دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403
ترفندهای آرایش برای عینکی ها

آشنایی با ترفندهای آرایش برای عینکی ها + آموزش آرایش چشم برای عینکی ها

ممکن است برای شما هم سوال باشد که چطور می‌توانم با عینک آرایش کنم و زیباتر به نظر برسم. احتمالاً از خود می‌پرسید: « آیا می‌توانم حتی با داشتن عینک هم آرایش کنم؟ » پاسخ مثبت است و آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار پیچیده یا دشواری نیست. تنها چیزی که لازم است کمی تمرین و یادگیری تکنیک‌های مناسب آرایش برای عینکی ها است. با درنظر گرفتن این تکنیک‌ها، نکات و ابزارهای مناسب می‌توانید آرایش را درکنار عینک داشته باشید و عالی به نظر برسید. ممکن است برای اینکه بهترین آرایش را با عینک یاد بگیرید، زمان ببرد، اما غیرممکن نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد آرایش برای عینکی ها صحبت کنیم. عینک می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر شما بگذارد.


فهرست مطالب


چگونه با عینک جذاب باشیم؟

این واقعیت که استفاده از عینک طبی در بسیاری مواقع ضروری است در کنار یک انتخاب فریم طبی ایده آل می‌تواند مکمل زیبایی و تیپ روزانه هر فرد باشد. انتخاب عینک طبی منحصر به فرد، نشان دهنده شخصیت شما است و یک عینک طبی اصل به شما کمک کند که در هر جمعی اعتماد به نفس داشته باشید، همانطور که یک آرایش جذاب می‌تواند چهره شما را زیباتر نشان دهد، یک مارک معتبر از عینک طبی هم می‌تواند جذابیت زیادی به چهره شما بدهد. برای اینکه با یک فریم طبی جذاب تر به نظر برسیم باید به نکاتی در استفاده از آن توجه کنیم.

1- انتخاب عینک طبی بر اساس فرم صورت

 فریم را بر اساس شکل صورت خود انتخاب کنید. هنگامی که فرم صورت خود را مشخص کردید، باید به دنبال عینک هایی باشید که فرم صورت شما را تکمیل می‌کنند.

صورت گرد 

اگر صورت گرد دارید، یعنی زوایای صورتان خیلی مشخص نیست و طول و عرض صورت تقریبا برابر است. از عینک گرد برای صورت گرد خودداری کنید و باید از عینک های مربعی یا مستطیلی استفاده کنید تا گردی صورت شما متضاد باشد و فرم صورت شما را تکمیل کند.

صورت بیضی

 افراد با صورت های بیضی دارای ویژگی های متعادلی هستند و چانه آنها کمی باریکتر از پیشانی است.

اگر صورت بیضی شکل دارید، فریم های پهن را انتخاب کنید. قاب های شکل هندسی و عینک های چند ضلعی برای صورت های شکل بیضی خوب به نظر می‌رسند. فریم های بزرگ برای صورت بیضی مناسب نیست و فریم های بزرگ می‌توانند تعادل و تقارن طبیعی صورت شما را از بین ببرند.

صورت مستطیلی 

اگر صورت مستطیلی دارید احتمالا یک خط گونه صاف و بلند خواهید داشت و ممکن است بینی بلندتری داشته باشید. صورت مستطیلی را با فریم های بلندتر متعادل کنید.

با انتخاب فریم هایی که طول بیشتری نسبت به عرض دارند، صورت مستطیلی خود را متعادل تر نشان دهید و از قاب های کوچک اجتناب کنید.

فرق لاک ژل با لاک معمولی چیست؟ + لاک ژل ناخن طبیعی چگونه است؟

صورت مثلثی

فریم های چشم گربه ای یا عریض را برای صورت مثلثی انتخاب کنید. فریم‌هایی در رنگ‌های روشن و همچنین سبک‌های بدون فریم و فریم های باریک و ظریف نیز برای این شکل صورت ایده‌آل هستند.

صورت مربعی 

اگر صورت مربعی دارید، خط فک قوی و پیشانی پهن دارید. عرض و طول صورت شما به یک نسبت است. از فریم های زاویه دار برای صورت مربعی خودداری کنید. افرادی که صورت‌های مربعی دارند باید به دنبال عینک‌هایی باشند که بیشتر فرم بیضی یا گرد دارد. شما باید از فریم‌های زاویه‌دار اجتناب کنید، زیرا این کار می‌تواند صورت شما را حجیم یا سنگین نشان دهد.

2- انتخاب عینک مطابق با ویژگی های صورت

اگر نکته ای جذاب در صورت شما وجود دارد، باید با انتخاب بهترین فریم، این جذابیت ر ا چند برابر کنید. برای مثال اگر گونه های برجسته و یا چشم های عسلی دارید، آن ها را در زیر عینک قایم نکنید.

اگر چشم های قهوه ای روشن دارید، می توانید از فرم قهوه ای استفاده کنید و رنگ آن را با چشمهایتان ست کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که مکمل رنگ پوست شما باشد . عینک هایی که با رنگ پوست مطابقت دارد، چهره فرد را شاداب و بشاش تر نشان می دهد.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها

اگر رنگ پوست شما کمی سرد است لطفا از فرم هایی به رنگ خاکستری، مشکی، بنفش، ارغوانی و یا مشکی استفاده کنید. و یا چنانچه از رنگ پوست گرم برخوردار هستید، انتخاب فریم های طلایی، عسلی و بژ بهترین انتخاب است. پس به طور کلی پیشنهاد می کنیم هر چه بین فریم و رنگ پوست مطابقت بیشتری وجود داشته باشد، قطعا چهرتان جذاب تر خواهد شد.

عینک متناسب با ابروهایتان انتخاب کنید. اگر ابروهای پر و مشکی دارید بهتر است از فریم هایی استفاده کنید که حاشیه کمتری دارند و رنگ آن ملایم تر از رنگ ابرو است. برای جذاب تر شدن یک قوس ملایم و کم به ابروهایتان بدهید و عینکی انتخاب کنید که مانع زیبایی ابروها نشود.

3- استفاده از عینک متناسب با سبک زندگی شما

از عینک هایی استفاده کنید که با سبک کمد لباس شما مطابقت دارد. در نظر بگیرید که چگونه سبک لباس های خود را طبقه بندی می‌کنید. آیا تیپ شما کلاسیک ، مد روز ، یا اسپرت ؟ و بعد از آن راحت تر میتوانید عینک طبی خود را انتخاب کنید.

  • مثلا فریم‌های چشم گربه‌ای برای استایل کلاسیک بسیار مناسب است ، اما ممکن است با کمد لباس‌های ورزشی نامناسب به نظر برسند.
  • اگر از رنگ خاصی مانند بنفش زیاد استفاده می‌کنید، از عینک هایی استفاده کنید که با آن رنگ همخوانی دارند.
  • توجه به رنگ و نوع لباسی که می‌پوشید در انتخاب عینک بسیار مناسب است.
  • تصویر حرفه ای خود را با عینک های مناسب شغلتان تقویت کنید. اگر در یک محیط تجاری جدی کار می‌کنید، فریم های محافظه کار اغلب بهترین انتخاب هستند. فریم های بیضی، مستطیل برای یک سبک جدی  به خوبی کار می‌کنند.
  • برخی از رنگ های رایج برای این سبک طلایی، نقره ای، قهوه ای، خاکستری و شرابی برای زنان است و از قاب هایی با رنگ های روشن یا اشکال غیر معمول خودداری کنید،
  • عینک های گریف ( بدون فریم ) یا زیر گریف ( نیم فریم ) با رنگ های طلایی و نقره ای برای مدیران بسیار مناسب است.
  • اگر در محیط های خلاقانه و هنری کار می‌کنید میتوانید سبک های خاصی از عینک را امتحان کنید و در انتخاب عینک جسارت بیشتری داشته باشید.
  • عینک های طبی ورزشی راحت برای یک سبک زندگی فعال و ورزشکاری مناسب است . برای ورزش کردن حتما عینکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. به عنوان مثال، عینک هایی را انتخاب کنید که دارای عدسی های پلاریزه هستند یا عدسی های پلی کربناتی که در برابر شکستن مقاومت می‌کنند. عینک های بیس دار که کاملا روی صورت را میپوشانند و یا اینکه در انتهای دسته کش نگه دارنده دارند برای ورزش مناسب است.
  • اگر پدر و مادر هستید از عینک کاربردی استفاده کنید. این به معنی شیک نبودن نیست. قاب های ساده و در عین حال شیک و با متریال ساخت منعطف و مقاوم در برابر ضربه گزینه خوبی برای شماست. می‌توانید با انتخاب قاب های فلزی یا الگوهای ساده، حس شخصی را به آن اضافه کنید. رنگ‌های اصلی مانند مشکی، نقره‌ای و خاکستری انتخاب‌های خوبی هستند، اما می‌توانید با انتخاب عینک‌هایی در رنگ‌های غیرمعمول مانند آلویی و سبز ملایم، به استایل خود شخصیت ببخشید.
  • عینکی را انتخاب کنید که نشان دهنده عشق شما به مد باشد. اگر می‌خواهید نشان دهید که خلاق و باهوش و به روز هستید، از آزمایش سبک های منحصر به فرد و رنگارنگ نترسید. قاب های مدرنی را در نظر بگیرید که از فلز ساخته شده اند و دارای طراحی هندسی هستند. یا عینک های بزرگ کائوچویی در رنگ‌ها روشن یا الگوهای خاص مانند عینک گل دار برای نشان دادن یک سبک عجیب و غریب عالی هستند.
جدیدترین رنگ لنز چشم

4- انتخاب فریم عینک متناسب با مو و نوع آرایش

یک فریم برای مدل موهایتان انتخاب کنید. انتخاب فریم متناسب با موها و نوع آرایش، تاثیر شگفت انگیزی بر زیباییتان خواهد داشت.

  • استفاده از عینک مربعی برای موهای بلند و صاف بهترین گزینه است.
  • اگر افرادی هستید که چتری می زنید، بهتر است از فریم های شلوغ و پر زرق و برق اجتناب کنید چرا که جذابیت صورت را کاهش می دهد.
  • عینک طبی متناسب با رنگ موها از دیگر شیوه های انتخاب فریم می باشد. سعی کنید عینک را با رنگ موهای خود ست کنید. افرادی که موهای قهوه ای دارند، بهتر است از فریم های متالیک و یا مشکی استفاده کنند.
  • و یا اگر موهایتان بلوند است، انتخاب فریم های روشن جذابیتتان را دو چندان می کند.
  • با انتخاب عینک طبی جذاب می توانید جلوه آرایشان را هم افزایش دهید. اگر خط چشم، چشم گربه می کشید، دیگر از فریم های چشم گربه ای استفاده نکنید.
  • استفاده از رژلب هم می تواند زیبایی فریم را بولد تر نشان دهد. خانم هایی که فریم مربعی دارند، بهتر است از رژلب با رنگ های قرمز گیلاسی انتخاب کنند. به طور کلی رژلب های پر رنگ با نوع فریمی زیبا به نظر می رسد.

چگونه با عینک آرایش کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید عینک به آن توجه کنید، انتخاب فریم متناسب با فرم صورتتان است. پیشنهاد می‌کنیم از فریم‌های ظریف استفاده کنید تا ظرافت چهره‌تان حفظ شود. علاوه بر این، آشنایی با مدل آرایش چشم و صورت با عینک نیز کمک می‌کند تا مرکز توجه از روی عینک برداشته شود و چشم‌ها یا سایر اعضای صورتتان بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

18 حرکت ورزشی برای درمان کمر درد (تمرینات ویلیام)

آموزش آرایش چشم برای عینکی ها

آرایش چشم با عینک : عینک طبی یکی از اکسسوری‌های زیبایی چهره و خوش‌تیپی بشمار می‌رود. البته این امر به انتخاب فریم و عدسی مناسب بستگی دارد. اینکه بدانید دقیقا چه فریمی مناسب فرم صورت شماست، یا اینکه چه رنگی برای عدسی عینک انتخاب کنید که متناسب رنگ پوست، مو یا استایل شخصی‌تان باشد. علاوه بر اینها، زنان و دختران عینکی باید با روش‌های صحیح آرایش کردن هم آشنا باشند تا زیباتر به‌نظر برسند.

آرایش چشم با عینک طبی – پلک بالا را کانتور کنید

از آنجایی که عینک باعث می شود دیگران چشمانتان را با بعد و فرورفتگی های متفاوتی ببینند، بهتر است از تکنیک کانتور استفاده کنید. این هایلایت را در پلک بالا، نقطه ای که پلک به استخوان زیر ابرو برخورد می کند، انجام دهید. از رنگی روشن و خنثی روی پلک استفاده کنید و رنگ تیره تر مثلا قهوه ای تیره را در ناحیه خط ابرو و پلک بزنید تا یک سایه و عمق ایجاد کند.

آرایش چشم با عینک طبی – از روشن کننده داخل چشم، زیر خط چشم، و زیر استخوان ابرو استفاده کنید

این روشنی در اطراف چشم باعث می شود که چشمها روشن تر و بازتر دیده شود و وقتی این روشنی را با تیرگی ترکیب می کنید، تضادی زیبا و جذاب ایجاد کرده و باعث می شود چشمانی شاداب تر زیر عینک داشته باشید.

توجه داشته باشید که در این آرایش بیشتر توجه ما به ایجاد عمق و بُعد است پس باید هنگام استفاده از رنگهای تیره و روشن با دقت عمل کنید.

آرایش چشم با عینک طبی – روی پلک بالا خط بکشید

برای آرایش زیر عینک بهتر است که خط چشم را داخل پلک بالا و پایین نکشید و بگذارید چشمتان زیر عینک بازتر دیده شود، برای اینکار کافیست تا خط چشم را روی پلک بالا بکشید.

آرایش چشم با عینک طبی – خط چشم را دنباله دار بکشید

نگرانید که عینک باعث شود چشمانتان به هم نزدیک به نظر برسند؟ با دنباله دار کردن خط چشم می توانید مشکل را حل کنید. بیشتر عینک ها عریض تر از چشم شما هستند و این می تواند کمکی باشد تا هم آرایش چشم شما بیشتر دیده شود و هم فضای کافی برای دنباله دار کردن آرایش داشته باشید.

پزشکی زنان چه کاری انجام می دهد؟

آرایش چشم با عینک طبی – ابروهایتان را مرتب کنید

عینک مانند یک قاب در چهره شما عمل می کند و ابروهای شما این قاب را تکمیل می کنند. کمی ابرویتان را پرتر کنید اما طوری در آن مداد نکشید که زاویه دار و خیلی تیره به نظر برسد.

می خواهیم آرایش چشم زیر عینک زیبا و طبیعی جلوه کند. پس با آرایش بیش از حد و بی دقت آن را خراب نکنید. فقط کافیست ابروهای مرتب و یکدست داشته باشید تا جلوه عینک و آرایش چشم بیشتر شود.

جذاب ترین آرایش چشم و ابرو برای خانم های عینکی

آموزش آرایش صورت با عینک

مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید، انتخاب یک عینک با فریم مناسب با فرم صورتتان است. سعی کنید از عینک هایی با فریم ظریف استفاده کنید تا ظرافت چهره تان حفظ شود. همچنین، شما باید با ترفندهای آرایشی، کاری کنید مرکز توجه از روی عینک برداشته شود.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها

بنابراین، می توانید مرکز توجه آرایش را روی چشم یا لب ها بگذارید. در ادامه، مراحل انجام دادن آرایش صورت با عینک را توضیح می دهیم.

یک آینه مناسب با عدسی بزرگنمایی شده انتخاب کنید

مهم ترین نکته ای که باید برای آرایش صورت با عینک به آن توجه کنید، استفاده از یک آینه با عدسی بزرگنمایی شده برای دید بهتر و تسلط در هنگام آرایش کردن است. در این صورت شما می توانید به راحتی، تمام اجزای صورتتان را ببینید و یک میکاپ تمیز، حرفه ای و زیبا را انجام دهید. پس حتما یک آینه مناسب و استاندارد را تهیه کنید.

آرایش پایه صورتتان را انجام دهید

برای آرایش صورت با عینک ابتدا پوستتان را با یک کرم آبرسان مناسب با جنس پوستتان، آبرسانی کنید. پس از گذشت 30 دقیقه، از پرایمر صورت استفاده کنید و حتما به تمام سطح پوست، به خصوص قسمت تی زون ( بینی، پیشانی و چانه) بزنید.

30 دقیقه صبر کنید تا پرایمر به خوبی جذب پوست شود و سپس، کرم پودر و فاندیشنتان را روی پوست بزنید و با پد اسفنجی، به خوبی روی پوست پخش و فید کنید. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خط افتادن یا ماسیده شدن کرم پودر زیر عینک، از کرم پودرهای سبک با جلوه مات و طبیعی استفاده کنید.

همچنین، می توانید اسفنج آرایشی تان را کمی نمناک کنید تا کرم پودر را به خود جذب نکند و بهتر روی پوست فید شود. توجه داشته باشید تیرگی دور چشم از پشت عینک، بیشتر مشخص می شود. پس حتماً برای آرایش با عینک، یک کانسیلر با 1 تا 2 درجه روشن تر از رنگ پوستتان را به اطراف چشم ها بزنید و به خوبی فید کنید.

از پودرهای تثبیت کننده آرایش استفاده کنید

حالا برای افزایش ماندگاری و تثبیت مواد آرایشی روی پوست، از پودر فیکساتور یا پنکک استفاده کنید. پس مقداری از پودر فیکساتور یا پنکک را بردارید و با براش، روی پوست بزنید. حتما با پودر فیکساتور و اسفنج آرایشی، کانسیلر را در زیر چشمانتان ست کنید تا در طول روز و در هنگام تعریق صورت زیر عینک، حالتی ماسیده به خود نگیرد و در خطوط ریز زیر چشم جمع نشود.

یائسگی چگونه رخ می دهد؟ + آیا حاملگی در دوران یائسگی امکان پذیر است؟

دقت داشته باشید پس از گذاشتن عینک، قسمت هایی از پوست که زیر عینک قرار می گیرند دچار تعریق شده و ممکن است آرایش شما را ماسیده و به هم ریخته جلوه دهد. پس با پودرهای تثبیت کننده آرایشی، آرایشتان را خشک کنید و ماندگاری آنها را نیز بالا ببرید. بهتر است روی قسمتی از بینی که عینک روی آن قرار می گیرد، کرم پودر کم بزنید و حتما آن را با پودر فیکس یا پنکک، ست کنید.

رژ گونه را به گونه ها بزنید

بهتر است، مقدار کمی از رژ گونه را به گونه ها بزنید. اگر عینک شما فرم پلاستیکی رنگی دارد، رژگونه مات را به گونه هایتان بزنید. به سراغ رنگ های طبیعی و ملایم رژ گونه بروید و از رنگ های غلیظ رژ گونه دوری کنید. رنگ های رژ گونه مناسب عبارتند از:

  • رژ گونه هلویی
  • رژ گونه صورتی طبیعی
  • رژ گونه نارنجی ملایم

رژ لب بزنید

برای اینکه مرکز توجه صورت از روی عینک برداشته شود، باید انتخاب کنید که می خواهید چشم هایتان مرکز توجه باشد یا لب ها! اگر چشم های خود را ملایم آرایش کرده اید، به خیالی راحت به سراغ رنگ هایی با طیف رنگی قرمز و پررنگ بروید.

اگر فریم عینک شما نازک است و می‌خواهید توجه به چشم‌هایتان را کمتر کنید، می‌توانید رژ لب پررنگ‌ و شاینی یا مات را امتحان کنید. رژ لبی را در نظر بگیرید که با رنگ فریم عینک شما مطابقت یا مکمل آن است.

به طور کلی، اگر چشم های خود را ساده و ملایم آرایش کرده اید، لب های خود را کامل آرایش کنید و به سراغ رنگ های غلیظ بروید تا لب ها، مرکز توجه آرایش صورتتان باشد. اما اگر چشم های خود را  غلیظ انجام داده اید، به سراغ رنگ های رژ لب مات با تناژ رنگی ملایم و نود بروید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با ترفندهای آرایش برای عینکی ها آشنا شدید. همچنین از نکات مهم در انتخاب عینک آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

روش مناسب برای از بین بردن رد عینک بر بینی چیست؟

استفاده از یک پرایمر و سپس کانسیلر، بهترین روش برای از بین بردن رد عینک روی بینی است. پس از این دو، حتما از یک کرم‌پودر مات استفاده کرده و در قدم آخر، از پودر فیکس‌کننده نیز استفاده کنید.

رژگونه در آرایش افراد عینکی چه تفاوتی دارد؟

به دلیل ایجاد سایه عینک روی گونه‌ها، ترجیحا تنها از رنگ‌ها روشن هم‌چون هلویی، آجری و صورتی پاستلی استفاده کنید. رژگونه تیره، می‌تواند سایه عینک را پررنگ‌تر کرده و چهره شما را گرفته‌تر جلوه دهد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید