شنبه , 8 اردیبهشت 1403
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

جراح عمومی برخلاف نامش، تخصص جراحی‌ای است که بر اندام‌های شکمی (مانند روده‌ها) تمرکز دارد، که شامل مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجراهای صفرا، و اغلب غده تیروئید (به نسبت میزان دسترسی به متخصصان جراحی سر و گردن) می‌شود. جراحان عمومی همچنین با بیماری‌های دربردارندهٔ پوست، پستان، و فتق سروکار دارند. آن‌ها عمدتاً با تنه سروکار دارند. از آنجا که متخصصین جراحی عمومی در بسیاری از مراکز دنیا، اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانس های تهدید کننده حیات میباشند، دامنه فعالیت ها و توانایی شان بسیار وسیع است و در مواقع لزوم قادر به انجام جراحی های اورژانس رشته های دیگر مانند جراحی های ارتوپدی، جراحی های زنان، جراحی های اورولوژی، و در مواردی از جراحی های مغز و اعصاب نیز میباشند.متخصصین جراحی عمومی از این سبب عمومی نامیده میشوند که قادر به جراحی همه اعضای بدن میباشند و تنها رشته از رشته های تخصصی جراحی است که اصول جراحی (PRINCIPLES OF SURGERY) همچون آب و الکترولیت، هموستاز و … را میشناسند.


فهرست مطالب


دکتر جراح عمومی کیست؟

شاید ما نسبت به اینکه می‌گوییم جراح عمومی حس خوبی نداشته باشیم، زیرا فکر می‌کنیم که یک فرد عادی و با سطح اطلاعات پایین است، اما این موضوع به طور کل برعکس است، یعنی دکتر جراح عمومی یک فرد متخصص در حوضه جراحی است و می‌توانید بیماری‌های بسیار مختلفی را درمان کند.در کل، جراحی عمومی یک سطح از جراحی است که همه افراد در حوزه پزشکی باید یا آن را پشت سر بگذارند یا با همین سطح مشغول به کار شوند؛ منظور از این حرف این است که یک جراح متخصص هم، از جراح عمومی شروع کرده و بعد با ادامه تحصیلات خود، در یک حوزه با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر، تبدیل به یک متخصص جراحی عمومی شده است.جراح عمومی به غیر از انجام جراحی‌های متنوع که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد، فعالیت‌های دیگری نیز از قبیل نگهداری از بیماران جراحی شده، بررسی و نگهداری بیماران قبل از جراحی و یا مدیریت مشکلات بیمار قبل از جراحی و… را بر عهده دارد.

دکتر جراح عمومی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این نوع جراح بیماری‌های زیادی را درمان و یا کنترل می‌کند، بیماری‌هایی مثل:
چاقی، گواتر، یبوست، ملانوما، فیستول، کیست مویی، آشالازی، عود فتق، آپاندیسیت، کولکتومی، هموروئید، سرطان کبد، متاستاز کبد، سرطان مقعد، سوء هاضمه، گاسترکتومی، دیورتیکولیت، سرطان مری، میوتومی هیلر، چسبندگی شکم، پانکراتیت حاد، فیستول مقعدی، سرطان پستان، سرطان کولون، فتق اومبلیکال، فتق اینگوئینال، چسبندگی روده، پانکراتیت مزمن، سندرم کوشینگ، التهاب پستان، بیوپسی کبدی، بی اختیاری مدفوع، سرطان کیسه صفرا، سنگ کیسه صفرا، آمبولی عروق کبدی، بای‌پس لاپاروسکوپی معده، پیشگیری از سرطان پستان، لاپاراسکوپی قابل تنظیم معده، جراحی چاقی و کنترل وزن، جراحی فتق بصورت لاپاروسکوپی، جراحی زیبایی شکمی، ابدومینوپلاستی، آندوسکوپی قسمت فوقانی دستگاه گوارش، گاسترکتومی اسلیو معده به روش لاپاروسکوپی، جراحی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و….

از کجا بفهمیم رژ لب بدون سرب است؟ + معرفی بهترین رژ لب بدون سرب
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

avatar
دکتر ابوالفضل رخشان
دکتر خلیل رستمی
دکتر خلیل رستمی
دکتر امیرحسین امامی میبدی
دکتر امیرحسین امامی میبدی
دکتر شهناز ابولزاده
دکتر شهناز ابولزاده
دکتر شهلا نوری اردبیلی
دکتر شهلا نوری اردبیلی
دکتر سید مجید سادات منصوری
دکتر سید مجید سادات منصوری
دکتر مسعود سعادت
دکتر مسعود سعادت
دکتر نجمه باقرحسینی

دکتر نجمه باقرحسینی
دکتر محمدرضا مهربانی
دکتر محمدرضا مهربانی
دکتر فرزین پاک فطرت
دکتر فرزین پاک فطرت
دکتر مهریار قاضی سلطانی
دکتر مهریار قاضی سلطانی
دکتر مهدی خلیل مقدم
دکتر مهدی خلیل مقدم
دکتر خسرو ایازی

دکتر خسرو ایازی
دکتر نفیسه جوادی
دکتر نفیسه جوادی
دکتر علی پرند

دکتر علی پرند
دکتر ندا تاجیک نیا

دکتر ندا تاجیک نیا
دکتر محمدرضا بسیمی
دکتر محمدرضا بسیمی
دکتر سید نوید حسینی فر
دکتر سید نوید حسینی فر
دکتر امیرحسین آرمین فرد
دکتر امیرحسین آرمین فرد
دکتر مجید رضوانی

دکتر مجید رضوانی
دکتر مهدی مرشدی
دکتر مهدی مرشدی
دکتر مراد کتیرایی
دکتر مراد کتیرایی
دکتر سید عبدالرحیم قمری

دکتر سید عبدالرحیم قمری
دکتر ابوالفضل عباس زاده

دکتر ابوالفضل عباس زاده

دکتر فرزان نقش وار
دکتر فرزان نقش وار
دکتر علی آریایی
دکتر علی آریایی

دکتر کیوان مهدی نژاد
دکتر کیوان مهدی نژاد
دکتر علی جعفریان
دکتر علی جعفریان
دکتر محمود کرمی راد
دکتر محمود کرمی راد
دکتر پیمان صدری
دکتر پیمان صدری
دکتر شعبانعلی علی زاده
دکتر شعبانعلی علی زاده
دکتر خلیل کاظم نیا
دکتر خلیل کاظم نیا

دکتر جراح عمومی چه جراحی‌هایی را انجام می‌دهد؟

در بالا با بیماری‌هایی که جراح عمومی قادر به درمان و کنترل آن، با هر روشی است، آشنا شدیم؛ اما در این بخش می‌خواهیم با بیماری‌هایی آشنا شویم که دکتر جراح عمومی با جراحی آن را درمان می‌کند.جراحی‌هایی همچون جراحی سینه، لیفت کردن سینه یا ماستوپکسی، کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی، بازسازی سینه در سرطان، بزرگ کردن سینه با پروتز، کوچک کردن سینه در مردان یا به اصطلاح ژنیکوماستی، لیپوماتیک، لیپوساکشن، جراحی کوچک کردن شکم یا آبدومینوپلاستی، لیفت بازو و ران، جراحی صورت، لیفت ابرو، جراحی پلک یا به اصطلاح بلفاروپلاستی.جراحی عمومی و لاپاراسکوپی، اعمال زیبایی غیر جراحی، کویتیشن، آر اف، ال پی جی، کرایولیپولیز، لیزر، تزریق چربی همگون، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و… را نیز انجام می دهند.

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی


فرصت‌های شغلی جراح عمومی

در ایران آمار دقیقی از جراحان عمومی در دسترس نیست، اما طبق آمار‌های غیررسمی، میزان جراحان در شهر‌های بزرگ کشور، نسبت به تعداد بیمار‌ها خیلی کم نیست، اما هنوز جا دارد تا در شهر‌های بزرگ دکتر جراح بیشتری باشد. اما این موضوع در شهر‌های کوچک‌تر بسیار مورد توجه است، زیرا طبق بررسی‌هایی که شده، میزان جراحان عمومی در شهر‌های کوچک‌تر کمتر از نیاز مردم است.پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که اگر در هر کجا باشیم، فرصت شغلی‌های خوبی در دسترسمان خواهد بود. البته توجه کنید که در هیچ جا، حتی در شهر‌هایی که تعداد جراحان بسیار کم است، جراحان بد نام و یا بدکار پذیرفته نمی‌شوند، پس بهتر است قبل از شروع کار در هرکجا، به فکر پیشرفت و ارتقا سطح خود باشید تا با متنوع‌ترین و بهترین موقعیت‌های شغلی روبرو شوید.در کنار نیازمندی کشور ایران، بسیاری دیگر از کشور‌های جهان نیز به جراح عمومی نیاز دارند، پس اگر بتوانید خود را در این زمینه ثابت کنید، می‌توانید به غیر از فرصت‌های شغلی خوب در ایران، به فرصت‌های شغلی خارج از کشور نیز فکر کنید.

