دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403

بادی اسپلش چیست؟ + تفاوت بادی اسپلش با عطر در چیست؟

هیچ لباس گران قیمتی به اندازه پوست با طراوت، شاداب و جوان ارزشمند نیست. خوش بو بودن نیز یکی از بهترین ویژگی های یک انسان است. به همین دلیل است که افرادی که به این دو موضوع اهمیت زیادی می دهند، همواره در پی یافتن محصولاتی هستند که بتواند پوست آن ها را شاداب نگه دارد. همچنین هزینه زیادی بابت عطر و ادوکلن می پردازند تا همیشه خوش بو باشند. حالا اگر محصولی باشد که بتواند این دو ویژگی را به صورت هم زمان تأمین کند، قطعاً برای کسانی که به خودشان و جذاب بودن اهمیت زیادی می دهند، محصول بسیار جالبی خواهد بود. البته که چنین محصولی وجود دارد. بادی اسپلش یا Body Splash محصولی است که هم می تواند با ویژگی آب رسانی خود، پوست بدن را شاداب نگه دارد و هم به دلیل آن که حاوی عطر است، نقش ادوکلن را ایفا کند؛ بنابراین شما می توانید از این محصول بعد از حمام، قبل از رفتن به باشگاه و … استفاده کنید.

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش (body splash) محصولی نسبتا تازه وارد به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی است که هنوز خیلی ها با کاربرد آن و تفاوتش با سایر خوشبوکننده های بدن، آشنا نیستند. در ساده ترین بیان، بادی اسپلش ها اسپری های خوش بو کننده بدن هستند و خاصیت آب رسانی به پوست را نیز دارند اما این محصول نه عطر است، نه ادوکلن و نه اسپری خوش بو کننده یا دئودورانت.

بادی اسپلش

بادی اسپلش در واقع یک مایع معطر رقیق است که در ترکیبات آن از آب، الکل و عطرهای طبیعی استفاده شده است. این محصول به عنوان خوش بو کننده، برای استفاده مستقیم روی پوست بدن به کار می رود. به این معنی که اگر دوست دارید به جای آن که لباس هایتان در اثر استفاده از ادوکلن یا اسپری بوی خوش بدهد، این خاصیت در پوست بدنتان باشد، میتوانید از آن استفاده کنید.

بادی اسپلش ها، گرچه به لحاظ ساختاری کمی شبیه به اسپری های خوش بو کننده هستند، اما بر خلاف اسپری ها، در ترکیبات آن ها از گاز استفاده نشده است. به همین دلیل است که میزان پخش بوی خوش بعد از استفاده از آنها ها به نسبت اسپری های خوش بو کننده، کمتر است.

معرفی انواع مدل بادی اسپلش 

بادی اسپلش مردانه

علاوه بر تنوع بسیار زیاد انواع بادی اسپلش زنانه، مدل های مختلفی از انواع بادی اسپلش مردانه ( که اکثرا بر پایه عطرهای معروف و خوشبو هستند) نیز به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه شده است. کارکرد انواع بادی اسپلش مردانه نیز مانند مدل های زنانه، آبرسانی همراه با معطر کردن پوست بدن است.

بادی اسپلش اکلیلی

این مدل از بادی اسپلش‌کاملا مناسب برای فصل تابستان هستند.

با شاین ملایمی که این نوع از بادی اسپلش روی پوست بدن دارد درخشش زیبایی روی پوست برنزه دارد.

بادی اسپلش عطری

دسته‌ای از بادی اسپلش‌ها نمونه ای از اسانس ادکلن‌های معروف هستند و تنوع بسیار زیادی دارند.اگر از عطر به خصوصی استفاده می‌کنید با همراهی این مدل از بادی اسپلش‌ها ماندگاری عطر شما نیز بیشتر خواهد بود.

بادی اسپلش عطری

البته توصیه می‌شود برای ماندگاری بیشتر انواع این مدلهای خوشبو کننده، پیش از استفاده از کرم مرطوب کننده و لوسیون‌های مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید و سپس روی بدن بادی اسپلش و بادی میست اسپری کنید.

