه نزدن­های متوالی، استفاده از ماسک­های آبرسان داخل حمام و پیش از استفاده از سشوار تماما راهکارهایی هستند که برای جلوگیری از ایجاد سوختگی مو و یا موخوره پیشنهاد می­شود اما در بین راهکارهایی که ارائه می­شود یک راهکار بسیار طلایی وجود دارد که می­تواند تمام کارهای دیگر را نیز پوشش دهد و آن هم استفاده از روغن بادام است.

قاعدگی نامنظم به چه معناست؟ + آیا پریود نامنظم خطرناک است؟

باغداران بادام با خرید نهال بادام و احداث باغ تنها محصول خود را به صورت مستقیم عرضه نمی­کنند بلکه باغدارانی که ارقام باکیفیت بادام را کاشته­اند محصول خود را برای روغن گیری نیز عرضه می­کنند، یکی از دلایلی که سبب شده قیمت نهال بادام در رقم­های جدید و تجاری بالاتر باشد کیفیت بیشتر و ارزش غذایی بالاتر این ارقام است.

روغنی که از این بادام­ها خارج می­شود دارای انواع ویتامین­ها، مینرال­ها و اسیدهای چرب امگا سه است، اشتباه نکنید اسید چرب و یا در واقع بهتر است بگوییم روغنی که در بادام وجود دارد موهای شما را چرب نمی­کند بلکه آنها را رطوبت رسانی می­کند، تامین رطوبت کافی برای موها نه تنها رشد بیشتر موها را منجر می­شود بلکه از آسیب موخوره نیز جلوگیری می­کند.

نحوه­ی استفاده از روغن بادام برای درمان موخوره:

در صورتی که با مشکل موخوره دست و پنجه نرم می­کنید کافی است درمان با روغن بادام را به صورت یک عادت روزانه در آورید، زمانی که موهای خود را با شامپوی مناسب موهای خشک و آسیب دیده شستید موهای خود را بدون استفاده از سشوار و با حوله نرم خشک کنید.

توجه داشته باشید که مالیدن حوله­های زبر و خشن به موها آن هم با حرکات شدید نیز سبب آسیب به موها پس از شستشو می­شود، پس از خشک کردن موها و بدون فوت وقت نوک و ساقه­ی موها را با روغن بادام چرب کنید، توجه داشته باشید که نباید در استفاده از روغن بادام زیاده روی کنید را که ظاهر چرب به موهای شما می­دهد.

بهترین پزشک متخصص زیبایی کیست؟ + پزشک زیبایی چه کاری انجام میدهد؟

ماساژ پوست سر با روغن بادام پس از حمام برای افرادی که پوست سر خشک دارند و در گیر شوره علاوه بر موخوره هستند نیز توصیه می­شود، خود ماساژ داده سبب گردش خون بیشتر در پوست سر شده و رشد بهتر موها و جلوگیری از ریزش را سبب می­شود.

به کسانی که مشکل موخوره دارند توصیه می­شود اکیدا از اتو مو و یا سشوار با باد داغ استفاده نکنند چرا که آسیب بیشتری را به موهای ایشان وارد می­کنند.

کلام آخر

این روزها باغداران تمایل بیشتری به استفاده از ارقام تجاری و با کیفیت و پیوندی بادام در باغات خود دارند، این ارقام باغدران را با باردهی بیشتر خود ترغیب به کاشت می­کنند اما در واقع این ارقام کیفیت میوه بسیار بالاتری نیز نسبت به ارقام بومی و قدیمی داشته و سازگاری بالایی نیز با اقلیم مناطق مختلف ایران دارند، فروش نهال بادام تجاری به صورت اختصاصی در برخی از نهالستان­های معتبر کشوری مانند نهالستان پالیز نهال (paliznahal) انجام می­شود و باغداران می­توانند برای تهیه­ی این ارقام به این نهالستان­ها مراجعه کنند.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

پیشنهاد ما به شما

جدیدترین رنگ لنز چشم

جدیدترین رنگ لنز چشم

لنزهای تماسی رنگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رنگ طبیعی چشم را به طور نامحسوس …

دیدگاهتان را بنویسید