یک دکتر جراح عمومی خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یک دکتر جراحی عمومی خوب، باید یک فرد آرام و با روحیه باشد، زیرا اگر این موارد در این افراد وجود نداشته باشد، می‌تواند چه برای خود و چه برای بیمار اذیت‌کننده باشد.یک دکتر جراحی عمومی باید قدرت مدیریت بالایی داشته باشد، زیرا این خصوصیت چه در اتاق جراحی و چه در مدیریت اوضاع بیمار در هر لحظه بسیار مؤثر و در صورت وجود، بسیار مفید خواهد بود.یک متخصص جراحی عمومی باید اطلاعات بالایی در زمینه‌های مختلف پزشکی داشته باشد، زیرا این موضوع برای یک جراح بسیار مهم و حیاتی است و می‌تواند به او برای بهتر پیش بردن شرایط جراحی و کنترل بیماری بیمار بسیار کمک کند.

تست پاپ اسمیر چیست؟ + آیا آزمایش پاپ اسمیر درد دارد؟

یک جراحی عمومی یا یک متخصص جراح عمومی چه می‌کند؟

برخی از عمل‌ها به جراحان دارای تخصص در ارگانهای خاص بدن مانند قلب یا مغز نیاز دارند که به آنها جراح قلب یا مغز گفته میشود. اما اکثریت عمل‌ها شامل این دسته از جراحی‌ها نیستند. دسته بزرگتری از ارگانهای بدن که به عمل نیاز دارند در دسته جراحی های عمومی قرار میگیرند. یک متخصص جراحی‌ عمومی دارای دانش تخصصی کل فرآیند جراحی نظیر ارزیابی اولیه بیمار، آماده‌سازی، روش عمل و مدیریت پس از عمل است. جراحان عمومی در تمام 9 زمینه اصلی زیر دارای دانش و تبحر هستند:

  • دستگاه گوارش
  • شکم و اجزای داخلی آن
  • پوست و بافت نرم مانند سینه‌ها
  • سر و گردن
  • رگ‌های خونی و قلب
  • سیستم غدد درون‌ریز و هورمون‌ها
  • درمان و جراحی سرطان
  • مدیریت جراحی صدمات تروماتیک

امروزه به مانند گذشته، تمام جراحی ها توسط تیغه جراحی انجام نمیشود. بعنوان مثال یک متخصص جراحی لاغری با تکنیک‌های کمتر تهاجمی نظیر لاپاراسکوپی این عمل پیچیده را انجام میدهد. در روش لاپاراسکوپی با ابزارهای بسیار کوچک‌ نظیر دوربین‌ها، به داخل شکم مسلط شده و کنترل عمل را از این طریق برعهده میگیرد. او با ابزارهای تخصصی لاپاراسکوپی می‌تواند برش‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به روش‌های سنتی ایجاد کند. جراحان عمومی، دانش گسترده‌ای از انواع مختلف بیماری‌ها دارند. آن‌ها به شما می‌گویند که به جراحی نیاز دارید یا خیر و چه نوع جراحی برای شما مناسب‌تراست. 

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

مهم ترین مهارت ها و دانش های جراح عمومی

در این بخش از نوشتار خود لازم است اشاره ای نیز به مهم ترین دانش ها و ویژگی های بارز یک متخصص جراح عمومی داشته باشیم تا به این طریق بتوانید برای درمان نمودن بیماری های خود بهترین پزشک  جراح عمومی را انتخاب کنید. از مهم ترین ویژگی های بارز این افراد می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت خاص خود را داشته و نباید نادیده گرفته شوند.

