پنجشنبه , 30 فروردین 1403
درباره بادی جت

بادی جت چیست؟ + بررسی مزایا و عوارض و مراقبت های لازم آن

در حال حاضر روش های زیادی به وجود آمده که با استفاده از آن میتوان در یک جلسه به اندامی متناسب دست پیدا کرد. خوشبختانه با استفاده از این روش ها بسیاری از افراد میتوانند به اندام مورد نظر خود دست پیدا کنند و همین باعث میشود تا اعتماد به نفس فرد تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در میان روش های مختلف که وجود دارد بادی جت یکی از بهترین روش هاست به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته ایم به مزایا، روش و خطرات بادی جت بپردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


فهرست مطالب


بادی جت چیست؟

ورزش و رژیم غذایی در دسترس‌ترین و ساده‌ترین راهکار برای رهایی از شر چربی‌های اضافه بدن به‌شمار می‌روند. در صورت عدم‌کسب نتیجه مطلوب از ورزش یا رژیم غذایی، امروزه تکنیک‌های جدیدی برای خارج‌سازی چربی اضافه از بدن یا پیکرتراشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله روش‌های نوین در این زمینه می‌توان به بادی جت اشاره کرد.

بادی جت یک روش نوین و جدید لیپوساکشن با کمک آب است که برای از بین بردن چربی اضافی از معده ، ران‌ها ، باسن، شکم و بازوها استفاده می شود. هدف از بکارگیری تکنیک‌های مختلف، رفع معایب روش سنتی و قدیمی لیپوساکشن است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله فیکسچر ایمپلنت چیست را بخوانید.

درباره بادی جت

اساس این روش، جداسازی بافت چربی با جریان پرفشار آب و مکش همزمان آن است. مزایای بسیاری برای این روش عنوان شده که از جمله آنها می‌توان به دوره نقاهت کوتاه، کاهش درد و خونریزی و نداشتن بخیه و جای زخم اشاره کرد. البته برخورداری از این موارد، نیازمند داشتن سلامت کامل جسمانی، ثبات وزن و نداشتن اضافه وزن شدید است.

این عمل برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مبتلا به اضافه وزن در صورت عدم دریافت پاسخ مطلوب از فعالیت‌های ورزشی یا رژیم غذایی می‌توانند از واتر جت استفاده کنند. البته مقدار چربی‌های مقاوم به ورزش و رژیم غذایی نباید از حد مشخصی بیشتر باشد. سلامت جسمانی و ثابت بودن وزن از لازمه‌های این عمل هستند.

معرفی 5 متخصص برتر جراح لیفت صورت در تهران به انتخاب مجله خبری دندانپزشکی تهران

این عمل برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش برای کسانی که از چاقی مفرط و اضافه وزن شدید رنج می‌برند، گزینه مناسبی نیست. همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن قادر به استفاده از روش واتر جت نیستند. بیمارانی با ناراحتی‌های قلبی‌عروقی، تنفسی، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی (سرطان، لوپوس و…)، فشار خون، سابقه حمله قلبی، دیابت و… از جمله این موارد به‌شمار می‌روند.

بررسی مراحل انجام عمل بادی جت

در واتر جت برخلاف سایر تکنیک‌های لیپوساکشن، از فشار آب برای چربی‌کشی استفاده می‌شود. در واقع دستگاه بادی جت (Body Jet) جدا کردن چربی را با کمک جریان پرفشار آّب انجام می‌دهد. این در حالی است که سایر تکنیک‌های لیپوساکشن از اشعه لیزر یا مایعات متورم‌ساز برای سست کردن چربی بهره می‌گیرند.

در این روش آسیب بافتی کمتری ایجاد می‌شود، که منجر به تورم و کبودی کمتر و بهبود سریعتر می‌شود. در واتر جت، مکش چربی همزمان با فشار جریان آب است و به همین دلیل عملیات چربی‌کشی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

ناگفته نماند که مواد حاصل از مکش دستگاه بادی جت، برای تزریق چربی نیز کاربرد دارد. این مواد به‌دلیل حفظ ساختار، در برجسته‌سازی یا حجیم‌سازی سایر بخش‌های بدن (گونه، سینه و…) قابل استفاده است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مراحل روکش دندان تصویری را بخوانید.

این عمل بدون نیاز به بستری شدن و به صورت سرپایی انجام می‌شود. برای شروع، ابتدا بیمار تحت بیهوشی موضعی قرار می‌گیرد. البته گاهی امکان استفاده از بیهوشی عمومی نیز وجود دارد. طبق فیلم بادی جت، برش‌های کوچکی در محل موردنظر برای دسترسی به بافت چربی ایجاد می‌شود.

درباره ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

مرحله بعد مربوط به واردکردن لوله دستگاه تا رسیدن به عمق موردنظر است. لوله دستگاه واتر جت، پراکنده کردن آب با زاویه ۳۶۰ درجه را بر عهده دارد. به این ترتیب، بافت چربی به کمک جریان پرفشار آب سست و جدا می‌شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لیپوساکشن سینه چه نوع جراحی است  را بخوانید. در این روش، نگرانی درباره آسیب به سایر بافت‌ها و عروق خونی وجود ندارد. در پایان تجهیزات خارج و محل برش، پانسمان می‌شود.

از کجا بفهمیم رژ لب بدون سرب است؟ + معرفی بهترین رژ لب بدون سرب

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بادی جت چگونه است؟

مراقبت های قبل ازعمل:

سلامت کامل جسمانی برای انجام این عمل ضروری است؛ در نتیجه فرد باید هر گونه سابقه بیماری یا جراحی قبلی خود را به پزشک متخصص اطلاع دهد. انجام آزمایش خون، عملکرد کبد، کلیه و تست بارداری نیز قبل از عمل واتر جت الزامی است. سایر مراقبت‌های عمومی قبل از عمل عبارتند از:

  • ناشتا بودن از شب قبل عمل
  • ترک سیگار از دو روز قبل عمل
  • قطع مصرف آسپرین از دو روز قبل عمل
  • اجتناب از مصرف ویتامین «ای» از یک روز قبل از عمل
  • تهیه عکس مناسب از محل موردنظر برای مقایسه قبل و بعد عمل

مراقبت‌های بعد از عمل

بسیاری از افراد بعد از پایان عمل دچار کبودی، تورم و درد در محل تحت درمان می‌شوند. بروز این مسائل طبیعی است و بعد از گذشت یک یا چند روز به‌طور کامل برطرف می‌شود.

درباره بادی جت

استفاده منظم از گن مخصوص Body Jet به مدت یک الی دو هفته (و گاهی 3 هفته) برای کاهش تجمع مایعات در زیر پوست و کنترل تورم بسیار موثر است. همچنین اتصال پوست و بافت‌های زیرین را تسریع می‌کند. سایر نکات مهم بعد از عمل عبارتند از:

  • اجتناب از مصرف غذاهای چرب و پرنمک
  • اجتناب از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی
  • مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • افزایش مصرف مایعات برای جلوگیری از کم‌آبی بدن

خطرات بادی جت چیست؟

همانطور که گفتیم خطرات بادی جت از روش های دیگر کمتر است اما به هر حال این روش هم ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد که باید با آن آشنا باشید. یکی از عوارض نادر بادی جت عفونت و نکروز است که برخی از بیماران ممکن است به ان دچار شوند.علاوه بر این تجمع آب در ریه، کم شدن آب بدن، افتادگی و فرو رفتگی و اشکالات ظاهری در بدن از عوارض احتمالی این روش خواهند بود.  

لیزر لیپولیز چیست؟ + عملکرد لیزر لیپولیز به چه صورت است؟

دوره نقاهت بعد از پیکرتراشی با BODY JET

یکی از مزایای Body Jet دوره نقاهت بسیار کوتاه است. اگرچه امکان از سرگیری فعالیت‌ها بلافاصله بعد از عمل وجود دارد. اما بهتر است این کار به بعد از استراحت ۱ الی ۲ روزه موکول شود.

 البته استراحت مطلق خطر لخته شدن خون در عروق تحتانی بدن را افزایش می‌دهد. در مقابل، قدم زدن به بهبود گردش خون و کاهش عوارض کمک می‌کند. فعالیت‌های و تمرینات ورزشی سنگین نیز باید با دو هفته تاخیر آغاز شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله  تزریق چربی زیر چشم را بخوانید.

مدت ماندگاری بادی جت چه قدر است؟

در این روش، سلول‌های چربی برای همیشه از بین می‌روند. با این حال، اگر فرد می‌خواهد نتایج حاصل از عمل حفظ شود، باید سبک زندگی سالم را انتخاب کند و افزایش وزن نداشته باشد. اگر فرد بعد از انجام این عمل، افزایش وزن زیادی داشته باشد، سلول‌های چربی باقیمانده در بدن او که تحت درمان قرار نگرفته‌اند، رشد خواهند کرد و این باعث تغییر در فرم بدن او می‌شود.

کاربرد بادی جت در بدن چیست؟

Body Jet برای درمان چربی‌های موضعی موجود در بخش‌های مختلف بدن کاربرد دارد. به عنوان مثال، می‌توان به صورت، بازوها، ران‌ها، پهلوها و شکم اشاره کرد. به‌طور کلی، بادی جت بدن، در سه گروه زیر جای می‌گیرد:

بادی جت شکم و پهلو

بسیاری از افراد متقاضی استفاده از خدمات Body Jet به‌دنبال رفع چربی شکم و پهلوهای خود هستند. اصولاً این مشکل بیشتر در بین سالمندان و بزرگسالان مشاهده می‌شود. البته امروزه آمار چربی شکم و پهلو در بین جوانان و نوجوانان نیز افزایش یافته است. دلیل این امر، تحرک ناکافی و تغذیه نامناسب عنوان می‌شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است را بخوانید.

درباره بادی جت

 چربی موجود در شکم و پهلوها به‌دلیل درگیر کردن قلب، کبد و اندام‌های گوارشی، سلامتی فرد را با خطر روبه‌رو می‌کند و به همین دلیل، درمان آن اهمیت بسیاری دارد. در صورت مقاوم بودن چربی به ورزش یا رژیم غذایی، بادی جت شکم راهکار مناسبی است.

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

بادی‌جت ران و بازو

تجمع چربی تنها مختص شکم یا پهلو نیست و گاهی ران یا بازوها را نیز درگیر کرده و ظاهر نامناسبی به آنها می‌دهد. افراد مبتلا به توده چربی در ران، به‌دلیل عرق‌سوز شدن در معرض مشکلات حرکتی نیز قرار دارند. با عمل بادی جت بازو و ران، می‌توان در مدت زمان کوتاهی از شر چربی‌های اضافه در این بخش‌ها رها شد.

بادی‌جت برای صورت

چربی‌کشی از صورت به روش Body Jet بیشتر برای رفع غبغب مورداستفاده قرار می‌گیرد. تشکیل غبغب به دلایل مختلف از جمله افزایش وزن، افزایش سن، ژنتیک و کاهش قدرت عضلات محدوده فک و گردن نسبت داده می‌شود. چربی سخت موجود در این ناحیه به ورزش یا رژیم غذایی، سرسختی زیادی نشان می‌دهد؛ در نتیجه کاهش آن فرآیندی زمان‌بر و دشوار است.

برای رفع مشکلاتی از این قبیل در مدت زمان کوتاه می‌توان از بادی جت غبغب استفاده کرد. تزریق چربی به صورت با بادی جت نیز برای حجیم‌سازی گونه کاربرد فراوان دارد. همچنین با استفاده از بادی جت بینی می‌توان مشکلات مربوط به افتادگی آن را برطرف کرد.

مزایای بادی جت چیست؟

در عمل چربی‌کشی با تکنیک Body Jet بیمار تحت بیهوشی موضعی قرار می‌گیرد. به همین دلیل، بسیاری از عوارض ناشی از داروی بیهوشی عمومی برای او وجود ندارد. همچنین به‌دلیل انجام همزمانِ سست کردن چربی و مکش آن، عمل در مدت زمان کمتری انجام می‌شود.

 سایر مزایای Body Jet به شرح زیر است:

  • کبودی و تورم کمتر در مقایسه با سایر روش‌ها
  • کم‌تهاجمی بودن
  • بدون درد و خونریزی
  • کنترل آسان‌تر لوله برای جراح
  • نیاز کمتر به جراحی مجدد
  • بدون بخیه و جای زخم
  • ایجاد ظاهر یکنواخت و طبیعی
  • بدون نیاز به بستری
  • دوره نقاهت کوتاه

عوارض بادی جت چیست؟

اگرچه مزایای بسیاری برای Body Jet عنوان شده، اما گاهی اوقات به‌دلیل تجربه و مهارت پایین پزشک، آلودگی تجهیزات یا نبود مراقبت کافی (قبل و بعد از عمل) مشکلاتی برای فرد رخ می‌دهد. عوارض بادی جت برای لاغری عبارتند از:

  • درد، کبودی و تورم (که اغلب موقتی و جزئی هستند.)
  • تجمع مایع در محل تحت درمان (سروما)
  • ایجاد لخته در عروق اندام‌های تحتانی
  • بافت‌مردگی (نکروز)
  • ایجاد ظاهر نامتقارن و غیریکنواخت
  • بی‌حسی ناحیه تحت درمان
  • ایجاد لخته خون در محل (هماتوم)
  • عفونت محل برش
  • کاهش آب بدن
  • خونریزی
کاشت مو پیشانی زنان

هزینه بادی جت چقدر است؟

طبیعتاً هزینه عمل بادی جت در مقایسه با سایر تکنیک‌ها (روش سنتی یا لیپوماتیک) بیشتر است. البته نمی‌توان مبلغ دقیقی برای لاغری با بادی جت تعیین کرد، زیرا هزینه تزریق چربی با دستگاه بادی جت براساس میزان چربی، محل تحت درمان، شرایط فرد، نوع کلینیک، تخصص و تجربه پزشک متفاوت است.

سخن پایانی

شما در این مقاله با بادی جت آشنا شدید. همچنین از مزایا و عوارض و مراقبت های لازم آن آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا بادی جت برای لاغری روش مناسبی است؟

از این روش بیشتر برای آب کردن چربی‌های موضعی که با کاهش وزن و ورزش از بین نرفته‌اند، استفاده می‌شود. اگر فرد دچار اضافه وزن زیادی است باید به روش‌های دیگری برای لاغری مانند اسلیو معده، حلقه معده و… فکر کند.

از بادی جت برای خارج کردن چربی در کدام قسمت بدن بیشتر استفاده می‌شود؟

body jet با لیپوساکشن متفاوت است، زیرا در آن از یک جریان آب برای از بین بردن چربی استفاده می‌شود. اثر ملایم آب، بافت همبند اطراف بدن را دست نخورده نگه می‌دارد؛ بنابراین دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد و بهبود با سرعت بسیار بیشتری نسبت به لیپوساکشن سنتی حاصل می‌شود. علاوه بر این، مایعات کمتری با این روش به بدن تزریق می‌شود؛ بنابراین جراح می‌تواند تصویر بهتری از چربی‌ها را به‌دست آورد، زیرا مایعات کمتری برای تحریف نتیجه نهایی وجود دارد. برخی از پزشکان بر این باورند که این روش موثرترین شکل لیپوساکشن است، زیرا عوارض جانبی آن کمتر است و به بیهوشی و زمان بهبودی کمتری نیاز دارد.

پیشنهاد ما به شما

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم لنزهای چشم دارای انواع مختلفی هستند و اگر به دنبال این هستید …

دیدگاهتان را بنویسید