جمعه , 31 فروردین 1403

ویزای 491 استرالیا؛ ویزای تخصصی با اسپانسر فامیلی و نواحی کم جمعیت

ویزای ۴۹۱ استرالیا نوعی ویزای کاری یا مهارتی (Skilled Work) است. ویزاهای ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۹۱ در این دسته هستند و به مهارت و کار ارتباط دارند. ویزای ۴۹۱ استرالیا مختص به نواحی کم‌جمعیت استرالیا یا همان regional Australia است. به نواحی‌هایی به‌جز ملبورن، سیدنی و بریزبین که جمعیت کمتری دارند، regional Australia گفته می‌شود. این ویزا موقت بوده و تا ۵ سال به شما اجازه‌ی کار و تحصیل در نواحی کم‎‌جمعیت استرالیا را می‌دهد. در این نوشتار، شرایط اخذ این ویزا را مطالعه خواهید کرد.

انواع ویزای 491 استرالیا

داوطلبان می‌توانند توسط اسپانسرشیپ ایالتی یا فامیلی برای اخذ ویزا اقدام کرده و با رعایت الزامات هر یک از این جریان‌های مهاجرتی، اقامت استرالیا را به دست آورند. به‌طورکلی انواع ویزای 491 استرالیا به دودستۀ زیر تقسیم می‌شوند:

1)اخذ ساب کلاس 491 از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی

همان‌طور که بستگان درجۀ اول یا دوم متقاضیان، بالای 18 سال سن داشته و مقیم دائم استرالیا یا شهروند این کشور دریکی از نواحی کم‌جمعیت تعیین‌شده شمرده می‌شوند، می‌توانند اسپانسر آن‌ها شده و به تسهیل فرآیند اخذ این ویزا، کمک کنند.

2)اسپانسر ایالتی

در این جریان مهاجرتی، متقاضیان ابتدا باید رشتۀ موردنظر خود را از لیست مشاغل موردنیاز نواحی تأییدشدۀ استرالیا انتخاب کنند. پس از بررسی شرایط و محاسبۀ امتیازات لازم در شغل انتخابی، همان‌طور که متقاضیان حداقل رتبۀ لازم را به دست آورده باشند، موردحمایت یکی از ایالت‌های کم‌جمعیت استرالیا قرارگرفته و می‌توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند.

مراحل دریافت ویزای 491 استرالیا

متقاضیان در مرحلۀ اول اخذ ویزای 491، باید به‌روزترین لیست مشاغل موردنیاز استرالیا که موردپذیرش نواحی کم‌جمعیت است را ارزیابی کرده و کد شغلی مناسب را با توجه به اهداف، مهارت‌ها و علایق خود، انتخاب کنند. سپس لازم است تا با استفاده از خدمت و مشاورۀ دفاتر حقوقی معتبر، مدارک موردنیاز سازمان‌های ارزیابی‌کنندۀ این کشور را نیز جمع‌آوری و نسبت به دریافت تأییدیۀ ارزیابی مهارتی مثبت خود، اقدام کنند.

آیا می توانید به عنوان یک آرایشگر درآمد خوبی کسب کنید؟

کارگران ماهر و متخصصان بین‌المللی پس از معادل‌سازی مدارک خود و دریافت نتایج ارزیابی مهارتی، می‌توانند با توجه به امتیازات گرفته‌شده و استفاده از اسپانسر خانوادگی یا ایالتی، درخواستی مبنی بر اشتغال در استرالیا ارسال کنند. پس از دریافت دعوت‌نامۀ ثبت ویزا، داوطلبان تقریباً 60 روز زمان خواهند داشت تا برای دریافت ساب کلاس 491 اقدام کرده و هزینه‌های مربوط به این فرآیند را نیز پرداخت کنند.

به‌طورکلی، بعضی از مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای 491، عبارت‌اند از:

  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات؛
  • مدارک مربوط به اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی؛
  • سوابق کاری در 10 سال گذشته (ارائۀ فیش حقوقی، بیمه و…)؛
  • گواهی ارزشیابی پزشکی؛
  • گذرنامۀ معتبر؛
  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی و…)؛
  • مدارک ازدواج (در صورت تأهل)؛
  • مدارک اثبات عدم سوءپیشینه؛
  • مدارک بیومتریک؛

هزینه دولتی ویزای 491 استرالیا

هزینه‌های دولتی ویزای 491 استرالیا برای شخص متقاضی اصلی و اعضای خانواده ایشان، گوناگون است. به این صورت که متقاضی ویزا باید 4045 دلار استرالیا پرداخت کند و همسر متقاضی و عضو خانواده بالای 18 سال، 2020 دلار استرالیا و عضو خانواده زیر 18 سال نیز باید 1015 دلار استرالیا را پرداخت کنند.

مدت‌زمان دریافت ویزای 491 استرالیا

بسیار خب دوستان، برای گرفتن انواع ویزاها، ازجمله ویزای مهارت، نمی‌توان مدت‌زمان معینی را بعد از تنظیم قرارداد تا صدور ویزا، مشخص کرد و این مواعد با توجه به هر پرونده‌ای گوناگون است ولی اگر بخواهیم مدت‌زمان تقریبی را برایتان بگوییم، باید ذکر شود که زمان انجام 70 درصد از درخواست‌های ویزا تقریباً 7 ماه و زمان انجام 30 درصد از درخواست‌های ویزا تقریباً 10 ماه، خواهد بود. ولی این مواعد همگی به‌صورت حدودی بوده و هیچ فردی نمی‌تواند مدت‌زمان معینی را بیان کند.

تفاوت گوتا و کن کاغذی

شرایط دریافت ویزای 491 استرالیا

از مهم‌ترین الزامات مهاجرت به استرالیا توسط ساب کلاس 491، شرکت در سیستم امتیازبندی این کشور و کسب حداقل نمرۀ قابل‌قبول است؛ و اینکه متقاضیان برای اخذ این ویزا باید به‌واسطۀ اسپانسر خانوادگی یا یکی از ایالت‌های مشخص‌شده اقدام کرده و متعهد شوند که در مدت اعتبار ویزا، در آن منطقه اقامت داشته باشند؛ قابل‌ذکر است که بر طبق قانون دولت استرالیا، دارندگان این ویزای امکان جابه‌جایی در دیگر نواحی مورد تأیید این کشور را نیز خواهند داشت.

محاسبۀ امتیاز ویزای 491 استرالیا نیز با توجه به معیارهایی ازجمله سن داوطلبان، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و میزان تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. هرچقدر امتیاز متقاضیان در این سیستم بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ساب کلاس 491 خواهند داشت. از شرایط مهم دیگر این ویزا، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • سوابق کاری مرتبط؛
  • دریافت ارزیابی مهارتی مثبت توسط یک سازمان واجد شرایط؛
  • برخورداری از معیارهای سلامت و شخصیت (عدم سوءپیشینه و سوابق کیفری)؛
  • کسب دست‌کم 65 امتیاز در سیستم امتیازبندی استرالیا؛
  • تسلط قابل‌قبول به زبان انگلیسی؛
  • برخورداری از اسپانسرشیپ فامیلی یا یک ایالت مورد تأیید؛
  • وجود حرفۀ موردنظر متقاضی در لیست مشاغل موردنیاز؛

ویزای 491 استرالیا جایگزین ویزای 489

ویزای 489 استرالیا یک ویزای 4 سالۀ موقت بود که در سال 2019 منسوخ و توسط ساب کلاس 491، جایگزین شد. این ویزا به متقاضیان اجازه می‌داد تا پس از گذشت 2 سال از زمان اشتغال در رشتۀ موردنظر خود، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

از مزیت‌های ویزای 491 نسبت به ساب کلاس 489، می‌توان به برخورداری دارندگان این ویزا از بیمۀ بهداشتی رایگان استرالیا از ابتدای ورود به این کشور اشاره کرد؛ و اینکه مدت تعیین‌شده برای اقامت متقاضیان ویزای 491، بیشتر بوده و باعرضه‌ی طیف وسیعی از گزینه‌های شغلی مناسب در نواحی کم‌جمعیت، امتیازات بیشتری را در سیستم امتیازبندی استرالیا نیز به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

همه چیز درباره لیفت لثه همراه با جراحی لثه

مزایای دریافت ویزای 491 استرالیا

در کنار کوتاه‌ و ساده‌تر بودن پروسۀ اخذ ساب کلاس 491 نسبت به دیگر انواع ویزای کار استرالیا، این ویزا مزایا و امکانات دیگری نیز در اختیار متقاضیان بین‌المللی قرار می‌دهد که ازجملۀ آن‌ها، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تبدیل وضعیت سکونت به اقامت دائم؛
  • برخورداری از خدمات بهداشتی رایگان؛
  • مطابق قانونی که در اواخر اکتبر سال 2019 تصویب شد، خدمات درمانی رایگان استرالیا (Medicare) که پیش از آن تنها به مقیمان دائم این کشور تعلق می‌گرفت، در اختیار دارندگان ویزای 491 نیز قرار داده می‌شود. این مورد نیز یکی دیگر از مزایای این ویزا وبرتری آن نسبت به ساب کلاس 489، به‌حساب می‌رود.
  • اجازۀ تحصیل در استرالیا برای داوطلبان و اعضاء خانوادۀ آن‌ها (تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی استرالیا)؛
  • امکان جابه‌جایی وزندگی در همه‌ی ایالات مشخص‌شده، پس از صدور ویزا؛
  • امکان همراهی اعضاء خانواده و اقامت در این کشور؛
  • اعطاء اجازۀ کار تمام‌وقت به داوطلبان اصلی و همراهان؛
  • امکان رفت‌وآمد نامحدود به استرالیا در مدت 5 سال، بدون نیاز به ویزای بازگشت برای ورود مجدد؛

ویزای 491 استرالیا و سریع ترین روش دریافت آن

ویزای 491 استرالیا فرصتی تکرار نشدنی برای کسانی است که می‌خواهند از طریق کار و تخصص وارد استرالیا شوند و امتیاز بالایی ندارند. دریافت این ویزا مانند دیگر ویزاهای مهارتی منوط به کسب حداقل امتیاز لازم از جدول امتیازات مهاجرتی استرالیا است و دریافت آن نیازمند شناخت کامل از قوانین و مقررات استرالیا است.

ما در ویزاپیک مفتخریم با داشتن تیمی حرفه‌ای و باتجربه پرونده شمارا تا رسیدن به سرانجام موردنظر شما در دست‌گیریم. مجموعه ویزاپیک با همکاری وکلای رسمی اداره مهاجرت استرالیا در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای 491 استرالیا و دیگر ویزاهای مهارتی را برای شما اخذ خواهد کرد.

بهترین مرکز خرید نهال هلو برای احداث باغ

منبع این مطلب

پیشنهاد ما به شما

خرید نهال از نهال کار نمونه کشور

خرید نهال از نهال کار نمونه کشور تضمین کننده موفقیت در احداث باغ مدرن و …

دیدگاهتان را بنویسید