یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

علت قیمت بالای ایمپلنت اشترومن

در دنیای امروز، تنها چند نوع ایمپلنتِ دندان در بازار جهانی صدرنشین هستند، یکی از آنها ایمپلنت اشترومن است. به‌دلیل کیفیت بالای این محصول جهانی، قیمت ایمپلنت اشترومن قدری از سایر ایمپلنت‌ها بالاتر است.

ما در این‌جا ویژگی‌های این ایمپلنت فوق‌العاده را که علت قیمت بالای آن است، بررسی می‌کنیم. اما قبل از هر چیز لازم است قدری درباره مفهوم ایمپلنت و روش کارگذاری آن بدانیم.

جهت دریافت قیمت ایمپلنت کره ای روی لینک زیر کلیک کنید.

https://drmortezaghaderi.com/strumann-slactive/

ایمپلنت چیست و چطور نصب می‌شود؟

«ایمپلنت» به معنای «کاشت» است. این اصطلاح برای جایگزینی دندان‌های از‌دست‌رفته با دندان‌های مصنوعی کاشته‌شده داخل استخوان فک، استفاده می‌شود.

هر ایمپلنت دارای سه بخش است. بخش اصلی آن یک پیچ فلزی است که در داخل فک کار گذاشته می‌شود. این پیچ نقش ریشه دندان از‌دست‌رفته را بازی می‌کند و توسط دندانپزشک در یک عمل سرپایی در داخل استخوان فک کارگذاشته می‌ود. حدود شش ماه طول می‌کشد تا پیچ کارگذاشته‌شده با استخوان فک جوش‌خورده و یکپارچه شود. البته در ایمپلنت‌های باکیفیت، مانند برخی از مدل‌های اشترومن، این زمان کمتر است.

بخش دوم ایمپلنت، که پس از جوش‌خوردن قسمت داخلی نصب می‌شود، «اباتمنت» نام دارد. اباتمنت یک بخش فلزی کوچک است که روی بخش نصب شده داخل فک پیچ شده و سر آن از لثه بیرون است.

بخش سوم، روکش دندان است که شبیه تاج دندان طبیعی است. این قسمت روی اباتمنت نصب می‌گردد و قالب‌گیری و ساخت آن بر اساس رنگ و سایز سایر دندان‌های بیمار است.

معمولا بین نصب هر قسمت از ایمپلنت با قسمت‌های دیگر چند هفته تا چند ماه فاصله است تا لثه ترمیم شود. با این حال، این زمان برای ایمپلنت‌های باکیفیت کمتر است.

لق شدن دندان دائمی نشانه ی هشدار

ایمپلنت اشترومن چیست؟

اشترومن یک برند سوئیسی تولید‌کننده ایمپلنت دندان است که محصولات آن در زمره پرفروش‌ترین و بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. این شرکت بیش از 60 سال سابقه دارد و با به‌کارگیری ایمپلنتولوژیست‌های مختلف و انجام مطالعات بالینی، سرمایه‌گذاری زیادی را بر تولید ایمپلنت با‌کیفیت کرده است. کیفیت بالا، طول عمر زیاد و جای‌گذاری راحت از ویژگی‌هایی هستند که قیمت ایمپلنت اشترومن را توجیه می‌کنند. این شرکت هر ساله بر اساس مطالعات بالینی انجام‌شده، کیفیت محصولات خود را بهبود می‌بخشد.

اشترومن انواع مختلف ایمپلنت‌ها را تولید می‌کند که برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

ایمپلنت تیتانیومی

قیمت ایمپلنت اشترومن تیتانیومی، از سایر انواع آن کمتر است. این نوع ایمپلنت از جنس تیتانیوم ساخته شده و کاملا با بدن سازگار است. به‌همین دلیل نیز سیستم ایمنی بدن به آن حمله نمی‌کند. انواعی از کاشت دندان که از جنس تیتانیوم هستند، ساختار قوی دارند، اما نسبت به انواع آلیاژی ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

Roxolid®

این نوع ایمپلنت از یک آلیاژ با کارایی بالا متشکل از 15٪ زیرکونیوم و 85٪ تیتانیوم ساخته شده است. دارای استحکام کششی بالا و قابلیت‌ عالی برای یکپارچه‌شدن با استخوان فک است. این جنس ایمپلنت به وسیله بدن مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد. جنس خاص و کیفیت بالای آن سبب می‌شود که طول عمر Roxolid تا حد زیادی افزایش یابد. این نوع ایمپلنت از سایر انواع کاشت دندان کوچک‌تر بوده و به‌همین دلیل احتمال پس‌زدن آن کمتر است. همچنین، نسبت به کاشت‌هایی که تنها از جنس تیتانیوم هستند قوی‌تر عمل می‌کند. قیمت ایمپلنت اشترومن Roxolid از انواع تیتانیومی بیشتر است.

درباره فلوئوروزیس چه می دانید؟

زیرکونیا با کارایی بالا

سرامیک زیرکونیایی با کارایی بالا برای تولید ایمپلنت‌های سرامیکی اشترومن استفاده می‌شود. برای اطمینان از قدرت و دوام آن، یک آزمایش بر روی همه محصولات ساخته‌شده انجام می‌شود که در آن، نیروهایی بر روی ایمپلنت اعمال می‌شوند که از حداکثر قدرت گاز‌گرفتن انسان بیشتر هستند. تنها ایمپلنت‌هایی که آزمایش را پشت‌سر می‌گذارند، فروخته می‌شوند.

سرامیک زیرکونیا با کارایی زیاد دارای استحکام بسیار بالاتری نسبت به ایمپلنت‌های تیتانیومی است و عملکرد بالینی عالی با درصد بقا و موفقیت 97.5 درصد پس از سه سال را ثبت کرده است.

ایمپلنت SLA و SLActive

این نوع ایمپلنت یک انقلاب واقعی در صنعت تولید ایمپلنت محسوب می‌شود. سطح این ایمپلنت آبدوست است و به‌دلیل واکنش‌هایی که با محیط اطراف خود پس از کار‌گذاشتن در فک انجام می‌دهد، در مدت سه تا چهار هفته به‌طور کامل جوش می‌خورد. این درحالی است که زمان معمول برای جوش‌خوردن ایمپلنت با استخوان فک، چهار تا شش ماه می‌باشد.

مزایای ایمپلنت اشترومن

آنچه قیمت ایمپلنت اشترومن را توجیه می‌کند، مزایای آن است. این مزایا بر اساس نوع ایمپلنت انتخابی می‌تواند متفاوت باشد. مزایای رایج ایمپلنت اشترومن به‌شرح زیر است:

  • طول عمر بالا: بسیاری از انواع ایمپلنت‌های اشترومن مادام‌العمر هستند. آنها مانند یک دندان واقعی عمل می‌کنند و هرگز از بین نمی‌روند.
  • کارگزاری آسان: اندازه کوچک برخی از مدل‌ها و همچنین، کیفیت بالا و ساخت بر اساس مطالعات بالینی، دلیل کارگزاری آسان این نوع ایمپلنت است. دندان‌پزشکان می‌توانند اشترومن را با سرعت و دقت برای هر نوع فک و دندانی نصب کنند.
  • جوش‌خوردن سریع: همان‌طور که ذکر شد، برخی از انواع ایمپلنت اشترومن در مدت 3 تا 4 هفته با استخوان فک جوش‌خورده و آماده روکش می‌شوند.
  • تهاجم کم: اندازه کوچک ایمپلنت‌های Roxolid سبب تهاجم کمتر هنگام نصب و در نتیجه پس‌زدن کمتر ایمپلنت می‌گردد.
  • قیمت مناسب: اگرچه قیمت ایمپلنت اشترومن کم نیست، اما نسبت به مزایایی که ارائه می‌دهد، قیمت خوبی دارد. با توجه به این‌که بسیاری از مدل‌های اشترومن مادام‌العمر هستند، هزینه‌کردن برای آنها و پرداخت قیمت ایمپلنت اشترومن منطقی است.

ارزش خرید ایمپلنت اشترومن

اگرچه قیمت ایمپلنت اشترومن نسبت به سایر ایمپلنت‌های موجود در بازار بیشتر است، اما با توجه به کیفیت بالاتر، امکان پس‌زدن کمتر و از همه مهمتر طول عمر زیاد، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. ارزش خرید بر اساس مقایسه بین قیمت و کیفیت حاصل می‌شود. قیمت ایمپلنت اشترومن بالا است، اما کیفیت آن به شکل هماهنگ با قیمت افزایش یافته است. با یک بار خرید ایمپلنت اشترومن و کارگزاری آن می‌توانید سال‌ها و حتی برای تمام عمر از داشتن یک دندان واقعی لذت ببرید.

معرفی بهترین رستوران های روباز در مناطق توریستی شمال 

به یاد داشته باشید، انتخاب دندانپزشک، به اندازه انتخاب ایمپلنت اهمیت دارد. تنها یک دندانپزشک متبحر می‌تواند از بهترین ایمپلنت موجود در بازار، بیشترین استفاده را بکند. پس اگر قصد پرداخت قیمت ایمپلنت اشترومن را دارید، پیش از آن یک دندانپزشک خوب پیدا کنید.

پیشنهاد ما به شما

قیمت ارتودنسی نامرئی (مقایسه قیمت ها)

هزینه ارتودنسی نامرئی 1402 هزینه ارتودنسی نامرئی 1402 به عوامل مختلفی مانند وضعیت فک و …

دیدگاهتان را بنویسید