شنبه , 8 اردیبهشت 1403
پاک کردن ریمل

چگونه ریمل را تمیز کنیم؟ + بررسی روش‌های ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب و غیر ضد آب

زمانی که صحبت از اشتباهات آرایشی به میان می آید، ریمل زدن با فرچه کثیف یا حاوی مقدار زیادی خرده مژه، یکی از بدترین موارد است. در این شرایط، ممکن است یک روز ریمل خود را بی عیب و نقص بزنید؛ اما یک روز دیگر که فرچه ریمل را از آن خارج می کنید، مقدار زیادی ریمل به آن آغشته شده باشد که مژه ها را بدفرم و سنگین می کند. اگر به این فکر می کنید که ریمل خود را فقط به خاطر این که فرچه آن حاوی مقدار زیادی مواد شده است، دور بیندازید، باید بگوییم که دست نگه دارید. در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که با به کار بردن آن ها انواع برس ریمل به خوبی تمیز می شوند.


فهرست مطالب


بررسی بهترین راهکار برای تمیز کردن انواع برس ریمل

در این مقاله می‌خواهیم روش‌های ساده برای تمیز نگه داشتن و مراقبت از برس ریمل را به شما آموزش بدهیم.

1- برس‌های پلاستیکی را با الکل ضدعفونی کنید

برای اطمینان از تمیز بودن برس، هفته‌ای یک بار آن را با الکل ضدعفونی کنید. می‌توانید الکل را مستقیم روی برس اسپری کنید و سپس یک حوله‌ی کاغذی را به دور آن پیچیده و برس را روی حوله‌ی کاغذی بکشید تا باقیمانده‌ی ریمل پاک شود. همچنین می‌توانید برس را در شیشه‌ی الکل بچرخانید و سپس به همان روش با کمک حوله‌ی کاغذی پاک کنید.

البته قبل از اینکه به سراغ الکل بروید باید از جنس برس خود مطمئن شوید. اگر از موی طبیعی ساخته شده بود اصلا به آن الکل نزنید چون به موها آسیب رسانده و آن‌ها را از بین می‌برد. جنس پرزهای برس معمولا روی بسته‌بندی ریمل نوشته می‌شود.

2- پس از استفاده، ریمل اضافی را پاک کنید

اگر تا به حال برس ریمل خود را تمیز نکرده‌اید حتما قبل از استفاده، برس را با کمک دستمال پاک کنید. برای این کار باید یک دستمال یا حوله‌ی کاغذی را به دور برس لوله کنید و سپس آن را چند بار روی دستمال بکشید تا تکه‌های خشک شده‌ای که از قدیم باقی مانده‌اند، جدا شوند.

بعد از استفاده از برس هم حتما آن را به همین روش تمیز کنید. اگر برس را بیرون از مخزن ریمل نگه می‌دارید، بسیار مهم است که در محیطی تمیز و دور از گردوغبار نگه داشته شده و قبل از استفاده هم تمیز شود.

نکات لازم جهت انجام ایمپلنت دندان

3- آن را در آب گرم خیس کنید

با این روش برس ریمل شما به بهترین شکل تمیز می‌شود. اگر با روش‌های دیگر نتوانستید آن را به خوبی تمیز کنید و هنوز آثار ریمل بر روی آن باقی است کمی آب جوش را در استکان یا لیوانی بریزید و برس را ۵ دقیقه در آن قرار دهید تا خیس بخورد.

گر لازم بود برس را چند بار در ظرف آب داغ بچرخانید تا توده‌های باقیمانده از آن جدا شود. سپس آن را زیر شیر آب خنک بشویید تا کاملا تمیز شود. اگر نیاز بود می‌توانید با انگشتان خود برس را ماساژ دهید تا توده‌ها از آن جدا شوند. این نکته را فراموش نکنید که پس از شست‌وشو، حتما آن را با الکل ضدعفونی کنید.

4- تمیز کردن برس ریمل با شامپو بچه

برای تمیز کردن انواع برس ریمل ، استفاده از شامپو بچه است. شامپو بچه بسیار ملایم بوده و یک گزینه عالی برای شستشو و تمیز کردن لوازم آرایشی محسوب می شود. روش کار به این صورت است که درون یک لیوان تا نصفه آب ولرم بریزید. یک قاشق چایخوری شامپو بچه داخل لیوان بریزید و برس ریمل را به صورت عمودی داخل آن قرار دهید.

 پاک کردن ریمل

اجازه دهید برس به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون لیوان حاوی آب ولرم و شامپو بچه بماند تا محتویات آن به خوبی تخلیه شود. سپس برس را زیر شیر آب گرفته و آن را به خوبی بشویید تا کاملا تمیز شده و شامپو از روی آن پاک شود. در مرحله بعد آب اضافی برس ریمل را با دستمال حوله ای تمیز بگیرید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. حالا می توانید دوباره از آن استفاده کنید و از نتیجه کار کاملا راضی باشید.

5- تمیز کردن برس ریمل با وازلین

یکی دیگر از روش های تمیز کردن انواع برس ریمل ، استفاده از وازلین است. وازلین حاوی چربی زیادی است که در پاک کردن مواد اضافی ریمل از فرچه آن موثر واقع می شود. برای این کار می توان مقداری وازلین را روی یک دستمال ضخیم ریخت و برس را به آن فشار داد. این کار را تا جایی ادامه دهید تا مواد اضافی ریمل کاملا جذب دستمال شده و دیگر روی فرچه قابل مشاهده نباشند.

ایمپلنت دندان از چه اجزایی تشکیل شده است؟ + فیکسچر ایمپلنت چیست و چه نقشی در ایمپلنت دارد؟

حالا از یک شوینده ملایم برای از بین بردن چربی وازلین استفاده کنید. شوینده را کف دست ریخته و فرچه را به آن آغشته نمایید. کمی روی آن دست بکشید تا تمام نواحی آن آغشته به شوینده شود. سپس زیر شیر آب برده و تمام مواد را از روی آن پاک کنید.

پس از شستشو و آبکشی از یک دستمال یا حوله تمیز برای خشک کردن برس ریمل استفاده نمایید. سپس برس ریمل را به مدت چند ساعت در معرض هوای آزاد قرار داده تا کاملا خشک شود و دوباره آن را مورد استفاده قرار دهید.

6- برس را خوب خشک کنید

بعد از شست‌وشو و قبل از استفاده حتما برس را در مسیر جریان هوا قرار دهید تا خشک شود. برای این کار می‌توانید یک حوله‌ی تمیز را پهن کرده و برس را روی آن قرار دهید. بهتر است سر برس از سطح حوله فاصله داشته باشد تا تمام قسمت‌های آن به صورت یکنواخت خشک شود.

 پاک کردن ریمل

ممکن است برای خشک شدن کامل به اندازه‌ی یک شب تا صبح زمان لازم داشته باشید. بعد از شست‌وشو حتما با کمک یک حوله رطوبت اضافه را بگیرید و برس را کمی تکان دهید تا آب اضافی خارج شود. این کارها روند خشک شدن را سریع‌تر می‌کند. اگر برس را بیرون از مخزن نگه می‌دارید آن را در کنار دیگر برس‌های آرایشی که شسته نشده‌اند قرار ندهید.

چگونه ظرف ریمل را تمیز کنیم؟

ابتدا درون ظرف ریمل مقداری آب گرم و شامپو بریزید و ظرف را تکان داده و اجازه دهید کمی خیس بخورد، سپس با کمک فرچه ریمل تمیز درون محفظه را تمیز بشویید، این کار را چند بار انجام دهید تا اثری از مواد ریمل درون ظرف باقی نماند.

می توانید مقداری جوش شیرین و آب داغ را داخل قوطی ریمل ریخته، بگذارید چند ساعت باقی بماند، سپس فرچه ریمل تمیز را درون قوطی خوب بچرخانید. پس از این کار مایع ظرفشویی و آب داغ را درون ظرف ریمل بریزید و آن را خوب بشویید تا محفظه ریمل کامل تمیز شود.

روش‌های ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب و غیر ضد آب

ریمل زدن یکی از بخش‌های اصلی آرایش اکثر خانم‌ها را تشکیل می‌دهد که این کار با بلندتر و حجیم کردن مژه‌ها به زیبایی چشم کمک می‌کند اما پاک کردن ریمل مخصوصا ریمل‌های ضدآب کار ساده‌ای نیست و دشوار بودن آن ممکن است شما را از استفاده از ریمل به کلی منصرف کند

 پاک کردن ریمل

استفاده از مواد طبیعی برای پاک کردن ریمل

  • مقدار کمی روغن نارگیل استفاده کنید: روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای پاک کردن ریمل به خصوص ریمل ضدآب است که خاصیت مرطوب کنندگی هم برای پوست دارد. این روغن در دمای اتاق جامد است و استفاده کردن از آن آسان است و تنها یک نخود از آن می‌تواند چشمانتان را کاملا تمیز کند. البته مواظب باشید که این روغن وارد چشمانتان نشود چون باعث تاری موقت دید خواهد شد.
  • برای ساخت پاک کننده دوفازی از ترکیب روغن زیتون و نارون کوهی استفاده کنید: نارون کوهی ماده‌ای طبیعی است که باعث کاهش پف اطراف چشم می‌شود و همزمان به تمیز شدن ریمل هم منجر می‌شود. برای ساختن این پاک کننده طبیعی مقدار مساوی از نارون کوهی و روغن زیتون را در یک ظرف با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این دو ماده به صورت جداگانه در پاک شدن ریمل موثرند اما در کنار هم اثر بهتری دارند.
پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟ + بررسی نحوه جراحی و مزایا و معایب آن

استفاده از محصولات آماده برای پاک کردن ریمل

  • از شامپو بچه استفاده کنید: اگر پاک کننده آرایش چشم شما تمام شده یا در دسترس نیست بهترین روش برای تمیز کردن چشم، شستن آن با شامپو بچه است. توجه کنید که شامپو بچه‌ای که استفاده می‌کنید بدون بو و عطر باشد و حتما فرمول بدون اشک داشته باشد.
  • زمانی که قصد شستن صورت را ندارید از یک دستمال پاک کننده آرایش استفاده کنید: گاهی وقت کافی برای شستن چشم و صورت یا دسترسی به آب برای این کار وجود ندارد. در این شرایط دستمال‌های پاک کننده آرایش بهترین انتخاب هستند اما سعی کنید زیاد از این وسیله استفاده نکنید چون ممکن است باعث خشکی اطراف چشم شود. اگر از دستمال پاک کننده آرایش غیر از آرایش چشم استفاده می‌کنید توجه کنید که حتما فاقد الکل باشد.
  • وازلین را به مقدار خیلی کم به کار ببرید: کارشناسان توصیه می‌کنند از وازلین برای پاک کردن ریمل استفاده نکنید چون این ماده مستقیما از نفت به دست می‌آید و چیزی نیست که مناسب استفاده در اطراف چشم باشد. اما اگر مجبور شدید این کار ار انجام دهید آن را به مقدار بسیار کم و به ندرت به کار ببرید.

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب

یمل‌ها را می‌توان یکی از 10 لوازم آرایشی برتر دنیا دانست. این محصول هیجان انگیز، مژه‌هایی بلند و پرپشت به شما هدیه می‌دهد و زیبایی چشمانتان را دو چندان می‌کند. تاثیر ریمل به قدری محسور کننده است که اغلب ما انواع ضد آب این محصول را به مدل‌های معمولی ترجیح می‌دهیم. ریمل‌های ضد آب، ماندگاری بسیار بالایی دارند و در طول روز دچار ریزش یا ایجاد سیاهی زیر چشم نمی‌شوند.

ایمپلنت دندان قیمت 1402 (قیمت ویژه پاییز 1402)

معجزه پاک کننده مخصوص آرایش چشم را دست کم نگیرید

محبوبیت بالای محصولات آرایشی ضد آب و در مقابل، دشواری پاک کردن آنها در ناحیه چشم، دنیای زیبایی را به سمت تولید محصولات جدیدی سوق داده است. به همین خاطر است که امروزه انواع پاک کننده‌های مخصوص آرایش چشم تولید و عرضه می‌شوند.

 پاک کردن ریمل

این محصولات، معمولا به صورت دو فاز هستند و انواع لوازم آرایشی را در فرمولاسیون خود حل می‌کنند.

بدون میسلار واتر هرگز

خرید و تهیه پاک کننده مخصوص آرایش چشم، ممکن است برای بسیاری از افراد میسر نباشد. اما به عنوان راه حل جایگزین، می‌توانید از میسلار واتر ها استفاده نمایید. این محصول ترکیبی تخصصی از آب، مواد شوینده و ذرات میسلی است که با رویکرد پاک کنندگی میکاپ فرموله شده اند. میسلار واتر، فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد و امکان ایجاد حساسیت را به حداقل می‌رساند.

ذرات میسلی موجود در میسلاروارتر، به خوبی می‌توانند ریمل و دیگر مواد آرایشی ضد آب را در خود حل کنند.
توصیه می‌شود از میسلار واتر هایی استفاده کنید که دارای ترکیبات یا فاز روغنی هستند.ن حوه مصرف صحیح میسلار واتر برای پاک کردن آرایش چشم، مشابه مراحل قبل است.

روغن‌های طبیعی، یک تیر و دونشان

استفاده از قدرت جادویی روغن‌های طبیعی(مانند روغن بادام، نارگیل، زیتون و …)، یکی از امن‌ترین و موثرترین راهکارها برای خلاص شدن از شر ذرات چسبناک ریمل‌های ضد آب است. روغن‌های طبیعی، در فاز مقابل مواد آرایشی ضد آب قرار می‌گیرند و آنها را در عرض چند ثانیه از بین می‌برند.

همچنین فرمولاسیون مغذی این روغن‌ها، خواص ویژه‌ای برای محافظت و تقویت پوست و مژه‌های شما دارد. روغن‌های طبیعی و ارگانیک، مژه‌ها را تقویت می‌کنند و مانع از ریزش و تضعیف ریشه آنها می‌شوند.

  • برای شروع، می‌توانید یکی از انواع روغن‌های نارگیل، زیتون یا بادام را انتخاب کنید.
  • سپس، مقداری از آن را روی پد پنبه‌ای و تمیزی بریزید.
  • پلک‌های خود را ببندید و پد را روی ناحیه پلک و خط مژه قرار دهید.ا جازه دهید پد روغنی چند ثانیه بماند.
  • حالا به آرامی پد را روی مژه‌هایتان ماساژ دهید و سپس آن را بردارید.
  • این کار را چندبار تکرار کنید تا تمام ذرات ریمل از بین برود.
  • در آخر برای پاکسازی روغن‌های باقی مانده در اطراف چشم، پوستتان را با شوینده مناسبی بشویید.
نکته‌های مراقبتی لازم برای دندان مصنوعی

استفاده از انواع کرم و لوسیون موجود درخانه 

حقیقت این است که ما همیشه هم به مواد پاک کننده تخصصی دسترسی نداریم. در چنین شرایطی، می‌توان از راهکارهای جایگزین و موقت استفاده نمود. کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون‌های معمولی یکی از همین جایگزین‌ها هستند. چرا که این محصولات، معمولا حاوی ترکیبات روغنی هستند و می‌توانند مواد ضد آب را در خود حل کنند.

چگونه خط چشم ضدآب را پاک کنیم؟

  • یک گوش پاک کن را داخل روغن نارگیل یا هر روغن دیگری بزنید، سپس آن را روی خطوط مژه خود بکشید؛ مانند همان کاری که در هنگام ریمل زدن انجام میدهید.
  • کمی وازلین را با پنبه آرایشی بردارید یا با لایه ای خیلی سبک از آن، خط چشمتان را پاک کنید .
  • محلول پاک کننده آرایش چشم به راحتی می تواند خط چشم و ریمل ضد آب شما را از چشمتان پاک کند.
  • از دستمال های پاک کننده ای استفاده کنید که فاقد الکل و رایحه باشند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با روشهای تمیز کردن برس ریمل و جای آن آشنا شدید. همچنین از بهترین روشهای پاک کردن ریمل ساده و ضد آب آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا استفاده از ریمل ضد آب هر روز اشکالی ندارد؟

خیر. در حالی که روش‌های زیادی برای از بین بردن راحت ریمل ضد آب وجود دارد، اما همچنان شامل کشیدن مژه‌ها برای تمیز کردن آن‌ها است. چنین رفتار روزانه با مژه ها می تواند آنها را ضعیف کرده و به تدریج از بین برود.

آیا می توانید از وازلین برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنید؟

بله، وازلین می تواند به پاک کردن ملایم ریمل ضد آب کمک کند. در ذوب یا حل کردن بیشتر محصولات آرایشی روی صورت شما بسیار موثر است و همچنین بی خطر است. اما در صورت امکان از استفاده از وازلین به عنوان اولین و مهمترین راه اجتناب کنید. بهتر است به سراغ روغن زیتون یا سایر روش های ذکر شده در بالا بروید.

پیشنهاد ما به شما

ایمپلنت دندان قیمت 1402 (قیمت ویژه پاییز 1402)

ایمپلنت دندان یکی از روش‌های پیشرفته در حوزه دندانپزشکی است که برای جایگزینی دندان‌های آسیب‌دیده …

دیدگاهتان را بنویسید