جمعه , 10 فروردین 1403
جدیدترین مقالات
تزریق چربی به سینه

آشنایی با تزریق چربی به سینه + بهترین دکتر تزریق چربی به سینه چه کسی است؟

تزریق چربی به منظور حجم دهی سینه با استفاده از برداشت چربی از نواحی از بدن که انباشت چربی دارند، صورت می گیرد. این روش به گونه ای طراحی شده است که به بهبود حجم و اندازه سینه کمک می کند و در بسیاری از موارد، نتایج ماندگار و طولانی مدتی را به همراه دارد. تزریق چربی که با عنوان گرافت چربی نیز شناخته می شود، این امکان را برای جراح پستان فراهم می‌کند که از سلول های چربی یک ناحیه از بدن برای حجم دهی بیشتر سینه‌ها استفاده کند، بی آن که نیازی به قرارگیری پروتز باشد. تزریق چربی، راه حلی طبیعی در احیای حجم و فرم سینه می باشد. معمولا به دلیل بالا رفتن سن، کاهش وزن، بارداری و شیردهی از حجم سینه ها کاسته می شود. درباره ایمپلنت دندان بدانید.


فهرست مطالب


آشنایی با تزریق چربی و کاربردهای آن

تزریق چربی روشی است که برای نواحی مختلف بدن انجام می گردد، چربی از بدن خود فرد بود و تقریبا نیمی از میزان چربی تزریق شده جذب می گردد و از بین می رود و این در صورتی است که نیم دیگر آن تا چندین سال باقی می ماند. این روش زیبایی بدون عارضه بوده و در صورت آنکه صحیح انجام گردد بسیار رضایت بخش خواهد بود.

تزریق چربی به سینه

اگر نیاز به حجم زیادی چربی باشد می توان آن را طی دو مرحله تزریق انجام داد در واقع تزریق‌چربی جهت افزایش حجم سینه، باسن، واژن، ساق، دست و صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت وجود فرورفتگی در هر بخش از ناحیه بدن می توان آن را با تزریق چربی اصلاح نمود. نکته ای بسیار مهم این است که تزریق‌چربی یک روش کاملا بدون عارضه و ضرر است.

کاشت مو

تزریق چربی برای چه افرادی قابل انجام دادن است؟

افرادی که می خواهند سینه های خود را با چربی حجیم کنندو افزایش سایز سینه داشته باشند، می توانند این کار را انجام بدهند. اما باید به محدودیت های این روش توجه کرد. افرادی که سینه های صافی دارند و سینه آنها کوچک است و به عنوان مثال باسن بزرگ یا شکم بزرگ دارند. البته درباره فیکسچر ایمپلنت بیشتر بخوانید. که می توان از چربی این نواحی برای تزریق به سینه استفاده کرد. بسیاری از خانم ها که درخواست انجام تزریق چربی دارند، چربی کافی در بدن خود ندارند. به علاوه کسانی که کاندید این عمل هستند نباید افتادگی سینه داشته باشند. و در نهایت نتیجه تزریق‌چربی به سینه بعد از حداقل 3 بار تزریق مشخص می شود. پ به طور کلی کاندیدای تزریق چربی به سینه :

  • افراد جای سینه دارند اما سینه های صافی دارند.
  • نباید افتادگی سینه داشته باشند.
  • باید در نقاطی از بدن خود چربی کافی برای برداشت داشته باشند.

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟

مقدار کمی از چربی بعد از تزریق، جذب بدن می شود. در کل، این تزریق به عنوان یک روش دائمی در نظر گرفته می شود. نتایج نیز به عواملی از قبیل: تکنیک و تجربه جراح، محل برداشت چربی و هم چنین میزان چربی که تزریق می شود، بستگی دارد.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: مراحل روکش دندان تصویری

جهت حاصل شدن بهترین نتایج، مهم است که وزن بدنی در حالت ثابت و ایده آلی نگه داشته شود. با بالا رفتن سن، ممکن است تغییراتی در بافت سینه مشاهده شود، که جزء اثرات طبیعی افزایش سن می باشد.

بهترین پزشک متخصص زیبایی کیست؟ + پزشک زیبایی چه کاری انجام میدهد؟

بهترین دکتر تزریق چربی به سینه کیست؟

تزریق‌چربی به سینه یک عمل جراحی است که در آن چربی به کمک لیپوساکشن، از یک قسمت بدن برداشته شده و سپس به سینه تزریق می‌شود. این روش می‌تواند سایز سینه را حدود 1 سایز افزایش دهد. نتیجه آن نیز بسیار طبیعی است. در این روش برخلاف پروتز سینه، هیچ‌گونه جسم خارجی در سینه قرار داده نمی‌شود. از آنجایی که چربی کاملاً طبیعی است و از بدن خود فرد استخراج می‌شود، نتیجه ایمن و طبیعی خواهد بود.

از دیگر مزایای این روش این است که کل بدن را تغییر شکل می‌دهد. با توجه به اینکه چربی از سایر قسمت‌های بدن برداشته می‌شود، یک تیر و دو نشان می‌زنید. چرا که نواحی دارای چربی اضافه (مانند شکم) لاغرتر شده و در عوض، سایز سینه افزایش می‌یابد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نحوه انجام عمل کوچک کردن سینه با لیزر را بخوانید.

به علاوه، تقریباً هیچ جای زخمی روی سینه باقی نخواهد ماند. در طی انتقال چربی، چربی از طریق برش‌های بسیار ریز به سینه‌ها تزریق می‌شود. این برش‌های کوچک عملاً هیچ جای زخمی روی پوست باقی نمی‌گذارند. در حالی که روش‌هایی مانند پروتز سینه، روی پوست جای زخم باقی می‌گذارند.

تزریق چربی به سینه

با این حال، بهره‌مند شدن از این مزایا، مشروط به این است که برای انجام جراحی به یک پزشک مناسب مراجعه کنیم. بهترین دکتر تزریق‌چربی به سینه کسی است که مدرک معتبری داشته باشد و علاوه بر آن، از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشد.

با پرس و جو از دیگران و بررسی نتایج جراحی‌های انجام شده توسط پزشکان شهر خود، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. این مرحله را بسیار جدی بگیرید. زیرا اگر در انتخاب جراح مناسب دقت کافی به خرج ندهید، احتمال دارد که دچار عوارض جانبی‌خطرناکی شوید.

چطور ماندگاری بوی عطر را افزایش دهیم؟ + معرفی راهکارهای افزایش خط بوی عطر

تزریق‌چربی چه عوارض و خطراتی دارد؟

به طور کلی، بزرگ کردن سینه با انتقال چربی، یک روش بی‌خطر محسوب می‌شود. با این حال، این روش نیز مانند همه جراحی‌های دیگر، می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. احتمال بروز عوارض جانبی در صورت مراجعه به پزشکان نامعتبر بسیار بیشتر خواهد بود.

سه خطر اصلی این روش عبارت‌اند از:

نکروز چربی:

به مرگ سلول‌های چربی، نکروز چربی گفته می‌شود. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که چربی در طول فرآیند انتقال، اکسیژن کافی دریافت نکند. این رویداد باعث مرگ سلول‌های چربی خواهد شد. سلول‌های چربی مرده، می‌توانند حباب‌ها و توده‌هایی را در بافت سینه ایجاد کنند.

پیامدهای نکروز چربی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد توده‌های دردناک
  • تشکیل توده‌های کیستیک چربی
  • تشکیل توده‌های کلسیفیکاسیون سخت
  • قرمزی اطراف توده‌ها
  • کبودی اطراف توده‌ها
  • ایجاد بافت اسکار
  • درد در بافت اطراف
  • تغییر رنگ پوست
  • ناهمواری پوست
  • تغییر در شکل و ظاهر سینه

توده‌های ناشی از نکروز چربی می‌توانند شبیه توده‌های سرطان سینه باشند؛ بنابراین باید توسط پزشک معاینه شوند. زمانی که پزشک مطمئن شد که توده‌ها سرطانی نیستند، می‌توانید درمان توده‌ها را آغاز کنید. گاهی اوقات، توده‌های ناشی از نکروز چربی خود به ‌خود برطرف می‌شوند؛ به خصوص اگر توده‌ها دردناک نباشند یا علائم خاصی ایجاد نکنند.

از سوی دیگر، توده‌هایی که باعث درد یا ایجاد هرگونه مشکلی می‌شوند، ممکن است نیاز به خارج شدن داشته باشند. در صورت لزوم، جراح توده‌های نکروز چربی را با جراحی برمی دارد.

جراح ابتدا ناحیه مورد نظر را با استفاده از بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌کند و از سونوگرافی برای یافتن توده‌ها کمک می‌گیرد. سپس از یک سوزن برای برداشتن توده‌ها استفاده می‌کند. بهبودی بعد از این جراحی، ممکن است چند هفته طول بکشد.

آشنایی با روتین پوستی + بررسی بهترین روتین پوستی در پاییز

عفونت:

احتمال بروز عفونت ناشی از تزریق‌چربی به سینه، نسبتاً کم است. چرا که این روش یک جراحی کم تهاجم محسوب می‌شود. برش‌های مورد نیاز برای تزریق چربی بسیار کوچک‌اند. علاوه بر آن، چربی مورد استفاده از بدن خود شما استخراج می‌شود که خطر پس زدن یا آلرژی را کاهش می‌دهد.

با این حال، همه جراحی‌ها خطر عفونت را –چه کم و چه زیاد- به همراه دارند. بهتر است قبل از عمل، در این باره با پزشک صحبت کنید. به خصوص اگر:

  • سیستم ایمنی ضعیفی دارید
  • سیگار می‌کشید
  • سابقه عفونت دارید

مراجعه به یک جراح معتبر در یک مطب بهداشتی، در کاهش احتمال ابتلا به عفونت بسیار مؤثر است.

بازجذب چربی:

چربی یک ماده طبیعی است که بدن از آن برای تأمین انرژی استفاده می‌کند. بدن با چربی‌های منتقل شده به سینه‌ها مانند سایر چربی‌های بدن رفتار می‌کند. این بدان معناست که بدن شما می‌تواند چربی‌های سینه را جذب کند. در واقع، امکان جذبِ تا 50 درصد از چربی‌تزریق شده توسط بدن وجود دارد.

این می‌تواند به این معنی باشد که آنقدر که انتظار داشتید، افزایش سایز مشاهده نخواهید کرد. در صورت صلاحدید جراح، می‌توانید برای افزایش سایز بیشتر، چربی بیشتری به سینه‌ها انتقال دهید. البته ناگفته نماند که این اتفاق ممکن است احتمال نکروز چربی را بیشتر کند.

بررسی دوره نقاهت و مراقبت های بعد از تزریق چربی به سینه

بعد از تزریق‌چربی، مقداری ورم و کبودی در ناحیه ای که لیپوساکشن انجام شده است، مشاهده می شود که البته بعد از گذشت هفت تا ده روز برطرف خواهد شد.

از کجا بفهمیم رژ لب بدون سرب است؟ + معرفی بهترین رژ لب بدون سرب

طول دوره نقاهت حجم دهی سینه با تزریق‌چربی به نوع روش و هم چنین متغیرهای طبیعی بستگی دارد. اما راهنمای کلی به شرح زیر می باشد:

  • برداشت پانسمان: هفت تا ده روز بعد
  • بازگشت به محل کار: دو تا چهارده روز بعد
  • رفتن به استخر: چهار تا شش هفته بعد
  • ورزش و رابطه جنسی: چهار تا دوازده هفته بعد

در کل این گونه می توانیم بگوییم که طول دوره نقاهت تزریق چربی به سینه در حدود دو تا دوزاده هفته می باشد. معمولا از بیمار خواسته می شود به مدت یک تا دو هفته گن مخصوصی را که در اختیارش قرار می گیرد، بپوشد.

سخن پایانی

شما در این مقاله با تزریق چربی به سینه آشنا شدید. همچنین از انتخاب بهترین دکتر آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

نتیجه تزریق چربی به سینه چه زمانی مشخص می‌شود؟

برای اینکه نتیجه نهایی و مفیدی از تزریق چربی به سینه بگیرید حداقل باید سه مرتبه این کار را نزد متخصص پستان انجام دهید. طی این مدت باید میزان جذب چربی در هرکدام از سینه‌ها بررسی شود تا در مراحل بعدی دوباره به میزان کافی به هر سینه چربی تزریق شود. این پروسه باید طی زمان انجام بگیرد و پزشک باید وضعیت بیمار را در نظر گرفته تا بیمار به نتیجه مطلوبی دست یابد.

چه میزان از چربی تزریق شده به سینه باقی می‌ماند؟

تقریبا 60 درصد چربی تزریق شده به سینه باقی می‌ماند. طبق آمارهای جهانی حدود 40 درصد از چربی تزریق شده از بین می‌رود. بنابراین پزشک سعی می‌کنند کمی بیشتر چربی تزریق کند که با احتساب میزان از دست رفته در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل شود.

پیشنهاد ما به شما

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم لنزهای چشم دارای انواع مختلفی هستند و اگر به دنبال این هستید …

دیدگاهتان را بنویسید