قاعدگی نامنظم به چه معناست؟ + آیا پریود نامنظم خطرناک است؟

بادی اسپلش میوه‌ای 

در بین بادی اسپلش‌ها انواع میوه‌ای این محصولات نیز همیشه طرفداران خاص خودش را دارد.اسانس‌های میوه مانند سیب ترش، طالبی، نارگیل انبه و وانیل جزو محبوب‌ترین نوع بادی اسپلش‌های میوه‌ای هستند که استفاده از آنها بوی طراوت و تازگی مطبوعی به همراه دارد. تجربه مصرف کنندگان این نوع خوشبو کننده‌های میوه ای حسی آمیخته با شادی و طراوت بعد از هر بار مصرف است.

موارد استفاده از بادی اسپلش چیست؟

یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از بادی اسپلش، خوشبو کردن بدن است؛ ناگفته نماند که با اسپری کردن آن به ساقه مو نیز علاوه بر خوشبو کردن به آبرسانی آن نیز کمک می‌کند. لازم به ذکر است که از این اسپری خوشبوکننده برای رفع بوی بد واژن نیز استفاده می‌شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بادی اسپلش برای واژن:

به طور کلی هدف اصلی استفاده از بادی اسپلش خوشبو کردن پوست بدن است. برخی از افراد هم با بوی بد واژن درگیر هستند. وجود باکتری‌های زیادی که در این ناحیه از بدن هستند، با هدف حفظ سلامت بدن در برخی مواقع سبب ایجاد بو بد واژن می‌شود.

این بو برای برخی از افراد آزار‌دهنده است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای حذف این بو هستند. اسپری بادی اسپلش انواع مختلفی دارد که یکی از انواع بادی اسپلش، بادی اسپلش برای واژن است.

اما قبل از توضیح در مورد بادی اسپلش برای واژن بهتر است با دلایل بروز بو بد در واژن بیشتر آشنا شوید. می‌توان گفت مهمترین دلیل بوی بد واژن خروج مواد زائد بدن از طریق ادار در این ناحیه است. قرار گرفتن ناحیه تناسلی در محل خروج ادرار ریسک بروز عفونت و بوی بد را در آن افزایش می‌دهد.

از طرفی دیگر در برخی از افراد عفونت بدن به صورت جوش‌هایی از سطح پوست خارج می‌شود. این احتمال وجود دارد که جوش‌های عفونی در اطراف واژن ایجاد شوند. این موضوع هم سبب بروز عفونت و بوی بد واژن می‌شود.

از دیگر عواملی که سبب بوی بد واژن می‌شود می‌توان به انواع بیماری‌های پوستی یا مقاربتی اشاره کرد. بروز بیماری در این نواحی احتمال عفونت و بوی بد واژن را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه برای از بین بردن بو بد واژن روش‌های مختلفی وجود دارد. هم روش‌های طبیعی که افراد با استفاده از محصولات گیاهی می‌توانند بوی بد واژن را کاهش دهند و هم محصولات بهداشتی نظیر انواع بادي اسپلش. از جمله محصولات گیاهی که برای رفع بو بد واژن یا به عبارت دیگر برای خوشبو کردن واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

استفاده از برگ لیمو به همراه آب، استفاده از ماست و آلوئه‌ورا، برخی از روغن‌های گیاهی نظیر روغن درخت چای و روغن نارگیل به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتری برای کاهش بوی بد واژن بسیار مؤثر هستند.

به طور کلی روش‌های گیاهی مختلفی برای کاهش بوی بد واژن وجود دارد، اما هر یک از این گیاهان روش استفاده خاص خود را دارند. زمان‌بر بودن اجرایی کردن روش‌های گیاهی برای رفع بوی بد واژن و همچنین همیشه در دسترس نبودن آن‌ها سبب شده تا افراد به دنبال محصولات بهداشتی نظیر اسپری بادی اسپلش باشند تا از آن برای کاهش بوی بد واژن استفاده کنند.

روغن بادام برای موخوره

وجود اسپری بادی اسپلش مناسب برای واژن سبب شده تا افراد زیادی برای کاهش بو بد از بادی اسپلش برای واژن استفاده کنند. ترکیبات تشکیل‌دهنده این نوع اسپری‌های بدن مناسب برای محیط واژن است. بنابراین استفاده از آن ضرری برای واژن ندارد.

در این خصوص لازم به توضیح است که با وجود مناسب بودن اسپری بادی اسپلش باز هم استفاده از آن برای طولانی مدت توصیه نمی‌شود. اسپری بادی اسپلش یک درمان موقت برای بو بد واژن است.

برای ر‌هایی همیشگی از این بو بهتر است علت آن را پیدا کرده و درمان کنید. در خصوص اینکه چرا اسپری بادی اسپلش واژن یک درمان موقت است و نباید از آن برای طولانی مدت استفاده کرد، لازم به توضیح است که ترکیبات تشکیل‌دهنده اسپری‌های بدن اسیدیته معمول و طبیعی واژن را به هم می‌زنند.

از طرفی دیگر در برخی از افراد ممکن است سبب بروز خارش و حساسیت شوند. به طور کلی استفاده از اسپری بدن در قسمت‌های زخمی و آسیب دیده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای رفع بو بو واژن تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی است. خشک و تمیز بودن واژن سبب می‌شود تا محیط مناسبی برای رشد باکتری‌های مضر و بد بو فراهم نشود.

ترکیبات بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش در واقع یک مایع معطر رقیق بوده که در ترکیبات آن از آب، الکل و عطرهای طبیعی استفاده شده است. به‌همین دلیل افرادی که به دنبال خرید عطر زنانه و مردانه غلیظ‌تر و با ماندگاری بالا هستند، بادی اسپلش گزینه مناسبی برایشان نخواهد بود. در واقع این افراد می‌توانند از بادی اسپلش فقط به‌عنوان خوشبو‌کننده بدن برای مصرف روزانه استفاده کنند. در یک دسته‌بندی کلی‌تر ترکیبات این خوشبوکننده را می‌توان این‌گونه شرح داد:

  • چربی و رطوبت: چربی و رطوبت پوست بعد از استحمام در بافت‌های پوست کاهش پیدا می‌کند. به‌همین دلیل با استفاده از Body Splash می‌توانید رطوبت را به پوست بازگردانید.
  • خوشبوکننده: مهم‌ترین وظیفه بادی اسپلش‌ها خوشبو کردن بدن است؛ بر این اساس ترکیبات معطر استفاده شده در ساختار آن‌ها در منافذ پوست نفوذ کرده و بدن را خوشبو نگه می‌دارد.

درصد روغن‌های معطر به کار برده شده در ترکیبات بادی اسپلش کمتر از عطر است. این موضوع سبب شده تا Body Splash در مقایسه با عطر، رایحه ملایم‌تری داشته باشد.

طرز استفاده از بادی اسپلش با ماندگاری بالا چگونه است؟

برای آن‌که بادی اسپلش‌ها بهترین عملکرد و بیشترین تاثیر را روی پوست شما داشته باشند؛ باید نحوه درست استفاده کردن ار آن را بلد باشید. در ادامه این موضوضع سعی کردیم تا تمام مراحلی که در طرز استفاده از بادی اسپلش باید رعایت شوند را عنوان کنیم:

۱- ابتدا حمام کنید 

نه فقط بادی اسپلش‌ها!؛ بلکه تمام محصولات آرایشی خوشبو کننده تنها زمانی بیشترین تاثیر خود را می‌گذارند که تقریبا تمیز و پوست تا حدی مرطوب یا چرب باشد. بنابراین بهترین عاملی که تمام این شرایط را فراهم می‌کند حمام کردن است. از طرفی شستن پوست باعث باز شدن منافذ آن و به مراتب جذب بیشتر آب و مواد معطر بادی اسپلش می‌شود. 

چطور ماندگاری بوی عطر را افزایش دهیم؟ + معرفی راهکارهای افزایش خط بوی عطر

۲- سپس بدن‌تان را کمی خشک کنید

منظور از خشک کردن این است که بدن خود را از حالت آب‌چکان بودن در بیاورید؛ اما اجاز دهید خیسی آب تا حدودی روی بدن‌تان بماند. چون همانگونه که اشاره شد رطوبت روی پوست باعث ماندگارتر شدن عناصر معطر روی آن می‌شود.

۳- از لوسیون بدن بی‌بو استفاده کنید

اگر بعد از حمام کردن عادت به استفاده از لوسیون بدن دارید. باید از انواع بدون بوی آن استفاده کنید. چراکه بوی معطر لوسیون با عناصر رایحه‌دار به کار رفته در بادی اسپلش ترکیب می‌شود و درنهایت بوی نا خوشایندی را ایجاد می‌کند.

۴- سپس بادی اسپلش را با فاصله روی بدن‌تان اسپری کنید

پس از آن‌که پوست بدن‌تان به اندازه کافی لوسیون جذب کرد، بادی اسپلش را از فاصله دور روی پوست خود اسپری کنید.

خصوصا اسپری کردن بادی اسپلش روی نواحی نبض‌دار بدن مثل گردن،پشت زانوها و مچ دست به پخش بوی بیشتر مواد معطر کمک می‌کند.

۵- کمی فرصت دهید تا بذن‌تان کاملا خشک شود

کمی منتظر بمانید تا بادی اسپلش روی بدن‌تان کامل خشک شده و جذب پوست‌تان شود. در این‌صورت احتمال لکه دار شدن لباس‌تان به وسیله ساختار مرطوب و چرب بادی اسپلش نیز به مراتب کم‌تر می‌شود.

۶- مقداری از ترکیب بادی اسپلش را در هوا پاف کنید

اگر تمایل دارید که لباس‌تان نیز همانند بدن‌تان بوی دلپذیر بادی اسپلش را بگیرد، مقداری از آن را در هوای اطراف اسپری کرده و سپس از مسیر پخش بو بگذرید. در این صورت لباس تن‌تان نیز بدون آن‌که لکه دار شود، بوی خوش بادی اسپلش را به خود می‌گیرد.

مام یا بادی اسپلش کدام یک بهترند؟

اگه بشدت عرق می‌کنین و قصد دارین که هم از تعریقتون کم بشه و هم بدن خوشبویی داشته باشین، بهتره که از مام استفاده کنین. ولی اگه فقط دنبال خوشبو شدن بدن هستین بادی اسپلش‌ها می‌تونه بهترین انتخاب شما باشه.

ویژگی‌های یک مام خوب

در هنگام خرید مام خوب باید به ویژگی‌هاش توجه داشته باشین. در ادامه به ویژگی‌های یک مام خوب اشاره می‌کنیم:

  • عدم ایجاد سفیدک روی لباس‌ها
  • کنترل‌کردن میزان تعریق بدن
  • عدم ایجاد لکه روی لباس
  • فاقد پارابن
  • فاقد الکل
  • مانع تیرگی ناحیه زیربغل

تفاوت بادی اسپلش و اسپری خوشبوکننده بدن چیست؟

اگه شما هم از اسپری خوشبوکننده بدن و بادی اسپلش برای داشتن بوی خوب استفاده می‌کنین و فکر می‌کنین هر دو تای این محصول یه کاربرد دارن، باید بگیم که اشتباه می‌کنین. درسته که هر دوی این محصولات باعث بوی خوش بدن می‌شن، اما در حقیقت با هم تفاوت‌هایی هم  دارن.

در اسپری‌های خوشبوکننده بدن، گازی بکار رفته که کمک می‌کنه اسپری خوشبوکننده پخش کنندگی خوبی داشته باشه. این گاز، عطر رو از سوراخ سر اسپری، با قدرت زیادی به بیرون پرتاپ می‌کنه. اما در بادی اسپلش گازی بکار نرفته و فقط آب و الکله که باعث می‌شه عطر روی بدن پخش بشه. به همین خاطر این محصول قدرت پخش کمی داره.

تفاوت بادی اسپلش و اسپری خوشبوکننده بدن

پس میزان قدرت پاشش عطر در اسپری خوشبوکننده بیشتر از بادی اسپلشه. بادی اسپلش‌ها عطر کمتری نسبت به اسپری‌های خوشبوکننده بدن دارن. بادی اسپلش‌ها می‌تونن پوستو تا مقداری رطوبت رسانی کنن اما اسپری‌های خوشبوکننده این قابلیتو ندارن. اسپری خوشبوکننده برای استفاده روی لباس مناسبه ولی بادی اسپلش باید مستقیما روی پوست بدن استفاده بشه.

آموزش روتین مراقبت از مو + آشنایی با اصول مراقبت از موهای خشک و چرب

در ترکیبات مام‌ها از مواد ضدتعریق استفاده شده و به همین دلیل این محصولات می‌تونن جلوی تعریق و بدبو شدن بدنو بگیرن. در صورتی که بادی اسپلش‌ها، جلوی تعریق بدن رو نمی‌گیرن و فقط می‌تونن باعث خوشبو شدن موقتی پوست بشن. دقت داشته باشین در استفاده از بادی اسپلش برای رفع بوی بد بدن باید درست عمل کنین، به این صورت که موقع عرق کردن اصلا از بادی اسپلش استفاده نکنین چون با بوی عرق بدن قاطی می‌شه و بوی ناجوری درست می‌شه که نگیم براتون. در ضمن پوستتون یه حالت چسبندگی هم پیدا می‌کنه.

ضرر بادی اسپلش چیست؟

هر چیزی در دنیا علاوه بر این که دارای مزایا باشد می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد و اسپری های بادی اسپلش از این قاعده مستثنا نیستند می توان گفت به این علت که بادی اسپلش ها نیز از یک سری مواد شیمیایی ساخته شدند ممکن است این مواد شیمیایی برای بعضی از افراد حساسیت آور بوده و باعث اشکالاتی در پوست آنها شود مثلاً با اسپری کردن آنها روی پوست ممکن است بعضی از افراد روی خود پوست خود احساس سوزش احساس خارش قرمزی و جوش های ریزی داشته باشند و به همین دلیل است که حتماً باید قبل از این که به استفاده کاملی از این محصول دست یابید باید آن را روی یک تکه از پوست ست که حساس هم می باشد تست کرده و پس از ۲۴ ساعت در صورت عدم وجود هرگونه مشکلی به استفاده از آن بپردازید

 بادی اسپلش

از معایب دیگری که ممکن است توسط این محصولات به وجود بیاید به جا گذاری لکه هایی روی لباس است البته این مشکل ناشی از طرز استفاده اشتباه از این محصول می باشد به این دلیل که خود این محصول دارای مقداری چربی و رطوبت است و ممکن است روی بدن خشک نشده و یا جذب نشود و شما با لباس پوشیدن فوری روی آن باعث شوید اثرات نامطلوبی روی لباس شما گذاشته شود.

همچنین از مشکلات دیگری که ممکن است ایجاد شود این است که افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند می‌توانند از این مواد استنشاق می کنند زیرا با اسپری کردن آنها میزان زیادی از ذراتی که در هوا معلق می شوند و اینکه سنگین هم می باشند در هوا پخش شده و آثار نامطلوبی روی دستگاه تنفسی این افراد به جا خواهد گذاشت و افراد دارای مشکلات تنفسی و آسم برای استفاده از این گونه محصولات و هر محصول آرایشی دیگری باید با پزشک خود مشورت نمایند.

معرفی بهترین بادی اسپلش

بادی اسپلش ها دارای تنوع بالایی هستند که از جمله آنها می توان به بادی اسپلش های عطری بادی اسپلش های شاین دار یا همان اکلیلی اشاره نمود که با برند های گوناگون و قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسند.

