شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ترفند انتخاب بهترین رنگ سایه برای چشم مشکی

چشم ها در زیبایی و جذابیت صورت نقش مهمی دارند بنابراین اگر میخواهید چشمانی گیرا و خیره کننده داشته باشید باید رنگ سایه چشم را مناسب با رنگ چشم انتخاب کنید. استفاده از سایه چشم یک راهکار فوق العاده برای زیباتر نشان دادن چشم های ما است. برای سایه زدن اصلاً لازم نیست پشت پلک هایتان را به رنگی خاص درآورید و یا یک آرایش تند و پررنگ داشته باشید. گاهی تنها با انتخاب یک رنگ مناسب می توانید گیرایی و جذابیت چشم هایتان را تا چندین برابر افزایش دهید. اما چگونه سایه چشم مناسب انتخاب کنیم.

استفاده از ترکیب مناسب برای انتخاب رنگ سایه چشم و همچنین در نظر گرفتن تناژ پوست و رنگ چشم های ما نقش مهمی بر آرایش چشم هایمان دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه انتخاب بهترین رنگ سایه چشم مناسب با رنگ پوستتان و آموزش اصولی سایه زدن آشنا کنیم.


فهرست مطالب


بررسی نکات کاربردی در مورد انتخاب بهترین رنگ سایه چشم

بسیاری از خانم‌ها در انتخاب رنگ سایه چشم مشکل دارند و نمی‌دانند که مناسب‌ترین رنگ برای چشم با توجه به رنگ چشمشان کدام است. در این مقاله چند راهکار بدین منظور ارائه شده است.

نکته اول در انتخاب سایه چشم

رنگ سایه انتخابی شما باید چند درجه از رنگ چشمانتان روشن‌تر باشد. نکته‌ای که در زدن سایه باید به آن توجه داشت این است که هرگز نباید از سایه‌ای استفاده کنید که در همان تن و رنگ چشمانتان دسته‌بندی می‌شود؛ مثلاً برای چشم‌های آبی سایه آبی استفاده نکنید. 

البته برای چشمان قهوه‌ای می‌توانید از اکثر رنگ‌های سایه استفاده کنید اما برای چشمانی با رنگ آبی می‌توانید از رنگ یاس بنفش و بنفش بادمجانی استفاده کنید. برای چشمانی با رنگ سبز نیز از سایه‌ای با رنگ صورتی مایل به قرمز و قهوه‌ای استفاده کنید.

نکته دوم در انتخاب سایه چشم

یادتان باشد که سایه‌های طلایی مات یا براق، چشمان سبز را بسیار زیبا و شگفت‌انگیز می‌کند. همچنین نباید از رنگ‌هایی مثل قرمز استفاده کنید زیرا چنین رنگ سایه‌ای، حالت چشم‌های شما را خسته یا پیر نشان دهد.

کمر درد اوایل بارداری

نکته سوم در انتخاب سایه چشم

می‌توانید بیش از یک رنگ سایه استفاده کنید اما به شرطی که سایه‌ها را به طور هماهنگ به کار ببرید؛ برای مثال شما می‌توانید از سایه‌های براق در شب و از سایه‌هایی که متمایل به رنگ سبزند در روز استفاده کنید.

نکته چهارم در انتخاب سایه چشم

ناگفته پیداست زمانی که می‌خواهید از یک رنگ سایه‌ای استفاده کنید باید از قلم‌مو برای سایه زدن استفاده کنید و هنگام استفاده از رنگی دیگر باید قلم‌مو را تمیز کنید و سپس استفاده کنید تا آرایشتان کثیف نشود.

سایه زدن اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در فرم چشمه ( بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم ها) تاثیر به سزایی دارد. اصول سایه زدن به صورت زیر می باشد.

بهترین رنگ سایه برای چشم مشکی

ابتدا از کرم بر روی پلک ها استفاده می شود تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود. اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند. پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود. همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.

