شنبه , 8 اردیبهشت 1403

روش های پیشرفته نمونه برداری و تولید در تکثیر درخت هلو

امروزه با پیشرفتی که بسیاری از افراد باغدار در زمینه تولید و تکثیر درختان هلو و دیگر ارقام نهال میوه به دست آورده‌اند باعث شده تا افرادی که دغدغه و مشکل تکثیر آنها را در باغاتشان دارند به راحتی با آن کنار بیایند لذا در این مقاله کوشیده‌ایم تا مطالبی مفید را در رابطه با روش‌های پیشرفت نمونه برداری درست از درختان هلو و تکثیر عالی آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما هم بتوانید با کمترین هزینه بر تعداد درختان هلو در باغات خود بیا‌فزایید.

یکی از این راه‌های تکثیری که در ادامه به آن به طوری خواهیم پرداخت تکثیر درهتان هلو با استفاده از روش پیوند زدن چندین نهال در حوزه خود درختان هلو می‌باشد که امروزه مورد تایید و استفاده بسیاری از افراد مشغول در باغات هلو قرار گرفته است لذا شما هم برای دریافت این موضوعات ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

روش پیوند زدن دو نوع درخت هلو برای تکثیر و نمونه برداری

ابتدا باید دقت داشته باشید قبل از این که درختان هلو را برای فرایند پیوند زدن و تهیه پیوندک آماده سازید لازم است که از ام نمونه برداری داشته باشید؛ به این صورت که از قسمت برگ، شاخه و میوه درختان هلو باید نمونه‌ای را برداشت و به خوبی آنها را بررسی که به طوری که هیچ کدام از این سه موردی که نام برده شد نباید دارای ایراد و آفاتی باشد لذا درختانی که برای پیوند زدن و تکثیر در باغات انتخاب می‌شوند باید تا حد ممکن از سلامت بالا و کیفیت عالی در باردهی‌شان برخوردار باشد.

دلیل بوجود آمدن فاصله بین دندان ها چیست؟ + معرفی انواع روش های درمان فاصله بین دندان ها + در سال 1403 کدام روش برای از بین بردن فاصله بین دندانها بهتر است؟

حال این روش به این شکل است که شما دو رقم از نهال هلو که از نژاد و دسته متفاوتی برخوردار هستند انتخاب نمایید و کاملا با نمونه‌های لازم را از این درخت بردارید و بررسی  کنید که از کیفیت خوبی برخوردار است سپس شاخه‌ای از درخت هلو پایه را که لازم از با طول 30 سانتی متر و قطر 6 میلی متر باشد را انتخاب کنید و با درخت دیگر به حالت زبانه‌ای پیوند بزنید.

قلمه زنی درختان هلو به عنوان روشی آسان و پیشرفته در تکثیرشان

یکی از روش‌هایی که تا به امروز مورد استفاده بسیاری از باغداران هلو برای تکثیر آنها مورد استفاده قرا می‌گرفته است روش قلمه زنی است که در رشد و تکثیر آنها می‌توان از سرعت بهتر و کیفیت عالی برخوردار باشد؛ به گونه‌ای که برای این کار شما نیاز به قیچی مخصوص قلمه‌زنی دارید که باید بسیار تیز و تمیز باشد چرا که وجود آلودگی در این ابزار موجب می‌شود تا باکتری و قارچ به بافت داخلی قلمه نفوذ پیدا کند و در نهایت تکثیر درختان هلو را با شکست مواجه کند لذا باید قلمه‌ای از شاخه درختان هلو انتخاب نمایید که نه خیلی نازک باشد و نه خیلی قطور به طوری که قطر آن تا 6 الی 9 میلی متر برسد.

سپس در مرحله‌ی بعد با ابزاری تیز از انتهای شاخه آن را به صورت اریب برش دهید تا هم علامتی برای کاشت باشد و هم هنگام ریشه زدن در خاک شرایط بهتری را داشته باشد این روش را می‌توانید به آسانی برای تکثیر درختان هلو به انجام برسانید.

نحوه نمونه برداری و پیوند زدن درختان هلو با روش تاجی

همانطور که در بالا به آن اشاره داشتیم قبل از این که درختان هلو را برای پیوند زدن آماده کنید لازم است که از شاخه درختان هلو پایه نمونه و بررسی‌هایی داشته باشید حال شاید برای خیلی از افراد این سوال ایجاد می‌شود که مزیت تکثیر درختان هلو با روش پیوند زدن در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که مزیت این روش عبارت است از:

  • باردهی سریع و با کیفت درختان هلو
  • بالا رفتن سطح ایمنی درختان
  • بال رفتن تحمل درختان هلو در برابر آفات
خرید نهال از نهال کار نمونه کشور

این از مزایای ممکن پیوند زدن درختان هلو است حال باید برای پیوند زدن آنها به روش تاجی باید بدانید که ابتدا شاخه مورد نظر درخت پایه خود را انتخاب کنید سپس با درخت هلویی که قرار است چیوند بخورد بخشی از درخت را با ابزاری تیز از حالت پوست تنه آن جدا کنید و شاخه را درون آن شیار ایجاد شده قرار دهید درواقع به این روش معروف روش پیوند زدن تاجی گفته می‌شود که از مزایای بسیاری در رشد و تکثیر درختان هلو برخوردار می‌باشد.

نتیجه گیری:

به عنوان کلام آخر در این مقاله به خوبی نتیجه گرفیتم که باید قبل از انجام تکثیر درختان هلو روش‌های را برای نمونه برداری آنها آماده کنیم تا از کیفیت و سلامت درختان هلو در باغات خود اطمینان خاطر داشته باشیم به طوری که پیوند زدن درختان هلو با استفاده از سالم‌ترین آنها مورد تایید قرار می‌گیرد که امروزه برای خرید نهال هلو بهتر است به مراجع فروش نهال هلو که از اعتبار زیادی برخوردار هستند و دارای تنوع قیمت در نهال هلو هستند مراجعه داشته باشید که پیشنهاد ما مراجعه به سایت و مجموعه بزرگ پالیز نهال است.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

پیشنهاد ما به شما

خرید نهال از نهال کار نمونه کشور

خرید نهال از نهال کار نمونه کشور تضمین کننده موفقیت در احداث باغ مدرن و …

دیدگاهتان را بنویسید