سه شنبه , 29 اسفند 1402
جدیدترین مقالات
لیفت لثه

همه چیز درباره لیفت لثه همراه با جراحی لثه

نارضایتی از اجزای صورت، در دنیای مدرن امروز به امری درمان پذیر و قابل اصلاح تبدیل گشته است. انواع گوناگونی از عمل های جراحی وجود دارد که افراد بسته به نیاز و علاقه خود، می توانند به وسیله آن ها به چهره آرمانی خود نزدیک و نزدیک تر شوند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید برای عمل لثه و لیفت آن اقدام کنید، یا صرفا به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی درباره چگونگی انجام این عمل هستید، خواندن مقاله زیر را به شما توصیه می کنم. از آنجایی که هزینه جزء دغدغه های همه افراد می باشد ما در ادامه به بررسی هزینه جراحی لثه نیز میپردازیم.

لیفت لثه چیست؟

لیفت لثه برای افرادی مناسب است که لثه بالای دندان های آن ها هنگام خندیدن مشخص بوده و باعث دیده نشدن زیبایی دندان ها در این افراد می شود. لیفت لثه که به آن تراش لثه یا کانتورینگ نیز گفته می شود، فرآیندی است که طی آن لثه های بخش بالایی دندان از بین رفته و لبخند شما را درخشان تر از قبل می کند. هر چند که این عمل در اکثر موارد یک نوع عمل زیبایی شناخته می شود، اما مواردی هستند که دندان پزشک در آن این عمل را برای بیماران خود تجویز کند. توصیه می شود افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار بوده و تا حد امکان، از مصرف دخانیات و مواد آسیب رسان به دندان و دهان، خودداری کنند.

راه های لیفت لثه

لیفت لثه عموما به دو روش جینجیوکتومی (جراحی لثه) یا تاج گذاری انجام می شود. در ادامه به بررسی تفاوت های این دو روش پرداخته و نکات مثبت و منفی هر کدام را به ترتیب بررسی خواهیم کرد.

  • Gingivectomy یا جراحی لثه: در این عمل که یکی از عمل های زیبایی به شمار می رود، پزشک با استفاده از لیزر اقدام به اصلاح خط لثه کرده و با بالا بردن یا پایین آوردن آن، خط دندان ها را به تقارن می رساند. دندان ها بعد از انجام این عمل، بزرگتر دیده شده و باعث می شوند تا لبخندی درخشان تر را روی صورت افراد مشاهده کنیم.
    بافتی که برای ترمیم لثه در این عمل استفاده می شود، عموما از داخل دهان برداشته شده و کاملا همرنگ با باقی بخش های دندان و لثه خواهد شد.
  • افزایش طول تاج دندان: این عمل در زمان هایی انجام می شود که بافت لثه از دیده شدن دندان ها جلوگیری می کنند. در این روش دندان نیازی به اصلاح نداشته و صرفا با برداشتن لثه، می توان عمل لیفتینگ را انجام داد.
    ممکن است در برخی موارد نیاز به برداشتن بافت استخوانی حمایت کننده باشد، اما نیازی به نگرانی نیست زیرا این اتفاق نمی تواند به مانع بزرگی بر سر راه انجام عمل جراحی تبدیل شود.

هزینه لیفت لثه و جراحی لثه

هزینه یکی از موارد مهمی میباشد که قبل از عمل بهتر از در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید و اطلاع داشتن در مورد هزینه لیفت لثه و جراحی لثه نیز مانند هزینه جراحی دندان عقل مهم است. فاکتور های مختلفی می توانند بر مسئله تعیین قیمت لیفت لثه تاثیر گذار باشند؛ یکی از این فاکتور ها، نوع و جنس لثه بیمار است. ممکن است برخی از بیماران به خاطر جنس لثه و میزان سلامت دهان شان، نیاز به برخی عمل های اضافی داشته باشند. افرادی که به سابقا به عفونت لثه مبتلا بوده اند یا امروزه از بیماری های خاص رنج می برند، ممکن است محتمل هزینه های اضافی در راستای انجام لیفت لثه شوند. همچنین تجویز برخی از دارو ها می تواند کفه ترازو را به سمت دیگر سنگین کرده و باعث شود تا هزینه عمل، از چیزی که انتظار دارید بیشتر شود.
قیمت عمل لیفت لثه و جراحی لثه، ممکن است بین 3 تا 6 ملیون تومان باشد.

مراقبت ها و دوران نقاهت بعد از لیفت لثه

خوشبختانه لیفت لثه عمل سختی نیست و دوران نقاهت آن در کمتر از یک هفته سپری می شود. هرچند که در برخی از موارد نادر، ممکن است این دوره تا چند هفته نیز به طول بیانجامد. بهتر است تا چند روز پس از انجام عمل، از فعالیت بدنی شدید پرهیز کنید و همچنین از مصرف قرص آسپرین در دوره نقاهت، بپرهیزید. دلیل منع شدن مصرف آسپرین این است که ممکن است باعث بروز خونریزی در ناحیه عمل شده و یا برای بخیه های داخل دندان، مشکل آفرین ظاهر شود.
مصرف سوپ، آب سیب، ماست و ژله نیز در این دوره توصیه شده و می تواند کمک شایانی به سیستم ایمنی بدن جهت ترمیم زخم ها ارائه دهد.

ویزای 491 استرالیا؛ ویزای تخصصی با اسپانسر فامیلی و نواحی کم جمعیت

انتخاب مطب مناسب

دهان و دندان، از آسیب پذیر ترین و حساس ترین بخش های بدن هستند که مداوا و درمان آن ها، امری است مشکل و وقت گیر. انجام عمل روی لثه و تغییر شکل آن، باید به دست متخصصین مجرب انجام شود. دکتر کندری یکی از افرادی است که علاوه بر جراحی لثه خدمات دیگری مانند لمینت دندان و جراحی دندان عقل را انجام میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لمینت دندان  بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

حال که اطلاعات کوچکی درباره چگونگی عمل لثه به دست آوردیم، زمان آن است تا با انتخاب بهترین روش و بهترین مطب، وظیفه مراقبت از دندان ها را به خوبی به سرانجام برسانیم.

پیشنهاد ما به شما

روغن بادام برای موخوره

حتما شما هم شنیده­اید که رشد موها از نوک مو رخ می­دهد و موخوره عارضه‌­ای …

دیدگاهتان را بنویسید