جمعه , 31 فروردین 1403
پزشک متخصص زیبایی

بهترین پزشک متخصص زیبایی کیست؟ + پزشک زیبایی چه کاری انجام میدهد؟

هدف از جراحی زیبایی بهبود ظاهر، عزت نفس و اعتماد به نفس فرد است. جراحی زیبایی را می‌توان روی هر قسمتی از صورت و بدن انجام داد. در این مطلب متوجه می‌شوید که پزشک متخصص زیبایی چه کاری انجام میدهد.


فهرست مطالب


معرفی انواع جراحی زیبایی

کار پزشک زیبایی، انجام انواع جراحی زیبایی است. انواع جراحی زیبایی عبارتند از:

انواع جراحی زیبایی برای صورت

  • بوتاکس
  • لیفت گونه
  • لایه‌برداری شیمیایی
  • جراحی چانه
  • دندانپزشکی زیبایی
  • درم ابریژن
پزشک متخصص زیبایی
  • جوانسازی ابرو/پیشانی (لیفت ابرو)همه جراحی‌ها از جمله عمل‌های زیبایی، خطرناک هستند و ریسک دارند. اگر شاخص توده بدنی شما 30 یا بیشتر است (چاقی) یا دیابت دارید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد عوارضی مانند لخته شدن خون در پاها یا ریه‌ها باشید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر را بخوانید.
  • بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
  • لیفت صورت
  • کانتور صورت
  • پرکننده‌های صورت
  • برطرف کردن چین و چروک صورت
  • لیزر موهای زائد
  • لیفت گردن
  • اتوپلاستی (جراحی گوش)
  • جراحی بینی
  • برطرف کردن مشکلات پوستی (لکه‌ها، رگ‌های عنکبوتی، برطرف کردن جای زخم، حذف تاتو)

انواع جراحی زیبایی برای بدن

  • حذف چربی شکم
  • لیفت بازو
  • تزریق چربی
  • لیفت سینه
  • جراحی کوچک کردن سینه
  • لیفتومیک باسن
  • لیفت داخلی ران
  • لیزر موهای زائد

انتخاب پزشک متخصص زیبایی چگونه است؟

دنبال کردن مراحل زیر به شما در یافتن پزشکی خوب کمک می‌کند که بتواند نتایج مورد انتظار شما را فراهم کند.

اطمینان حاصل کنید که پزشک سعی در ارائه‌ی بالاترین استاندارد را دارد

پس از یافتن یک پزشک متخصص که درمان‌های زیبایی مورد نظرتان را ارائه می‌دهد، نگاه دقیق‌تری داشته باشید. برای اطلاع از تخصص و صلاحیت متخصصان مورد نظر، به وب سایت آن‌ها مراجعه کنید. درباره لیپوساکشن سینه چه می دانید؟ با ارزیابی موارد زیر، اطمینان حاصل کنید که پزشک در ارائه‌ی بالاترین استاندارد تلاش لازم را دارد:

  • سطح تحصیلات و مدارک تحصیلی پزشکی
  • پزشک روی ایمنی بیماران تمرکز دارد
  • کالاهایی که کلینیک و متخصص زیبایی با آن‌ها کار می‌کند از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

پزشک همچنین باید قبل از هر نوع درمانی به شما مشاوره دهد.

محصولاتی را که پزشک استفاده می‌کند، به دقت بررسی کنید

مهم است که پزشک از محصولات تائید شده توسط شواهد و مدارک بالینی قوی استفاده کند، یعنی اینکه این محصولات، آزمایش‌های بالینی و پیش بالینی را گذرانده باشند. علاوه بر این، اگر سال‌هاست که این محصول در بازار عرضه شده و به یک برند تبدیل شده است، یعنی برای مدت طولانی است که مورد استفاده‌ی تعداد زیادی از بیماران قرار می‌گیرد، می‌تواند ایمنی بیشتری داشته باشد.

بهترین دکتر غدد تهران

هنگامی که صحبت از درمان‌های زیبایی با فیلرهای پوستی یا همان ژل می‌شود، انواع مختلفی از ژل‌ها یا فیلرها برای کاربردهای مختلف وجود دارد. از پرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی با ژل سفت تر برای ساخت ساختار و فرم دهی استفاده می‌شود در حالی که از فیلرهای پوستی با ژل نرم‌تر برای حجم دادن بیشتر استفاده می‌شود. برندهای تائید شده و معتبر، تنوع گسترده‌ای از انواع مختلف فیلرهای پوستی دارند. اگر به دنبال یک درمان زیبایی با استفاده از فیلرهای پوستی یا ژل هستید، به عبارت دیگر باید به دنبال یک مارک محصولی باشید که تنوع محصول گسترده‌ای دارد تا پزشک بتواند دقیقاً از نوع ژلی متناسب برای درمان زیبایی شما استفاده کند.

اطمینان حاصل کنید که دید پزشک نسبت به زیبایی، با نظر شما هماهنگ است

زیبایی تا حد زیادی بر اساس احساس شخصی شما از خصوصیات ظاهری است، بنابراین شما نه تنها باید صلاحیت پزشک را بلکه سبک و دید او را نیز ارزیابی کنید. این ارزیابی به شما ایده خوبی می‌دهد که دید و تصور پزشک متخصص نسبت به زیبایی چگونه است. اطمینان حاصل کنید که با نظر پزشک در مورد زیبایی و خصوصیات ظاهری موافق و راحت هستید، زیرا این بدان معنی است که این متخصصین درک خوبی از نگرانی‌های شما و نتیجه‌ی مورد نظرتان خواهند داشت.

و آخر اینکه، در تصمیم گیری عجله نکنید. پس از یافتن پزشک متخصص زیبایی مناسب، یک نوبت برای جلسه‌ی مشاوره رزرو کنید و قبل از اینکه ذهنیت خود را از ظاهرتان بسازید، به آنچه پزشک می‌تواند برای شما انجام دهد گوش دهید.

انجام روش‌های جراحی و غیر جراحی توسط پزشک متخصص زیبایی چگونه است؟

این یک حیطه‌ی پزشکی است که پوست و روش‌های جراحی، از درمان‌های غیر تهاجمی مانند لیزر درمانی گرفته تا اقدامات تهاجمی مانند جراحی‌های بازسازی را در برمی‌گیرد.

برخی از معروف‌ترین روش‌های درمانی مرتبط با عمل‌های زیبایی عبارت‌اند از:

جراحی بازسازی

جراحی بازسازی دو هدف دارد. اول اینکه هدف آن بازگرداندن ظاهر بخش خاصی از بدن است که ممکن است در اثر بیماری، شیوه‌ی درمانی اشتباه یا صدمه آسیب دیده باشد. این موارد شامل خانم‌هایی می‌شود که در طی عمل ماستکتومی یا به خاطر سوختگی قابل توجهی، سینه‌شان را برداشته‌اند. دوم، این عمل می‌تواند عملکرد قسمتی از بدن را بهبود بخشد، گرچه همیشه این ضمانت وجود ندارد. به عنوان مثال، سینه‌های جدید ممکن است دیگر قادر به تولید شیر نباشند، اگرچه سوختگی‌های پوست درمان شده ممکن است تحرک بیمار را افزایش دهد.

نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر چگونه است؟ + لیزر چه فوایدی برای جراحی سینه دارد؟

جراحی فیزیکی

 جراحی فیزیکی یک عمل عمیق است که بر روی بدن و به‌خصوص صورت انجام می‌شود و تنها هدف آن، بهبود ظاهر است. از جمله این روش‌ها می‌توان به عمل برداشتن چربی‌ها مانند لیپوساکشن و کاهش چربی شکم (tummy tuck) (که می‌تواند جزئی یا کامل باشد) اشاره کرد. برخی دیگر از این عمل‌ها برای کاهش شلی پوست هستند که به‌طور عادی با افزایش سن اتفاق می‌افتد.

پزشک متخصص زیبایی

امروزه جراحی‌ها بسیار کم تهاجم‌تر شده‌اند، به این معنی که بریدگی کمتری دارند و خطراتی مانند عفونت، مدت زمان نقاهت و بهبودی طولانی و خونریزی در آن‌ها کمتر است. برای انجام این عمل‌ها، متخصصان زیبایی اغلب از ابزارهایی مانند لاپاراسکوپ و فن‌آوری‌های جدید دیگری استفاده می‌کنند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آشنایی با تزریق چربی به سینه بیشتر بخوانید.

روش‌های غیرتهاجمی

این عمل‌ها، روش‌هایی پزشکی و زیبایی هستند که می‌توانند بدون نیاز به بیهوشی عمومی و جراحی، باعث بهبودی در ظاهر شود. نمونه‌های خوبی از این درمان‌ها شامل لایه برداری یا پیلینگ شیمیایی، سفت کردن پوست و روش‌های جوان سازی پوست با لیزر (لیزر درمانی)، رفع موهای زائد و خال‌کوبی و درمان لکه‌های پوستی و مشکلاتی ازجمله خال، لکه پوستی، آکنه و جای زخم می‌باشد.

در ضمن، برخی از فناوری‌هایی که در زمره‌ی روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌گیرند، تزریق بوتاکس (لینک به مقاله بوتاکس) است که از یک فرم تصفیه شده‌ای از سمی استفاده می‌کنند که به شل شدن عضلات کمک کرده و باعث کاهش چین و چروک و خطوط ریز می‌شود. فیلرهای پوستی یا ژل‌ها نوع دیگری از این فناوری‌ها هستند که تناسب و کانتور بیشتری به صورت می‌دهند و چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند و نوع دیگر، کریستال‌های میکرودرم ابریژن هستند که سلول‌های مرده پوست را بلند می‌کنند تا تولید سلول‌های جدید را تحریک کنند.

تشخیص

متخصص زیبایی همچنین کار ارزیابی و تشخیص شرایط خاصی را انجام می‌دهد که ممکن است باعث تغییراتی در ظاهر جسمی فرد شوند؛ شرایطی مانند آکنه، اگزما، آلرژی و همچنین علائم عدم تعادل هورمونی مانند موهای زائد و افزایش وزن

سایر موارد

متخصصان زیبایی همچنین باید درباره‌ی همه مواردی مانند تناسب اندام، تغذیه، استفاده از لیزر و سایر فن‌آوری‌ها، داروها و داروهای ضد درد و مسکن، درک و دانش عمیقی داشته باشند. بیماران باید قبل از درمان مشاوره شوند، به‌خصوص از آنجا که بسیاری از عمل‌ها می‌توانند منجر به تغییر چشمگیر در ظاهر شوند و متخصص زیبایی باید مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز را در کل مراحل درمان، از جمله مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، در اختیار بیمار قرار دهد.

متخصص غدد شامل چیست؟

پزشک متخصص زیبایی چه روش‌های غیر جراحی انجام می‌دهد؟

امروزه تقریباً همه می‌دانند که بوتاکس و لیزر موهای زائد چیست، اما هنوز بسیاری از آن‌ها اصطلاح پزشک متخصص زیبایی را نمی‌دانند. پزشکان متخصص زیبایی، احتمالاً ارائه دهنده‌ی بیشترین خدمات زیبایی مانند بوتاکس و لیزر مو هستند. هنگامی‌که به یک پزشک متخصص زیبایی راجعه می‌کنید، شما به یک پزشک متخصص و ماهر مراجعه کرده‌اید که در انجام روش‌های حداقل تهاجمی تخصص دارد که به بیماران در حفظ ظاهر و جوانی خود کمک می‌کند. این متخصص همچنین می‌تواند به افرادی که دارای مشکلات جزئی پوستی و پزشکی مانند آکنه شدید یا سوختگی هستند، خدمات ارائه دهد.

عمل‌های زیبایی برای صورت

یک پزشک متخصص زیبایی می‌تواند از چهره شما مراقبت کند، چه شما بیست ساله باشید و یا نگران علائم پیری در آینده باشد یا در حال حاضر چین و چروک‌های در صورتتان دارید. از روش‌های ساده تزریق مانند بوتاکس گرفته تا روش‌های پیشرفته‌تر با استفاده از دستگاه‌های لیزر، هدف از این درمان‌ها این است که صورتتان را تازه و جوان و با پوستی مرطوب و زیبا نگه دارید.

این اعتقاد معمولاً وجود دارد که فقط خانم‌ها این عمل‌ها را انجام می‌دهند، اما این روش‌ها روز به روز در بین مردان نیز محبوب‌تر می‌شوند. مردان نیز مانند زنان دچار خطوط، چین و چروک و افتادگی پوست می‌شوند، بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها نیز می‌خواهند ظاهر جوانی خود را حفظ کنند.

برخی از روش‌های زیبایی صورت نیز ممکن است برای مشکلات رنگ‌دانه پوست (لکه‌ها)، آکنه، جای زخم و سایر مشکلات جدی‌تر روی پوست مورد استفاده قرار گیرد. این درمان‌ها فقط در مورد ظاهر نیست.

روش‌های زیبایی برای بدن

عمل‌هایی که در سایر اندام‌های بدن انجام می‌شود، معمولاً برای جوان‌سازی یا متناسب کردن ناحیه مشکل‌دار طراحی می‌شوند. به طور مثال، ممکن است شخصی برای تزریق فیلر جوانسازی در سینه‌ها یا باسن مراجعه کند، در حالی که دیگری برای جوان سازی دست مراجعه می‌کند. هر چیزی که شما را در مورد اندام گردن به پایینتان آزار دهد، می‌تواند توسط یک پزشک متخصص زیبایی قابل معالجه باشد.

روش‌های زیبایی برای مو

کاشت مو، خدمات ترمیم مو و لیزر موهای زائد، همگی توسط پزشک متخصص زیبایی انجام می‌شود. این خدمات می‌توانند برای راحتی بیمار انجام شوند، مانند انجام خدمات رفع موهای زائد بدن. این خدمات همچنین می‌توانند برای کسانی که موهای نازک و کم‌پشت دارند (ناشی از روند طبیعی پیری یا به خاطر یک بیماری) انجام شود. این خدمات باید توسط یک متخصص زیبایی و دوره‌دیده ارائه شود تا به‌جای نتایج خوب، آسیب‌های بیشتری به شما نرسد.

چگونه با آرایش لب های خود را پرتر و برجسته تر نشان دهیم؟ + ترفند آرایشی برای برجسته کردن لب

سایر خدمات ارائه شده توسط پزشکان متخصص زیبایی

برخی متخصصان زیبایی همچنین درمان‌های بلند مدتی را ارائه می‌دهند که شامل مکمل‌هایی منحصربه‌فرد، روش‌های زیبایی، کرم‌ها، لوسیون ها و سایر محصولات ساخته شده یا ارائه شده توسط یک پزشک معین می‌شوند. همه پزشکان این خدمات را ارائه نمی‌دهند، اما بهترین متخصصان زیبایی، حداقل برای افرادی که نیازهای خاصی دارند برنامه‌هایی را در نظر می‌گیرند.

یک پزشک زیبایی به خوبی آموزش دیده است و خدمات گسترده‌ای را در یک محیط پزشکی امن ارائه می‌دهد. این متخصصان نسبت به سایر ارائه‌دهندگان بسیاری از خدمات زیبایی پایه و کم‌تجربه و کاملاً آموزش ندیده، قابل اعتمادتر هستند.

اگر می‌خواهید به یک پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید، همیشه باید روند درمانتان با یک مشاوره اولیه شروع شود. پزشک باید پوست شما یا مناطق مورد نظر دیگر در بدنتان را بررسی کند و مناسب‌ترین روش درمانی را برای شرایط خاص شما تعیین کند. ممکن است از اینکه چه روش زیبایی را می‌خواهید انجام دهید، ایده‌ای در ذهن داشته باشید، اما پزشک ممکن است روش دیگری را انجام دهد که حتی بهتر عمل کند.

جراح پلاستیک و زیبایی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در جراحی زیبایی، تمرکز بر بهبود ظاهر است. بهبود زیبایی، تناسب و فرم صورت مهم ترین اهداف جراح زیبایی هستمد. کار جراح زیبایی، تغییر و یا بازسازی بخش هایی از بدن از منظر زیبایی است.

هدف یک جراح پلاستیک، ترمیم و بازیابی شکل و عملکرد طبیعی بدن است. جراح پلاستیک علاوه بر بهبود زیبایی و تناسب ظاهری اعضای بدن، بخش هایی از بدن را که در اثر تصادفات ،سوانح، برخی بیماری ها و مشکلات مانند اختلالات ژنتیکی، دچار مشکلات حاد شده اند، ترمیم یا تعویض می کند. در واقع یک جراح پلاستیک، دانش و مهارت تخصصی طراحی یک بافت، پیوند پوست، مدیریت زخم های پیچیده را داراست.

حوزه فعالیت یک جراح پلاستیک گسترده تر از یک متخصص زیبایی است. جراح پلاستیک علاوه بر بهبود و بازسازی زیبایی ظاهری فرد، وظیفه ترمیم اعضای آسیب دیده بیمار در اثر سوانح و بیماری ها را هم بر عهده دارد. در واقع جراحی زیبایی بخشی از جراحی پلاستیک و بارزترین بخش کار یک جراح پلاستیک است.

جراحی زیبایی چرا انجام می‌شود؟

به این دلیل که جراحی زیبایی می‌تواند تغییرات پایدار و چشمگیری در ظاهر شما ایجاد کند، مهم است که بفهمید این تغییرات چگونه می‌توانند بر شما تاثیر بگذارند. قبل از قرار ملاقات با جراح زیبایی، انگیزه‌هایتان را برای تغییر ظاهر خود در نظر بگیرید.
خوب است این موضوع را بدانید که بسیاری از خصوصیات بدنی را می‌توان با موفقیت از طریق جراحی زیبایی تغییر داد و بعضی‌ها را نه.

معرفی 4 متخصص برتر جراحی پلاستیک و زیبایی به انتخاب مجله خبری دندانپزشکی تهران

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی هستند؟

کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی هستید، اگر:

  • در مورد آنچه می‌توان انجام داد، انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید.
  • با خطرات پزشکی، اثرات جسمی در دوران بهبودی، نحوه تاثیر عمل جراحی به صورت شخصی و حرفه‌ای، تغییر شیوه زندگی در دوره بهبودی و هزینه‌های مربوط به آن آشنا باشید.
  • شرایط پزشکی مزمن را تحت کنترل قرار دهید.
  • سابقه سیگار کشیدن نداشته باشید، یا سیگار و محصولات نیکوتین را به مدت چهار تا شش هفته قبل و بعد از عمل ترک کنید.
  • برای برخی از جراحی‌ها بتوانید 6 تا 12 ماه وزنتان را ثابت نگه دارید.

ریسک‌های جراحی‌های زیبایی چیست؟

همه جراحی‌ها از جمله عمل‌های زیبایی، خطرناک هستند و ریسک دارند.
اگر شاخص توده بدنی شما 30 یا بیشتر است (چاقی) یا دیابت دارید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد عوارضی مانند لخته شدن خون در پاها یا ریه‌ها باشید.
سیگار کشیدن هم خطرات جراحی را افزایش می‌دهد و در درمان اختلال ایجاد می‌کند.
با جراحتان در مورد این خطرات و سایر موارد مربوط به سابقه سلامتی خود صحبت کنید.
عوارض احتمالی هر عمل جراحی عبارتند از:

  • عوارض مربوط به بیهوشی از جمله ذات‌الریه، لخته شدن خون و به ندرت مرگ.
  • عفونت در محل برش که ممکن است زخم را بدتر کند و نیاز به جراحی اضافی وجود داشته باشد.
  • تجمع مایعات در زیر پوست.
  • خونریزی خفیف که در نتیجه ممکن است به یک عمل جراحی دیگر یا به تزریق خون نیاز پیدا کنید.
  • ایجاد اسکار غیر طبیعی.
  • بی‌حسی و سوزن‌سوزن شدن در اثر آسیب عصبی که ممکن است دائمی باشد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با متخصص زیبایی و جراحی آشنا شدید. همچنین از انواع جراحی زیبایی آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

آیا جراحی های زیبایی عواض دارد؟

در صورتی که برای انجام جراحی های زیبایی صورت به بهترین جراح مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید دچار عارضه ای نخواهید شد.

جراحی بینی گوش چه مشکلاتی را رفع می کند؟

با جراحی زیبایی گوش می توان برجستگی گوش ها ، بزرگی گوش و غیره را برطرف نمود.

پیشنهاد ما به شما

بهترین دکتر غدد تهران

بهترین دکتر غدد تهران

متخصص غدد و متابولیسم کیست؟ متخصص غدد به انگلیسی Endocrinologist نامیده می‌شود. این متخصص پزشکی است …

دیدگاهتان را بنویسید