شنبه , 8 اردیبهشت 1403
کاشت مو پیشانی زنان

کاشت مو پیشانی زنان

کاشت مو به روش میکروگرافت یا کاشت در سایز میکرو آخرین متد کاشت موی طبیعی است که تمام معایب روش های قدیمی را برطرف نموده و شیوه ی پیوند مو را به درمانی قطعی و دقیق برای طاسی و کم مویی تبدیل کرده است.در این روش در مرحله برداشت مو از هولدرهایی با ضرافت 0.4 دهم میکرون استفاده میگردد که ظرافت بسیار بیشتری نسبت به روش SUT را در آن شاهد هستیم.مهمترین تفاوت پیوند مو به شیوی میکروگرافت انجام مرحله کاشت با دستگاهای کاشت اتوماتیک در سایز میکرو است که نیاز به هیچگونه روزنه و برشی در سطح طاسی مو نیست و با توجه به سایز میکرو هیچگونه اسکاری برجای نمیگذارد.کاشت در سایز میکرو تا ۳ برابر تراکم را نسبت به روش های قدیمی افزایش می دهد و به قدری ظرافت و دقت کاشت افزایش پیدا کرده که کسی قادر به تشخیص کاشت موی شما نمی باشد. هزینه کاشت هر تار مو در این روش به نسبت سایر روش‌ها کمی بیشتر است.


فهرست مطالب


کاشت مو طبیعی چیست و چگونه انجام می‌­شود؟

کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­شود.

انتخاب روش کاشت مو

بهترین روشی که بفهمید ویژگی‌­های ذکرشده را دارید یا خیر، مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو و کاشت مو است که معمولا به صورت رایگان انجام می­‌شود. اما در یک نگاه کلی، افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی‌­کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی­‌برند، می‌­توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

کاشت مو پیشانی زنان

برای عمل کاشت مو با استفاده از روش‌ برداشت واحد فولیکولار (FUE) یا پیوند / انتقال واحد فولیکولی (FUT)  می‌توان به نتایج عالی دست یافت. متخصصان می گویند  در انتخاب روش باید نیازها ، ملاحظات و ترجیحات منحصر به فرد بیمار را در نظر گرفت.لیست متغیرهایی که قبل از جراحی کاشت مو بر اساس سابقه خانوادگی در نظر گرفته می شود شامل سن بیمار ، میزان موی اهدا کننده موجود و ریزش موی آینده است. علاوه بر این هزینه نیز ممکن است یک مسئله باشد.

روش های کاشت مو طبیعی چیست؟

روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو گروه کلی طبقه‌بندی کرد:

روش کاشت مو بدون بانک مو یا روش BHT که در آن از موهای بدن برای کاشت در سر استفاده می‌شود. از این روش بسیار کم استفاده می‌شود زیرا موهای بدن بسیاری افراد برای سر مناسب نیست از طرفی برداشت مو از بدن کار بسیار سختی است.

متخصص اطفال کیست و چه زمانی باید مراجعه کنیم؟ + آنچه در مورد متخصص کودکان باید بدانید!

روش با جراحی: کاشت موی نواری یا FUT

FUT قدیمی­ترین و متداول­‌ترین روش کاشت مو است که در آن پس از بی­هوشی یا بی­‌حسی نواری از پوست پشت سر (که اصطلاحا به آن، بانک مو گفته می‌­شود) برداشته شده و برای شست‌وشو و جدا کردن گرافت‌­ها (قطعه‌­ای از بافت حاوی فولیکول­‌های مو برای کاشت) به یک اتاق خاص برده می­‌شود. سپس گرافت­‌های جداشده در قسمت طاس یا کم‌­موی سر که دریافت‌­کننده نام دارد، پیوند داده می‌­شود.

دکتر Leavitt می‌گوید: ” FUE و FUT هر دو می‌توانند نتیجه خوب یا ناموفق داشته باشند. بسته به عوامل مختلف ، ممکن است هر یک در یک زمان معین در یک بیمار معین ارجحیت داشته باشند و به دلیل تغییر شرایط ، هر دو ممکن است در طول زندگی فرد برای بدست آوردن نتایج مطلوب استفاده شوند.

روش بدون جراحی: تکنیک‌ انتقال واحد‌های فولیکولی یا FUE که در ایران با نام FIT شناخته می‌شود. روش‌هایی مانند SUT و Micro FIT نیز بر اساس روش FIT انجام می‌شوند.

  • FUE: با گذشت زمان و پیشرفت فناوری­‌های کاشت مو روش FUE یا استخراج واحد فولیکولار عرضه شد. در این تکنیک مدرن بخشی از بانک مو تراشیده شده و سپس رشته‌های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.
  • FIT: در این روش مانند FUE، فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج و در قسمت دریافت کننده، پیوند داده می‌­شود.
  • SUT: این تکنیک، روش جدیدی است که تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های اتوماتیک و تحت نظارت پزشک انجام می­‌شود.
  • Micro FIT: در روش Micro-FIT، جراح از ابزارهای بسیار ظریف و پیچیده­‌تری برای برداشت مو استفاده می­‌کند و ظاهر بهتر و عوارض کمتری نسبت به روش FIT دارد.

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو طبیعی کدام است؟

تاریخچه جراحی کاشت مو با تکامل مداوم از نظر تکنیک ها و فن آوری ها مشخص می شود. برداشت واحد فولیکولی (FUE) در اوایل دهه ۲۰۰۰ یک رویداد انقلابی بود که هیجان زیادی ایجاد کرد و برخی انتظار داشتند که کاملاً جایگزین پیوند / انتقال واحد فولیکولی (FUT) شود. ولی به گفته متخصصان پوست متخصص در زمینه ریزش مو و ترمیم مو هر دو روش در حال حاضر استفاده می‌شوند.

کاشت مو پیشانی زنان

بهترین روش برای کاشت مو به نیازهای فردی و همچنین توصیه پزشک بستگی دارد؛ اما در حالت کلی، بهترین و جدیدترین روش کاشت مو، روش SUT است؛ در این روش تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های پیشرفته انجام می‌­شود و این امر، برداشت مو را تسریع می‌­کند. SUT با داشتن حداقل عوارض جانبی و معایب و همچنین میزان درصد بالای موفقیت در سال‌های اخیر، به محبوب­‌ترین روش کاشت مو نزد متقاضیان تبدیل شده ­است.

همان‌طور که گفته شد، کاشت مو به روش SUT به دلیل استفاده از دستگاه­‌های پیشرفته و اتوماتیک جدیدترین روش کاشت مو محسوب می‌­شود. این روش کمترین میزان عوارض و معایب را نسبت به سایر روش‌ها دارا بوده و درصد موفقیت بالایی در سال‌های اخیر کسب کرده ­است. کلینیک صدف با پیشرفته‌­ترین دستگاه­‌ها و مجهزترین امکانات، این روش را به مراجعین ارائه می‌­دهد.

کاشت مو پیشانی زنان

کاشت مو در پیشانی خانم ها اکثر به علت اینکه پیشانی بلندی دارند و خط رویش موی آن‌ها از ابرو فاصله زیادی دارد مورد استقبال است. کاشت مو در پیشانی زنان برای کوتاه کردن پیشانی و بهبود ظاهر کلی انجام می‌شود. خانم‌ هایی که پیشانی آن‌ها بلند است به سختی می‌توانند آرایش کنند و موهای خود را به گونه پیرایش کنند که پیشانی آن‌ها را بپوشاند و باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها شود.

کاشت مو می‌تواند با کاهش طول پیشانی، ظاهر چهره را متعادل‌تر کند و به رفع مشکلات زیبایی فرد کمک کند. برای کاشت مو در پیشانی خانم ها معمولا فولیکول‌های لازم را با بی حس کردن ناحیه اهدا از پشت سر، پشت گوش برمی‌دارند و در ناحیه کاشت پیوند می‌زنند. که پس از مدتی موهای تازه کاشته شده به طور طبیعی رشد می‌کنند و تا پایان عمر باقی می‌ماند.

رژ لب جامد بهتر است یا مایع؟ + معرفی بهترین رژ لب های مایع و جامد و 24 ساعته

چرا برخی افراد پیشانی بلندی دارند؟

پیشانی بلند در خانم‌ها ممکن است به دلایل مختلفی باشد که مهمترین آن‌ها ژنتیک است. در ادامه همه دلایل مختلف پیشانی بلند را بیان می‌کنیم.

  1. ژنتیک: یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند باعث پیشانی بلندی شود، ژنتیک یا وراثت است. گاهی اوقات پیشانی بلند از طریق ژنتیک به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. بنابراین، اگر پیشانی بلند در خانواده شما رایج است، احتمالا شما هم از آن‌ها به ارث بردید.
  2. ساختار استخوانی: ساختار استخوانی صورت نیز می‌تواند بر پیشانی تاثیر بگذارد. برخی افراد ساختار استخوانی پیشانی‌شان را به گونه‌ای دارند که ظاهر آن را بلندتر می‌کند. این شامل عوامل مانند ضخامت استخوان‌ها و شیب‌دهی سطح استخوان‌ها می‌شود.
  3. چربی زیر پوستی: مقدار چربی زیر پوستی نیز می‌تواند بر اندازه و ظاهر پیشانی تاثیر بگذارد. در برخی افراد، نسبت چربی به بافت ماهیچه‌ای پوست بالاتر است، که پیشانی را بلندتر نشان می‌دهد.
  4. حجم عضلات پیشانی: حجم عضلات پیشانی نیز می‌تواند در ظاهر آن تاثیر گذار باشد. در برخی افراد، عضلات پیشانی بیشتر است و به همین دلیل، پیشانی آن‌ها بلندتر به نظر می‌رسد.

مهم است بدانید که پیشانی بلند در بسیاری از موارد یک ویژگی طبیعی و نرمال است و هیچ مشکلی را نشانگر نمی‌باشد. اما برای افرادی که که زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهند؛ می‌توانند با کاشت مو در ناحیه پیشانی خط رویش موهای پیشانی را جا به جا کنند و به جذابیت ظاهری خود بیفزایند.

کاشت مو برای کوتاه شدن پیشانی زنان

کاشت مو برای کوتاه شدن پیشانی زنان یک روش جراحی زیبایی است که به زنان کمک می‌کند تا پیشانی خود را کوتاه تر و ظاهری جذابتر و جوان‌تر داشته باشند. در این روش، موهایی که از سر زن برداشت می‌شود، در نواحی کم موی پیشانی کاشته می‌شوند تا ظاهر پرمو و کامل‌تری به پیشانی بدهد. کاشت مو برای کوتاه شدن پیشانی زنان به عنوان یک روش دائمی محسوب می‌شود و نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. پس از عمل جراحی، باید از قطعات کاشت شده به خوبی مراقبت کرده و توصیه‌های پزشک را رعایت نمایید. مزایای کاشت مو برای کوتاه شدن پیشانی زنان عبارتند از:

  1. افزایش جذابیت و جوان‌تر شدن ظاهر
  2. رفع نقاط کم موی پیشانی
  3. ایجاد پوشش موی کامل در ناحیه پیشانی
  4. افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر
  • روش FUE در کاشت مو پیشانی خانم ها

روش FUE (استخراج واحد Follicular) یکی از روش‌های متداول برای کاشت مو در مناطق پیشانی است. این روش یک فرایند جراحی است که برای جمع‌آوری و انتقال واحدهای بصری مو (follicular units) از مناطق پشت سر استفاده می‌شود و سپس موهای جمع‌آوری شده به منطقه پیشانی منتقل می‌شوند.

در روش FUE، موهایی که قرار است به منطقه پیشانی انتقال یابند، با استفاده از یک ابزار خاص به نام میکروموتور (micro motor) یا ابزار استخراج مو (punch) تک به تک از منطقه دونور (donor area) در پشت سر برداشت می‌شوند. این ابزارها معمولا شامل سوزن‌های بسیار ریز است که به موها نفوذ کرده و آن‌ها را از پوست جدا می‌کنند. میکرو موتورها معمولا به وسیله یک پزشک یا تیم پزشکی که در این زمینه تخصص دارند، استفاده می‌شوند.

کاشت مو پیشانی زنان

پس از برداشت موها، تیم پزشکی موها را به صورت فولیکول‌های تکی یا گروهی مرتب کرده و سپس آن‌ها را به منطقه پیشانی منتقل می‌کنند. برای این منظور، در منطقه پیشانی کانال‌های کوچکی با استفاده از ابزارهای خاصی ایجاد می‌شود و فولیکول‌ها در این کانال‌ها قرار می‌گیرند. این کانال‌ها را می‌توان با استفاده از روش‌های دستی یا با استفاده از دستگاه‌های خاصی ایجاد کرد.

  • روش FUT در کاشت مو پیشانی خانم ها
اتوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟ + بررسی مراقبت های بعد از جراحی گوش

روش FUT (استخراج واحد Follicular) یکی از روش‌های کاشت مو است که به خصوص برای کاشت مو در پیشانی خانم‌ها استفاده می‌شود. این روش یک فرایند جراحی است که شامل برداشت یک بخش از پوست پشت سر به عنوان منطقه دونور و انتقال فولیکول‌های مو به منطقه پیشانی می‌شود.

در روش FUT، پس از محل برش دادن پوست در منطقه دونور، نواری از پوست برداشت می‌شود. سپس این نوار از طریق خطوط خطی دقیق تراشیده می‌شود تا فولیکول‌های مو را در بر بگیرد. پس از برش دادن نوار پوست، این نوار با استفاده از موارد خاصی به عنوان یک واحد کامل جدا می‌شود.سپس تیم پزشکی فولیکول‌های مو را از نوار پوست جدا کرده و آن‌ها را به منطقه پیشانی انتقال می‌دهد. این فولیکول‌ها در منطقه پیشانی در جهت و الگوی طبیعی رشد مو قرار می‌گیرند. عموما این فرایند با استفاده از میکروسکوپ صورت می‌گیرد تا دقت بیشتری در جداسازی و انتقال فولیکول‌ها داشته باشد.قبل از تصمیم‌گیری درباره استفاده از هر یک از روش‌ها برای کاشت مو زنان در پیشانی بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک می‌تواند شرایط شما را بررسی کرده و به شما راهنمایی کند که کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب است.

مزایا و معایب کاشت مو در پیشانی خانم ها

مزایا

  • زیبایی: کاشت مو در پیشانی می‌تواند جلوه زیبایی بسیار خوبی به صورت شما بدهد. با افزودن موهای بیشتر به پیشانی، چهره شما جذاب‌تر و جوان‌تر خواهد شد.
  • راه حل دائمی: کاشت مو در پیشانی یک راه حل دائمی برای مشکلات کمبود مو در پیشانی است. با این روش، موهای جدید به صورت دائمی در پیشانی شما کاشته می‌شود و نیاز به تکرار آن نخواهید داشت.
  • عدم نیاز به مراقبت ویژه: موهای کاشته شده در پیشانی به همان شکل موهای طبیعی شما عمل می‌کنند و نیاز به مراقبت ویژه ندارند. شما می‌توانید با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل برای موهای خود، از موهای کاشته شده در پیشانی نیز به خوبی مراقبت کنید.

معایب

  • هزینه بالا: کاشت مو در پیشانی یکی از روش‌های گران قیمت کاشت مو است. هزینه این روش بستگی به تعداد موهای کاشته شده و نوع روش کاشت دارد.
  • مشکلات جانبی: بعضی از مشکلات جانبی ممکن است پس از کاشت مو در پیشانی رخ دهد. این مشکلات شامل عفونت، خونریزی و تورم بعد از عمل می‌شود.
  • نتایج غیرطبیعی: اگر کاشت مو در پیشانی توسط یک پزشک بدون تجربه انجام شود، نتایج غیرطبیعی و نامطلوبی به وجود خواهد آمد. بنابراین، برای داشتن نتایج طبیعی و زیبا، بهتر است که یک پزشک مجرب و متخصص را پیدا کنید.
کاشت مو پیشانی زنان

مراقبت های بعد از کاشت مو

  • طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو

بهترین حالت خوابیدن بعد از عمل پیوند مو به پهلو یا به پشت است. البته زمانی که فرد به پشت میخوابد نحوه خوابیدن باید به گونهای باشد که حتما سر بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد و نباید روی شکم خوابید. دلیل این توصیه هم این است که تورم بیشتری در ناحیه صورت ایجاد نشود.

  • کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

برخی افراد بعد از کاشت مو برای اینکه در معرض نور خورشید نباشند یا به دلیل ظاهر سر و تورمی که روی آن وجود دارد، تمایل به استفاده از کلاه برای پوشاندن آن دارند. تورم بعد از کاشت مو به تعداد برشهای زده شده و عمق برش ها که برای محل کاشت استفاده میشود، بستگی دارد. استفاده از کلاه فقط در صورتی که گشاد و بافت آن توری باشد و باعث ایجاد فضای بسته و حالت کیپ روی سر نشود، منعی ندارد.

  • مصرف مکمل، مسکن و آنتی بیوتیک بعد از کاشت مو
18 حرکت ورزشی برای درمان کمر درد (تمرینات ویلیام)

موی پیوندزده معمولا بعد از ۲ هفته، وارد فاز استراحت میشود و شروع به ریزش میکند که طبیعی است و جای نگرانی نیست. ۳ تا ۴ ماه پس از عمل کاشت، موها شروع به رشد میکنند و درست مانند موی سایر نواحی سر رویش خود را ادامه میدهند. برای رویش موی پیوند زده شده، به مصرف هیچ دارویی نیاز نیست. برخلاف تصور برخی افراد باید گفت استفاده از شامپوی خاص برای شستشو یا مکملهای تقویتی برای رویش موی کاشته ضروری نیست، مگر اینکه فردی دچار کمبود ویتامینها و املاح باشد.

در این صورت تحت نظر پزشک برای دوره کوتاه مصرف برخی مکملها پیشنهاد میشود. به طور کلی، اگر پیوند مو با تکنیک درست و توسط پزشک متخصص انجام شود، به اقدام خاصی برای رشد و تقویت موهای پیوند زده نیاز ندارد. چه بسا در مواردی فقط توصیه های غیرضروری و پرهزینه به بیمار داده میشود. فقط برای دوره کوتاهی، مصرف آنتی بیوتیک خوراکی و داروهایی برای سرعت بخشیدن به رویش موهای کاشته شده الزامی است.داروهای تجویزی بعد از کاشت مو شامل مسکن، آنتی بیوتیکهای موضعی و داروهایی برای کاهش تورم بعد از جراحی است. البته مسکن مصرفی برای کاهش درد بهتر است استامینوفن کدئین باشد، نه از خانواده مسکنهای بروفن و ژلوفن چرا که این مسکنها خطر بروز خونریزی را افزایش میدهند.

  • ورزش کردن بعد از کاشت مو

 از دیگر مراقبت های خاص این دوران، اجتناب از فعالیتهای سنگین و ورزش تا ۲ هفته بعد از جراحی است. ۲ تا ۴ هفته بعد از عمل هم فقط فعالیت ورزشی سبک توصیه می شود؛ اما ۱ ماه بعد، فرد میتواند فعالیت طبیعی خود را داشته باشد. ضمن اینکه رفتن به سونای خشک و بخار هم به هیچ وجه توصیه نمیشود.

کاشت مو پیشانی زنان
  • آیا سیگار کشیدن بعد از کاشت مو در نتیجه پیوند مو تاثیر دارد؟

بله، از دیگر توصیه های مهم بعد از پیوند مو، استفاده نکردن از قلیان، سیگار و مشروبات الکلی است. سیگار کشیدن بر خونرسانی به پوست سر تاثیر منفی دارد. سیگار میتواند جریان خون را در سر کاهش دهد و نتیجه کاشت مو را ضعیف کند. ضمن اینکه افراد سیگاری در معرض تورم بعد از کاشت مو هستند بنابراین توصیه اکید میشود مواد دخانیات را کنار بگذارند یا اینکه برای چند ماه قبل و بعد از کاشت مو به هیچ وجه از آن استفاده نکنند.

ماندگاری کاشت مو چقدر است ؟

طبیعی است که این سوال برای شما پیش بیاید که ماندگاری کاشت مو چقدر است؟ اگر می خواهید کاشت مو شما یک عمر طول بکشد و ماندگاری بالایی داشته باشد مهم است که عمل کاشت مو را نزد یک متخصص با تجربه و معتبر انجام دهید.

پس از اتمام مراحل کاشت مو متوجه رشد مو های جدید خواهید شد. با این حال در بسیاری از افراد ممکن است موهای تازه کاشته شده طی دو تا شش هفته پس از کاشت مو بریزد که فرآیندی طبیعی بوده و ظرف چند ماه شاهد رشد موهای جدید با ماندگاری دائمی خواهید بود. در حقیقت حدود شش ماه طول می کشد تا تغییرات قابل توجهی در رشد مو مشاهده کنید. نتایج کامل کاشت مو پس از یک سال قابل مشاهده خواهد بود.

در بیشتر موارد کاشت مو یک عمر طول می کشد زیرا از فولیکول های سالم مو برای کاشت در نواحی کم پشت یا طاس استفاده می شود. با این حال ماندگاری کاشت مو می تواند تحت تأثیر عواملی مانند جنس مو بیمار، سبک زندگی، سن و میزان ریزش مو قرار گیرد. در چنین مواردی فرد ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین جلسه دیگر کاشت نیاز داشته باشد. امروزه کاشت مو روشی دائم، ایمن و طبیعی می باشد.

کاشت موی مصنوعی چیست

همانطور که می دانید امروزه کاشت مو یکی از بهترین راه های درمان کم پشتی موی سر می باشد و با توجه به پیشرفت علل این کار ، امروزه شاهد بهترین روش کاشت مو هستیم.بعضا افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله عدم بانک موی مناسب شرایط کاشت مو طبیعی را ندارند و به ناچار کاشت موی مصنوعی را جایگزین این روش برای درمان طاسی سر بر می گزینند .

آموزش مراحل آرایش صورت گرد و تپل + بررسی نکات مهم در آرایش صورت
کاشت مو پیشانی زنان

احساس ناخوشایندی که ریزش مو و کم پشتی آن که بر اثر عوامل گوناگونی اتفاق می افتد ، بسیاری از افراد را به فکر درمان می اندازد.بنابراین این افراد به دنبال بهترین روش کاشت مو می افتند.اگر بخواهیم کاشت موی مصنوعی را توضیح دهیم باید گفت که چیزی تحت عنوان کاشت موی مصنوعی وجود ندارد زیرا هر چیزی جز موی خودتان وارد پوست سر شما شود سبب عفونت می شود. بنابراین موی مصنوعی را نمی توان بر روی سر کاشت.روش هایی همچون ترمیم مو امروزه انجام می شود که برخی افراد آن را با کاشت موی مصنوعی اشتباه می گیرند.در حقیقت ترمیم مو که بهترین نوع آن ترمیم مو به روش HRT می باشد ، استفاده از موی طبیعی از بانک موی کلینیک و استفاده از آن بر روی پوسته ی گیاهی است که این پوسته بر اساس مدل سر فرد با استفاده از دستگاه های مخصوص شبیه سازی می شود.

تفاوت کاشت موی مصنوعی و کاشت موی طبیعی:

اصلاح کاشت یا پیوند مو (hair transplant) در حقیقت مربوط به کاشت موی طبیعی است. در این تکنیک از موهای خود فرد جهت پیوند در بخشی از سر و یا ابرو (و همچنین ریش و سبیل) استفاده می شود اما در کاشت موهای مصنوعی (hair implant) از تارهای موی مصنوعی تولید شده توسط شرکت ها استفاده می شود.

هنوز هم برخی از شرکت ها در کشورهایی مانند ژاپن و ایتالیا، تارهای مصنوعی مو تولید می کنند. اما استفاده از این روش یعنی پیوند موهای مصنوعی توصیه نمی شود. چرا که امروزه به عنوان روشی غیر استاندارد و دارای عوارض جانبی متعدد شناخته می شود.با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت عوارض کاشت مو طبیعی در مقایسه با کاشت مو مصنوعی به قدری ناچیز و گذرا است که قابل قیاس با یکدیگر نیستند.

سوالات متداول

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو می‌تواند به ‌طور ساده انتقال فولیکول‌های مو از نواحی مختلف مانند پشت گردن و ریش به مناطقی که موهای کمتری دارند و دچار طاسی هستند، تعریف شود. این فرایند زیبایی به دلیل تغییر در چهره که باعث جوان‌تر شدن صورت می‌شود، می‌تواند عامل مهمی برای افزایش جذابیت شما باشد.

کدام روش برای کاشت مو گزینه ایده‌آل‌تری است؟

اگر منظور از ایده‌آل جدیدترین روش موجود باشد که باید بگوییم روش میکروگرافت به عنوان یک متد ایده‌آل شناخته می‌شود؛ اما از نظر ما ایده‌آل یعنی مناسب‌ترین روش از نظر کارایی و قیمت مطابق با نیازهای شما که به نظر پزشک وابسته است.

چند روش برای کاشت مو وجود دارد؟

کاشت مو به روش SUT
کاشت مو به روش FUT
کاشت مو به روش FIT
کاشت مو به روش Micro graft

آیا موهای کاشته شده هم به مرور زمان دچار ریزش می‌شوند؟

پس از کاشت مو به دلیل فرایند طبیعی رشد، دچار ریزش مو موقتی خواهید شد؛ اما بعد از این مرحله موهای کاشته شده رشد می‌کنند و در صورت رعایت موارد مراقبتی دچار ریزش نمی‌شوند.

سخن پایانی

کاشت مو در پیشانی خانم ها اکثر به علت اینکه پیشانی بلندی دارند و خط رویش موی آن‌ها از ابرو فاصله زیادی دارد مورد استقبال است. کاشت مو در پیشانی زنان برای کوتاه کردن پیشانی و بهبود ظاهر کلی انجام می‌شود. خانم‌ هایی که پیشانی آن‌ها بلند است به سختی می‌توانند آرایش کنند و موهای خود را به گونه پیرایش کنند که پیشانی آن‌ها را بپوشاند و باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها شود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید