سه شنبه , 29 اسفند 1402
جدیدترین مقالات
هزینه بلیچینگ دندان

همه چیز درباره بلیچینگ دندان، روشی ارزان و راحت برای سفید کردن دندان

اکثر افراد دندان هایشان تغییر رنگ می دهد. حتی افرادی که مرتب مسواک می زنند و از نخ دندان استفاده می کنند. باز هم ممکن است بر اثر مواد غذایی خاص، عوامل محیطی و گذشت زمان، دچار جرم و زردی دندان شوند. خوشبختانه، سفید کردن دندان ها به روش های حرفه ای، یک روش فوق العاده برای پاک کردن یا نابود کردن لکه ها روی دندان می باشد. همچنین به ایجاد لبخند طبیعی، زیبا و سفید به شما کمک می کند. بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان، یکی از این روش ها است. در ادامه با بلیچینگ بیشتر آشنا می شوید.


فهرست مطالب


بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان‌ها یا بیلیچینگ، درمانی است که در آن بد‌رنگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده است برطرف می‌کند. گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد.

بلیچینگ دندان

اگرچه محصولات زیادی برای این کار در دسترس است ، اما درمان حرفه ای و کمک گرفتن از دندانپزشک مناسب تر بوده و نتایج قابل اعتمادتری را ارائه می دهد. (هزینه تخلیه چربی بوکال)

نحوه عملکرد بلیچینگ دندان چگونه است؟

ژل‌های سفید کننده در بلیچینگ دندان حاوی هیدروژن پراکسید و یا ماده‌ای به نام کارباماید پراکسید بوده و غلظتی بین 10 تا 40 درصد دارند. هیدروژن پراکسید یک ماده اکسید کننده است که بر روی دندان پخش می‌شود و باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد ناپایدار می‌گردد.

این رادیکال‌ها به مولکول‌های رنگیِ آلی (که در فضای بین نمک‌های غیر آلی مینای دندان وجود دارند) حمله می‌کنند. این حمله اتصال بین مولکول های رنگی را نشانه می‌رود و آن‌ها را به رنگدانه‌های ضعیف و کوچک‌تر تقسیم می کند. از طرفی این مولکول‌های کوچک‌تر طیف جذبی متفاوتی دارند، و به این صورت است که سفید شدن دندان آغاز می‌شود.

مراقبت‌های بعد از جراحی دندان عقل

بلیچینگ دندان چند روش دارد؟

بلیچینگ به دو روش انجام می‌شود؛ مطبی و خانگی

1- بلیچینگ خانگی:

در بیلیچینگ خانگی سطوح بالا و پایین دندان توسط دندانپزشک قالب‌گیری شده سپس قالب جهت ساخت به لابراتوار فرستاده می‌شود. متعلقاتی هم از‌جمله سرنگ‌های مخصوص ضمیمه مراحل درمان‌ می‌شود که بیمار موظف است در طول دوره از آنها استفاده کند. البته آموزش‌های لازم توسط پزشک به بیمار داده می‌شود که پس از به‌کارگیری مراحل فوق‌الذکر دندان‌ها به رنگ ایده‌آل برمی‌گردند. (کاور اسکرو ایمپلنت)

2- بلیچینگ مطبی:

در این روش، محصولی حاوی سفید کننده برای سفید کردن دندان به کار برده می شود.این ماده مانند وایتکس عمل کرده و جرم و زردی دندان را از بین می برد و نوعی روش شیمیایی محسوب می شود. مولکول های این ماده ،به مینای دندان شما نفوذ کرده و باعث سفید شدن ریشه ای دندان شما شده و لکه ها را از بین می برد.درمان در کمتر از یک ساعت به طور کلی انجام می شود و نتایج آن نیز بسیار قابل توجه است.

سفید کردن دندان

دندانپزشک، بسته به سلامت دندان ،درمان شما را انتخاب می کند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق از نتایج درمان سفید کننده خود راضی هستند. عوارض جانبی، نادر و خفیف بوده وشیوه درمان غیر تهاجمی است. به این ترتیب، شما می توانید با اعتماد به نفس بالا، ازیک لبخند زیبا لذت ببرید.

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از روش بلیچینگ دندان موثر بودن و دوام آن است. نتایج استفاده از روش بلیچینگ دندان ، بسیار چشمگیر تر از نتایج دیگر روش های سفید کنندگی دندان است. دلیل این امر این است که استفاده از این روش شیمیایی،، بسیار قوی تر ازمحصولات مشابه است. اما نظارت دندانپزشک هم ضروری است. حتی دندان های بسیار زرد و جرم گرفته را می توان با روش بلیچینگ دندان ، به صورت حرفه ای سفید سازی و درمان کرد.

با فیشور سیلانت دندان کودکتان، خیال خود را راحت کنید!

عوارض بیلچینگ دندان چیست؟

به طور کلی، تنها خطر و عارضه عمده ای که در مورد بلیچینگ دندان به چشم می خورد، حساسیت برخی افراد نسبت به آن است و این حساسیت به ویژه در ساعت های اولیه پس از درمان مشخص می شود.دندانپزشک شما اطمینان حاصل خواهد کرد که این حساسیت حاد نیست. اگر احساس حساسیت جزئی دارید، توصیه می شود که دهان خود را با آب گرم بشویید تا از ناراحتی جلوگیری کنید. حساسیت دندان به تدریج محو خواهد شد. (قالب گیری دندان کودکان)

بلیچینگ دندان و لمینت چه تفاوتی با هم دارند؟

در این روش، از پراکسید هیدروژن یا چیزی به نام پراکسید کربامید، برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. اما در روش لمینت دندان ، لایه هایی نازک و سرامیکی بر روی دندان قرار می دهند می توان گفت این لایه ها مانند روکشی سفید بر روی دندان است. روکش های ورقه ورقه ای چینی شامل مجموعه ای از چند لایه نازک سرامیکی است که جایگزین مینای دندان اصلی می شود.

سفید کردن و لمینت

برای استفاده از روکش، مقدار بسیار کمی از مینای دندان اصلی باید حذف شود، که معمولا کمتر از یک میلیمتر است. این کار ضروری است زیرا روکش، به طور مناسب تری روی دندان قرار می گیرد. اما اینکه کدام درمان برای شما مناسب تر است را باید بر عهده پزشک خود بگذارید تا با توجه به شرایط دندانها،لثه و بطور کلی بدنتان بهترین پیشنهاد به شما ارائه شود.

تفاوت بلیچینگ دندان با جرم گیری چیست و کدام یک بهتر است؟

به نظر می رسد سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ دندان و جرم گیری دندان ها دارای یک هدف مشابه باشند. اگر چه، ظاهرا هر روش سفید کننده ممکن است با هم مشابه باشند، اما در حقیقت با هم تفاوت دارند.

هر آنچه باید درباره پر کردن دندان بدانید

جرم گیری، روشی ساده است که دندان پزشک برای از بین بردن لکه ها و زردی های روی دندان شما استفاده می کند و لایه های سطحی و زرد رنگ روی دندان را ساییده و بر طرف می کند. اثر جرم گیری معمولا زیاد پایدار نبوده و در اکثر مواقع ، نیاز به جرم گیری مجدد وجود دارد. افراد سیگاری و کسانی که به طور مرتب از کافئین و قهوه استفاده می کنند، دارای لکه های ماندگار تری بر روی دندان خود بوده و در این گونه مواقع توصیه می شود تا از روش بلیچینگ دندان برای سفید کردن و از بین بردن زردی و لکه های روی دندان استفاده کنید. (لمینت دندان چند سال دوام دارد)

طول عمر ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟

ماندگاری و دوام بلیچینگ به مراقبت های پس از آن و همچنین عادات رفتاری مناسب نظیر رعایت بهداشت دهان و دندان و پرهیز از سیگار کشیدن بستگی دارد. درباره ماندگاری این روش، پزشکان توصیه می کنند که بعد از بلیچینگ از خوردن مواد غذایی رنگ دار خودداری کند. داشتن عادات رفتاری صحیح به افزایش ماندگاری بلیچینگ کمک می کند. هر چند که این روش باید به صورت دوره ای تکرار شود تا سفیدی دندان ها به صورت دائمی تثبیت شود.

بررسی مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان برای دوام بیشتر

این مراقبت ها معمولا شامل محدودیت کردن برخی غذاها، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک می باشند:

از مصرف غذاهای حاوی رنگدانه پرهیز کنید

پس از بلیچینگ دندان، 48 ساعت اول بیشترین اهمیت را برای دندان ها دارد زیرا در این زمان دندان ها بیشتر در معرض لک قرار دارند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را دریافت نمایید و سفیدی دندان های خود را طولانی کنید، بهتر است که از خوردن وعده های غذایی با رنگدانه های زیاد و استعمال دخانیات خودداری کنید.

بلیچینگ دندان

مواردی که باید از آنها اجتناب نمایید عبارتند از: شراب، چای، قهوه، شکلات، چغندر، انواع توت ها و سس های تیره.

همه چیز درباره بوی بد دهان " از علل تا درمان"

از غذاهای اسیدی پرهیز کنید

به عنوان بخشی از برنامه مراقبت های بعد از بلیچینگ‌دندان، باید تا مدتی از نوشابه، خیارشور، لیمو، ترشی و سایر غذاها یا نوشیدنی های حاوی اسید خودداری کنید. بلیچینگ دندان و به طور کلی سفیدکننده های دندان، توبول ها یا منافذ مینای دندان را ضعیف کرده و آنها را باز می کندهمین مسئله باعث حساسیت دندان ها شما شده و آنها را مستعد لکه و پوسیدگی می نماید. . تیر کشیدن دندان بعد از بلیچینگ نیز می تواند ناشی از همین حساسیت باشد. (تالاموس و هیپوتالاموس در کجا قرار دارد و وظیفه آنها چیست؟)

از وعده های غذایی سرد و گرم بپرهیزید

دندان های شما پس از بلیچینگ دندان حساس می شوند و از این رو باید از وعده های غذایی خیلی گرم یا خیلی سرد بپرهیزید. خرید خمیر دندان برای دندان های حساس به کاهش ناراحتی احتمالی شما کمک می کنند. به جز کاهش ناراحتی شما، عوارض بعد از بلیچینگ را نیز می توانید به حداقل برسانید.

بهداشت دهان و دندان را به طور مناسب رعایت کنید

یکی از اصول مهم مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان، رعایت بهداشت و دندان است. برای بهترین نتیجه سعی کنید کارهای زیر را حتما انجام دهید:

  • دندان های خود را حداقل دو بار مسواک بزنید.
  • حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید.
  • از دهانشویه استفاده نمایید تا به از بین بردن پلاک های جمع شده با گذشت زمان کمک کند.
  • استفاده از یک خمیر دندان بلیچینگ را حداقل یک یا دو بار در هفته در نظر بگیرید.
کامپوزیت دندان چگونه به زیبایی دندان ها کمک می کند؟ + عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

 چه کسانی نمی‌‌‌‌توانند درمان بلیچینگ انجام دهند؟

  • در افرادی که تحلیل لثه دارند و ریشه‌های دندان‌ها به محیط دهان باز هستند.
  • کسانی که پوسیدگی‌های دندانی دارند.
  • در افرادی که پوسیدگی درمان نشده دارند (قبل از انجام بلیجینگ بهتر است کلیه‌ی پوسیدگی‌ها ترمیم شوند، زیرا ماده‌ی بلیچینگ به داخل پوسیدگی‌ها و سطوح داخل دندان نفوذ کرده و باعث حساسیت دندان‌ها می‌شود.)
  • در اشخاصی که مینا‌ی دندان‌ها دچار سایش شده است.
  • افرادی که ترمیم‌ها و روکش‌های متعددی بر روی دندان‌های مختلف خود دارند.( به این دلیل که بلیچینگ دندان تاثیری روی رنگ مواد کامپوزیتی و سرامیکی ندارد، بنابراین در این افراد در صورت انجام بلیچینگ، لبخندی ناهمگون و نازیبا ایجاد می‌شود).

سخن پایانی

شما در این مقاله با بلیچینگ دندان آشنا شدید. همچنین از روشهای بلیچینگ و مزایا و عوارض آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود. (غده پینال چیست)

سوالات متداول

آیا بلیچینگ به مینای دندانم آسیب می زند؟

خیر. در صورتی که کار کاملا اصولی و توسط یک دندانپزشک متبحر صورت گیرد و شما نیز در انجام مراحل بلیچینگ در منزل زیاده روی نکنید مشکلی برای مینای دندان و سلامتی دندان های شما پیش نخواهد آمد.

آیا بلیچینگ دندان درد دارد؟

بلیچینگ دندان ممکن است باعث ایجاد حساسیت در حین یا بعد از انجام آن و ناراحتی جزئی در لثه های شما شود. هر دوی این عوارض اغلب موقتی هستند و چند روز پس از انجام این روش برطرف می شوند. مهم است که اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید به دندانپزشک زیبایی خود اطلاع دهید زیرا دندانپزشک می تواند بهترین راه حل را برای شما توصیه کند.

پیشنهاد ما به شما

بلیچینگ و لمینت دندان

آیا بلیچینگ بهتر است یا لمینت دندان + بررسی تفاوت‌های تفاوت بلیچینگ و لمینت و کامپوزیت

زیبایی دندان یکی از خواسته های هر فردی است و برای رسیدن به دندان هایی …

دیدگاهتان را بنویسید