با چشم های مشکی چه رنگی آرایش کنیم؟

اگر دارای چشمانی مشكی با پوست تیره هستید، استفاده از سایه‌های كرم، بژ و شكلاتی برای این رنگ چشم و رنگ پوست جذابیت خاصی به همراه خواهد داشت. حتی‌الامكان از سایه‌های بسیار تیره مثل قهوه‌ای، بنفش تیره یا سرمه‌ای آن هم تك‌رنگ در پشت تمام چشم استفاده نكنید زیرا در تیره‌تر كردن رنگ چهره و گرفتگی صورت بسیار تاثیر خواهند گذاشت. خط چشم متوسطی كه نه زیاد نازك و نه پهن است در پشت چشم بكشید. بهتر است در زیر چشم خط چشم نداشته باشید به جز در مواردی كه لباسی روشن به تن دارید، پیشنهاد می‌كنیم از مدادهای هم‌رنگ آن در زیر چشم، خط باریكی بكشید.

اما اگر پوستی روشن دارید، از آنجایی كه رنگ سفید با مشكی در تضاد است استفاده از خط چشم‌های سیاه در میان چشم و پوست یك جدایی را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود میان چهره و اعضای صورت تفكیك ایجاد شود. توصیه می‌شود برای ایجاد جذابیت بیشتر و هماهنگی اجزا به جای استفاده از خط چشم، از سایه یا مدادهایی كه به رنگ‌های خاكستری تیره یا دودی هستند استفاده كنید. سایه یا مداد خاكستری را مثل یك هاله در پشت چشم و زیر چشم بكشید و آن را تا قسمت انتهایی چشم ادامه دهید.

یائسگی چگونه رخ می دهد؟ + آیا حاملگی در دوران یائسگی امکان پذیر است؟

آرایش چشم مشکی ساده

آرایش تیره و روشن معمولا برای چشم های مشکی مناسب است. در صورت انتخاب این نوع آرایش، می توانید رنگ های ملایم دیگری را هم به آن اضافه کنید. برای شروع آرایش به لوازم زیر نیاز دارید.

 بهترین رنگ سایه برای چشم مشکی
  • پرایمر صورت که می توانید برای آرایش روزانه استفاده نکنید
  • سایه  برای چشم مشکی که می تواند مات یا براق باشد بهتر است یک رنگ متضاد با رنگ پوست برای سایه چشم انتخاب کنید.
  • سایه چشم نقره ای  برای برجسته تر کردن پلک
  • خط  چشم مایع
  • ریمل مژه و ابرو
  • مداد چشم که بهتر است از رنگ قهوه ای استفاده کنید.

هر زنی دوست دارد چشم های فریبنده و درشت داشته باشد. چشم های درشت با توجه به دیگر اجزای صورت ، تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارد. از این رو، در صورتی که چشم های درشتی دارید، باید طرز آرایش آن را نیز بدانید تا در زیبایی چشم های شما تاثیر داشته باشد.

آرایش چشمان مشکی درشت

نکته مهم درمورد آرایش چشم مشکی درشت، رفع مواردی است که می تواند بر آرایش چشم شما تاثیر منفی بگذارد. تیرگی زیر چشم ها، کیسه های چربی و حلقه های ناخوشایند دور چشم، همگی می توانند آرایش چشم شما را بد جلوه دهند. بنابراین اولین قدم ، رفع این تیرگی ها است. زیرا تیرگی زیر چشم باعث خراب کردن آرایش چشم خواهد شد. شما می توانید برای رفع این تیرگی ها، از یک کانسیلر با یک درجه روشن تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.

در چشم های درشت مشکی، بهتر است روی استخوان اصلی پلک تمرکز کنید. شما می توانید در این ناحیه از یک سایه چشم روشن استفاده کنید. این کار باعث جلوه بخشیدن و درخشش چشم های شما می شود. سپس می توانید برای آرایش چشم مشکی سایه های تیره تر را بر روی رنگ های روشن اعمال کنید تا کمی حالت طبیعی به خود بگیرد. این کار سبب تعادل در رنگ سایه چشم شما می شود. و در آخر از ابروهایتان غافل نشوید. اگر ابروهایتان نامرتب و بدحالت باشد آرایش شما تمیز و زیبا نخواهد بود.

بررسی نکات مهم در خرید بهترین کرم پودر + معرفی بهترین کرم پودر خارجی و ایرانی

آرایش مناسب چشم و ابروی مشکی

افرادی که دارای چشم و ابرو مشکی هستند با رعایت یک سری از نکات می‌توانند به راحتی دارای چهره‌ای زیبا و جذاب شوند و از چشم و ابرو خود نهایت استفاده را ببرند:

1- به پوست خود دقت داشته باشید

پوست درخشان، سالم و شاداب بهترین زمینه برای هر ترکیب رنگ مو و چشمی است؛ بنابراین در ابتدایی ترین حالت باید به پوست خود توجه داشته باشید؛ بنابراین در آرایش ها از یک کرم پوشش پایه ای استفاده کنید. با توجه به تیرگی رنگ چشم و موها اگر پوستتان توناژ طلایی و کمی برق داشته باشد بسیار زیبا می شود.

 بهترین رنگ سایه برای چشم مشکی

مورد دیگری که باید دقت داشته باشید این است که ریمل و خط چشم مشکی باید ابزار همیشگی آرایش چشم های شما باشند. بستگی به نوع چشم ها دارد که از چه مدل خط چشمی استفاده کنید. اما این به سیاه تر نشان دادن چشم ها کمک می کند.

2- آرایش طبیعی

تنها از یک خط چشم و ریمل برای حالت دادن به چشم ها استفاده کنید. این کار به تیره شدن دور چشم ها و روشن تر دیده شدن سفیدی چشم ها کمک می‌کند. می‌توانید کمی سایه ی قهوه ای برای پشت پلک ها استفاده کنید. حتی می‌توانید از مداد سیاه یا سرمه برای تیره‌تر کردن مژه‌های پایینی چشم استفاده کنید.

3- برق لب یا رژلب

از یک برق لب یا رژ لب ملایم برای اتمام آرایش خود استفاده کنید.

4- آرایش تیره‌تر

اگر پوست تیره و چشم و ابرو مشکی دارید، از سایه سیاه برای گوشه‌های پلک‌ها استفاده کنید و از سایه صورتی روشن یا قهوه‌ای روشن برای وسط پلک‌ها استفاده کنید. اگر پوست روشنی دارید، به جای سیاه از طوسی استفاده کنید و برای وسط پلک از آبی روشن، سبز روشن، هلویی یا قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است؟ + لیزر چه فوایدی برای جراحی سینه دارد؟

برای انتخاب رنگ رژ لب سراغ رنگ‌های قوی‌تر بروید، رنگ توت تیره، زرشکی، عنابی و آلویی استفاده کنید. به‌ویژه اگر تناژ پوستی کمی تیره داشته باشید رنگ‌های قرمز شما را خیلی جذاب می‌کند.

مدل آرایش چشم مشکی به همراه نحوه انتخاب رنگ سایه

قبل از هر چیز باید بدانید که سایه های روشن باعث درشت تر شدن رنگ چشم ها میشوند و سایه های تیره به چشم فرم می دهند از این رو در بیشتر مواقع آرایشگران هنگام آرایش چشم برای وسط پلک از رنگ سایه روشن استفاده می کنند و برای انتهای پلک از سایه تیره به این ترتیب هم چشم ها بزرگتر دیده می شوند و هم فرم خاص و مشخصی به خود میگیرند. اگر دارای چشمانی مشکی یا تیره هستید بسیار خوشبختید زیرا میکاپ چشم سیاه با هر رنگ سایه ای زیبا می شود و محدودیتی برای انتخاب رنگ سایه ایجاد نمی کند و می توانید متناسب با رنگ پوست و رنگ لباستان بهترین آرایش چشم را برای خود برگزینید. با این حال باز هم سه نکته کلیدی انتخاب رنگ سایه را برایتان آورده ایم تا انتخاب راحتتری داشته باشید.

۱. رنگ های سیاه و سورمه ای و نوک مدادی سایه باعث بزرگتر دیده شدن عنبیه میشوند.
۲. رنگ های سبز و خاکستری و آبی برای چشم های قهوه ای متمایل به مشکی مناسب است و باعث جذابیت هرچه بیشتر چشم ها میشود.
۳. اگر دوست دارید چشمانتان برجسته تر دیده شود باید از سایه های دودی استفاده کنید تا چشمانتان فریبنده و جذاب شود.

آرایش مشکی دخترانه

برای چشم های مشکی باید روی استخوان اصلی پلک تمرکز کنید و برای میکاپ این قسمت از یک سایه چشم با رنگ روشن بهره بگیرد.

 بهترین رنگ سایه برای چشم مشکی

انجام اینکار موجب جلوه بیشتر و درخشش چشمهای شما خواهد شد و بعد سایه های تیره تر را روی رنگهای روشن بزنید تا کمی حالت طبیعی گرفته و باعث ایجاد تعادل در رنگ سایه چشم تان شود.

بهترین رنگ سایه چشم ترند پاییز باید چگونه باشد؟

در این فصل بهتر است آرایش چشم ملایم تری داشته باشید و از ترکیب رنگ های قهوه ای سرخابی ملایم و نارنجی برای سایه چشم استفاده کنید. برای آرایش مناسب فصل پاییز به دو سایه رنگ چشم نیاز دارید. هم چنین خط چشم نازک تر در این فصل شما را زیباتر و ملیح تر خواهد کرد. استفاده از سایه رنگ هایی مانند آبی اصلا مناسب این فصل نیست.البته انتخاب سایه چشم مناسب برای هررنگ پوست اهمیت ویژه ای دارد که به این موضوع هم لازم است توجه کنید.

همچنین اگر علاقه به سایه های اکلیلی دارید با خیال راحت در فصل پاییز می توانید از آنها استفاده کنید بهتر از در پاییز از رنگ های جیغ و سایه های رنگارنگ استفاده نکنید

جراحی لنز چشم

برای داشتن آرایشی خاص با چشمان برجسته باید تمرکز اصلی را روی آرایش چشم هایتان قرار دهید می توانید برای این کار از سایه های دودی و ریمل مشکی استفاده کنید با استفاده از یک خط چشم بالا و پایین چشمها را جذاب کنید با استفاده از همین رنگ خط چشم داخل چشم ها را نیز تیره کنید و در ادامه با استفاده از یک سایه دودی در بالای پلک و ترکیب آن با خط چشم پلک هایتان را نیز دودی کنید

در پایین نیز یک ریمل مشکی برای تمام آرایش استفاده کنید برای کشیده تر نشان دادن چشم ها می توانید سایه را کمی به بیرون چشم‌ها هدایت کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با آرایش و رنگ سایه برای چشم های مشکی آشنا شدید. همچنین از ترفتدهای آرایش چشم آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

انواع سایه چشم کدامند؟

سایه چشم انواع مختلفی به لحاظ رنگ، شکل و نوع دارند. برای مثال می‌توان به سایه پودری، مدادی، کرمی و مایع یا سایه های مات و براق شاره کرد.

خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

خط چشم را می‌توانید در مدل‌های مختلف دنباله‌دار و کوتاه و یا گربه‌ای پشت پلک‌هایتان بکشید تا زیبایی چشم‌تان چندین برابر شود. مایع داخلی خط چشم ماده‌ای روان‌کننده است که باعث می‌شود به راحتی روی پلک کشیده شود. هم‌چنین ماده‌ای غلیظ کننده و رنگ هم داخل این محصول وجود دارد تا غلظت خط چشم را تامین کند و به آن رنگ ببخشد.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید