پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403
انواع عمل جراحی زیبایی

آشنایی با انواع عمل جراحی زیبایی و محبوبترین عمل های جراحی زیبایی

وقتی با شخصی برخورد می کنید در نگاه اول برای تشخیص سن به چشم های او نگاه می کنید و اگر بخواهید ختگی و یا شادابی را در چهره کسی ببینید بازهم چشم ها ملاک هستند.  درباره  پزشک متخصص زیبایی بیشتر بدانید. در کل چشم و اطراف آن در زیبایی شما تاثیرگذار است به همین دلیل در این مطلب به بررسی انواع عمل جراحی زیبایی چشم و در کل عمل های زیبایی معروف می پردازیم پس با ما باشید.


فهرست مطالب


معرفی انواع عمل جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت یکی از رایج ترین راهکارهایی است که نقص های احتمالی بینی، چشم، فک و گوش و سایر اجزای صورت را رفع کرده و در افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله کانتورینگ صورت یا زاویه سازی را بخوانید.

انواع عمل جراحی زیبایی

در اینجا به معرفی جراحی زیبایی چشم، فک و چانه و بینی توضیح مختصری در مورد آن ها می پردازیم:

جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم، جوانی دوباره را به صورت هدیه می دهد و شامل چهار نوع جراحی است که بر اساس شرایط صورت به وجود آمده اند و برای بزرگ تر کردن چشم ها به کار می رود.

  • 1.کانتوپلاستی یا شکاف دادن گوشه داخلی چشم

(این عمل بیشتر برای چشم های کشیده و درشت کردن آن ها به کار می رود.)

  • 2. پهن کردن پلک پایین 

(در این عمل بافت نگهدارنده پلک پایین کشیده و محکم می شود و پلک پایین را به حداقل می رساند. این عمل حالت خمودی و خستگی چشم را از چهره می گیرد و فرد را هوشیارتر و جوانتر نشان می دهد.)

  • 3. اپیکانتوپلاستی عمل گوشه خارجی پلک
لیپوساکشن سینه چه نوع جراحی است و چه کاربردی دارد؟

(در این عمل رفع پف بالای پلک برای ایجاد توازن در صورت، انجام می گیرد البته این عمل ریسک بالایی داشته و تحت شرایط خاص انجام می گیرد.)

  • 4. پتوز یا عمل افتادگی پلک

(در این عمل پف بالای چشم برداشته می شود. افتادگی پلک علل مختلفی دارد و درمان آن نیز با توجه به علل آن صورت می گیرد.)

زاویه دهی و زیبایی فک

داشتن صورتی باریک مورد علاقه بسیاری از افراد است که زیبایی فک، باعث باریک دیده شدن صورت می شود. جراحی زاویه دار کردن فک به دو صورت غیر جراحی و جراحی است.درباره لیپوساکشن سینه چه می دانید؟

1- روش غیر جراحی

روش غیر جراحی یعنی به وسیله تزریق ژل، بوتاکس و چربی است که تزریق ژل و چربی  باعث برجسته شدن فک و تزریق بوتاکس باعث کوچکتر شدن آن می شود.

2- روش جراحی

جراحی زاویه دار کردن فک به منظور کوچک کردن چانه و فک پایینی انجام می گیرد. کوچک کردن چانه به منظور داشتن نیم رخی زیباتر است. در این نوع جراحی داخل دهان برشی ایجاد شده و استخوان اضافه چانه را برمی دارند و نوک چانه را تغییر می دهند و البته در کوچک کردن فک قسمت های برجسته استخوان را با مته برداشته و زاویه فک را اصلاح می کنند.

جراحی بینی

جراحی بینی، یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است که در میان نوجوانان محبوبیت زیادی دارد. این عمل نیز به گونه ای انجام می شود که شکل بینی با اجزای صورت متناسب باشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر را بخوانید.

عمل زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود که و نقایصی مانند بزرگی و پهن بودن بینی، کج شدن در اثر ضربه و قوز روی آن توسط پزشک جراح اصلاح می شود.

متخصص اطفال کیست و چه زمانی باید مراجعه کنیم؟ + آنچه در مورد متخصص کودکان باید بدانید!

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به منظور تغییر اندازه و بهبود فرم لاله گوش انجام می شود که با این عمل برجستگی گوش ها برطرف شده و به سر نزدیک می شود.

جراحی رفع غبغب

غبغب به لایه چربی زیر چانه می گویند که وجود این چربی بیشتر به دلایل اضافه وزن، شل شدن پوست و یا ویژگی های ژنتیکی است. رفع غبغب با 5 روش انجام می گیرد که روش های تزریقی باعث تخریب سلولهای چربی می شوند و در روش لیزری باعث سفت شدن پوست و از افتادگی آن جلوگیری می کند و در روش لیپوماتیک چربی ها تخلیه می شوند.

گونه گذاری

در تناسب و چاق شدن صورت تاثیر می گذارد. گونه گذاری با تزریق ژل و چربی یا با جراحی و پروتز انجام می گیرد.

جراحی زیبایی بدن

جراحی زیبایی بدن بیشتر به منظور لاغری انجام می شود و شامل لیفت بازو، لیفت بدن، لیفت کپل، لیپوساکشن و لیفت ران است. عمل جراحی لیفت به معنای برداشتن پوست اضافی بدن است که در بیشتر قسمت های بدن به علت پیری یا کاهش وزن سریع قابل مشاهده است و عمل لیفت را برای تمامی قسمت بدن انجام داد.

لیپوساکشن نیز به معنای برداشتن رسوب های چربی به صورت دائم است. جراحی های پلاستیک و زیبایی برای بهبود ظاهر انجام می شود و روش های انجام آن و نتیجه حاصل از عمل جراحی اهمیت بسیاری دارند.

امروزه افراد زیادی برای به دنبال جراحان زیبایی می گردند تا بتوانند ایراد های اندامی خود را برطرف کنند به عنوان مثال سینه های بزرگتری داشته باشند یا شکم صاف تری داشته باشند یا شکل بینی خود را تغییر بدهند.

جراحی بوکال فت (تخلیه چربی دهانی) چیست؟ + هزینه عمل بوکال فت چقدر است؟

در اینجا محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی را به شما معرفی می کنیم.

1- جراحی زیبایی بینی

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است و دارای محبوبیت خاصی است.

2- جراحی زیبایی پلک

به دلیل هوشیار تر کردن و رفع حالت خستگی در نتیجه ظاهری جوانتر، محبوبیت خاصی بین خانم ها و آقایان دارد و می تواند مشکلات همچون افتادگی پلک را درمان کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آشنایی با تزریق چربی به سینه بیشتر بخوانید.

3- لیزر پوست

استفاده از  لیزر بر روی پوست معمولا از اشعه نور برای خلاص شدن از سلول های آسیب دیده استفاده می شود و خطوط ریز و یا خالهای گوشتی و لک ها برداشته می شوند.

4- کاشت مو

با افزایش سن نیمی از مرد ها و زن ها مو های خود را از دست می دهند که معمولا این موها در اطراف و پشت سر ضخامت خود را حفظ می کنند. همین امر به جراح اجازه می دهد برای کاشت مو مقدار کوچکی از موهای این ناحیه را به نواحی طاس شده انتقال دهند.

5- جراحی لیفت گردن

در این نوع جراحی مشکلات موجود در گردن را جراح با استفاده از تنظیم عضلات موجود در گردن و برداشتن چربی اصلاح نماید.

6- جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت می تواند باعث شادابی و جوانی صورت شود به همین دلیل دارای محبوبیت زیادی است. جراح در این نوع جراحی از اطراف گوش شروع کرده و پوست اضافی را برمی دارد و بروی لایه های عمیق تر پوست کار می کند.

البته لیفت صورت جای خود را به روش های ساده همچون بوتاکس یا لیزر درمانی می دهد.

یائسگی چگونه رخ می دهد؟ + آیا حاملگی در دوران یائسگی امکان پذیر است؟

7- جراحی لیفت بازو

با افزایش سن و شل شدن پوست لیفتینگ بازو به یک چالش بزرگ تبدیل می شود که این امر بیشتر در خانم ها دیده می شود در این جراحی بخش زیرین بازو سفت و محکم می شود و چربی و پوست اضافی برداشته می شود.

قیمت انواع عمل زیبایی چگونه است؟

قیمت عمل زیبایی را نمی توان به طور قطعی گفت. این عمل به یک سری عوامل بستگی دارد از جمله نوع عمل زیبایی و وضعیت بیمار و همچنین دستمزد جراح و تیم وی. برای تعیین عمل زیبایی جراح در جلسه مشاوره وضعیت شما را بررسی و بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد و هزینه ها را نیز تعیین می کند.

سخن پایانی

شما در این مقاله با انواع عمل های جراحی آگاه شدید. همچنین از محبوبترین عمل های جراحی آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

کدام روش جراحی زیبایی بینی بهتر است؟

برای انجام جراحی زیبایی بینی دو روش وجود دارد که عبارتند از جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته ، جراح بینی با توجه به مهارت خود یکی از این دو روش را انتخاب کرده و اقدام به رفع مشکلات بینی می کند.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی زیبایی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه های بیمارستان و متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید