جمعه , 10 فروردین 1403
جدیدترین مقالات

ایمپلنت فوری با بیهوشی (سدیشن)

وقتی نوبت به تعویض و پیدا کردن جایگزینی برای دندان می رسد، ایمپلنت های دندانی اغلب انتخاب ترجیحی دندانپزشکان محسوب می شوند، زیرا دندان های شما را نسبت به سایر روش های درمانی (در مقایسه با پروتزها و بریج ها) به شکل سابق خود نزدیک می کند.

 یکی از مزایای کاشت ایمپلنت فوری با بیهوشی این است که نگهداری از ایمپلنت های دندان آسان است و نقش مهمی در جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک دارد.

ایمپلنت فوری با بیهوشی یکی از راهکارهای مورد استفاده توسط دندانپزشکان در هنگام انجام جراحی‌های پیچیده و طولانی مدت در جهت درمان بیماران می­باشد که اولین بار توسط یک دندانپزشک آمریکایی در اوایل دهه ۱۹۰۰ برای درمان کودکان مورد استفاده قرار گرفته است.

ایمپلنت فوری دندان چیست ؟

یک روش درمانی که می تواند برای جایگزینی دندان از دست رفته، انتخاب بسیار مناسبی باشد، ایمپلنت فوری است.

 در این روش بلافاصله بعد از اینکه دندانی کشیده شد (البته بین 1 تا 2 هفته بعد) دندانپزشک متخصص ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهد.

 با کمک کاشت ایمپلنت فوری، می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی و به راحتی دندان از دست رفته خود را جایگزین نمود.

بنابراین ایمپلنت فوری در واقع همان کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی می باشد، اما با این تفاوت که جوش خوردن استخوان فک با ایمپلنت با سرعت بسیار بالاتری انجام می گیرد.

 بهتر است تا مزایای آن را در عنوان بعدی مطالعه کنید. این روش دارای دوره درمان کوتاه تری خواهد بود. در مدت زمان کوتاهی، روکش نیز روی ایمپلنت فوری گذاشته شده تا بیمار بتواند نهایت لذت را از دندان های زیبای خود به دست بیاورد.

آیا کاشت ایمپلنت دندان دردآور است؟

درد ایمپلنت دندان جزو موضوعاتی است که بیماران همیشه از آن ترس دارند و سوال میپرسند که آیا ایمپلنت دندان درد دارد ؟ درد ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد ؟ درد ایمپلنت چند روزه

علت قیمت بالای ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت دندان در هنگام درمان هیچ دردی ندارد زیرا بصورت کامل بی حس میشود اما پس از پایان جراحی ایمپلنت ممکن است مقداری درد ایمپلنت را حس کنید که با داروهای مسکن برطرف میشود.

ایمپلنت فوری با بیهوشی که یک راه حل دائمی و عالی برای جبران دندان های از دست رفته بشمار می رود، کاملا روشی آسان و بدون درد است که در کوتاه ترین زمان ممکن و در بالاترین سطح کیفیت انجام می شود.

آیا پیوند استخوان برای کاشت دندان ضروری است؟

هنگامی که یکی از دندان ها از دست می رود، از بین رفتن و تحلیل استخوان فک بلافاصله شروع می شود، که اغلب منجر به نیاز به پیوند استخوان برای قرار گرفتن ایمپلنت می شود.

 به همین دلیل، جراح متخصص ایمپلنت، قرار دادن ایمپلنت را همزمان با برداشتن دندان (کاشت فوری ایمپلنت) پیشنهاد می کند، به طوری که تحلیل رفتن استخوان به حداقل رسیده و نیاز شما به پیوند استخوان بسیار کمتر است.

 کاشت ایمپلنت فوری با بیهوشی یک تکنیک بسیار تخصصی است و باید تحت نظر متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام شود.

انواع ایمپلنت کردن دندان با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی به روش های بسیار مختلفی صورت می گیرد که انتخاب یکی از این روش ها به تجربه دندانپزشک شما بر می گردد.

از مهمترین و اصلی ترین روش ها و انواع ایمپلنت کردن دندان با بیهوشی می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • استنشاق آرام بخش
  • آرام بخش دهانی
  • آرام بخش داخل وریدی
  • بیهوشی عمومی

هر یک از این روش ها دارای یک سری از معایب و مزیت ها می باشد که بهتر است در خصوص هر یک از آنها اطلاعات کاملی را داشته باشید.

بریج دندان چیست؟ + مزایا و معایب بریج دندان

نحوه بیهوشی در دندانپزشکی

بیهوشی در دندانپزشکی به این نحو است که بیمار دارای هوشیاری نسبی است، حرف های دندانپزشک و صداها را میشنود و می تواند واکنش نشان دهد ولی هیچ دردی احساس نمیکند.

 سدیشن نوعی از بیهوشی است که میتوان در مطب از آن استفاده کرد و نیاز به تجهیزات اتاق عمل ندارد. اگر عمل از حساسیت بالایی برخوردار نباشد و مطب دندان پزشک مجهز به لوازم جراحی باشد عمل را در مطب دکتر نیز میتوان انجام داد.

ایمپلنت بیهوشی برای چه کسانی مناسب هست؟

برای کودکان نیز می توان از ایمپلنت فوری استفاده کرد اما تحت شرایطی که ابتدا باید توسط پزشک معاینه شود تا رشد استخوان فک کامل باشد و سپس استفاده از خدمات ایمپلنت مانعی نداشته باشد.

دسته دومی که در شرایط خاص می توانند ایمپلنت بسازند افراد دیابتی هستند که در صورت کنترل دیابت این افراد پس از انجام آزمایشات و معاینات مختلف توسط پزشک می توانند از خدمات ایمپلنت استفاده کنند.

دسته سوم افرادی هستند که سیگار و قلیان می کشند این افراد باید مراقب باشند که سیگار و قلیان باعث عفونت در ناحیه کاشت شده و در بسیاری از موارد دوره پوستی زخم را به تاخیر می اندازد.

مزایای ایمپلنت با بیهوشی

از مزایای ایمپلنت با بیهوشی میتوان به این نکات اشاره کرد که فرد از درد زیاد دندانپزشکی فارغ میشود. دیگر ترس و دلهره از عملیات دندانپزشکی که گاهی منجر به ایجاد استرس و عصبی شدن فرد میشد، را ندارد.

 معمولا برای عملیات دندانپزشکی از داروی بیهوشی استفاده میکنند. همانطور که در بالا اشاره شد فرد دچار سستی است و از عملیات دندانپزشکی هیچگونه دردی را احساس نمیکند.

ایمپلنت دیجیتال بدون درد

در بعضی موارد خاص نیاز به اتاق عمل و بیهوشی کامل است که این کار با نظارت متخصص بیهوشی صورت می گیرد. همانطور که اشاره شد در این موارد فرد متخصص بیهوشی، وضعیت بیمار را کامل مورد بررسی قرار میدهد.

مزیت بیهوشی بیمار در ایمپلنت دندان ( سدیشن)

  • آسان است: دندانپزشک قبل از آغاز درمان برای شما دارویی را تجویز خواهد کرد. بیهوشی سدیشن آسان ترین روش در میان چندین روش بیهوشی موجود است.  تنها کاری که شما باید انجام دهید، خوردن یک قرص پیش از شروع درمان است. معمولا یک ساعت پیش از رسیدن به کلینیک، دارو باید مصرف شود.
  • عدم نیاز به تزریق: عمده بیمارانی که از دندانپزشکی می ترسند، از آمپول هم ترس دارند. در نتیجه این بیماران قادر به استفاده از روش بیحسی موضعی یا بیهوشی تزریقی نخواهند بود. ایمپلنت با بیهوشی یا همان سدیشن سبب می شود که بیمار بدون هراس از تزریق، تحت درمان قرار بگیرد.
  • فراموشی موقت: دوز بالایی از بنزودیازپین باعث می شود که بیمار پس از اتمام فرآیند درمان، چیز زیادی از آن را به خاطر نیاورد. این مزیت برای بیماران مبتلا به فوبیای دندانپزشکی، بسیار خوب است، زیرا چیزی از وقایع طول درمان را به خاطر نمی آورند. بنابراین احتمال تمایل آنها برای بازگشت و از سرگیری مجدد درمان در دوره های بعد، بیشتر خواهد بود.
  • ایمنی بالا: تمام داروهای مورد استفاده در سدیشن یا فرآیند ایمپلنت با بیهوشی دارای تاییدیه از سازمان استاندارد هستند، بنابراین ابتلا به عوارض خطرناک دارویی در بیمار بسیار نادر است.
  • هشیاری نسبی: در این روش هر چند به دلیل استفاده از داروی بیهوشی، کمی احساس گیجی و بیحالی به بیمار دست می دهد اما همچنان بیمار بیدار است و می تواند واکنش نشان دهد و دارای سطحی از هشیاری نسبی می باشد. از آنجا که در طول درمان، بیمار بیدار است، می تواند گوش دهد و به سوالات دندانپزشک در صورت نیاز پاسخ دهد.
سیر تا پیاز ایمپلنت یک روزه دندان

طول عمر ایمپلنت فوری چقدر است؟

در صورتی که بعد از کاشت ایمپلنت فوری، بهداشت دهان و دندان خود را به درستی و به طور منظم، رعایت کنید، هر چند وقت یک بار برای چکاپ به مطب دندانپزشکی مراجعه داشته باشید و تمام توصیه های دندانپزشک خود را انجام دهید، می توان ماندگاری و طول عمری بین 15 تا 20 سال برای ایمپلنت فوری در نظر گرفت.

مدت زمان کاشت ایمپلنت فوری

در روش کاشت ایمپلنت فوری دندان، بعد از کشیدن دندان پایه ایمپلنت و تاج موقت روی دندان قرار می گیرد. تمامی این مراحل می توانند در یک و یا دو جلسه انجام شوند.

نکات تکمیلی و مهمی که باید بدانید

ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی متحرک هیچ گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی‌شود. پایه ایمپلنت همانند ریشه دندان طبیعی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی مدت دیده نمی‌شود.

استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان‌ها دائمی و عوارض ایمپلنت دندان بسیار ناچیز خواهند بود.

بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و درمان فاصله بین دندانها از اصلی‎ترین مزایای کاشت ایمپلینت دندان بویژه نسبت به پل دندانی می‌باشد.

با توجه به میزان موفقیت بیش از 96% دندان های کاشته شده در 20 سال گذشته و بیش از 50 سال پیشینه و سوابق و تحقیقات کلینیکی ایمپلنت های دندانی، بهترین گزینه برای رفع مشکل بی دندانی می‌باشد.

سوالات متداول

ایمپلنت با بیهوشی امکان پذیر است؟

تمامی مراکز دندانپزشکی مجوز لازم برای بی هوشی بیمار را ندارند اما کیلینک دکتر صادق آقاجری موفق به دریافت این مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان شده است.

نکته‌های مراقبتی لازم برای دندان مصنوعی

 ایمپلنت دندان با بیهوشی توسط متخصص ایمپلنت دندان دکتر صادق آقاجری و پزشک متخصص بیهوشی به همراه تیم باتجربه در مرکز ایمپلنت دندان آیریک در تهران انجام می شود.

با توجه به تجربه و تخصصی که در کاشت ایمپلنت دارد می تواند از طریق بی هوشی کاشت ایمپلنت را برای بیماران انجام دهد.

مجموعه دندانپزشکی آیریک با کادر درمان حرفه و تخصصی این اطمینان را به بیماران می دهد که تمامی گزینه های درمانی که ارائه می دهیم کاملا در بی حسی و یا برخی عمل های دردناک در بیهوشی انجام می شوند و بیمار هیچ یک از مراحل درمان را بخاطر نخواهد آورد.

عوارض ایمپلنت با بیهوشی چیست؟

تا کنون عوارض خاص حادی از کاشت ایمپلنت با بیهوشی مشاهده نشده است اما به طور معمول پس از به هوش آمدن بیمار تا چندین ساعت سردرد، سرگیجه و حالت تهوع در بیمار وجود دارد که با استراحت رفع می شود.

پیشنهاد ما به شما

پاک کردن ریمل

چگونه ریمل را تمیز کنیم؟ + بررسی روش‌های ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب و غیر ضد آب

زمانی که صحبت از اشتباهات آرایشی به میان می آید، ریمل زدن با فرچه کثیف …

دیدگاهتان را بنویسید