  • توانایی ارائه آموزش های لازم به پرسنل و نظارت دقیق بر کارهای آن ها
  • هماهنگی لازم میان دست و چشم
  • به روز بودن تمام اطلاعات پزشکی وی
  • برخورداری از دانش کافی در حوزه هاای مختلف پزشکی، فیزیولوژی، آناتومی و …
  • برخرداری از توانایی برای آرام نمودن بیماران و جلب نمودن رضایت ان ها
  • برخورداری از مهارت های مدیریتی برای کنترل نمودن پرسنل اتاق عمل
  • توانیی تحمل نمودن فشار کاری بالا
  • برخورداری از مهارت های ارتباطی مناسب

جراحی های عمومی شامل چه مواردی می شوند ؟

همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم جراح عمومی قادر است تا طیف وسیعی از جراحی ها را انجام دهد. از مهم ترین جراحی های قابل انجام توسط این پزشکان می توان موارد زیر را نام برد.

اتوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟ + بررسی مراقبت های بعد از جراحی گوش
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی
  • جراحی سینه
  • بازسازی نمودن سینه ها در سرطان
  • لیفت نمودن سینه ها
  • کوچک کردن سینه ها
  • جراحی های تنه
  • لیپوماتیک
  • لیپوساکشن
  • جراحی های کوچک نمودن شکم
  • جراحی بینی
  • جراحی های تیروئید
  • جراحی کیسه صفرا
  • جراحی فتق
  • جراحی نمودن توده های زیر جلدی
  • جراحی سرطان های گوارشی
  • جراحی نمودن سرطان معده
  • جراحی نمودن سرطان روده
  • جراحی سرطان لوزالمعده
  • جراحی های مقعد همچون جراحی بواسیر، جراحی شقاق
  • جراحی فیستول
  • جراحی فیستولوتومی
  • جراحی استن
  • جراحی های مربوط به کبد
  • جراحی آپادنیس

انجام هرکدام از این جراحی ها به واسطه جراح عمومی امکان پذیر می باشد اما این نکته را نیز نباید فراموش نمود که لازم است در انتخاب متخصص جراحی عمومی دقت بالایی را به کار گرفت تا در انتها بتوان از روند درمانی خود نتایج مناسبی را دریافت نمود.

فوق تخصص های جراحی عمومی چیست ؟

فوق تخصص های جراحی عمومی با دانش و آگاهی بالای خود می توانند دامنه وسیع تری از بیماری های را درمان نموده و راهکارهای درمانی مناسبی را پیش روی شما قرار دهند. این افراد می توانند در حوزه های مختلفی ارائه خدمت نموده و افرادی را که با بیماری های خاصی در بخش های مختلفی از بدن خود مواجه    می باشند را درمان کنند. گواتر، یبوست، ملانوما، آپاندیسیت، سندرم کان، سرطان مقعد، کولیت، سرطان مری، سرطان پستان، چسبندگی روده،  هموروئید، التهابات پستان، سرطان کیسه صفرا و … از جمله  بیماری هایی به شمار می روند که توسط پزشک جراح عمومی قابل بهبود هستند. البته باید بدانید این موارد تنها تعداد محدودی از مجمعه فعالیت های این پزشکان به شمار می روند.در سال‌های اخیر فلوشیپ‌ها و فوق تخصص‌های مختلفی در تخصص جراحی عمومی تعریف شده است که متناسب با مشکل موجود و برای یافتن بهترین دکتر جراحی عمومی بهتر است با فلوشیپ‌های تخصص جراحی آشنا شویم:جراحی عمومی درون بین، جراحی بیماري هاي پستان، جراحی کولورکتال، جراحی هاي کبد، پانکراس، مجاري صفراوي و پیوند اعضاء داخل شکم، جراحی سرطان

چه زمانی به دکتر جراح عمومی نیاز است ؟

جراحی عمومی نوعی تخصص پزشکی به شمار می رود و تمام افرادی که در این زمینه تحصیل نموده اند  می توانند مراقبت های مربوط به جراحی ها را نیز انجام دهند. زمانی که با مجموعه بیماری های خاصی در اندام های شکمی خود مواجه شدید لازم است حتما به جراح عمومی مراجعه نموده و تمام مشاوره های لازم برای بهبود خود را دریفت کنید. این افراد می توانند به شما برای انجام جراحی های اورژانسی، جراحی های لاپاراسکوپی، جراحی های عروق، جراحی غدد درون ریز و انکولوژی کمک های بسیاری نمایند.

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

دلایل مراجعه افراد به جراحان عمومی متفاوت است

بیماران در شرایط مختلف ممکن است نیاز به مراجعه به جراح‌های عمومی داشته باشند. در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین این دلایل اشاره خواهیم کرد.

  • 1.    پزشک بیمار توصیه به جراحی می‌کند

اگر پزشک بیمار معتقد باشد که درمان‌های غیر جراحی برای او کافی نیست، ممکن است بیمار را به جراحان عمومی ارجاع دهد. در این شرایط که تنها راه درمان بیمار به انجام جراحی است، بیمار با تشخیص پزشک معالج به جراحی توصیه میشود.

  • 2.    وضعیت بیمار اورژانسی باشد
هیپوتالاموس چیست؟ + بررسی ساختار و عملکرد غده هیپوتالاموس و تالاموس

از آنجایی ‌که جراحان عمومی دانش بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف پزشکی دارند، انواع عمل‌های اورژانسی را انجام می‌دهند. اگر بیمار دچار آپاندیسیت، انواع فتق، سنگ کیسه صفرا یا حتی زخم عمیق شده باشد، به جراح عمومی ارجاع داده می‌شود.

  • 3.    خود فرد به دنبال جراحی است

جراحی انتخابی به هر عملی اطلاق می‌شود که بیمار و پزشک او برای انجام آن به توافق می‌رسند و برنامه‌ریزی می‌کنند. به‌ عنوان‌ مثال، فرد می‌تواند برای انجام یک عمل حرفه‌ای به متخصص جراحی شکم مراجعه کند. جراحان عمومی بسیاری این عمل‌های قانونی و خودخواسته را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. مانند انواع جراحی‌های زیبایی

جراحی عمومی شکم چیست؟

شکم خانه بسیاری از اعضای بدن است که باهم کار می‌کنند تا غذایی که می‌خورید، جذب و هضم شود. اندام‌های داخلی شکم مانند ماشینی عمل می‌کنند که به ‌خوبی روغن‌کاری شده باشد، به‌جز زمانی که چیزی باعث خرابی سیستم شود. شاید احساس دردی در روده داشته باشید که چیزی بیش از نفخ یا سوءهاضمه باشد. اگر این اتفاق رخ داد، باید به یک جراح عمومی شکم مراجعه کنید.

معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

آپاندیسیت: آپاندیسیت وضعیتی است که در آن آپاندیس شما ملتهب، متورم و پر از چرک می‌شود و در صورت عدم درمان به‌موقع می‌تواند پاره شود. این وضعیت باعث درد مبهم در نزدیکی ناف می‌شود. همچنین می‌تواند به درد شدید در سمت راست پایین شکم، جایی که آپاندیس قرار دارد، تبدیل شود. عمل آپاندیسیت توسط یک جراح عمومی انجام می‌شود.

سنگ کیسه صفرا: برخی از سنگ‌های صفراوی بسیار کوچک هستند و هیچ علامتی ندارند. اما برخی دیگر باعث حمله کیسه صفرا می‌شوند که حالت تهوع و درد شدید در سمت راست و بالای شکم را به همراه دارد. این حمله اغلب پس از خوردن یک وعده غذایی چرب در شب اتفاق می‌افتد. جراح عمومی بسته به اندازه، مقدار و عود سنگ‌های صفراوی، به برداشتن کیسه صفرا شما اقدام می‌کند. این جراحی به کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی معروف است.

شخصیت شناسی جراح عمومی بر اساس  تست شخصیت شناسی (MBTI)

  • INTJ این تیپ شخصیتی در زمینه های فنی تر حوزه سلامت موفق تر است. او می تواند به طور مستقل و با حداقل دخالت دیگران کار کند.
  • ISTJ این تیپ شخصیتی به نگرانی های بیماران توجه خاص داشته، خوب گوش کرده و توصیه های حساب شده می کند. او از محیط های کاری منظم و از زمینه های مدیریتی حوزه بهداشت و درمان لذت می برد.
  • ISFP این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کرده و مشکلات آنها رفع کند. بنابراین به مشاغل حوزه پزشکی به خصوص مشاغلی که مستقیما با بیمار سر و کار دارد، علاقه دارد.

جراح عمومی لاغری چیست؟

جراحی‌های لاغری، عمل هایی هستند که به قصد درمان بیمار مبتلا به مرض چاقی انجام میشود و عمل جراحی اسلیو معده رایج‌ترین جراحی درمانی کاهش وزن است. جراح در این روش بخش بزرگی از معده را برای ایجاد آستین لوله‌مانند برمی‌دارد. در عمل بای پس معده نیز از منگنه‌های جراحی برای ایجاد یک کیسه کوچک در بالای معده استفاده می‌شود. سپس کیسه به روده کوچک شما متصل می‌شود و بقیه معده را دور میزند. بدین ترتیب، غذای کمتری مصرف می‌شود و زودتر احساس سیری خواهید کرد. بنابراین کالری کمتری از غذایی که می‌خورید، جذب بدن شما خواهد شد.

جدیدترین روش کاشت مو2023
معرفی متخصصان برتر جراحی عمومی

جراحی لاغری تنها یک بخش از برنامه درمانی کلی و گسترده‌تر به شمار می‌رود. اگر به دنبال جراحی لاغری هستید، باید با تعدادی از متخصصان جراح عمومی مشاوره کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی کاهش وزن برای شما گزینه مناسبی هست یا خیر.

سوالات متداول

جراح عمومی چه کار می کند؟

برخی از جراحی ها به جراحانی نیاز دارند که در برخی موارد مانند جراحان قلب یا جراحان مغز و اعصاب تخصص دارند. به همین دلیل است که این متخصصین وجود دارند. یک جراح عمومی از کل مراحل جراحی، از ارزیابی اولیه از طریق آماده سازی، روش و مدیریت پس از عمل جراحی، از تخصص کامل برخوردار است. این متخصص هر ۹ زمینه اصلی جراحی را می شناسد که عبارتند از:

چگونه جراح عمومی شویم؟

این متخصصین، پزشکانی هستند که به طور خاص در زمینه درمان بیماری ها و جراحات آموزش می بینند. اکثر آنها آموزش خود را با شرکت در دانشکده پزشکی شروع می کنند، با مدرک MD خود فارغ التحصیل می شوند و قبل از درخواست گواهینامه پزشکی، مجوز جراحی را تکمیل می کنند. برای شروع فعالیت به عنوان یک جراح عمومی، یک پزشک باید موارد زیر را تکمیل کند:
1-حداقل پنج سال تحصیل مترقی در یک برنامه معتبر
2-مدرک واجد شرایط جراحی عمومی
3-مدرک معتبر جراحی عمومی

آیا امکان پیشگیری از جراحی لاپاراسکوپی وجود دارد؟

بنابراین جراحی لاپاراسکوپی نیز با وجود کم تهاجمی بودن عوارض مشخصی دارد و بهتر است در موارد ضروری انجام شود. این اطمینان را به شما می‌‏دهیم که اگر در سنین جوانی یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید مطمئنا در سنین بالاتر با الزام انجام جراحی لاپاراسکوپی یا انواع جراحی باز مواجه نخواهید شد.
منظور از سبک زندگی سالم خوردن غذاهای کم‌چرب، با قند پایین و متنوع است که بیشتر شامل میوه و سبزیجات باشد، پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، داشتن حداقل ۳۰ دقیقه ورزش یا پیاده‎روی سریع در روز، پرهیز از مصرف مداوم الکل و دخانیات است.

جراحی و انواع آن ؟

یکی از گرایش هایی که بسیاری از پزشکان پس از اخذ مدرک دکترای عمومی خود به تحصیل برای آن اقدام می کنند، گرایش جراحی می باشد. جراحی به عملی گفته می شود که توسط پزشک جراح برای درمان و بهبود فرد بیمار انجام می شود و شامل مواردی چون: برداشتن قسمتی از بدن مانند قسمت های عفونی و یا سرطانی ، گذاشتن پروتز های مختلف در بدن که برای بدن مورد نیاز هستند، باز کردن رگ های مختلف بدن ( آنوریسم )، انجام پیوند های مختلف که از پوست گرفته تا اعضای حیاتی تر مانند قلب می تواند انجام شود و موارد دیگری هستند که همه و همه به عنوان جراحی شناخته می شود.

سخن پایانی

جراحی عمومی رشته‌ای است که نیاز به دانش و مدیریت قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل بیماران مبتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها را دارد. در میان جراحان مختلف، متخصص جراحی‌ عمومی از دانش بسیار گسترده‌ای برخوردار است. بسیاری از عمل‌های هر روزه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توسط جراحان عمومی صورت می‌گیرد. جراحان عمومی خبره در شرایط سخت اتاق عمل و در زمینه بیماری‌های مختلف، فعال هستند. آن‌ها با آموزش‌های تکمیلی، دانش و مدیریت همه‌جانبه برای عمل‌های جراحی در زمینه‌های مختلف و شرایط گوناگون را کسب می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید