شنبه , 1 اردیبهشت 1403

روکش دندان عصب کشی شده

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بخشی از دندان تان شکسته شده باشد یا اینکه بیش از حد پوسیده باشد؟ در چنین شرایطی بهترین روش درمان استفاده از روکش دندان می باشد.

در دندانهای عصب کشی شده معمولا توصیه می شود که از روکش هم استفاده کنند تا مواد عصب کشی خراج نشود و مقاومت دندان افزایش یابد.

روکش دندان معمولا بعنوان آخرین گزینه در دندانپزشکی استفاده می شود یعنی ابتدا سعی می شود دندان آسیب دیده را ترمیم کنند و در آخر برای حفظ سلامت دندان از روکش استفاده می کنند

روکش دندان در واقع کلاهکی می باشد که متناسب با دندان هر شخص ساخته می شود و سپس دور تا دور دندان قرار می گیرد. با انجام این کار مقاومت دندان بالا می رود و از شکستگی دندان جلوگیری می کند.

خیلی از اوقات زمانیکه ما برای ترمیم دندان خود به دندانپزشکی مراجعه می کنیم نیاز است تا بعد از عصب کشی از روکش دندان استفاده کنیم تا طول عمر دندان ما افزایش پیدا کند.

روکش دندان فقط برای دندانهای عصب کشی شده به کار نمی رود بلکه برای دندانهای جلو نیز به کار می رود یعنی اگر دندانهای جلوی شما ترک خورده یا شکسته است می توانید از روکش دندان جلو استفاده کنید. این روکش های کاملا متناسب با دندان شما ساخته می شود و کاملا هم رنگ سایر دندانهای شما می باشد یعنی از بیرون کسی نمی تواند متوجه روکش دندان شود که این یکی از مزیت های روکش می باشد.

انواع روکش دندان

روکش دندان انواع مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. مهمترین نکته در انتخاب این روکش ها سلیقه افراد و میزان هزینه آن می باشد.

همه چیز درباره لمینت دندان + بررسی انواع لمینت و مادگار آن‌ها

1-روکش سرامیکی

روکش سرامیکی همانطور که از نام آن پیدا شبیه سرامیک می باشد که مقاومت بالای داشته و در برابر لکه مقاوم می باشد. این روکش ها را می توان مطابق به رنگ دندان طراحی کرد اما بعد از ساخت دیگر نمی توان رنگ آن را تغییر داد.

مهمترین مزیت این روکش هم رنگ بودن آن با سایر دندانها و استحکام بالای آن می باشد. همچنین به دلیل مواد به کار رفته در آن هیچ عوارضی برای لثه ندارد و حساسیتی ایجاد نمی کند.

2-روکش فلزی

روکش های فلزی در گذشته بسیار پر طرفدار بود و کسانیکه دندانهای خود را می کشیدن معمولا از روکش فلزی استفاده می کردند. این روکش ها امروز نیز به کار می روند و کسانیکه توانایی مالی ضعیفی دارند معمولا برای دندانهای آسیاب خود ترجیح می دهند از روکش فلزی استفاده کنند.

روکش ها مقاومت بالای دارد اما به دلیل اینکه از فلز ساخته می شود ممکن است در فصل سرما کمی شما را اذیت کند یا اینکه به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهد. در برخی موارد نیز دیده شده این روکش های فلزی باعث التهاب لثه شده است که البته این مورد بسیار نادر می باشد.

بهترین روکش دندان کدام است؟

بطور دقیق نمی توان گفت که بهترین روکش کدام است زیرا هر فردی باید متناسب با شرایط خود یکی را انتخاب کند. در حالت کلی می توان گفت که هر دوی این روکش ها در اصل یه کار را انجام می دهند و تنها تفاوت آنها در کیفیت و میزان ماندگاری آنها می باشد.

لمینت دندان چقدر طول میکشد + مراحل لمینت

بیشتر افراد ترجیح می دهند از روکش سرامیکی استفاده کنند آن هم به دلیل هم رنگ بودن آن با سایر دندانها که این می تواند باعث زیبا شدن لبخند آنها شود.

بهترین زمان برای روکش کردن دندان

ما در جامعه ای بزرگ شده ایم که خیلی به دندانهای خود اهمیتی نمی دهیم برای همین معمولا تا زمانیکه کاملا دندانهای ما درد نگرفته به پزشک مراجعه نمی کنیم. در حالیکه اگر ما هر روز از دندانهای خود مراقبت کنیم و بصورت دوره ای برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنیم قطعا دندانهای سالم تری خواهیم داشت و دیگر نیاز به روکش نیست.

بهترین زمان برای روکش کردن دندان بلافاصله بعد از ترمیم می باشد زیرا زمانیکه دندانپزشک دندان شما را ترمیم می کند باید بلافصله از روکش استفاده کنید تا مواد عصب کشی از دندان شما خارج نشود و فشار زیادی روی دیوار دندان آسیب دیده وارد نشود.

تفاوت روکش دندان با ایمپلنت

ایمپلنت در واقع یک روش جایگزین برای دندانهای مصنوعی می باشد. یعنی زمانیکه دندانهای شما به قدری آسیب دیده که نمی توان آنرا ترمیم کرد و مجبور به کشیدن دندان می باشد در این شرایط باید از ایمپلنت دندان استفاده کنید.

در روش ایمپلنت باید ریشه دندان شما بصورت کامل خارج شود سپس یک میله فلزی بعنوان ریشه داخل لثه شما قرار داده می شود که روی آن کلاهک دندان قرار داده می شود.

ایمپلنت طول عمر بسیار بالای دارد و می تواند بین 15 تا 20 سال عمر کند که البته این طول عمر بستگی به مراقبت شما از آنها دارد.

قیمت لمینت دندان در سال 1401

قیمت انواع ایمپلنت دندان بستگی به نوع ایمپلنت انتخاب شده و میزان تجربه دکتر متخصص ایمپلنت دارد. شما می توانید با توجه به توان مالی خود این نوع ایمپلنت ها را انتخاب کنید.

تفاوت روکش دندان با ایمپلنت در این می باشد که در روش ایمپلنت باید ریشه دندان صورت کامل خارج شود و از فلزی تیتانیوم بعنوان ریشه استفاده می شود اما در روکش دندان نیازی به خارج کردن ریشه نمی باشد و در واقع روکش روی دندان قرار می گیرد.

معرفی کلینیک دندانپزشکی دکتر مژگان آزاد خواه

كليه كارهاى ايمپلنت همراه با ضمانت نامه كتبى و با استفاده از جديدترين متدها و سيستم هاى روز دنيا توسط دکتر ارائه مى گردد.

دكتر آزادخواه مدرك دندانپزشكى ديجيتال (Digital dentistry ) را از دانشگاه تهران در سال ٢٠١٩ و زير نظر آقاى دكتر عليرضا رضايى و آقاى دكتر ركن دريافت نموده است كه دندانپزشكى ديجيتال تحولى نو در علم نوين دندانپزشكى محسوب مى گردد. 

دكتر مژگان آزادخواه جراح دندانپزشك، فارغ التحصيل سال ١٣٧٥ از دانشگاه دندانپزشكى مشهد و شماره نظام پزشكى ٥٧٦٨٨ داراى ٢٣ سال سابقه كار در حيطه دندانپزشكى با تجربه بالا و يكى از بهترين دندانپزشكان ترميمى و زيبايى واقع در خيابان ونك، ملاصدرا ى تهران است كه داراى فلوشيپ ترميمى زيبايى Esthetic cosmetic در سال هاى ٢٠٠٨ و ٢٠١٣ مى باشد كه دوره ى دندانپزشكى ترميمى و زيبايى را در حضور پروفسور دکتر برقى و آقاى دكتر يزدانى در سال ٢٠١٣ گذرانيده است. 

كليه اعمال مربوط به دندانپزشكى در فضایی كاملاً بهداشتى و استريل با نظارت بسيار دقيق صورت مى‌گيرد و تمامى مواد مورد استفاده در مطب داراى بالاترين كيفيت بوده و از برند هاى بسيار معروف و معتبر استفاده مى‌گردد. ويزيت و مشاوره در اين مركز رايگان است و تمام سعى اين مركز بر اين است كه محيطى آرام و دلنشين را براى بيماران فراهم نمايد.

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر چیست؟ + آیا لمینیت نیاز به جرم گیری دارد؟ + ویدیو روش هر کدام از آن‌ها

برای دریافت وقت مشاوره رایگان ایمپلنت یا ارتودنسی می توانید به سایت دکتر مژگان آزادخواه به نشانی اینترنتی www.drmojganazadkhah.com مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

02188616310

02188605541

پیشنهاد ما به شما

بلیچینگ و لمینت دندان

آیا بلیچینگ بهتر است یا لمینت دندان + بررسی تفاوت‌های تفاوت بلیچینگ و لمینت و کامپوزیت

زیبایی دندان یکی از خواسته های هر فردی است و برای رسیدن به دندان هایی …

دیدگاهتان را بنویسید