1) بادی اسپلش زنانه برند ویکتوریا سکرت مدل Studded Lily

این بادی اسپلش از جمله بهترین بادی اسپلش‌ زنانه موجود در بازار محسوب می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد. حجم این محصول 250 میلی لیتر است، طبع معتدلی دارد و رایحه آن شیرین و ملایم است. بانوانی که به بوی شیرین علاقه دارند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند که بهترین بادی اسپلش زنانه ویکتوریا سکرت است.

جدیدترین رنگ لنز چشم

2) بادی اسپلش برند ویکتوریا سکرت مدل Vanilla Lace

همان‌طور که از نام مدل این بادی اسپلش مشخص است، وانیل جزء رایحه‌های واضح این محصول است. علاوه بر وانیل، رایحه بابونه، مشک و آلوئه‌ورا نیز حس می‌شود. اگر به دنبال خرید بادی اسپلش آرام بخش هستید، این محصول را انتخاب کنید.

3) بادی اسپلش برند مای مدل ENDLESS FANTASY

برند مای نیز از برندهای موفق در حوزه بادی اسپلش محسوب می‌شود. حجم بادی اسپلش‌های مای 220 میلی لیتر است. این مدل از بادی اسپلش، طبع خنکی دارد و رایحه آن خنک و ملایم است. بانوانی که به رایحه‌های خنک علاقه دارند و از رایحه شیرین بیزارند، می‌توانند از این برند و مدل استفاده کنند.

4) بادی اسپلش مردانه برند مای مدل Mount Vein

برند مای، بادی اسپلش Mount Vein را برای آقایان علاقه‌مند به رایحه خنک تولید کرده است. رایحه اصلی این محصول، گل است و حجم کلی آن 220 میلی لیتر است و از جمله بهترین بادی اسپلش مردانه و بهترین مارک بادی اسپلش مردانه است.

5) بادی اسپلش زنانه برند فرش فیل مدل Fresh Seduction

فرش فیل (fresh fee) از برندهای بادی اسپلش بوده و Fresh Seduction از جمله مدل‌های این برند است. طبع و رایحه این محصول خنک است و در کل 200 میلی لیتر حجم دارد که از بهترین بادی اسپلش ها است.

6) بادی اسپلش برند ویکتوریا سکرت مدل Glam Angel

این بادی اسپلش، ظاهری جذاب دارد و مناسب بانوان است. طبع این مدل بادی اسپلش، گرم است و رایحه‌ای شیرین دارد. این محصول خوشبو، با حجم 250 میلی لیتر عرضه می‌شود.

7) بادی اسپلش زنانه برند ویکتوریا سکرت مدل Gold Angel

بادی اسپلش مدل Gold Angel، دارای طبع و رایحه‌ای معتدل و شیرین است که برای بانوان در بازار عرضه شده است و بهترین بادی اسپلش زنانه محسوب می شود. حجم این بادی اسپلش نیز مانند سایر مدل‌های این برند، 250 میلی لیتر است.

سخن پایانی

شما در این مقاله با بادی اسپلش آشنا شدید. همچنین از کاربرد و نحوه استفاده آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

بادی اسپلش اکلیلی چیست؟

برخی بادی اسپلش ها در بازار موجود هستند که دارای اکلیل بوده و استفاده از آن نه تنها منجر به خوشبو شدن بدن می شود، بلکه باعث ایجاد یک نمای شاین دار و براق نیز می شود. از این محصول اغلب برای شرکت در مجالس استفاده می شود؛ چراکه درخشش اکلیل ها زیر نور باعث جلوه زیبا و خیره کننده ای می گردد.

اسپری بدن چیست؟

اسپری بدن دارای دو نوع ضد تعریق و خوشبو کننده است. از اسپری ضد تعریق برای مسدود کردن منافذ پوست و جلوگیری از تعریق بیش از حد استفاده می شود. اسپری خوشبو کننده وظیفه معطر کردن پوست و لباس را دارد و منجر به مسدود شدن منافذ پوست نمی شود.

پیشنهاد ما به شما

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم لنزهای چشم دارای انواع مختلفی هستند و اگر به دنبال این هستید …

دیدگاهتان را بنویسید